HTC Desire HD startar bilpanelen

Permalänk
Medlem

HTC Desire HD startar bilpanelen

Hej, har råkat ut för ett mycket irriterande problem med min telefon: Det är så att lite då och då startar den upp bilpanelen, som klagar på att "GPS har avaktiverats", och så säger den att GPS-satelliter måste användas för att använda platstjänsten. Jag har (vad jag vet) inte aktiverat någonting speciellt, så det är konstigt att detta problem har uppstått. Jag har alltså inte aktiverat någon speciell platstjänst (mer än vad som normalt är aktiverat) och mobilen har börjat starta upp detta program.

Har kollat lite nu och såg att en inställning, aktivera bilpanel automatiskt i bil, var påslagen. Kan vara detta som har spökat, frågan är dock varför telefonen just nu har fått för sig att den befinner sig i en bil hela tiden.

Ett annat problem som också uppstod i samband med detta var att så fort jag ringer eller något aktiveras högtalaren automatiskt. Har kollat lite på samtalsinställningar men hittar ingenstans att avaktivera detta.

Är det någon som har några förslag på detta?

Permalänk
Medlem

Låter som du har något program som kollar var du befinner dig och sedan ställer in telefonen till att reagera på vad du är och gör.
T.ex. att du rör dig med en viss hasdtighet eller att den inte befinner sig i hemmet längre.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Hej, jag håller fullständigt med, men jag lyckas inte komma på vad det är. Efter att jag stängde av det där med bilpanelen startar den inte längre, dock håller telefonen fortfarande på att dumma sig: Med jämna mellanrum tänds skärmen, ungefär som om man hade fått ett mail eller liknande. Detta är till problem då det suger ur onödigt mycket batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trexake:

Hej, har råkat ut för ett mycket irriterande problem med min telefon: Det är så att lite då och då startar den upp bilpanelen, som klagar på att "GPS har avaktiverats", och så säger den att GPS-satelliter måste användas för att använda platstjänsten. Jag har (vad jag vet) inte aktiverat någonting speciellt, så det är konstigt att detta problem har uppstått. Jag har alltså inte aktiverat någon speciell platstjänst (mer än vad som normalt är aktiverat) och mobilen har börjat starta upp detta program.

Har kollat lite nu och såg att en inställning, aktivera bilpanel automatiskt i bil, var påslagen. Kan vara detta som har spökat, frågan är dock varför telefonen just nu har fått för sig att den befinner sig i en bil hela tiden.

Ett annat problem som också uppstod i samband med detta var att så fort jag ringer eller något aktiveras högtalaren automatiskt. Har kollat lite på samtalsinställningar men hittar ingenstans att avaktivera detta.

Är det någon som har några förslag på detta?

Ingen lösning men samma problem, exakt samma.
Bilpanelen som startar och klagar på gps har avaktiverats
Automatisk högtalarfunktion
Skärmen tänds upp hela tiden och suger ur batteriet

HTC Desire HD

Jag hoppas någon har en gissning på vad som kan orsaka detta, konstigt med två lurar med exakt lika problem.

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

Samma problem

Hej
Finns det en lösning på problemet, har råkat ut för exakt samma problem med min htc desire hd.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem och jag har en vanlig htc desire

Permalänk
Medlem

Inte det roligaste att göra, men borde inte en systemåterställning fixa problemet?

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem

har försökt tre gånger och problemet återkommer

Permalänk

God kväll,

Har sedan förigår fått samma problem, provat med nästan allt men inte lyckats med något!
Sjukt j**la irriterande och som andra skriver SUGER den verkligen batteriet :/

HTC Desire S,

Ingen som har funnit någon lösning till detta? :/

EDIT: gjort några st hard reset och hittils ser jag inte samma problem, återstår o se :$

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, med navigationen, men framförallt det fruktansvärt irriterande momentet att högtalaren startar när man tar emot samtal, den gör det för övrigt även när man ringer upp någon. Men frustrationen man känner av att alltid få en högtalare i örat när man svarar är inget kul.

Kollat runt lite och har inte hittat något bra sätt att fixa detta eller vad som orsakar det.

Hittar någon nått så släng in en notis här med.

HTC Desire S

Permalänk
Medlem

Jag googlade lite och det verkar som att den triggas när två pinnar kortsluts i usb-pluggen. Då aktiveras alltså "Car Panel".
Den enda lösningen verkar vara att göra rent usb-kontakten så gott det går och att stänga av att automatiskt öppna car panel.

Hur som helst så verkar det som att det är car panel som aktiveras då allt det ni säger stämmer in på just den funktionen.

http://forums.whirlpool.net.au/archive/1696621
http://androidforums.com/desire-hd-support-troubleshooting/29...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Jag har samma problem, sjukt irriterande främst för att batteriet töms på studs eftersom det redan är dåligt. Borde väl gå att lämna den till telenor i mitt fal som ett vanligt garantiärende, eller handlar det om eget slitage på något sätt?

Permalänk
Medlem

Jag hade samma fel på min gamla desire, lösningen på det var att rensa igenom usb kontakten (jag hade en redligt lager med fick ludd där). Det fungerade för mig hela vägen till att jag bytte lur

Permalänk
Medlem

Jag har också haft samma problem ch efter ett antal samtal med HTC's helpdesk så konstaterade de att det var ett fel i miniUSB-porten. Jag hade tid kvar på garantin och har fått problemet åtgärdat. Hittade dock lite info på HTC's hemsida om problemet på denna länk:

http://www.htc.com/help/se/howto_iframe.aspx?id=38955&type=1&...

De skriver:
Öppnas Bilpanel av sig själv när du använder en mini-till-micro USB-adapter?
Om du ansluter en mini-USB nätadapter eller billaddare till telefonen via en mini-to-micro USB-adapter kan telefonen feltolka det som en anslutning till en bilsats (på grund av att anslutningsstiften är annorlunda arrangerade på mini-USB-nätadaptern eller billaddaren) och därför visa Bilpanel automatiskt.
Du kan förhindra att Bilpanel öppnas automatiskt genom att:

1.Från startsidan trycker du på och trycker sedan på Inställningar.
2.Tryck på Docka och avmarkera sedan kryssrutan Automatisk start.