Permalänk
Medlem

Vill bara dela med mig min erfarenhet av Dustin på 2,st ärenden.

1,st hårddisk gick sönder och det ärendet gick snabbt och hanterades perfekt.

1,st mus gick sönder och även det gick galant med trevlig support och en ypperlig service.
Snabbt gick det med

Har handlat en hel del från dustin, men hur service är som märks när saker går sönder.
För tillfället så kan jag bara berömma i alla fall.

Tummen upp

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Såg att Som99 frågat samma sak, jag kör dock smartphone och surfplatta med HP webOS som båda stödjer Flash och HTML5 men har samma problem, tar mig inte förbi valet Företag/Privat.

I dagens mobila samhälle vore det trevligt om sidan fungerande även när man är ute och flänger och saknar tillgång till en riktig dator.

Useragent HP Touchpad:
Mozilla/5.0 (hp-tablet; Linux; hpwOS/3.0.5; U; en-GB) AppleWebKit/534.6 (KHTML, like Gecko) wOSBrowser/234.83 Safari/534.6 TouchPad/1.0

Useragent HP Pre3:
Mozilla/5.0 (Linux; webOS/2.2.4; U; en-GB) AppleWebKit/534.6 (KHTML, like Gecko) webOSBrowser/221.56 Safari/534.6 Pre/3.0

Permalänk
Skrivet av Dzadd:

Hej, för några veckor sedan så beställde jag ett nytt system i delar för att bygga en HTPC men fick problem redan från början då jag upptäckte att volymratten på chassit (ANTEC HTPC FUSION REMOTE M-ATX) var helt sne och tog i kanten.
Fick hem en adresslapp men ser då på baksidan av fakturan som följer med att Varor insända med adresslappen påklistrad direkt på originalkartongen returneras till kund utan åtgärd ,hur funkar det då med tanke på att chassit levererades till mig i originalkartong?

I de fall vi skickar varor i originalkartong ut till kunder räknas den som en transport-kartong när du skickar tillbaka i samma kartong. Så du behöver inte oroa dig för det

Skrivet av Dzadd:

Och så till mitt andra fråga.
Moderkortet som jag beställde (ASUS M5A88-M EVO 880G AM3+ M-ATX) vägrar att visa POST-screen och ger inga signaler till I/O, alltså USB osv. Märkte också väldigt mycket repor på undersidan av moderkortet och undrar om jag kan ha fått ett begagnat? Har själv felsökt med annat nätaggregat och minnen utan större framgång men har dock ej kunnat testa med annan processor än den FX-processor jag beställde som ska passa detta moderkort enligt Asus produktsida.

Hur går det till vid eran felsökning av moderkort? Använder ni olika processorer med samma sockel (AM3+) tex Athlon II, Phenom II och FX eller har ni någon typ av standarduppsättning?

Hittills har jag varit nöjd med er från Dustin, snabba på att svara på mail och telefon och jag ser fram emot att få handla från er igen

/D

Ett begagnat moderkort ska du inte ha fått, möjligtvis om det blivit felpackat vid fabrik men det låter väldigt osannolikt. Gör som så att du slår oss en pling på 08 553 44 800 (eller maila till kundservice@dustin.se) så hjälper vår kundserviceavdelning dig med en reklamation på moderkortet, för det låter helt klart som att det är defekt om du inte ens kommer till POST.

Skrivet av Camridge:

Vill bara dela med mig min erfarenhet av Dustin på 2,st ärenden.

1,st hårddisk gick sönder och det ärendet gick snabbt och hanterades perfekt.

1,st mus gick sönder och även det gick galant med trevlig support och en ypperlig service.
Snabbt gick det med

Har handlat en hel del från dustin, men hur service är som märks när saker går sönder.
För tillfället så kan jag bara berömma i alla fall.

Tummen upp

Härligt att höra

Skrivet av Reckie:

Såg att Som99 frågat samma sak, jag kör dock smartphone och surfplatta med HP webOS som båda stödjer Flash och HTML5 men har samma problem, tar mig inte förbi valet Företag/Privat.

I dagens mobila samhälle vore det trevligt om sidan fungerande även när man är ute och flänger och saknar tillgång till en riktig dator.

Useragent HP Touchpad:
Mozilla/5.0 (hp-tablet; Linux; hpwOS/3.0.5; U; en-GB) AppleWebKit/534.6 (KHTML, like Gecko) wOSBrowser/234.83 Safari/534.6 TouchPad/1.0

Useragent HP Pre3:
Mozilla/5.0 (Linux; webOS/2.2.4; U; en-GB) AppleWebKit/534.6 (KHTML, like Gecko) webOSBrowser/221.56 Safari/534.6 Pre/3.0

Jag drar det här en till vända till vår webmaster så ska vi se om vi kanske kan lösa det

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Retur/ångerrätt

Vad gäller för ångerrätt av bärbar dator om paketet är öppnat? Om jag konstaterar att jag inte alls gillar skärmen när jag satt på datorn. Åker man på en hög återställningsavgift då även om datorn bara är nätt och jämnt påslagen?

Permalänk
Skrivet av Jem0612:

Vad gäller för ångerrätt av bärbar dator om paketet är öppnat? Om jag konstaterar att jag inte alls gillar skärmen när jag satt på datorn. Åker man på en hög återställningsavgift då även om datorn bara är nätt och jämnt påslagen?

Som privatperson betalar du ingenting, vi står för returfrakt och hela kalaset utifall att du ångrar köpet.
Det förutsätter dock att du returnerar varan i relevant skick, och med det avses alltså att du har sönder varan i fråga.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej

Gjorde en sökning i tråden men det hittade inget som svarade på min fråga.

Hur gäller garantierna hos er om jag köper en produkt begagnad av en person som köpt den hos er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Det förutsätter dock att du returnerar varan i relevant skick, och med det avses alltså att du har sönder varan i fråga.

Här måste någonting ha blivit fel?

Permalänk
Medlem

Haha ja det där sista lät konstigt

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Som privatperson betalar du ingenting, vi står för returfrakt och hela kalaset utifall att du ångrar köpet.
Det förutsätter dock att du returnerar varan i relevant skick, och med det avses alltså att du har sönder varan i fråga.

Skrivet av erifri:

Här måste någonting ha blivit fel?

Att varan är trasig är kanske det "relevanta" skick Dustin eftersöker? Inte så troligt dock, det håller jag med om.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

hm relavant skick "att du inte har sönder varan i fråga" kanske

Permalänk
Medlem

Ja att kräva att man ska ha sönder varan för att få skicka tillbaka den är väl magstarkt...

Permalänk

Jag skulle bara kolla att ni var vakna
Självfallet skulle det stå "inte har sönder varan i fråga".

Jag ber om ursäkt för den felaktiga informationen och ställer mig i skam-vrån ett litet tag :/

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Skickat tillbaka två st Gigabyte GTX 580 Super OC kort för RMA på grund av coil whine på båda (!) korten.

Fick RMA nummer: 546764

Hur kan jag själv kolla hur det går med ärendet eller måste jag alltid gå genom Dustin för att få veta?

Permalänk
Skrivet av Cellsplitter:

Skickat tillbaka två st Gigabyte GTX 580 Super OC kort för RMA på grund av coil whine på båda (!) korten.

Fick RMA nummer: 546764

Hur kan jag själv kolla hur det går med ärendet eller måste jag alltid gå genom Dustin för att få veta?

Om du loggar in på ditt konto ska det under din orderhistorik finnas en flik som heter aktiva ärenden.
Dessvärre funkar det fortfarande lite si och så med den funktionen för närvarande, då vi inte riktigt är klara med utvecklingen av den.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Avstängd

Dustin "råkar" säga fel?:P

Jag såg att Dustin gör reklam för speldatorer via annonserna som finns här. I en sådan annons skriver man bl.a.:

"KAMPANJ DUSTIN PC
Kraftfulla speldatorer nu till riktigt bra pris.

Från
6290:-".

Klickar man på annonsen så dyker det upp datorer i följande prissegment:

12 990 kk.
9 990 kr.
9 290 kr.
14 990 kr.

Dessvärre hittar jag inte den omnämnda datorn för 6290 kr. (från-priset ni vet;)). Jag har en Ptr. screen jag kan ladda upp om någon undrar.:D

Om man sedan kan få en speldator för ca. 6 000 kr. är ju en tolkningsfråga tillika en helt annan historia som inte tas upp här.:)

DOCK: alla kan göra misstag så även jag.:)^^

My EnKrona!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Jag såg att Dustin gör reklam för speldatorer via annonserna som finns här. I en sådan annons skriver man bl.a.:

"KAMPANJ DUSTIN PC
Kraftfulla speldatorer nu till riktigt bra pris.

Från
6290:-".

Klickar man på annonsen så dyker det upp datorer i följande prissegment:

12 990 kk.
9 990 kr.
9 290 kr.
14 990 kr.

Dessvärre hittar jag inte den omnämnda datorn för 6290 kr. (från-priset ni vet;)). Jag har en Ptr. screen jag kan ladda upp om någon undrar.:D

Om man sedan kan få en speldator för ca. 6 000 kr. är ju en tolkningsfråga tillika en helt annan historia som inte tas upp här.:)

DOCK: alla kan göra misstag så även jag.:)^^

My EnKrona!:)

Jag dubbelkollade länken för säkerhetsskull, vad jag kan se går den rätt. Man får upp några datorer, och den billigaste är denna:
5010597606 kostar precis 6290kr inklusive moms, så annonsen skall vara rätt.
Det där med Speldator är dock som du nämner en definitionsfråga, och jag kan nog hålla med om att den specifika datorn kanske inte riktigt klassar in under kategorin "speldator" just på Sweclockers, men det säger nog mer om prestandan på Forum medlemmarnas datorer snarare än den datorns prestanda

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dustin Home:

Jag dubbelkollade länken för säkerhetsskull, vad jag kan se går den rätt. Man får upp några datorer, och den billigaste är denna:
5010597606 kostar precis 6290kr inklusive moms, så annonsen skall vara rätt.
Det där med Speldator är dock som du nämner en definitionsfråga, och jag kan nog hålla med om att den specifika datorn kanske inte riktigt klassar in under kategorin "speldator" just på Sweclockers, men det säger nog mer om prestandan på Forum medlemmarnas datorer snarare än den datorns prestanda

Skumt. Let me try again!:) I might be wrong.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacEnkronan:

Skumt. Let me try again!:) I might be wrong.:P

Jag rättar mig själv samtidigt som jag allra ödmjukast :)<3:) ber om ursäkt.

1. http://www.dustinhome.se/dustin-pc-performance-xi30/product/5... - Här är nämnda dator. (Tyckte jag inte såg den men nåväl måste ha missat det då:):P).
2. Sorry Dustin!:) My bad!:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Om man lägger en order på 2 st. art.nr. #5010619568 (MOREX 6600) när beräknar ni få in dem isåfall?
Det står bara "Ej i lager" och inget preliminärt leveransdatum..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Om man lägger en order på 2 st. art.nr. #5010619568 (MOREX 6600) när beräknar ni få in dem isåfall?
Det står bara "Ej i lager" och inget preliminärt leveransdatum..

Just den artikeln bör vi preliminärt få tag på till början av nästa vecka.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk

Där satte ansvarig morgonkaffet i halsen kan jag lova Tack för att du uppmärksammade detta, jag ser till att det rättas till

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Hej

Gjorde en sökning i tråden men det hittade inget som svarade på min fråga.

Hur gäller garantierna hos er om jag köper en produkt begagnad av en person som köpt den hos er?

Fanns svar på detta 2 sidor bakåt

Skrivet av Splinter Snake:

Hej, jag har köpt en mobil av min vän som han i sin tur köpt på Dustin Home. Nu har det kommit upp ett möjligt garantiärende och jag undrar över hur jag ska gå till väga med det. Behöver jag blanda in min vän alls eller måste jag göra garantiärendet via hans konto?

Skrivet av Dustin Home:

Halloj!
Garantin gäller dessvärre enbart för personen vi säljer varan till ursprungligen, du behöver således göra hela reklamationen via din vän.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Fanns svar på detta 2 sidor bakåt

Tackar! Jag hade helt missat det inlägget, ber så hemskt mycket om ursäkt för det PsyCor.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Fråga: Varför tog ni bort gratis frakt som student (CSN)? Innan kunde man ju beställa när man behövde grejjer. Men nu får man ju vänta tills man får ihop till 500:-

Permalänk
Skrivet av Bokenbergen:

Fråga: Varför tog ni bort gratis frakt som student (CSN)? Innan kunde man ju beställa när man behövde grejjer. Men nu får man ju vänta tills man får ihop till 500:-

Det kostade oss tyvärr för mycket

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Finns det någon ungefärlig deadline för när en order bör läggas för att hinna gå iväg samma dag?

Förstår att det givetvis beror på hur mycket beställningar som ligger i systemet och även hur mycket Posten har att göra men är det tänkt att det som Posten hämtar av er ska gå vidare samma kväll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Finns det någon ungefärlig deadline för när en order bör läggas för att hinna gå iväg samma dag?

Förstår att det givetvis beror på hur mycket beställningar som ligger i systemet och även hur mycket Posten har att göra men är det tänkt att det som Posten hämtar av er ska gå vidare samma kväll?

http://www.dustinhome.se/leveransinformation/page/127

"Order, på produkter som finns i lager, mottagna före klockan 14.00 expedieras som regel samma dag."

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwillow:

http://www.dustinhome.se/leveransinformation/page/127

"Order, på produkter som finns i lager, mottagna före klockan 14.00 expedieras som regel samma dag."

Jo, fast det där rör beställningstillfället och beroende på antal inkomma beställingar kan det förmodligen gå iväg ordrar som är lagda vid tidigare och senare klockslag.

Posten hämtar väl först senare på eftermiddagen, därav min undran om det som är överlämnat till Posten är tänkt att gå vidare samma dag eller om de hämtar kollin löpande så att vissa hämtningar kan bli sittande på terminalen till nästa dag.

Permalänk
Skrivet av Reckie:

Finns det någon ungefärlig deadline för när en order bör läggas för att hinna gå iväg samma dag?

Förstår att det givetvis beror på hur mycket beställningar som ligger i systemet och även hur mycket Posten har att göra men är det tänkt att det som Posten hämtar av er ska gå vidare samma kväll?

Officiellt är det 14.00 som gäller (förutsatt att vi inte får ett strömlöst lager, en postenbil exploderar i lastkajen, någon får för sig att koppla ur switcharna på lagret etc...), men precis som du nämner så har det väldigt mycket att göra med belastningen på lagret. Så en normal dag brukar vi hinna med att packa saker som beställs senare 14.00 också

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin