Fick ett 7970 av misstag!

Permalänk
Medlem

Vill du ha kvar 7970 kortet säg att du har monterat det redan och kom på felet när du betalade räkningen, körde 3dmark, kollade på extra kort för crossrife ect och de kommer antagligen inte vilja ha tillbaka det. Ifall de vill så säg att du även råkade slinta lite med skruvmejseln och repa det lr nått.
Vill du inte ha det så kräv rätt kort.

Sen så vetifan om jag hade gått på AMD (lr nvidia för den delen) stock kylare igen, irriterade mig inte på mina 6950 ref när jag köpte dem men nu så är de jävlig nära vattenkylning eller garderoben för något snabbare och tystare.

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt förvånad över hur många som säger att TS ska behålla kortet. Jag trodde faktiskt att folk i allmänhet var rätt så ärliga men tydligen är så inte fallet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Skrivet av twit:

Saxar det här från en annan tråd

Man kan ju faktiskt åberopa ignorans, kartongerna för båda produkterna är i det närmaste identiska med undantag för texten vilket man i sin iver att öppna sin nya vara kan missa. Ett sådant här fall skulle aldrig någonsin ta sig till någon tingsrätt ens och det skulle endast generera dålig press för webhallen. Med det sagt, TS gjorde helt rätt i att kontakta webhallen. Jag blir ytterst förvånad om dom vill ha tillbaka kortet.

Permalänk
Medlem

Greed has poisoned men’s souls, has barricaded the world with hate, has goose-stepped us into misery and bloodshed.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Avstängd

Ring in efter ett par dagar och säg att du har fått ett 7970 istället. Frågar det varför du inte ringde direkt så säg att du inte kolla så noga på lådan utan upptäckte det när du körde ett benchmark test.

Permalänk
Inaktiv

Även om alla skulle vilja behålla ett bättre kort än dom beställt, hade nog alla varit överens om att det varit skönt att göra rätt för sig. Har du tex installerat kortet redan, tvivlar jag på att Webhallen har samma intresse för att ha det tillbaka.

Visst, dom kanske kan kränga det som en demoprodukt, stå för frakten både för ett nytt (rätt) kort till dig och få hem det första...och sen förlora pengarna på att sälja det första, billigare.

Men du hörde av dig till dom, all respekt åt ditt beslut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

tänk för fan inte ens på att det kan gå sönder. lär det inte göra på ett bra bra bra tag iaf.
Behåll det och tänk inte mer på det

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Helt rätt beslut av dig att du hörde av dig och sa till all respekt till dig

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7800x3d|RTX 4080 Super 16G |DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Dell 32" Alienware AW3225QF OLED 4K

Permalänk
Medlem

Äh skit i det och kör på tills det ryker, när du tar sönder kortet så är det bara att byta det mot din rika okunniga vän när han ligger och sover.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Tror chansen att man åker dit på det är obefintlig. Även om butiken upptäcker det och har lagen på sin sida, så vinner man inga kunder på det sättet. I värsta fall hade du väl fått skicka tillbaka det.

Sen den moraliska biten, hade nog tyckt att det är okey ifall man "missar" det. Om man jmfr med alla som lämnar in skit på försäkringen och garanti när man vet att man haft sönder eller vart oförsiktig. Bra stil att du hörde av dig dock! Tror att jag hade gjort de själv också. Butiken lär väl låta dig behålla den, billigare för alla

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem

Finns ju två sätt att lösa det på. Gör allt man kan för att få ha kvar det eller så kontaktar man helt enkelt butiken och säger som det är. Jag hade gjort det sistnämnda just för att jag skulle må bättre av det Har man tur så kanske man får behålla kortet. Känns som att... Om dom skulle kräva att du skickar tillbaka kortet och dom skickar ett nytt så känns det som att dom nog tänker "äh, låt han få ha kvar kortet".

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Tycker det är pinsamt att så pass många vill köra den olagliga vägen för ett grafikkort.
Dålig stil, att inte betala för vad man får anser jag vara parasitliknande. SweC består tydligen av en stor del parasiter.
All cred till TS.

Visa signatur

Ridå

Permalänk

Tror faktiskt att de låter dig behålla det

Permalänk

Skulle som sagt bli klart förvånad om dom kräver att få tillbaka kortet,
Sen som sagt, ärlighet varar längst:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Relel:

Tycker det är pinsamt att så pass många vill köra den olagliga vägen för ett grafikkort.
Dålig stil, att inte betala för vad man får anser jag vara parasitliknande. SweC består tydligen av en stor del parasiter.
All cred till TS.

Jag håller med..

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Faktum är att får de tillbaks kortet så lär det ändå hamna under "demo-ex" till ett pris som troligen matchar 7950 så de skulle inte tjäna något på det, tvärtom förlora med tanke på extra frakt samt arbete med hela ärendet samt bli sittandes med ett demo-ex av ett 7970 på så pass högt pris att folk hellre lägger nån hundring extra på ett som de vet är nytt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Failbygge:

Skulle som sagt bli klart förvånad om dom kräver att få tillbaka kortet,
Sen som sagt, ärlighet varar längst:)

japp, nån slags rabatt blir de iaf

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Skulle behålla de och vid eventuellt garantiärende spela dum, och säga att jag trodde skillnaden mellan 7950/7970 endast var kylarmodell eller liknande och trodde att du fick denna för att de andra inte fanns på lager =D

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Avstängd

Ring upp och prata me dom. tror inte dom ska va så omöjliga.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Skulle jag fått fel hade jag ringt dom så fort jag såg lådan, inte värt risken, för ett par hundralappar..

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd

Man tycker ju att det är dom som gjort felet och inte du. menmen.

Permalänk
Medlem

Håller med den halvan som tycker du ska kontakta dom.

Såg att du gjort det och som många skriver var ärlig och säg att du satt in kortet i datorn och upptäckte senare att du fått fel (eller i viken ordning du insåg felet).
I värsta fall får du rätt kort så att säga:) Men referens kommer gå att byta kyler på (rätt troligt i alla fall).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Man tycker ju att det är dom som gjort felet och inte du. menmen.

Jo, men tyvärr vet han också om felet och om webhallen kontaktar han, om några veckor t.ex för dom inser felet (kan han åka på böter). Är det värt risken tycker du?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Du har din garanti från tillverkaren oavsett. Går kortet sönder så köper du ett nytt och byter ut det mot ditt trasiga och begär pengarna tillbaka pga DOA (death on arrival) så har du inte förlorat en spänn på det. Varken du eller butiken går förlust då dom får nytt kort från tillverkaren via sina grossister.

Visa signatur

Intel i9 14900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus TUF OC RTX5080 16GB GDDR7X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 Samsung 990 Pro 4TB , Creative Sound BlasterX AE-5 Plus, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, men tyvärr vet han också om felet och om webhallen kontaktar han, om några veckor t.ex för dom inser felet (kan han åka på böter). Är det värt risken tycker du?

Åter igen, den dagen grisar flyger är den dagen ett sånt här mål går till tingsrätt. Alla parter har att förlora på det, webhallen får dålig press. De hundralappar dom tjänar där förlorar dom på i sämre affärsverksamhet. Men hur som helst, bäst att kontakta dom (som TS redan gjort) för att ha fötterna på det torra och ett rent samvete.

Skrivet av skydiver:

Du har din garanti från tillverkaren oavsett. Går kortet sönder så köper du ett nytt och byter ut det mot ditt trasiga och begär pengarna tillbaka pga DOA (death on arrival) så har du inte förlorat en spänn på det. Varken du eller butiken går förlust då dom får nytt kort från tillverkaren via sina grossister.

DOA innebär att du får en produkt som inte fungerar vid mottagandet, inte något som går sönder vid senare användning. Det är därför det heter Dead-On-Arrival.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skydiver:

1. Bland det dummaste jag hört på länge.
2. Du tror inte kort har unika serienummer?
3. Idiot.
4. Se 3.

Visa signatur

Intel Core i7 14700k (Noctua NH-D15) | MSI Z790 Gaming Plus | Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600Mhz | MSI GeForce RTX 4090 Gaming X Trio | Asus ROG Strix Aura 850W | Samsung 990 Pro M2 4TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pye:

Tror chansen att man åker dit på det är obefintlig. Även om butiken upptäcker det och har lagen på sin sida, så vinner man inga kunder på det sättet. I värsta fall hade du väl fått skicka tillbaka det.

Sen den moraliska biten, hade nog tyckt att det är okey ifall man "missar" det. Om man jmfr med alla som lämnar in skit på försäkringen och garanti när man vet att man haft sönder eller vart oförsiktig. Bra stil att du hörde av dig dock! Tror att jag hade gjort de själv också. Butiken lär väl låta dig behålla den, billigare för alla

Hatar folk som lämnar småsaker på försäkringar och som är oärliga med försäkring/bidrag.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Om du nu ska kontakta dom så säg att du märkte detta när du stoppade in kortet i datorn och kollade i gpu-z. Sen om dom vill att du ska skicka tillbaka kortet ska du ha ersättning för frakten och ha komposition för att du fick fel kort.

Annars så skickar du inte kortet bara. Detta hände en polare när han fick en 2600k istället för 2500k

Dom lät han behålla den pga som tidigare i tråden har nämnts att det är biligare för dom att du behåller den änn att dom ska krabba med att skicka fram och tillbaka.

EDIT: Det var inet så lite reklam för dom skadar ju inte

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Anmärkningsvärda kommentarer i den här tråden...

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk

Ärlighet vara längst här i livet. Nuff said

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb