Behöver jag ett webbhotell som stödjer JSP om jag använder Javascript?

Permalänk

Behöver jag ett webbhotell som stödjer JSP om jag använder Javascript?

Hej! Mitt namn är Oskar och för tillfället så har jag min praktik på gymnasiet. Jag har fått i uppdrag av en person att skapa en webbsida för hans företag, och för en vecka sedan kunde jag i princip ingenting om HTML eller dylikt, med andra ord så är jag total nybörjare.

Men nu har jag lyckats plocka ihop en webbsida och i min html-kod har jag en bit som ser ut såhär:

Citat:

<script type="text/javascript"><!--
function ReplaceContentInContainer(id,content) {
var container = document.getElementById(id);
container.innerHTML = content;
}
//--></script>

Jag använder koden för att byta ut innehållet i en div emot ett annat innehåll, och som jag förstår så använder den sig av Javascript för att göra detta.

Nu är det så att jag skall också hitta ett bra webbhotell till min "klient" och då är min fråga: I och med att jag använder mig utav Javascript, behöver jag då ha ett webbhotell som stödjer JSP?

Jag hoppas att det var förståeligt vad jag menar. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Nej, javascript och JSP är 2 helt olika saker. Du behöver inget speciellt webbhotell med javascript stöd. Eftersom det är en lika grundläggande sak som stöd för html & css. Dvs ALLA webbhotell stödjer det.

Permalänk
Skrivet av Krass:

Nej, javascript och JSP är 2 helt olika saker. Du behöver inget speciellt webbhotell med javascript stöd. Eftersom det är en lika grundläggande sak som stöd för html & css. Dvs ALLA webbhotell stödjer det.

TACK! Tänkte väl att det var underligt att man skulle behöva ha JSP, vilket jag inte hittade alls många hotell som stödde. Tack igen, verkligen!

Permalänk
Medlem

JavaScript har inget med webhotell att göra. JavaScript körs av webbläsaren.

Permalänk
Medlem

Binero är klart värt att titta på. Har dem själv till 2 domäner.
Hade tidigare one.com men supportern där får man olika svar av olika handläggare. Känns mindre seriöst.

Lycka till.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.