Spegla/"Förläng" dator skärm till TV, trådlöst?

Permalänk
Medlem

Spegla/"Förläng" dator skärm till TV, trådlöst?

Halloj!
Någon som har koll på om det finns något bra sätt att spegla sin skärm eller "extenda" sin skärm till en TV trådlöst utan att få världens delay?.. gärna så det går att se på film eller spela utan att man får tuppjuck.

Tack på förhand!

Permalänk

om du ska spela så rekomenderar jag verkligen att du använder kabel, det räcker med bara lite delay så är det inte kul att spela...

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

om du ska spela så rekomenderar jag verkligen att du använder kabel, det räcker med bara lite delay så är det inte kul att spela...

Okej och om jag bara vill göra mer standardsaker.. som typ kolla webben eller se på bilder..använda word..etc etc?

Permalänk
Medlem

Någon form av trådlös hdmi borde funka... Dock är det ju rätt dyrt tycker jag och är nog billigare att bara köpa en lite längre kabel... http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/tradlos-overforing/lju...

Kommentar till den produkt (ej jag):
"Om man vill ha en uppkoppling med hög kvalitet mellan dator och TV, behövs HDMI. Normalt använder man en särskild kabel, som tyvärr är ganska tjock och otymplig. Den kan dessutom inte vara särskilt lång. Med den här produkten skapar man en trådlös förbindelse.
Installationen är jätteenkel. Sammankopplingen sker helt automatiskt. Bild och ljud blir perfekta, t.ex. får man HD-kvalitet på bilden.
Vår dator har därmed blivit ett mediacenter. Vi ser på SVT Play, hyrfilm från SF osv med stor enkelhet. Det är bara att ladda in TV-proggram och filmer via internet och visa dem på TV:n. Enda nackdelen är kanske priset - i övrigt en "kanonprodukt"."

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧