Permalänk
Medlem

Plextor problem...

Min 401240a vill inte bränna större skivor än 700mb, Brännaren ska ju klara av det men nero och cdrwin säger att skivan e för liten när jag ska bränna en 750mb på en 800mb skiva.
Nån som vet vad felet kan vara??

Permalänk
Medlem

Har samma lika brännare, dock har jag aldrig testat att bränna större än 702mb lr vad det är den klarar.. så jag kan tyvärr ej svara på din fråga

Visa signatur

P5N-E SLI | Intel E7200 | 2048 MB DDR2 | GeForce 7800GTX | HP 24" |

Permalänk

Har du slagit på överbränningsfunktionen i Nero då och ställt in det högsta tillåtna antalet minuter som får brännas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachankara
Har du slagit på överbränningsfunktionen i Nero då och ställt in det högsta tillåtna antalet minuter som får brännas?

Ja jag har provat med 80 min som högsta antalet minuter men ingen skillnad.

Om jag sätter in en tom 800mb skiva och väljer egenskaper på den ifrån "den här datorn" så står det 702 där oxå om det e till nån hjälp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacBlade
Har samma lika brännare, dock har jag aldrig testat att bränna större än 702mb lr vad det är den klarar.. så jag kan tyvärr ej svara på din fråga

ok. du får gärna höra av dig om du testar nån gång,
Tack endå.

Permalänk
Hedersmedlem

Du har ökat i Neros advances preferences antar jag? Tänk på att overburn bara fungerar då du bränner med Disc at once. Ställ in detta, annars får du inte frågan om du vill överbränna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiger

Ja jag har provat med 80 min som högsta antalet minuter men ingen skillnad.

80 minuter = 700MB... Du måste öka tiden till mer än så... Sätt den på 91 minuter, minst...

Permalänk
Medlem

Leta reda på din max tid på plextors hemsa och sätt dit det värdet i Nero.
Om du sätter FÖRHÖGT i Nero så skiter det sig, måsta vara =< värdet.

Lite på mig jag har overburnat massor av gånger i min plexwriter8432.

Visa signatur

----------------------------------------------
Game on!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dacharls
Leta reda på din max tid på plextors hemsa och sätt dit det värdet i Nero.
Om du sätter FÖRHÖGT i Nero så skiter det sig, måsta vara =< värdet.

Lite på mig jag har overburnat massor av gånger i min plexwriter8432.

Jag har provat med massor av värden från 80-95.
ingen skillnad.

Om jag sätter in en tom 800mb skiva och väljer egenskaper på den ifrån "den här datorn" så står det 702 där oxå om det e till nån hjälp.

Jag tror inte att det har med nero utan typ fel i win xp eller hårdvarufel. eller vad tror ni??

Permalänk
Hedersmedlem

Plextor överbränner för övrigt strax under 95 minuter på den modellen. 93 borde vara helt garanterat. Testa gärna med Nero CD-Speed.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny
Plextor överbränner för övrigt strax under 95 minuter på den modellen. 93 borde vara helt garanterat. Testa gärna med Nero CD-Speed.

vad är nero cd-speed??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiger

vad är nero cd-speed??

Titta under Nero-katalogen...