Spelvänlig Lappis i prisklass 7-9k
Hej, söker lite expertråd då hårdvara inte riktigt är min grej.
Jag är i behov av en ny dator och måste begränsa mig till en laptop då jag i några år kommer flytta mellan olika länder. Väl i hemmet kommer den dock inte flyttas runt så väldigt mycket.
Jag kommer mest använda datorn för media och surfning och det är därför behagligt om den inte blir snorvarm eller låter som ett jumbojet, MEN det händer också att jag spelar spel och vill därför gardera mig för detta. Det är ju trevligt om skrället även klarar av att i dugligt utförande spela de eventuella spel som kanske släpps om säg... 1-2år, fast sådant är givetvis omöjligt att förutspå med säkerhet.
Spel som är attraktiva i nuläget är främst Skyrim och kommande Diablo 3. Dessa skulle jag helst vilja kunna klara på höga (helst "maxade") inställningar. Jag är inte så mycket för de där monsterkrävande krigs-FPS:en såsom BF3, men ju bättre spelburk jag kan få för slantarna - desto bättre givetvis. De "speldatorer" (msi) som jag hittills tittat på tycker jag inte är estetiskt tilltalande kan vara värt att nämna, föredrar något lite mer stilrent men detta är egentligen en bagatell. Utseendet är helt klart av minsta möjliga vikt.
Budgeten ligger väll höftat på mellan ~7-9 tusen.. jag är väl medveten om att det kanske måste till lite mer i värsta fall, och det är inte _helt_ otänkbart för mig att spendera över budgeten. Men i sådana fall vill jag helst ha en motivation/jämförelse/förklaring varför jag bör spendera den där extra tusenlappen. Jag är inte snål, vill bara veta vad jag betalar för
Som sidnot så bor jag för tillfället i Japan och det skulle ju vara behändigt om jag kunde beställa till min hemadress här, istället för att behöva be någon familjemedlem agera mellanhand (vilket dessutom troligen kostar mig mer i frakt). Jag har hittills inte sett någon svensk sida som kan erbjuda detta dock men nån här kanske vet.
Tack på förhand/Leo