Tele2 kontrar Tre med erbjudande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Personligen gillar jag Android och valde då en Samsung Galaxy S2 som har dubbla processorkärnor, trevlig kamera och har en bra skärm.
Test finns här: http://www.swedroid.se/test-av-samsung-galaxy-s-ii/#more-3655...
swedroid.se har även tester på många andra telefoner som du också kan kika lite på och bilda din egen uppfattning.

Tele2 har jag personligen alltid haft och har alltid fungerat bra dom gånger jag missat att betala telefonräkningen har jag fått en påminnelse men aldrig någon straffavgift eller liknande så jag är nöjd med dem.

iphone 4s har väl också dual core och en riktigt bra skärm?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Men iOs vs Android är väl största anledningen till att hålla sig borta från äpplet, eller? för vad deras produkter än innehåller, så kommer de fortfarande vara extremt restrikterade, köra ios, vara extremt överprissatta, och bara skryta med bra kamera för alla instagram lanare. Det är den uppfattningen jag har. Men jag håller med om att retina är ett lyft från tidigare modeller ^^

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Slog till på nya Sony jag! Nu efter 2år lämnar jag min Deseire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

S2'an får tydligen ICS under andra kvartalet(långt att vänta), men WP7 är det som är mest intressant just nu.

Släpps idag

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

SGS2'an får ICS idag Skulle lätt gå på den.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Avstängd

har nu bytt från kompis surf till maxi ;D..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Mycket möjligt men som jag sa om du läste hela min post och inte bara det du citerade så gillar jag android och har väldigt svårt för allt som heter Apple och har alltid haft det tyvärr.
Utan att försöka starta något flame-war här så kan jag säga saker som låsta plattformar, batterier som inte går att byta ut (för en normal mennsika som inte vill förstöra garantier och skurva isär hela mobilen) samt använda utbytbara minneskort.

Men sen är jag också en gammal man nu också (fyller 36 i år) och är så inkörd på vad jag gillar och inte gillar så jag är svår att ändra på, jag gillar min PC (jag vet Apple är en PC också även om man brukar säga Mac och PC) som jag kan styra hur jag själv vill och själv byter komponenter på utan att något ska bråka.
Samma sak gäller min mobil, jag vill själv kunna styra över den till 100%.
Sen har jag en fru med en Iphone som hon är nöjd med så jag försöker inte säga att det ena är bättre än det andra utan allt är beroende på vad man själv vill använda sakerna till.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jag kommer med största sannolikhet slå till på en 4S under denna deal. Aldrig haft något från Apple förut men anledningen till telefon-valet är:

1. Finns fler appar och apparna känns mer välutvecklade och optimerade för IOS än Android
2. Den är välbyggd och inte lika plastig som t.ex. S2
3. Har väl beprövade funktioner och ett operativsystem som inte direkt verkar vara buggigt och få krash-meddelanden som jag får på min HTC i dagsläget.
4. Mer och bättre tillbehör, allt från skal till olika typer av docknings-stationer

App-tillverkarna måste också se till att först och främst de nyare generationerna av iPhone klarar appar eftersom att de utgör en mycket stor del av marknaden. Därför kan man ju anta att en iPhone kommer klara appar lagg-fritt under ett par år framöver.

Dock så har jag en fråga, finns det någon fördel med Tre kontra Tele2. Är det bättre märkbart bättre internet el. liknande?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MacRyhage:

Jag kommer med största sannolikhet slå till på en 4S under denna deal. Aldrig haft något från Apple förut men anledningen till telefon-valet är:

1. Finns fler appar och apparna känns mer välutvecklade och optimerade för IOS än Android
2. Den är välbyggd och inte lika plastig som t.ex. S2
3. Har väl beprövade funktioner och ett operativsystem som inte direkt verkar vara buggigt och få krash-meddelanden som jag får på min HTC i dagsläget.
4. Mer och bättre tillbehör, allt från skal till olika typer av docknings-stationer

App-tillverkarna måste också se till att först och främst de nyare generationerna av iPhone klarar appar eftersom att de utgör en mycket stor del av marknaden. Därför kan man ju anta att en iPhone kommer klara appar lagg-fritt under ett par år framöver.

Dock så har jag en fråga, finns det någon fördel med Tre kontra Tele2. Är det bättre märkbart bättre internet el. liknande?

Tele2 täckningskarta.
TRE täckningskarta.
Här är en artikel som säger att TRE har bäst nät för mobiltbredband, antar att dom menar 3G?, i Sverige. Den säger även att TRE har bäst nät för röstsamtal i Sverige om du bor i en storstad (göteborg, malmö och stockholm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GaMeR2K5:

För "vanliga" samtal är det väl fortfarande Telia som har bäst täckning totalt sett? Speciellt ute i skogarna eller på landet. Nu är det ju ett par år sedan jag hade Telia så jag vet inte hur det är i områdena här runt Norrköping.

Telia har bäst täckning vad gäller röstsamtal, TRE är har bäst täckning vad gäller mobiltbredband.
Men tittar man på tester ser man att tre är bäst i våra tre största städer även på röstsamtal, så bor man där kommer man ha bättre täckning med TRE än med Telia. Kika på täckningskartorna så ser du var det finns täckning och inte.
Täckningskarta TRE.
Täckningskarta Telia.
Täckningskarta Tele2.
Täckningskarta Telenor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Ytters intressant eftersom jag råkade ha sönder min telefon som jag redan har:P Vet dock inte riktigt om ja har lust att ha 3 abonnemang och betala för samtidigt Har redan ett abonnemang hos 3 som försvinner om 2månader och 1 abonnemang hos tele2 som tar slut om 15månader så vettefan om ja vill binda mig nya 24 månader och pröjsa ännu mer

Hos 3 kan man förnya sitt abonnemang när det är 3 månader kvar... Så om du har ett abonnemang hos 3 kan du gå in till dem förnya ditt abonnemang till detta och få en ny telefon... Ganska sweet deal

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Hos 3 kan man förnya sitt abonnemang när det är 3 månader kvar... Så om du har ett abonnemang hos 3 kan du gå in till dem förnya ditt abonnemang till detta och få en ny telefon... Ganska sweet deal

Yup jag var själv bunden till i Juli med ett billigare abonnemang (detta var dock en förlängning) så jag fick förnya mitt abonnemang med detta erbjudandet. Han Verkar dock också bunden hos Tele2 i 15 månader och då är det nog inte värt. Fyfan att betala 2 abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon59807:

Tele2 täckningskarta.
TRE täckningskarta.
Här är en artikel som säger att TRE har bäst nät för mobiltbredband, antar att dom menar 3G?, i Sverige. Den säger även att TRE har bäst nät för röstsamtal i Sverige om du bor i en storstad (göteborg, malmö och stockholm).

TRE täckningskarta kan man ju dock ta med en nypa salt..
Jag bor i ett område i norra Stockholm som täcks av "3G data upp till 20 Mbit/s, på många ställen upp till 32 Mbit/s" men det går inte ens att skicka sms eller ringa/ta emot samtal och absolut inte surfa för att det är så dålig täckning.
På jobbet bytte vi bort från TRE eftersom chefen hade lika dåliga erfarenheter på andra sidan stan.

När jag pratade med en tekniker på Tre för ca 2 år sedan så informerade han att det till och med fanns vissa punkter i deras huvudkontor där det inte finns någon täckning..

Edit: och bra deal från Tele2, ska kolla upp om mina betalningsanmärkningar är borta än så jag kan teckna ett abb och få ny tele

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Mitt tele 2 abonnemang ger mig ytterst medelmåtta 3g hastigheter, som bäst runt 3mbit och ofta nere runt 1,5. Jag skulle kört på 3 istället.

Permalänk

fick min samsung galaxy s2 lte med maxi 4g i går, jävlar vilken skillnad det är på 4g och mitt förra telia 3g batteritiden är inget vidare dock, så kanske inte nåt för alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjaman_:

fick min samsung galaxy s2 lte med maxi 4g i går, jävlar vilken skillnad det är på 4g och mitt förra telia 3g batteritiden är inget vidare dock, så kanske inte nåt för alla!

Batteritiden blir bättre med tiden, under de första dagarna så är det mycket som pågår i telefonen när man kör Android
Den ska inte vara sämre i Galaxy s2 än i någon annan av dagens smart phones.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Ja vill ju inte ha 3 igen största skämtet någonsin är dem orkar inte skriva här exakt vad som är problemet med dem för de har inte i den här tråden och göra

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Gick ner till tele2s butil och köpte en vit SGS2 med maxi Hade halebop innan så får se om man märker skillnad på täckning med tele2 ^^ sambon passade på att köpa en likadan fast svart.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Inaktiv

Hade hellre köpt en Galaxy Nexus då S2:an är en äldre produkt

Permalänk

Orkar inte läsa alla inlägg, men min far tog detta abonnemang igår med galaxy s2 när han var ute, stog säljare vid ett tält, tänkt över då jag är en person som utnyttjar 10-20 kr av mitt comviq kompis varje månad, har för närvarande 65kr krav och kompis gick ut för 2 veckor sedan

men om jag räkna 4000kr bort från galaxy note, den jag har tänkt att ta samt 75kr varje månad för kompis så blir det 100kr över för abbonemanget och det låter perfekt för mig, självklart kommer abbonemanget rulla på i 24 månader men min största fråga är efter dem 24 mån kommer jag kunna ha kvar abbonemanget då så som man har kunnat med alla andra abbonemang vad jag vet samt kommer jag kunna få till en ny mobil om jag förlänger abbonemanget? och kommer då priset höjas till framtidens kostnad för det abbonemang?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

ja men är mer saker till sg2 som är bättre hårdvarumässigt än iphonen samt den får ics 4 som kommer ge dualcore stöd för allt och då kommer prestandan skjuta iväg ifrån iphone.

offtopic, du har samma användarnamn som mitt ena konto namn:P

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

såg att den 27e så släpps galaxy S2 LTE tror ni den kommer med i erbjudandet? känns lite surt när man tänkt ta NOTE men LTE är bättre

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

såg att den 27e så släpps galaxy S2 LTE tror ni den kommer med i erbjudandet? känns lite surt när man tänkt ta NOTE men LTE är bättre

Den finns redan ute, och dessutom finns den med i erbjudandet hos tele2.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Här har man suttit och väntat på mail från tele2 om att Xperia S skulle skickas men kom aldrig nåt och sen ändras lev. datum lite timma för timma när man kollar siten deras (verkar dock samma hos tre). Så jag avbokade min beställnig då senaste bud var 2-3 veckors väntan och tog en promenad ned till den lokala tele2 butiken för att se om dom hade den där.. tro på fan vilken tur fanns en enda kvar så trots den var vit så köpte jag den rakt av. Detta blir nog första och sista gången jag försöker förboka en lur via nätet

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Köpte på Samsung Galaxy S2 LTE med Maxi 4G
Köpte precis Galaxy Nexus men blir att sälja den då hehe.

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Ok missat den blir nog noten endå 4g känns ju knappast lönt och betalsystemet för tidigt.

Visa signatur

Permalänk

Någon som vet detta, när abbonemanget går ut kan man förlänga det då med samma månadssumma och få ny mobil? eller då får man betala den ursprungliga summan?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RoleX:

ja så det men var igentligen sg2 LTE HD jag tänkte då för bara LTE känns inte lönt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

ja så det men var igentligen sg2 LTE HD jag tänkte då för bara LTE känns inte lönt

Vart har du läst det?

Galaxy II HD LTE är endast för den koreanska marknaden, och den släpptes redan i höstas.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Här har man suttit och väntat på mail från tele2 om att Xperia S skulle skickas men kom aldrig nåt och sen ändras lev. datum lite timma för timma när man kollar siten deras (verkar dock samma hos tre). Så jag avbokade min beställnig då senaste bud var 2-3 veckors väntan och tog en promenad ned till den lokala tele2 butiken för att se om dom hade den där.. tro på fan vilken tur fanns en enda kvar så trots den var vit så köpte jag den rakt av. Detta blir nog första och sista gången jag försöker förboka en lur via nätet

Skrivet av slusk:

Slog till på nya Sony jag! Nu efter 2år lämnar jag min Deseire

jag gjorde bytet till sony med för två dagar sen o gick från en DUM tele till denna o helvete silken omstälning de e:P frågan e bara om de finns skydd till den att få tag på för en vettig peng. då jag har ett väldigt fysiskt jobb. anledningen till dum telen vart kvar så länge

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT