"Protestlista" mot Dataprince.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gl-Gnu
najjs nu har jag nått att fila på!

Ta även med att DataPrince har med deras getingar och länkar till deras artikel på förstasidan

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Jag har återigen läst lite på svartalistan och hittade en mening som jag inte förstår.

Skåderörelse,vad sjutton är det?.

Skadegörelse

Synd att han slutat svara där nu, var enormt kul att läsa hans svar

Permalänk
Medlem

Jo jag var inne på skadegörelse också men kan man verkligen skriva så fel?Det är ju inte ens likt...
Korrekturläsning verkar inte vara hans starka sida eller också var han så upphetsad att han inte såg själv vad han skrev.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Jo jag var inne på skadegörelse också men kan man verkligen skriva så fel?Det är ju inte ens likt...
Korrekturläsning verkar inte vara hans starka sida eller också var han så upphetsad att han inte såg själv vad han skrev.

Det mesta han skriver är skrivet på ett väldigt säreget och roligt sätt. Har iofs inte läst mer än på svartalistan vad han skrivit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre

Ungefär sex månader.

Jag har väntat typ 3-4 månader nu så jag kanske får mitt svar som en julklapp..

Jag tycker verkligen det är lite lamt och snällt att inte ingripa efter så många anmälningar!

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

.

Permalänk

jag kanske har missförstått men ARN ger väll bara en rekomendation till företaget vilket dataprince har fått i några ärenden (dom från svartalistan)
sen är det upp till företaget att följa detta eller inte (vilket dom inte har verkat gjort)

/Dust

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dust_Puppy
jag kanske har missförstått men ARN ger väll bara en rekomendation till företaget vilket dataprince har fått i några ärenden (dom från svartalistan)
sen är det upp till företaget att följa detta eller inte (vilket dom inte har verkat gjort)

/Dust

Du har precis fatta det rätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dust_Puppy
jag kanske har missförstått men ARN ger väll bara en rekomendation till företaget vilket dataprince har fått i några ärenden (dom från svartalistan)
sen är det upp till företaget att följa detta eller inte (vilket dom inte har verkat gjort.)

Men man borde ju få någon form av påföljder om man inte följer ARNs rekommendationer? ONOFF hade ju typ 90 anmälningar men jag antar att dom också följer ARNs rekommendationer? Företag som inte följer ARNs rekommendationer borde listas så man kan undvika dem.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

Företag kan tydligen bli svartlistade.. och då menar jag inte svartalistan.com

Permalänk

Jag var inne på dataprince och skulle köpa två TFT-skärmar för 8.000/st. Kommer till säljaren och frågar.
- Har ni SyncMaster 172T inne?
- Nej
- Oki, det var synd (ska precis gå)
- Men jag kan ju titta efter.
- Oki.... (här blir man konfunderad)
- Vi kanske har några på lagret
(han gå ut och kommer tillbaka)
- Vi hade inte just den modellen, men vi har rätt många andra.
- Kan man få titta på dem?
- Nej

Förstår inte riktigt. Trodde man ville sälja produkter om man hade en butik. Hur som helst, den här tråden var bland det roligaste jag har läst. Tycker dock synd om kvinnan som köpte skärmen (vill betona för er som sa att 5500:- var ett omöjligt pris att Peter själv ju säger att DP hade ett erbjudande på just det priset, men att kvinnan var ute för sent).

Synd om alla som trots uppståndelsen inte vet vilken filur Peter är och därmed köper begagnade prylar.

Visa signatur

P4 2,53 ghz l Pc 1066 512MB RDram l 120GB l Radeon 9700 pro

Permalänk
Medlem

**
- Vi hade inte just den modellen, men vi har rätt många andra.
- Kan man få titta på dem?
- Nej
**

Det är ju för jävla underbart påminner lite om absurd teater faktiskt!

funderar på att göra en hemsida tillägnad Dataprince sammla ihop lite citat från tråden länka till den där artikeln o annat skojjs

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

Någon som är intresserad av min roliga historia när jag sökte jobb där igår? ok jag var lite intresserad tills jag läste den här tråden

Visa signatur

dataprince är bajs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HEIN
Någon som är intresserad av min roliga historia när jag sökte jobb där igår? ok jag var lite intresserad tills jag läste den här tråden

Jag är! Jag är!!

Permalänk
Medlem

OK... nu ska ni få höra!

Jag är arbetslös IT-tattare som tänker plugga osv inom snar framtid såjag tänkte söka jobb på ett visst företag vid namn dataprince (OBS tänkte söka jobb där)

Iaf

Jag går dit för att fråga efter Peter Liu som aldrig svarar telefon. Ställer mig i kö till kassan (hela lokalen ser ut som ett bombnedslag extrem röra)

Väl i kön är kassören omringad av kunder (ni gissade det kassören pratar knappt svenska) och den längst fram skäller ut honom för att hans tangentbord/mus paket inte innehöll en mus. det slutar med att kunden som tydligen har ett företag och brukar handla där säger upp all kontakt med dataprince och lämnar lokalen med orden "jag handlar någonannanstans i fortsättningen". haha Han gnällde över att priserna aldrig är vad de säger osv också.. nåja... Efter ettag visar de in mig till peters kontor. Jag berättar lite om mig och säger som det är att jag vill ha ett temporärt jobb tills studier börjar och att jag bla jobbat på dell tidigare då frågar han ut mig om dell i 30min trodde han kanske att jag var spion?! han trodde inte på att jag jobbat där förens jag visade mina papper från DELL!!.
Jobbannonsen var för heltid fast anställning men det visar sig att Peter vill ha halvtidsanställning för 84kr/timmen!!!!!!!!!!! HAHAHAHAHA av den anledningen att då kan han sparka en annan anställd som inte vill gå ned till svältlön! iaf jag spelar med och låter han visa mig runt i lokalen.
Jag får bevittna att Peter L skäller på nån stackars ungdom som monterar datorer för att hans strumpor ligger på bordet... lokalen som ser ut som ett skyddsrum som inte blivit städat sen förra sekelskiftet ... en "proffesionell" touch var porrallmenackan på väggen

Under våra samtal märker jag att det enda karln tänker på är pengar i princip. Mycket skitsnack om kunder som bara gnäller osv. Nåja den biten är inte ny för mig, generellt vet 80% av kunderna ingenting om datorer.

Hursom efter att ha läst den här tråden och annat så kommer jag inte jobba där skulle skämmas över att nämna dataprince i mitt cv...

Visa signatur

dataprince är bajs

Permalänk
Medlem

tanken var att jag skulle börja imorgon men jag ska ringa och säga att jag fått ett bättre erbjudande (av soffan) fan jag får mer av socialen än av honom hahaha...

Jag misstänker att han är en minidiktator på jobbet med tanke på hur de anställda sprang runt honom som rädda harar.

Visa signatur

dataprince är bajs

Permalänk
Medlem

alltså det var sjukt han hade köpt ett paket på kartongen visade de ett svart tangentbord och svart mus han hadefått tangentbordet! Han blev erbjuden ett annat TANGENTBORD! som var vitt!!! som utbyte! hahaha kunden vägrade och lämnade bara prudukten hos kassören tjaffsade ~15min om andra saker hårddiskar som de angivit fel priser på moderkort de sa att de hade inne men inte hade och till tokiga priser osv sen fick han nog och drog

Visa signatur

dataprince är bajs

Permalänk
Medlem

HUGA!

Plöjde precis igenom alla inlägg & fick klart för mig vad det är för typ som driver DP. Hade det varit min dator hade jag nog stått åtalad för misshandel i dagsläget, måste ge credits till Gl-Gnu för hans otroliga tålamod.

Läste även ett inlägg ang. pirat kopia på brännar program, sätt åt fanskapet med BSA llr antipiratbyrån, dom gillar ju sådant
(och som en liten morot kan du ju tjäna på det)

Har för mig man är berättigad till 10% av skadeståndet, ifall dom döms.

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Trist Erfarenhet

Skulle köpa en dator privat och deras priser verkade ok. Gick till butiken, efter väntan i den röriga butiken fick jag tala med säljare. Specade min beställning. Det första som hände var att priset ej stämde med annons. Efter säljare haft lång disk med chefen skulle jag få det låga priset i alla fall. När datorn skulle hämtas (hade poängterat att det bråttom vid beställn och blivit lovad leveranstid) var den givetvis inte klar.(fattades delar som enligt deras webb fanns i mängder). Efter 1,5 veckas försening ringde de om att datorn kunde hämtas. For till butiken bara för att få reda på att det var fel med temperaturen på processorn och dom visste inte vad som var fel, nästa dag visade det sig att dom monterat processorfläkt fel och den skulle nu fungera. Hade nu tröttnat på butiken och annullerade ordern vilket dom motvilligt gick med på sedan jag hotat med konsumentverket och Sverker(Plusprogrammet i tv).
Gick till Sekvencia som byggde datorn på stört medan jag väntade. Något dyrare än internetbutiker men det gick fort och 3års garanti gjorde det värt det hela.(har köpt in it och datorer för mångmiljonbelopp på jobbet och det är inte många som erbjuder sig leverera en kundspecad dator på 20min.) Måste säga att Dataprince är det sämsta jag stött på på länge.

Permalänk

kolla här
http://www2.cint.se/Sweden/Html/newsbill/boot_prince.htm

där kan man även skriva omdöme om butiken

/DUst

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HEIN
OK... nu ska ni få höra!

Jag är arbetslös IT-tattare som tänker plugga osv inom snar framtid såjag tänkte söka jobb på ett visst företag vid namn dataprince (OBS tänkte söka jobb där)

Iaf

Jag går dit för att fråga efter Peter Liu som aldrig svarar telefon. Ställer mig i kö till kassan (hela lokalen ser ut som ett bombnedslag extrem röra)

Väl i kön är kassören omringad av kunder (ni gissade det kassören pratar knappt svenska) och den längst fram skäller ut honom för att hans tangentbord/mus paket inte innehöll en mus. det slutar med att kunden som tydligen har ett företag och brukar handla där säger upp all kontakt med dataprince och lämnar lokalen med orden "jag handlar någonannanstans i fortsättningen". haha Han gnällde över att priserna aldrig är vad de säger osv också.. nåja... Efter ettag visar de in mig till peters kontor. Jag berättar lite om mig och säger som det är att jag vill ha ett temporärt jobb tills studier börjar och att jag bla jobbat på dell tidigare då frågar han ut mig om dell i 30min trodde han kanske att jag var spion?! han trodde inte på att jag jobbat där förens jag visade mina papper från DELL!!.
Jobbannonsen var för heltid fast anställning men det visar sig att Peter vill ha halvtidsanställning för 84kr/timmen!!!!!!!!!!! HAHAHAHAHA av den anledningen att då kan han sparka en annan anställd som inte vill gå ned till svältlön! iaf jag spelar med och låter han visa mig runt i lokalen.
Jag får bevittna att Peter L skäller på nån stackars ungdom som monterar datorer för att hans strumpor ligger på bordet... lokalen som ser ut som ett skyddsrum som inte blivit städat sen förra sekelskiftet ... en "proffesionell" touch var porrallmenackan på väggen

Under våra samtal märker jag att det enda karln tänker på är pengar i princip. Mycket skitsnack om kunder som bara gnäller osv. Nåja den biten är inte ny för mig, generellt vet 80% av kunderna ingenting om datorer.

Hursom efter att ha läst den här tråden och annat så kommer jag inte jobba där skulle skämmas över att nämna dataprince i mitt cv...

Det e du som är bajs här!!!!!!

Visa signatur

yiyi//

Permalänk
Avstängd

You IT författare ( inkompetenta jävel )!!! Go to hell !!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Okänd

Hallåå !!! det e du som inte kan nått om datorer, så kom inte och säg att de e otrevliga, det e du som inte e patient...

Så, GO TO HELL !!!!

Det e du som är bajs här!!!!!!

Visa signatur

yiyi//

Permalänk

Tror Okänd/yiyi på fullt allvar att tattare är slang för författare? – Blir inte klok på hans inlägg riktigt. Citerar han sig själv på låtsas och skriver själva inlägget på ärenderaden, eller?

Visa signatur
Permalänk

Är det någon som vet vad som hände med okänds tidigare inlägg i denna tråd som lades i går kväll? Efter ett tag var de spårlöst borta, tillsammans med hela sista sidan av tråden. Man tycker att moderatorerna borde skriva något om det vore så fallet att de har gjort något med tråden.

Visa signatur

Finis coronat opus.

Permalänk
Hedersmedlem

[b]Master
Ja Grillcliff har tagit bort inlägg, det är det enda jag kan se. Vet dock inget mer om saken.
Till hans försvar kan jag säga att vi vanligtvis skriver ut att vi tagit bort inlägg men om det är "panik" med massor att göra så kan det ibland glömmas bort.

Permalänk
Hedersmedlem

Det stämmer att jag gjorde en stor rensning på allt skitsnack i tråden, och detta innefattade näst intill hela gårdagens skörd av inlägg samt ett tiotal andra. Att det inte går upp för er att ni sänker trådens seriöshetsfaktor till noll genom att skriva "tuffa" inlägg med "hot" om bussturer och slagträn förstår jag inte och de som skriver "HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH :D" - tänk efter! Vad tillför ni? Inte ett skit! Men visst kan det vara kul att skryta om att man varit med och LOL:at i en tråd gällande Dataprince.

Ni sänker er till samma nivå som personen med spionanklagelserna när ni fjantar runt som ni gjort den senaste tiden i denna tråd. Sluta spekulera en massa är mitt tips. Lämna tråden spam-, fördoms-, men framförallt hotfri!

Permalänk
Avstängd

Tja alla
Jag undra verkligen om man får gå på en viss person personligen som det verka så i detta tråden. Det finns massor skit om en person. Det verka mer eller mindre rasitiskt.
Liksom om det var DU alla gå på och snacka om massor skitsnack om DIG här.
Kommer ni bli:
1. glad
2. sur
3. förbanat

Svara om ni som tycker att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag inte bry mig. Har en massa folk som hatar mig redan nu så nån mer eller mindre skulle inte göra nåt...

Permalänk
Medlem

Beter man sig som ett helvete så får man ju nästan förvänta sig det!

Permalänk
Avstängd

Hej jag undra:
Får man säga vad man tycker?! Jag förstod inte så mycket vad du sa, men är det här du menade:
Man få bara snacka skit om en person, en person som får det här på ett personligt sätt. Ingen försvar för denna personen om Han/Hon inte snackade skit om Data Prince.

Den personen som alla saker siktar/siktade emot är liksom ett offerlam. Det är inte några gånger som finns i denna tråd.
Är denna tråd ett Klago Lista MOT DATA PRINCE eller ett plats för att säga massor saker mot en person som är utsatt?

Jag frågade bara oskyldig, jag fattade inte vad du sa.
SKA du (Grillcliff) ta bort denna medelande också?