Max volt på gtx 560 ti 448

Permalänk
Medlem

Max volt på gtx 560 ti 448

Hej alla.

Igår gjorde jag en tråd om det fanns någon möjlighet att låsa upp volten på mitt Asus gtx 560 ti 448 eftersom det inte klockade så bra på max volten som MSI Afterburner tillät. Jag löste problemet själv och sparade mitt original bios och sedan modifierade jag en kopia av det och höjde max volten från 1.100 till 1.213 och sedan flashade jag kortet med det modifierade bioset.

Jag undrar hur högt man vågar gå? just nu kör jag på 1.138 och tempen på core går sällan över 70 grader, det jag dock funderar över är VRM-tempsen eftersom det inte finns något sätt att avläsa det med något program så vet jag inte om jag kanske borde lugna mig så att man inte förstör något. Msi's version av samma kort har ett bios som går ändå upp till 1.150 volt och spontant känns det inte som att Asus DCUII kylaren skulle göra jobbet sämre dessutom ska Asus versionen ha 6+2 vrm phase-design och jag tror msis kort bara har 6+1.

Vad tror ni, ska jag stanna på 1.138 eller gå till 1.150 eller rent utav backa ner till 1.100? jag kör bara 1.138 när jag spelar annars så har jag ställt in så kortet klockar ner sig. Om någon skulle kunna skicka/länka till en bild på vart VRM's sitter så jag kanske kan hålla handen nära och se om det faktiskt blir varmt eller inte hade det varit super.

Tack för er tid.

Visa signatur

Uppdateras..