Är iPhone verkligen så dålig?

Permalänk
Medlem

iphone är väll en bra telefon, dock väldigt begränsad.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Skall man bara ringa och smsa med telefonen så duger en 3gs utmärkt. Då går det fint med en gammal traktor Använder man telefonen för att titta på film, surfa, GPS, läsa böcker osv då går din gamla traktor till skroten. iPhones har alldeles för liten skärm, det spelar ju ingen roll hur upplöst den är när skärmen är för litet från början tycker jag. Nä, min Galaxy Note var det bästa mobilköpet jag gjort. GPS, ebokläsare och surplatta på köpet. Kanon!

Brukar kolla på YT och använder den som gps ganska ofta. Läsa böcker på en mobil? Dumheter, då skaffar man sig en surfplatta.

Men som jag sa, har testat ett gäng andra mobiler utan att se någon anledning att byta, jag är nog inte så kräsen av mig helt enkelt, skriver från den nu så det går alldeles utmärkt att surfa på den också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

vill du själv bestämma hur du vill andända telefonen så ska du köpa andriod...

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrik0719:

Jag har ägt både iPhone och SGS2. Båda telefonerna lämnar en del att önska, så det kommer nog helt ner till personliga preferenser.

Pro's/Con's iPhone:
+Generellt sett mer välkonstruerade appar.
+Driftsäkert. Flyter på som en gud.
+Eftermarknadstillbehören är oändliga.
+Kvalitetskänsla i konstruktionen. Gillar att det är lite tyngd i telefonen, den känns mer gedigen. Att det är mycket glas och metall, knappt någon plast alls, skadar ju inte. Ligger bra i handen.
-iTunes. Är så dåligt, krångligt och långsamt. Sen de ständiga uppdateringarna? Blir skiten aldrig bättre?
-iTunes. Förtjänar två minus för att det drar ned användarupplevelsen så mycket.
-Förutsägbart och stelt. Gränssnittet känns inte det minsta personligt och det känns som att möjligheterna för att skräddarsy telefonen för ditt eget behov är minimala.
-3,5"-skärm känns lite i minsta laget just nu. 4" hade helt klart gett telefonen bättre möjligheter.
-Utveckling. iPhoneOS har i princip sett likadant ut från start. Konceptet är ju att man ska känna igen sig, men det är trist att gränssnittet i princip ser exakt likadant ut sen telefonen lanserades.

Pro's/Con's Samsung Galasxy S2
+Stor skärm. 4,2" ger mer dynamik till användningen anser jag, även om det egentligen "bara" handlar om 0,7" mer.
+Anpassning. Det går att förändra så mycket på telefonen och då behöver du inte ens vara särskilt tekniskt kunnig. Skräddarsy telefonen helt efter dina behov utan att ens behöva byta ROM.
+Funktionalitet/Mångsidighet. Det finns många funktioner med denna telefon som jag inte ens visste att jag behövde, men som gjort livet lite lättare. Ta bara en sån sak som filöverföring via blåtand eller att använda din telefon som lokal hotspot. Kan slänga upp bilden till min platt-tv via HDMI och en liten adapter för ett par hundringar.
+Filöverföring. Klicka och dra, som ett USB. Borde inte behöva vara svårare.
+Universal ladd/dataprt i form av microUSB, som är standarden för alla mobiler (exkl. iPhone)
-Sämre kvalitet på appar. Har laddat ner ett otal appar som är så fruktansvärt dåliga och då snackar jag inte optimeringsmässigt, som inte borde ha fått publicerats.
-Telefonen i sig är tunn och fin, men känns överlag väldigt plastig. Väger lite för lätt i handen.
-Blir tokvarm vid laddning och ibland när man pressar den med tyngre applikationer.
-Utbudet av eftermarknadstillbehör går inte att jämföra med iPhone. Då snackar jag främst skal och liknande. Dockor tex, kanske blir bättre i framtiden, med tanke på standarport för laddning/data.

Råkade bli en liten novell, men du får läsa om du orkar
Antalet + och - återspeglas inte alls som någon form av betyg från mig, bara personliga åsikter.
Själv är jag rätt sugen på en WindowsPhone nästa gång. Har pillat lite på polarens Nokia Lumia 800 och den är fantastiskt trevlig. Det som talar mest emot den är att applikationsmarknaden är väldigt tunn just nu, men det lär hinna växa till sig innan jag byter telefon igen.

Noterade en grej lite snabbt..

Du ansåg att iPhone inte gick och ändra om, men att android luren gick med egna roms. Jag tror du missade jailbreak för iphonene, som släpper lös en hel del grejer och en helt nyvå på att anpassa enheten efter personlig referens.

Citat:

+Funktionalitet/Mångsidighet. Det finns många funktioner med denna telefon som jag inte ens visste att jag behövde, men som gjort livet lite lättare. Ta bara en sån sak som filöverföring via blåtand eller att använda din telefon som lokal hotspot. Kan slänga upp bilden till min platt-tv via HDMI och en liten adapter för ett par hundringar.

Det går också på iPhone, köra som lokal hotspo finns redan out of the box, för att föra över via blåtand behövs dock en valfri app som klarar av det. Adapter för HDMI ut från iphonen går dock på 3-400kr om jag minns rätt, men möjligheterna finns som sagt.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Hedersmedlem

Apple har nåt som ingen annan mobilproducent har; en 3.5" prestandalur. Finns ingen Android/Windows phone som kommer i närheten av varken cpu eller gpu prestandan i den storleken. Fattar fortfarande inte varför HTC/Samsung/whatever inte har släppt en liten värstingmobil än. Inte alla som vill ha en 4-5" skärm.

Andoid OS vs IOS kan väl jämföres lite med singelkort vs SLI/CF. Mer mek, risk för mikrostuttering men när det väl fungerar är IOS chanslös när det gäller hastighet. Har en SGS2 och dottern har en Iphone 4s. Givetvis har jag lagt in en custom rom, annan kernel och launcher, stängt av alla jävla animeringar och det är stor skillnad i upplevd hastighet. När man klickar på tex inställningar på min Samsung reagerar den direkt. Iphone har en liten (medvetet) fördröjning som i början upplevs som lite lyxigt men som efter ett tag bara känns trögt. Kan jämföras lite med en Mercedes S klass AMG med automat. Visst är den snabb, men den är chanslös mot en hetsig Nissan GT-R med launch control.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Nej ibland så kan faktiskt dålig prestanda/kvalité upplevas som bättre. Trivselfaktorn är ganska viktig den också.

tack för att du klargjorde min poäng

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrik0719:

Jag har ägt både iPhone och SGS2. Båda telefonerna lämnar en del att önska, så det kommer nog helt ner till personliga preferenser.

Pro's/Con's iPhone:
+Generellt sett mer välkonstruerade appar.
+Driftsäkert. Flyter på som en gud.
+Eftermarknadstillbehören är oändliga.
+Kvalitetskänsla i konstruktionen. Gillar att det är lite tyngd i telefonen, den känns mer gedigen. Att det är mycket glas och metall, knappt någon plast alls, skadar ju inte. Ligger bra i handen.
-iTunes. Är så dåligt, krångligt och långsamt. Sen de ständiga uppdateringarna? Blir skiten aldrig bättre?
-iTunes. Förtjänar två minus för att det drar ned användarupplevelsen så mycket.
-Förutsägbart och stelt. Gränssnittet känns inte det minsta personligt och det känns som att möjligheterna för att skräddarsy telefonen för ditt eget behov är minimala.
-3,5"-skärm känns lite i minsta laget just nu. 4" hade helt klart gett telefonen bättre möjligheter.
-Utveckling. iPhoneOS har i princip sett likadant ut från start. Konceptet är ju att man ska känna igen sig, men det är trist att gränssnittet i princip ser exakt likadant ut sen telefonen lanserades.

Pro's/Con's Samsung Galasxy S2
+Stor skärm. 4,2" ger mer dynamik till användningen anser jag, även om det egentligen "bara" handlar om 0,7" mer.
+Anpassning. Det går att förändra så mycket på telefonen och då behöver du inte ens vara särskilt tekniskt kunnig. Skräddarsy telefonen helt efter dina behov utan att ens behöva byta ROM.
+Filöverföring. Klicka och dra, som ett USB. Borde inte behöva vara svårare.
+Universal ladd/dataprt i form av microUSB, som är standarden för alla mobiler (exkl. iPhone)
-Sämre kvalitet på appar. Har laddat ner ett otal appar som är så fruktansvärt dåliga och då snackar jag inte optimeringsmässigt, som inte borde ha fått publicerats.
-Telefonen i sig är tunn och fin, men känns överlag väldigt plastig. Väger lite för lätt i handen.
-Blir tokvarm vid laddning och ibland när man pressar den med tyngre applikationer.
-Utbudet av eftermarknadstillbehör går inte att jämföra med iPhone. Då snackar jag främst skal och liknande. Dockor tex, kanske blir bättre i framtiden, med tanke på standarport för laddning/data.

Råkade bli en liten novell, men du får läsa om du orkar
Antalet + och - återspeglas inte alls som någon form av betyg från mig, bara personliga åsikter.
Själv är jag rätt sugen på en WindowsPhone nästa gång. Har pillat lite på polarens Nokia Lumia 800 och den är fantastiskt trevlig. Det som talar mest emot den är att applikationsmarknaden är väldigt tunn just nu, men det lär hinna växa till sig innan jag byter telefon igen.

Tycker du fick det mesta rätt men jag håller inte med om det där med skärmen. Tycker iphone vinner på den biten så den har högre upplösning än SGS2. Byte till Iphone från wp7 och den enda problemet jag hade med den telefonen var att det saknade appar. Känndes helt enkelt som att det var Iphone först och android och sen om vi hinner en wp7 app. Men jag är förvånad över hur pass stabil min iphone har varit. Inga appar som har krashat eller behövt starta om telefonen. Men det förstår jag att det inte hör till det normala men jag klagar inte iaf

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem

Samsung Nexus kanske ?, inga konstigheter från tillverkaren bara rent android ICS i den kanske kan vara något. Finns mycket info på swedroid om du är sugen på en android telefon.
Jag har en Sony så är inge fanboy rekomendationer från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacRyhage:

Hej allihopa, som så många andra så planerar jag att gå över till Tele2's Unlimited abbonemang nu de kommande dagarna. Som ni vet så får man då välja fritt mellan dagens smartphones. Har länge planerat att köra på en iPhone 4S men då jag inte ser särskilt många andra personer på forum och YouTube som verkligen väljer den framför t.ex SGS2 så börjar jag undra.

Varför iPhone:

Se bara till att du gör rätt inställningar från början så behöver du aldrig (nästan) använda iTunes.

Börja med att ställa in telefonen för att använda kontakter på enbart ett ställe. Jag rekommenderar gmail eller hotmail. Jag rekommenderar inte att ha kontakterna i iCloud eller i telefonen.

OBS!!! När du sätter upp mailen, kontakterna och kalendern skall du välja mailtyp exchange, även om du har gmail eller hotmail. Kör du företagslösning med exchange är det än bättre. På det här sättet kan du enkelt redigera kontakterna på datorn inklusive radera en mängd kontakter på en gång.

Här är en guide för gmail
http://support.google.com/mobile/bin/answer.py?hl=en&answer=1...
Samma gäller hotmail men serveradressen är m.hotmail.com

Detta bör vara det första du gör efter att du skaffat en ny iPhone. Gå sedan ini kontoinställningarna och ta bort alla andra konton. Därefter lägger du till de alternativa mailkonton etc du vill använda.

Sist, beroende på minneskapacitet etc och hur du lyssnar på musik kan appar som synkar filer vara att föredra över iTunes. Nackdelarnamed iTunes är många men den största är att du binder upp telefonen till den datorn. Köp musik i telefonen om du ska göra det. Använd Spotify eller något av dessa tips för musik.
http://www.makeuseof.com/tag/6-ways-to-sync-music-to-your-iph...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

tack för att du klargjorde min poäng

Vad är kvalite då?
Finns väl ingen telefon i världshistorien som folk fått byta så mycket glas på för att de går sönder av minsta lilla som iphone4??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Vad är kvalite då?
Finns väl ingen telefon i världshistorien som folk fått byta så mycket glas på för att de går sönder av minsta lilla som iphone4??

Man får väl låta bli och kasta telefonen i backen, sunt förnuft. Jag har iofs tappat min iPhone 4, inga märken, inga sprickor. Så din mening med "går sönder av minsta lilla" är felaktig och ogrundad.

Visa signatur

i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Jag körde med Iphone4 innan jag bytte till Galaxy Note, bytte gjorde jag för att jag ville ha en stor skärm och jag känner inte att min Note är segare än Iphonen, Ljudet i högtalaren för musik är sämre i Noten man jag har hörlurar så det gör mig inget direkt. Vist jag fick byta baksida på min Iphone när den ramla från trucken så gick den i graven detta håller noten för men man ska ju inte tappa luren från trucken heller

Jag tycker man ska köra på det som känns bäst för en själv och bara klämma och känna lite så hittar man det man letar efter

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Man får väl låta bli och kasta telefonen i backen, sunt förnuft. Jag har iofs tappat min iPhone 4, inga märken, inga sprickor. Så din mening med "går sönder av minsta lilla" är felaktig och ogrundad.

Känner nog bara en person med iphone4/4s som inte bytt glas. Ingen jag känner har kastat sin mobila telefon i marken med flit.

Permalänk
Medlem

iPhone är verkligen inte en dålig telefon, det är bara de vanliga fanboysen som spyr ut sitt hat.

Rootad Android > JB iOS
Stock iOS > Stock Android
Dvs. vill du roota, kör Android, vill du inte så kör iOS.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Känner nog bara en person med iphone4/4s som inte bytt glas. Ingen jag känner har kastat sin mobila telefon i marken med flit.

Då kan jag berätta för dig att i min familj har vi 4st iphone 4 och 2st iphone 4s och ingen av oss har spräckt glaset än. Min bror tappade sin iphone 4 i ett stengolv, ingen skada alls.
Jag vet självklart att min familj inte har genomfort vetenskapliga tester på sina Iphones, men det verkar som att Iphones inte är så ömtåliga som vissa säger.
Du kanske har klumpiga kompissar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Då kan jag berätta för dig att i min familj har vi 4st iphone 4 och 2st iphone 4s och ingen av oss har spräckt glaset än. Min bror tappade sin iphone 4 i ett stengolv, ingen skada alls.
Jag vet självklart att min familj inte har genomfort vetenskapliga tester på sina Iphones, men det verkar som att Iphones inte är så ömtåliga som vissa säger.
Du kanske har klumpiga kompissar?

Det kanske de är? Har inte låtit dem genomgå några vetenskapliga tester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Varför är det komplicerat, jobbigt samt tar tid att råda bot på TouchWiz? Bara gå in i Play Store och ladda ner en annan launcher, finns massvis att välja mellan, tar 3 sekunder och det är något min senila mormor kan göra.

Helt rätt. Det är "bara" att ladda ner en ny Launcher och köra på.

Jag tänkte mera på roota, fixa recovery, flasha in CM9 eller annan valfri glass.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Iphåne har inte minneskorts plats, nuff said!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

iPhone är verkligen inte en dålig telefon, det är bara de vanliga fanboysen som spyr ut sitt hat.

Rootad Android > JB iOS
Stock iOS > Stock Android
Dvs. vill du roota, kör Android, vill du inte så kör iOS.

Snälla backa upp dina påståenden om du ska säga dem. Inte konstigt om fanboys spyr hat om du spottar dem i ansiktet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Dessa jävla Android vs Iphone trådarna, dom kommer fortsätta i all evighet. Konstigt att det inte blivit inbördeskrig pga dessa diskussioner än..

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Johnnymann:

Iphåne har inte minneskorts plats, nuff said!

Gillar hur du ser det Skämt och sido har du rätt. Klart det finns nackdelar med iPhone, även solen har sina fläckar. Men Android är inte lika stabilt som iOS. Vill man leka med sin telefon skaffa Android eller Jailbreaka sin iOS. Vill man ha en telefon som bara fungerar ska man gå på iOS/Win.

'Nuff said.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk

Jag hade tidigare en iPhone 3GS, som jag använde i ca 1 år. På slutet jailbreakade jag den även.
Sedan bytte jag till min Xperia Play för att kunna spela bland annat GBA och PS1 när jag vill.

Jag upplevde iOS som trevligt, och var väll ganska nöjd med min iPhone överlag.
-Itunes som många tidigare nämnt, inte är en höjdare...
Men jag tröttnade helt enkelt. Att inte kunna ändra något nämnvärt i telefonen utan att jailbreaka.
Apple var då långt före många tillverkare i många aspekter, men också sorgset efter i vissa. Man saknade vissa självklara saker som att t.ex. kunna välja vilken SMS-signal man vill. Det kanske är bättre nu, inget jag kan uttala mig om.

Det jag vet med säkerhet är dock att min nästa telefon inte kommer att iOS. Jag är verkligen nöjd med Android där jag får styra och ställa som jag vill. Jag skulle även kunna tänka mig att min nästa telefon skulle kunna W8, men inte iOS.

Men såklart är detta bara en personlig uppfattning.

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Jag tänker sälja min SGS2 och använda min iPhone 3GS istället. Haft den nu i 3 månader och ska vara så sjukt mycket bättre men allt är så sjukt krims-kramsigt jämfört med iphone.

iOS är betydligt mer "BlingBling" än Android...

Permalänk
Medlem

Gillar inte rubriken på denna tråden. iPhone är ej dålig. Att vissa ej gillar den är smaksak.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

iOS är betydligt mer "BlingBling" än Android...

Hur menar du då? Det går ju inte att göra så mycket mer än att skava ikonerna fram o tillbaka? (om man inte jailbreakar dvs)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Rubriken är ju förvisso en fråga och inte ett påstående.

Men jo, bara för att någon/några tycker att något är dåligt så betyder det ju inte att alla andra tycker detsamma.

Det är en fråga som innehåller ett påstående.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Hur menar du då? Det går ju inte att göra så mycket mer än att skava ikonerna fram o tillbaka? (om man inte jailbreakar dvs)

Ja, du vet i USA åker "de" med statsjeepar och har slängt på 26" krom fälgar, det är BlingBling enligt mig, delvis gillar jag det inte alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Ja, du vet i USA åker "de" med statsjeepar och har slängt på 26" krom fälgar, det är BlingBling enligt mig, delvis gillar jag det inte alls.

Förstår inte hur du kopplar det med iPhone heller dock..

Jag skulle isf använda ordet "stilren", för det är vad den är.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MacRyhage:

Hej allihopa, som så många andra så planerar jag att gå över till Tele2's Unlimited abbonemang nu de kommande dagarna. Som ni vet så får man då välja fritt mellan dagens smartphones. Har länge planerat att köra på en iPhone 4S men då jag inte ser särskilt många andra personer på forum och YouTube som verkligen väljer den framför t.ex SGS2 så börjar jag undra.

Varför iPhone: Känner helt enkelt att det verkar vara en buggfri, skönt flytande telefon med relativt bra prestanda och med mycket välutvecklade appar och tillbehör. Alla iPhone's jag använt har helt enkelt bara fungerat som de skall, aldrig sett crash-rapporter, aldrig upplevt lagg osv. Bara om man jämför en 3GS med min nuvarande HTC Legend så flyter appar otroligt mycket bättre på en 3GS trots samma prestanda på processor (600MHz). Det finns också som jag skrev mycket valmöjligheter vad gäller skal och övriga tillbehör som dockningsstationer. Vad jag vet skall även ljudet bli bättre om man kopplar in en förstärkare/dockningsstation via en iPhone-port istället för vanligt 3.5 jack som Android lurar endast klarar. En annan anledning som får iPhone att framstå som framtidssäker är att app-tillverkarna måste se till att först och främst de nyare generationerna av iPhone klarar av appar med flyt eftersom att de utgör en mycket stor del av marknaden.

Vad är nu anledningen till allas rekomendation av t.ex SGS2? Ja, hårdvaran är på pappret bättre men mycket flyter ju lika bra om inte bättre på en 4S då de flesta appar är utvecklade och optimerade just för de senare iPhone versionerna. I övrigt så får man en större/bättre skärm på SGS2, det är det enda som jag ser som en fördel, men känns inte som att detta väger upp nackdelarna.

Kan verka som att jag nu är stenhårt bestämd på att iPhone är den bättre telefonen, det är jag inte. Jag försöker bara få er att förstå vad jag är ute efter och påminna er om fördelar med Apples bidrag till smartphone marknaden. Vore nu schysst om ni gav mig lite råd om vilken telefon som jag verkligen skall välja och varför!

jag kan ju bara gå på min egna erfarenhet, jag har en sony ericsson arc s medans resten av hela min klass har alla olika iphones. innan jag fick min så testade jag iphonen och sedan arcen, och det är en enorm skillnad, arcen är snabbare väldigt mycket lättare större skärm och otroligt skön att hålla i, det finns många appar men nackdelarna är färre spel och det finns knappt några skydd till den, jag har hittat ett skydd på teknikmagasinet i svart silikon, inte särskilt snyggt men det funkar, så kort och gott, så rekomenderar jag arcen om du gillar en mobil med stor skärm, väldigt mycket billigare, bättre prestanda(har testat olika spel som funkar för båda plattformarna och måste säga att det flyter mycket bättre i arcen),tåligare och den är väldigt skön att hålla, något som jag inte tycker att iphone 4 är pga. kanterna, fördelarna är att det finns fler spel(dock inte appar) till iphonen och de släpps först mm. ett plus för android generrelt är att det är mycket öppnare än iphonen, och du måste inte andvända den officiella marketen, du kan andvända andra ställen att ladda ner spel på också, tex. webläsaren opera har en market för android och detta kan man göra enligt andvändarvillkoren vilket du inte kan göra med en iphone,

juste garantin är otroligt mycket bättre på android sidan, en iphone får man inte andvända när det är minusgrader ute äns vilket det är rätt ofta i kalla sverige

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem

Kört iOS sedan iPhone kom 2007. Tänker inte byta till "lagg" andriod heller. Flyter så otroligt dåligt, ett skämt för den pris lappen man får betala för en andriod. Visste har jag stött på problem med mina iPhones men har fått dessa utbyt av Telia då Apple inte tillåter tredje part att öppna telefonen. Vilket jag uppskattar så slipper man lämna in den 5 ggr innan problemet är löst(tidigare erfarenheter om mobiler).

Det ska mycket till om man ska byta till Andriod. Näste telefon blir helt klart iPhone 5 eller vad den kommer att heta. Den som kommer i höst

Att iPhone är bling-bling är en dålig ursäkt som vanligt. Vadå bling-bling!? Kan förstå om man köper skal till iPhone av äkta guld. Kan man iofs till Andriod mobiler också. : /

Har en magkänsla att många kommer lacka på mig! Kommer inte ändra min uppfattning för de