Permalänk

PC kortslutning (krasch)

Operativsystem: Windows 7
Processor: intel i5 2500k
Moderkort: Asus P8P67
Minne: Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE 2 st
Grafikkort: GF GTX 560Ti
Hårddisk: 500 gb western digital black caviar
Nätaggregat: Corsair CX 600W

Min PC har börjat krascha. Kan hända när som helst egentligen. Har kollat temperaturen på processorn och enligt flera olika program ligger den mellan 34-38 grader i alla kärnor. Har avlägsnat damm flera gånger..

Börjar bli less nu! Datorn slocknar bara och startar sedan upp sig själv utan att jag behöver göra något. Som ett "mini-strömavbrott" eller liknande..

Min första tanke var överhettning men den verkar ju vara sval som en nötkärna. Jag köpte datorn i somras, lappade ihop den själv. Har fungerat felfritt fram till bara en vecka sedan.

Såå.. Vad tycker ni att jag ska göra?

Permalänk
Avstängd

Testa börja byta nätdel, däerfeter kan du kolla upp minnerna med memtest.

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Testa börja byta nätdel, däerfeter kan du kolla upp minnerna med memtest.

Personligen skulle jag testa minnena före jag springer och köper ett nytt nätagg, eller öppnar burken och börjar skruva. Känns som att det är lättare att börja med det som kräver en installation på 2 sek

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem

Har du kört nån överklocking?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Körde memtest (http://hcidesign.com/memtest/download.html) och fick 0 errors som svar.
Har aldrig överklockat nej! :/