Nvidia presenterar Geforce GTX 680 i video

Permalänk
Melding Plague

Nvidia presenterar Geforce GTX 680 i video

Dagens lansering av Geforce GTX 680 föregås av en mängd rykten av spekulationer, men denna gång är det självaste Nvidia som står för presentationen i en läckt videosnutt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

woho go nvidia

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Trodde recensionen skulle komma upp nu.. aja back to bed!

Permalänk
Discokungen

Yaaay, äntligen fyra skärmar på ett kort!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk

OK en reklamfilm! Men om 680 håller hälften av vad man lovar så är det ett riktigt monster. Bara att hoppas att det kommer ner i vettiga priser.

Och nu väntar vi på SweC test. Tyvärr så måste jag vänta tills efter jobbet (17-18) innan man kan läsa den.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Lurad man blev, trodde med att det va recensionen av gtx 680 först.

Permalänk
Medlem

DAMN Skyrim på 3skärmar utan lagg med bara ett kort!

Permalänk
Medlem

Det verkar som att nvidia har lyckats bra med detta kortet.
Ska bli kul att se hur det står sig mot 6990.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Man får hoppas TXAA även fungerar på ett AMD-kort. Om inte får ni verkligen se till att inte köra med det så det blir mer jämförbart när ni kör era tester.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det ser verkligen ut som dom lyssnat på folk ja

Visa signatur

nuvarande dator: ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 7800X3D, Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag undrar vem kungen blir nu? Troligtvis 680n. Men jag undrar också ifall några av konspirationsteoretikerna på AMD sidan av forumet har rätt med att AMD trycker på bättre drivare bara för att kunna ta tillbaka kronan efter 680ns release.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Jag undrar vem kungen blir nu? Troligtvis 680n. Men jag undrar också ifall några av konspirationsteoretikerna på AMD sidan av forumet har rätt med att AMD trycker på bättre drivare bara för att kunna ta tillbaka kronan efter 680ns release.

Får tänka på priset med, om det lägger sig där du kan få tex ett msi 7970 lightning så får man tänka efter vad som ger mest för pengarna.

Permalänk
Medlem

Kanske dags att pensionera mitt GTX580

Känns skönt att det blir nvidia i framtiden också ;-D

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Perrablerra:

Man får hoppas TXAA även fungerar på ett AMD-kort. Om inte får ni verkligen se till att inte köra med det så det blir mer jämförbart när ni kör era tester.

Av beskrivningen att döma är TXAA en ny version av FXAA. Nvidia har kört det tidigifare och AMD har en egen version. Principen är den att man analyserar bilden efter att den har blivit rendrerad och använder sig av olika algoritmer för att hitta kanter i bilden som behöver filtreras. Hur bra detta fungerar beror helt på algoritmerna. Fördelen är att det går att köra på alla spel, alltid och att det inte kräver något speciellt av spelet i sig. Nackdelen är att det inte blir lika bra som MSAA. Fast det senare arbetar under renderingen så det kräver mycket mer kraft och måste vara implementerat i spelet.

TXAA kommer alltså inte finnas till AMD fast de har en egen version.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Om det hade funnits någon prestanda-drivits lurande så hade den ju behövts publiceras innan 680 testades, så att AMD hamnat på sin rätta plats i jämförelsegraferna i ett hundratal recensioner. Att de inte publicerat någon drivis ännu får mig att tro att det egentligen bara varit snack. Men vi får väl se..

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem

När under dagen kan man tänka sig att ni får lägga upp recensionen?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Undrar ja med, ladda med kaffekopp och var grymt taggad att läsa om kortet nu här på morgonen

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Skrivet av Holic:

Undrar ja med, ladda med kaffekopp och var grymt taggad att läsa om kortet nu här på morgonen

Min gissning är kl 14:
http://www.webhallen.com/hardvara/kampanjer/nvidia_next_gener...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ajajaj... Misstänkte nästan det:/ lär ju visserligen komma upp på en annan sida ändå om jag blir väldigt otålig;)

Permalänk
Medlem

Usch och jag som ville ha något att läsa på frukosten eller lunchen på jobbet

Rätt självsäkert att dom säger så rent ut att den är världens snabbaste gpu när ingen riktigt vet vad Tahiti är kapabel till.
Nvivida har ju nästan alltid haft 90% färdiga drivers till release och AMD... well låt säga att dom finns i alla fall till release och har en mognadsprocess för sig i ca 5-6månader eller så :\
Sen tycker jag det är ganska roligt att AMD siktade in sig mycket på gpgpudelen till tahiti och gk104 har praktiskt taget skippat gpgudelen och ändå skiljer det inte så jätte mycket mellan dom två i genomsnitt när det kommer till grafiken.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

DAMN Skyrim på 3skärmar utan lagg med bara ett kort!

Det går väl tom med ett 6950, eller ännu sämre om man är villig att dra ner grafilen lite?

Permalänk
Medlem

wow.. ser nice ut!!! blir nog å byta ut mitt gtx 580.

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Säger bara... http://www.youtube.com/watch?v=WKNRGc71hjc gymt Nvidia.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Ajajaj... Misstänkte nästan det:/ lär ju visserligen komma upp på en annan sida ändå om jag blir väldigt otålig;)

Ja, det lär vi märka.

Skrivet av RainesX:

Usch och jag som ville ha något att läsa på frukosten eller lunchen på jobbet

Rätt självsäkert att dom säger så rent ut att den är världens snabbaste gpu när ingen riktigt vet vad Tahiti är kapabel till.
Nvivida har ju nästan alltid haft 90% färdiga drivers till release och AMD... well låt säga att dom finns i alla fall till release och har en mognadsprocess för sig i ca 5-6månader eller så :\
Sen tycker jag det är ganska roligt att AMD siktade in sig mycket på gpgpudelen till tahiti och gk104 har praktiskt taget skippat gpgudelen och ändå skiljer det inte så jätte mycket mellan dom två i genomsnitt när det kommer till grafiken.

De säger världens snabbaste GPU, inte världens snabbaste grafikkort.
Enligt vad Tom's har läckt verkar fortfarande HD6990 vara något snabbare, men
vi får vänta och se de helt officiella resultaten innan vi dömer åt ena eller andra hållet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Det tror jag helt klart . Jag väntar fortfarande på amd s. "riktiga" drivrutiner.

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Ja, det lär vi märka.

De säger världens snabbaste GPU, inte världens snabbaste grafikkort.
Enligt vad Tom's har läckt verkar fortfarande HD6990 vara något snabbare, men
vi får vänta och se de helt officiella resultaten innan vi dömer åt ena eller andra hållet.

Precis som jag säger också. GPU. Nämnde gk104 och tahiti, inte hela grafikkort.
Men som du säger vi får se vilken av dom som är hetast på gröten när båda lägrens drivers är mogna.
AMDs drivers är allt annat än mogna. Mitt 7970 var ju för tusan stabilare innan jag avinstallerade drivers som var kvar efter mitt 6970 :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Vet någon om TXAA är en vidareutveckling på FXAA? FXAA är också väldigt bra kantutjämning med smärre förluster i fps.

Permalänk

När släpps kort helvetet? xD När detta http://www.webhallen.com/hardvara/kampanjer/nvidia_next_gener... har räknat ner? Eller är det inte förrän kl. 20.00 ikväll? -_-

Mitt datorsystem suktar efter grafikkort i hög prestandaklass!!! Har gjort det nu i 2 veckor!

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk

*puke rainbows*

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I