SweClockers drop!
Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

R7970 Lightning verkar dyka in "väldigt snart". De första leveranserna verkar landa i butik innan slutet av den här veckan.
GTX 680 får du använda din fantasi och historiekunskap till för att lista ut.

Välkommen

Kul att höra att detta kort snart kommer in. Antar att man borde beställa så snart de blir tillgängliga om det i framtiden bli svårt för er att få tag på 7970 chip?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistard:

Hej hoppas inte detta ses som fult att ställa här, men som både privat person och professionellt så brukar jag era produkter relativt mycket. Min fråga gäller just S1155 / FM1. Då ni inte har någon närvaro i ITX segmentet. Och man är mer eller mindre tvungen att förlita sig på Asrock. Vilket gör ont. Har ni några planer på att kanske utöka med ITX Moderkort till dessa socklar i low/mid prestanda?

MSI H61I-E35 B3 finns ju till 1155 iallafall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Inne på 3:e MSI moderkortet (i år!!!), först ett 880GM-E45, sen ett E55. Det första dog sporadiskt vid lite temperatur (ej överklockat), det andra självdog i lördags (ej överklockat, bara slutar POSTA). Så här sitter man nu ett 760GM-E51 (ej överklockat). Välkomna till forumet MSI, ses nog snart igen.

Du jag har ett 880GM-E45 i min HTPC och nu börjar jag undra när jag läser det du skrev. "...vid lite temperatur" Hur vet du att det dog pga av temperaturen ?!?!?! Jag hänger inte alls med.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Aldric T:

Jag tyckte inte om MSI. En dag fick jag ett moderkort i utbyte av en handlare, jag lämnade in ett Gigabyte men fick ett MSI tillbaka. Nu tycker jag om MSI. En sån solskenshistoria!

Välkomna :).

Det är så det ska gå till.

Skrivet av mistard:

Hej hoppas inte detta ses som fult att ställa här, men som både privat person och professionellt så brukar jag era produkter relativt mycket. Min fråga gäller just S1155 / FM1. Då ni inte har någon närvaro i ITX segmentet. Och man är mer eller mindre tvungen att förlita sig på Asrock. Vilket gör ont. Har ni några planer på att kanske utöka med ITX Moderkort till dessa socklar i low/mid prestanda?

Absolut inte, frågor som dessa är väldigt välkomna. Jag vet inte riktigt varför det inte varit mer mITX, det kommer förmodligen mer av det i framtiden. Men jag har ingen officiell info att tillgå, men åtminstone jag är medveten om gapet där och ska försöka influera våra Taiwanesiska vänner som designar korten att köra på mer mITX.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja fråga om ni har testat på lite olika kylare till grafikkort?
jag tänkte lite så att flygplan har ju blivit tystare med åren... och jag undrar inte om det är någon slags design i motorn som gjort det å då undrar jag om den designen fungerar på fläktar till grafikkorten också...

Visa signatur

nuvarande dator: ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 7800X3D, Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Tjabba och välkommen MSI

jag har ett moderkort av er, nämligen MSI P67A-C45 REV B3.
det är grymt och fyller sin funktion väll men doc. så har jag problem med att efter Windows boot-skärmen så klickar det till och datorn går av och direkt efter så klickar det till och datorn går på igen, samma sak efter strömsparläge. Supporten till där jag köpte datorn sa att man skulle ändra till ahci mode för hårdisken i regedit och bios och det gick, men har fortfarande kvar problemet. Beror detta möjligtvis på fel på moderkort eller hårdisk? och vad isåfall?
ps. allt annat funkar normalt med datorn.
/MvH

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Föredetting
Skrivet av ScrewFearMe:

Jag skulle vilja fråga om ni har testat på lite olika kylare till grafikkort?
jag tänkte lite så att flygplan har ju blivit tystare med åren... och jag undrar inte om det är någon slags design i motorn som gjort det å då undrar jag om den designen fungerar på fläktar till grafikkorten också...

Analogin är förvisso lite rätt, men kanske inte riktigt en "apples to apples"-jämförelse. Grafikkort väger bortåt kilot på sin höjd, medan en flygplansmotor väger runt 8-9 ton och måste utveckla en hel massa dragkraft, medan en fläkt bara behöver snurra lite lagom för att inte låta för mycket och kyla effektivt.

Annars, kort sagt; ja. Det testas konstant nya lösningar och utformningar på fläktar och grafikkortskylare, de mest effektiva hamnar lösningarna hamnar i våra Twin Frozr-kylare (du hittar Twin Frozr IV på R7970 Lightning, den dyker upp på fler kort framöver).

Skrivet av sten1930:

Tjabba och välkommen MSI

det är grymt och fyller sin funktion väll men doc. så har jag problem med att efter Windows boot-skärmen så klickar det till och datorn går av och direkt efter så klickar det till och datorn går på igen, samma sak efter strömsparläge. Supporten till där jag köpte datorn sa att man skulle ändra till ahci mode för hårdisken i regedit och bios och det gick, men har fortfarande kvar problemet. Beror detta möjligtvis på fel på moderkort eller hårdisk? och vad isåfall?
/MvH

Om jag förstår dig rätt låter det som om du installerat Windows med disken i IDE-mode och senare ändrat till AHCI, varefter den startar om varje gång du startar Windows? Annars har det varit lite bekymmer med just strömsparlägen som lösts med nyare BIOS-versioner, har du testat med senaste BIOS till ditt moderkort?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Välkommen MSI !

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

Jag hoppas verkligen vi slipper annonser om "båsbrudar" i fortsättningen.

Verkligen, kanske dags att fundera på vad det är för typ av marknadsföring ni driver. Både när det gäller coola vapen på hårdvaran (Som redan fått kritik), men även när det gäller lapdance tävlingar(?!) på lan och boothbabes hit och dit. Jag tänker inte ens börja prata om vilka nackdelar denna kvinnosyn har på samhället överlag (Då det är svårt att övertyga livsavgörande synsätt på några rader text). Jag tänker dock ta upp just marknadsföringen.

Är ni ett märke för pojkar som är under 18år eller är ni ett kvalitetsmärke man kan räkna med? Den marknadsföring ni bedriver skjuter undan 50% utav världens befolkning, samt 42% av gamer befolkningen då de är just kvinnor. Ni gör såklart som ni vill, men var medvetna om att det också finns folk som tittar åt andra hållet då MSi släpper produkter med avsmak.

Om ni nu tänker stå bakom argumentet med att det inte är något fel whatsoever med boothebabes eller lap dance tävlingar, eftersom "sälj grej med tjej" funkar så bra. Så tycker jag ni kan fundera på det MSi sa under samma radiointervju, (18 oktober 2011), då ni påstår er lyssna på era kritiserande kunder, oavsett om den skaran är en majoritet eller inte.

Om det är PR ni vill åt med stripp jippon, så kör på som BIOWARE gänget då istället, som fått betydligt mer positiv feedback med sina boothbabes.

För mer grundlig och välformulerad läsning;
http://xboxflickan.se/2011/10/basbrudar-och-varfor-jag-aldrig...
http://www.emmyz.net/blog/2011/07/08/kvinnliga-gamers-ar-bara...

Referenser;
http://www.theesa.com/facts/pdfs/ESA_EF_2011.pdf
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&arti...
http://torwars.com/2011/06/09/e3-2011-the-bioware-booth-babes...

Sådär, nu ska jag återgå till att göra den uppsats jag får betalt för att göra. Men kritik som legat och bryggt i månader har fått komma till tals.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ett msi moderkort när ivy kommer. eller nja får se.... jag tycker era modeller e i tråkigaste laget. det finns inget snyggt på dom. Dom e liksom bara svarta med blåa små detalier...
Designa snyggare kort det hjälper i marknadsförings syfte också. jag väljer ett snyggt moderkort framför att tråkigt inte så fint. men kopiera INTE gigabytes pistol sak...............

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Tjabba och välkommen MSI

/MvH

Skrivet av Meantek:

Analogin är förvisso lite rätt, men kanske inte riktigt en "apples to apples"-jämförelse. Grafikkort väger bortåt kilot på sin höjd, medan en flygplansmotor väger runt 8-9 ton och måste utveckla en hel massa dragkraft, medan en fläkt bara behöver snurra lite lagom för att inte låta för mycket och kyla effektivt.

Annars, kort sagt; ja. Det testas konstant nya lösningar och utformningar på fläktar och grafikkortskylare, de mest effektiva hamnar lösningarna hamnar i våra Twin Frozr-kylare (du hittar Twin Frozr IV på R7970 Lightning, den dyker upp på fler kort framöver).

Om jag förstår dig rätt låter det som om du installerat Windows med disken i IDE-mode och senare ändrat till AHCI, varefter den startar om varje gång du startar Windows? Annars har det varit lite bekymmer med just strömsparlägen som lösts med nyare BIOS-versioner, har du testat med senaste BIOS till ditt moderkort?

har samma problem med det moderkortet, kör med ahci, den startar om en gång innan den startar, har även senaste bios uppdatering, om undrar även varför Vcore är låst på den senaste uppdateringen?

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Medlem

Välkomna!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

undrar hur det går med ivy bridge bios uppdateringar för z68?
det har inte hänt något på http://event.msi.com/mb/22nm/.

sitter på ett Z68A-GD65 (G3) och att uppgradera till ivy bridge i framtiden är ganska intressant.

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Nu tycker jag inte vi behöver ta i med "dem", vi har bara haft ett mycket sakligt klagomål såhär långt.

Dock alltid trevligt att höra att folk är nöjda också!

Vi kör på svart och blått, med undantaget XPower II som är svart och... Svart. Med en hint av guld. Inga röd-svarta produkter, om du inte kollar på grafikkorten, där händer det att det smyger sig in en röd rand på kylarna.

Får du något felmeddelande alls? Funkar drivrutinerna från vår hemsida?

Nej jag får inget felmeddelande, mer än att de senaste drivrutinerna är instrallerade (Från msi sidan, 2008 någonting)

Visa signatur

Släpbar: MSI GX740. Intel Core i5@2,4GHz, Radeon HD5870m, 8Gb 1333 MHz.
Razer Imperator, Razer Goliathus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

har uppdaterat bios nu utan någon effekt för verken eller av mina problem.
värt att nämna var att det var jobbigt att hitta rätt tills jag ladda ner live uppdate som gjorde jobbet

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Välkomna.

Jag undrar om det går att montera vattenblock på MSI R7970 Lightning.

Permalänk
Medlem

Sitter med en Laptop från er blev MSI för att det var ni samt Asus som hade 2års garanti out of the box.
Det känns som man litar lite mera på sina produkter om man ger längre garanti.

Dock stör jag mig lite på en sak det är att den Whinar ibland från Processorn tror jag låter som det kommer därifrån men skall tydligen vara nått med Intel Processorn. Annars är det kanske nån dålig kondning men datorn funkar i övrigt helt okej.

Tidigare bara haft ett grafikkort från er och det höll fast det var på Geforce 4 tiden.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Skrivet av Tottus:

Hej och välkomna in i forumet!

Sitter på 2 st MSI GTX 580 SLI. Har ett problem vardagligen.

Nvidia kernel mode driver svarar inte och har återställts och skärmen slocknar i några sekunder.
World of warcraft startas om.
Detta händer flera gånger per dag.

Jag har googlat saken och märker att det är många som har det problemet med GTX 5xx-serien.
Jag antar att det inte direkt är erat fel/problem, men ni måste ändå ha stött på problemet innan? Jag vill höra vad ni har att säga om det och vad ni hört.

Det där är en krock mellan firefox och nvidias drivrutiner. Fixades för 1 månad sedan när nvidia kom med nya drivrutiner. Eller har jag fel nu? använder du inte firefox?

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Wharfedale Diamond 210 - IOTAVX SA3 - Sen fortsätter det typ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xobust:

sitter på ett Z68A-GD65 (G3) och att uppgradera till ivy bridge i framtiden är ganska intressant.

Tänkte fråga precis samma sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det verkar inte ha blivit mycket som gått rätt där. Jag ska kika och se vad vi kan stå till tjänst med på den fronten, datorn du har fungerar alltså inte som den ska nu heller? Jag måste helt enkelt ta mig mer tid och läsa ärendet noggrannare innan jag kan säga mer, återkommer under eftermiddagen.

Jag lovar, HQ har hört tillräckligt om kylflänsarna för att ha förstått meddelandet. Låt det inte hindra dig från ett XPower II-köp, dock, kylflänsarna är åtminstone i riktig metall och fyller sitt syfte, faktiskt. Utseendet kan jag personligen hålla med dig om dock.

R7970 Lightning verkar dyka in "väldigt snart". De första leveranserna verkar landa i butik innan slutet av den här veckan.
GTX 680 får du använda din fantasi och historiekunskap till för att lista ut.

Alla tillverkare har dessvärre ett mindre antal komponenter som är DOA, MSI har varken mer eller mindre än motsvarande märken. Det är aldrig kul när det händer, men vi ser till att våra återförsäljare gladeligen byter ut komponenterna i fråga utan krusiduller. Jag kan inte mer än beklaga och hoppas utbytesmoderkortet (och framtida moderkort) är MSI och fungerar utmärkt.

För all del behåll de kylflänsar som Xpower II kortet har men varför inte skicka med alternativ flänsar som har en mer traditionell och effektivare utformning alternativt med vatten anslutningar. Är det ett entusiast kort och det bästa som MSI har i sortimentet kan man skicka med lite till. Kanske inte hindrar att man köper kortet men nog funderar man mer en gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Välkomna, kul att ha er här!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hej och välkommna!
Jag är super sugen på att köpa MSI GUS II till min MacBook Pro och undrar när eller om den kommer till sverige!
Mvh Kimmeh

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meantek:

Vi har ingen telefonsupport på komponenter, dessvärre. (Det har förresten ingen annan komponenttillverkare heller, kan jag meddela.) Vid bekymmer med komponenter, hör av dig till din återförsäljare så ordnar de fram en ersättningsprodukt. Är det ett mindre problem kan du skriva felet här så kan vi försöka hjälpa dig, men vid hårdvarufel på MSI-komponenter är det alltid retur till återförsäljare som gäller.

Okej ja nu e moderkortet helt paj. även ett av 7970. de small till då ja starta datorn. men lukta inge bränt elr så.
men när ja kolla på själva pci- porten va den helt Grå aktig lika på grafikkortet..

vad kan ha orsakat detta

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jo jag väntar starkt på eran Twin Frozr IV version av 680(kanske inte måste vara lightning versionen för en sån kylare utan bara den vanliga versionen eller blir det TFIII?)
Det jag tänkte med rotorbladen till en flygplansmotor och fläktarna på ett grafikkort va nog mer det att man kunde kolla hur bra luftflöde jämfört med ljud det skulle vara behöver ju inte sätta på 15000mm fläktar på små grafikkort direkt
Så det va mer typ designen hur rotorbladen såg ut(dom som har reducerad ljudnivå)

Visa signatur

nuvarande dator: ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 7800X3D, Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Kacke:

har samma problem med det moderkortet, kör med ahci, den startar om en gång innan den startar, har även senaste bios uppdatering, om undrar även varför Vcore är låst på den senaste uppdateringen?

Skrivet av sten1930:

har uppdaterat bios nu utan någon effekt för verken eller av mina problem.
värt att nämna var att det var jobbigt att hitta rätt tills jag ladda ner live uppdate som gjorde jobbet

Jag ska framföra problemet till våra tekniker, återkommer med ett svar till er båda.

Skrivet av xobust:

G3-korten kommer med 100% BIOS-stöd för kommande processorer, så snart de släpps.

Skrivet av Roabey:

Nej jag får inget felmeddelande, mer än att de senaste drivrutinerna är instrallerade (Från msi sidan, 2008 någonting)

Tar det vidare och kikar på vad vi kan göra för att lösa det.

Skrivet av Ferum:

Välkomna.

Jag undrar om det går att montera vattenblock på MSI R7970 Lightning.

Det kommer självklart gå, men det kräver att någon producerar ett block som passar. Annars går det att köra ett enkelt GPU-block (inte fullcover) och använda kylflänsen som täcker övriga delar av kortet.

Skrivet av Grabben_83a:

Sitter med en Laptop från er blev MSI för att det var ni samt Asus som hade 2års garanti out of the box.
Det känns som man litar lite mera på sina produkter om man ger längre garanti.

Dock stör jag mig lite på en sak det är att den Whinar ibland från Processorn tror jag låter som det kommer därifrån men skall tydligen vara nått med Intel Processorn. Annars är det kanske nån dålig kondning men datorn funkar i övrigt helt okej.

Tidigare bara haft ett grafikkort från er och det höll fast det var på Geforce 4 tiden.

I de fall där det uppstår tjutande ljud under belastning brukar det vara en spole som är lite för löst lindad. Om det är katastrofalt störande kan du skicka in den på reparation inom garantitiden.

Skrivet av oceanic:

För all del behåll de kylflänsar som Xpower II kortet har men varför inte skicka med alternativ flänsar som har en mer traditionell och effektivare utformning alternativt med vatten anslutningar. Är det ett entusiast kort och det bästa som MSI har i sortimentet kan man skicka med lite till. Kanske inte hindrar att man köper kortet men nog funderar man mer en gång.

Ett bekymmer där är att det lägger till ytterligare kostnader för alla, kyllösningen på XPower II väger redan flera hundra gram, att skicka med något alternativt går ju att lösa, men då blir allting dyrare, inklusive frakten. Men det ska framföras, även det här.

Skrivet av Kimmeh:

Hej och välkommna!
Jag är super sugen på att köpa MSI GUS II till min MacBook Pro och undrar när eller om den kommer till sverige!
Mvh Kimmeh

Med risk för att komma med ett mycket tråkigt tillverkarsvar - GUS II är inte en officiellt lanserad produkt, jag kan därför inte kommentera den. Jag lovar dock att du kommer märka när/om den kommer till Sverige.

Skrivet av flammsig:

Okej ja nu e moderkortet helt paj. även ett av 7970. de small till då ja starta datorn. men lukta inge bränt elr så.
men när ja kolla på själva pci- porten va den helt Grå aktig lika på grafikkortet..

vad kan ha orsakat detta

Om flertalet komponenter pajar i ditt system samtidigt är det oftast nätagget som ställt till det.

Skrivet av ScrewFearMe:

Jo jag väntar starkt på eran Twin Frozr IV version av 680(kanske inte måste vara lightning versionen för en sån kylare utan bara den vanliga versionen eller blir det TFIII?)
Det jag tänkte med rotorbladen till en flygplansmotor och fläktarna på ett grafikkort va nog mer det att man kunde kolla hur bra luftflöde jämfört med ljud det skulle vara behöver ju inte sätta på 15000mm fläktar på små grafikkort direkt
Så det va mer typ designen hur rotorbladen såg ut(dom som har reducerad ljudnivå)

Det satsas inte speciellt mycket på grafikkort av referensdesign för nästa generations NVIDIA-kort, nej. Mycket mer kan jag inte säga.

Och jo, som nämnt, det pågår en konstant utvärdering av fläktdesign, det som är bäst för tillfället hamnar i Twin Frozr-kylaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jag ska framföra problemet till våra tekniker, återkommer med ett svar till er båda.

Tar det vidare och kikar på vad vi kan göra för att lösa det. :).

Underbart, hoppas att det går att lösa över internet, sjukt nöjd annars Keep up the good work!

Visa signatur

Släpbar: MSI GX740. Intel Core i5@2,4GHz, Radeon HD5870m, 8Gb 1333 MHz.
Razer Imperator, Razer Goliathus.

Permalänk

Välkomna

Visa signatur

i7 2600K 3,4GHz - ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 - Corsair 16GB Minne - XFX HD6950 2048MB
Antec KÜHLER H2O 620 - Corsair HX 750W 80+ - Corsair K90 - Fractal Design Arc Svart - Windows 7 Pro

Permalänk

telefonsupport

hej och välkommen hit!

har ni några planer på att öppna telefonsupport för laptops då i sverige? jag arbetar själv hos en msi återförsäljare och jag tror ni är den enda laptoptillverkaren som inte har en svensk support att ringa till, det är ju ganska frustrerade, infocare är ju ruggigt dåliga att ha och göra med kan jag säga efter dom 50-60 supportärenden jag varit i kontakt med dom i och då är det jobbigt att inte ha någon att vända sig till, Min enda kontakt är en kille i nederländerna (Kevin Zhu) som jag tror egentligen är kontaktperson för distrubutörerna?, han har visserligen hjälpt till jättemycket varje gång när infocare inte lyckats lösa problemen eller surt ställt sig på tvären ,men det vore ju smidigt med någon i sverige som åf och slutkunder kan vända sig till för hjälp och support, Finns det ens någon personal i Sverige på laptop sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hårdnackad:

Det där är en krock mellan firefox och nvidias drivrutiner. Fixades för 1 månad sedan när nvidia kom med nya drivrutiner. Eller har jag fel nu? använder du inte firefox?

Kör Chrome, så det är inte det. Uppkommer främst när jag spelar. I World of warcraft uppstår det oftast.

Visa signatur

MSI Z97-S02 || Intel Core i7, 4790K || Corsair H80 || 32 GB DDR3, 1600MHz || 1000W, BeQuiet || GeForce GTX 780Ti SLI || Taurus HAF Miditower || 1 TB SSD Samsungs 840 EVO, 2st 3TB i RAID 0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Checkade upp det här nu, och i grunden är det lite finare Realtek-kretsar som används, vi har dock drivrutiner som har annorlunda ljudprofiler jämfört med Realteks standarddrivers. Mest skillnad är det som du säger på högtalarna, jämfört med konkurrerande notebooks, men mjukvaruoptimeringen ska ge ett litet mervärde även för den som vill använda hörlurar.

Problemet verkar en aning främmande för våra tekniker, är jag rädd. Standardrådet är förstås att testa de senaste drivrutinerna, det kommer ju buggfixar med jämna mellanrum från NVIDIA.

Okej, synd. Laddar alltid hem senaste drivrutinerna och hoppas på att det ska vara löst, men icke. Håller tummarna då för att jag slipper vänta ett år till på drivrutiner som löst problemet :/

Tack för hjälpen ändå

Visa signatur

MSI Z97-S02 || Intel Core i7, 4790K || Corsair H80 || 32 GB DDR3, 1600MHz || 1000W, BeQuiet || GeForce GTX 780Ti SLI || Taurus HAF Miditower || 1 TB SSD Samsungs 840 EVO, 2st 3TB i RAID 0