Permalänk
Medlem

Tips på ny mus?

Hej. Nu har min Steelseries Xai gått sönder för sista gången. Älskar den musen men värdelös kvalitet. Tänkte höra om någon kunde tipsa mig om liknande mus som inte går sönder hela tiden. Min önskemål är bara att den ska vara ganska liten och väga lite (och vara en bra mus förståss). Min nuvarande mus har dessa specs:

Weight: 98 grams (0.22 lbs)
Height: 38,7 mm (1.5 in)
Width: 68,3 mm (2.7 in)
Length: 125,5 mm (4.9 in)

Jag måste ha ungefär så för jag har väldigt liten musmatta och väldigt hög sensitivity (och ganska små händer).

Tacksam för tips

Permalänk
Medlem

Qpad 5k.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk

Sensei, samma mått osv på ett ungefär men sjukt mycket bättre kvalité, har haft min sen DreamHack och har inte krabbat en enda gång, har hållt för att bli tappad ett par gånger också på underlag så som stengolv, parkett och asfalt

Sjukt rekommenderad

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Kan inte mer än att hålla med Pizzabulle, jag har använt bra många olika gamingmöss genom åren, men sensei är nog den skönaste jag har haft! Så kan inte mer än bara rekommendera den!

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk

Rekommenderar en Sensei också.

Permalänk
Medlem

Jag håller INTE med om Sensei. Tycker den är sämre än att använda en mousepad då den har knappar på höger sida, vilket om man gillar att vila hela handen på musen och hålla alla fingrar så kommer man trycka på de 2 knappar HELA tiden vilket förstör allting enligt mig. Man kanske vänjer sig efter en vecka men det kommer att vara jobbigt att surfa den veckan (om man inte binder om de till några andra kortkommandon, vilket jag inte listade ut hur man gjorde ). Enligt min åsikt är Steelseries ett väldigt överskattat märke också.

Kan rekommendera Mionix Naos 5000. Du kanske inte brukar vila alla fingrar på musen, och då är den inte något för dig men kvalitén är RIKTIGT bra och det finns inga mjukvarufel och annat sådant längre. Qpad 5k, som rekommenderades längre upp, är väl likadan som Mionix Naos.

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Ska kolla upp Sensei.

Edit: Ser nästan exakt likadan ut som xai.. Hoppas inte högerknappen pajjar bara

Permalänk
Medlem

Vad du än gör kör inte på Sensei. Är inne på min andra nu och den ska in nästa vecka för att köpa mig något annat.

Många lider utav dubbelklick, märks lättast på kalkylatorn men också att färgen lossnar extremt lätt gjort på båda mina inom 1 månad på båda, speciellt precis under loggan på musen.

Tyvärr verkar det som alla mus tillverkare satsar på att göra billig som möjligt, skulle va kul med en mus utav riktig kvalitet. Lär dock dröja.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE