Problem med XBMC v.11 EDEN, samt frågor kring teman (Aeon) etc.

Permalänk

Problem med XBMC v.11 EDEN, samt frågor kring teman (Aeon) etc.

Hej!

Har så mycket frågor/funderingar/klagomål, så jag tänkte jag skulle göra en ny tråd istället för att täcka/bomba "XBMC - Guiden för filmälskare". Hoppas det är "OK"?

Efter jag installerat XBMC 11 Eden, så är det några grejer jag "stör" mig på...
------------------------------------------
* Årtalen har försvunnit? Förut stog det tex. "Poppers Pingviner 2011", nu står det bara "Poppers Pingviner"?
------------------------------------------
* Sedan kan jag inte längre välja "filer" som "startfönster"?
------------------------------------------
* Problem med att mappar inte sorteras. Först och främst kör jag: Video - Filer - *HD
Har sedan en mapp som heter "Batman 1-6", och i den mappen har jag gjort följande:
Batman.1.1989.1080p
Batman.2.Returns.1992.1080p
Batman.3.Forever.1995.1080p
Batman.4.and.Robin.1997.1080p
Batman.5.Begins.2005.1080p
Batman.6.The.Dark.Knight.2008.1080p

Och i XBMC 10.1 (Dharma) fungerade det klockrent. Enda bekymmret va att TheMovieDB inte kände igen tex. Batman.6.The.Dark.Knight.2008.1080p, men det va bara att ändra/söka info manuellt (Typ The.Dark.Knight) så hittade den och la till info.
Men filmerna va i den ordningen jag ville att dom skulle vara.

Men nu med nya XBMC v.11 EDEN så är ordningen följande:

Batman
Batman and Robin
Batman Begins
Batman Forever
Batman Returns
The Dark Knight

Varför?
------------------------------------------
------------------------------------------
* Någon som använder Aeon MQ 3 eller Aeon Nox?
Aeon MQ 3:
Har alltid kört/gillat Aeon Nox, men testade Aeon MQ 3 och gillade att man kunde "tweaka" rätt mycket (men inte tillräckligt).
Kör alltid med Wall/vägg som viewtype.

Problemen/frågorna/klagomålen jag har är:
* Finns det inget sätt att ändra eller ta bort den turkosa färgen längst ner?
------------------------------------------
* Ljud-loggan (DTS, True-HD, DTS-HD, Dolby Digital etc.) är liksom "utanpå" ljudkanals-loggan (2.0, 5.1, 7,1 etc.)? Fult!
------------------------------------------
* Inget "glas" eller "skinande" cover/fodral som tex. Aeon Nox i viewtype: Wall/vägg? Verkar endast funka om jag väljer att ha cover med "Blu-ray", "HDDVD" etc.?
Bildförklaring: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/812cbf7325fac8b5da9b6b7b0...
------------------------------------------
* Finns det inget sätt att visa att tex. min mapp "Batman 1-6" är en "Movie set"/Samling/Box? Som tex. när det är Watched/Unwatched/New? Och utan att behöva photoshoppa min Batman-cover för den mappen...
------------------------------------------
* Det borde gå att välja så årtalet är i fetare/större text. Alternativt som jag skrev tidigare: Poppers Pingviner > Poppers Pingviner 2011
?
------------------------------------------
* Verkar finnas olika slags temafärger osv för alla skins, och även att det går att ändra "Viewtype", men det borde gå/finnas möjligheten att ändra informationsrutan för en film? Typ Aeon MQ 3's utseende fast Confluence filminformationsruta...
Exempel:
Från: http://roewebs.com/personal/xbmc-001-small.jpg
Till: http://lh5.ggpht.com/_5214feBjxMg/TQsjM8mKXoI/AAAAAAAAAtw/7O7...

Bildförklaring på det mesta av vad jag skrivit:
http://img4.imageshack.us/img4/6555/aeonmq3beerhunter1.jpg

Ett STORT tack på förhand!

Visa signatur

"Det kanske inte finns något helvete. Helvetet kanske bara är de stunder vi tvingas lyssna på våra mor- och farföräldrar då de andas genom näsan när de äter smörgåsar."

Permalänk
Medlem

"Group movies in sets" under library settings.
Och sen har du "replace file names with library titles" under file lists, rätt så iriterande funktion imo.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

"Group movies in sets" under library settings.
Och sen har du "replace file names with library titles" under file lists, rätt så iriterande funktion imo.

Aha, "Replace filenames with libary titles" va i bockad. Men nu ser det ut att vara i sin ordning!

EDIT:
Hmm... Fast nu är står det istället typ "Batman.5.Begins.2005.1080p" (alltså inte "cleant")
Det gjorde det ju med XBMC 10 Dharma?

Då va filmerna i ordning + att namnet på filmen va "cleant" (inga punkter, 720p/1080p, onödiga tecken osv.).
Från Batman.5.Begins.2005.1080p > Batman Begins 2005

Visa signatur

"Det kanske inte finns något helvete. Helvetet kanske bara är de stunder vi tvingas lyssna på våra mor- och farföräldrar då de andas genom näsan när de äter smörgåsar."

Permalänk

Har börjat kika på att INTE använda: Video - Filer - *HD (min mappkälla med filmer)
Utan kört direkt med "Movies". Men då gör den en mapp som heter Batman, och där i ligger alla filmer i ordning + att texten är "clean". Dock så hamnar Catwoman där...? Hur tar jag bort den filmen från det "Movie set"?
Gjorde även en "Movie set" som heter "The avengers" och där i ligger Hulk, Captain America etc. Så vill jag INTE ha det?

Visa signatur

"Det kanske inte finns något helvete. Helvetet kanske bara är de stunder vi tvingas lyssna på våra mor- och farföräldrar då de andas genom näsan när de äter smörgåsar."

Permalänk
Medlem

Fast Hulk och cap america är ju med i avengers ; )

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Fast Hulk och cap america är ju med i avengers ; )

Jo, fast inte "The Hulk" verkar det som!
Finns det nån möjlighet för mig ändra/ta bort det movie setet och lägga filmerna "utanför" "Movie Set" istället?
Eller måste jag installera XBMC 10.1 igen?

Visa signatur

"Det kanske inte finns något helvete. Helvetet kanske bara är de stunder vi tvingas lyssna på våra mor- och farföräldrar då de andas genom näsan när de äter smörgåsar."