Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

A- har dessa korea skärmar.

Precis, Dell har A eller A+ om jag minns rätt

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Yes! Min Catleap kom igenom tullen utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Yes! Min Catleap kom igenom tullen utan problem.

Roligt Glöm inte att skriva en rad eller två om ditt exemplar

Då är det 2-3 som beställt tullfritt/500kr via FedEx och 1 via EMS och 1200kr tull?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Roligt Glöm inte att skriva en rad eller två om ditt exemplar

Då är det 2-3 som beställt tullfritt/500kr via FedEx och 1 via EMS och 1200kr tull?

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt vad borz skrev tidigare här i tråden så skickar säljaren green-sum med EMS, det var honom jag beställde av och jag slapp tull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det blir väl inte bättre bild bara för att man tar bort anti-glare...?

jo det är precis så det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

jo det är precis så det är

Utveckla gärna vad som definierar "Bättre bild". Just nu låter det mer som en åsikt än ett faktum.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Utveckla gärna vad som definierar "Bättre bild". Just nu låter det mer som en åsikt än ett faktum.

http://www.wisegeek.com/what-is-an-anti-glare-computer-screen...

The matte finish anti-glare computer screen also has a disadvantage: It scatters the light coming out of the display, resulting in a slightly less-crisp image for the viewer. The matte finish mutes clarity, color and contrast. Compared to a smooth-surface screen, the image is slightly blurred, which may itself be fatiguing to the eyes.

så ja bilden blir sämre men då får man ju också vara försiktig var man placerar skärmen.

Permalänk
Medlem

Murloc: Albinsson beställde också från green-sum och fick det skickat med EMS. Även han fastnade i tullen och fick betala strax under 700 kr.
Kul att du slapp tullen, grattis till ett fynd!

Permalänk
Medlem

Fick min Catleap idag, 226kr tull avgift (EMS).

Permalänk

Precis som Ferum ovanför mig så fick jag min Catleap idag! 226kr tull med EMS! Hade verkligen förväntat mig att betala mer.

Inga döda pixlar, backlight issues eller något liknande! Mycket, mycket trevligt. Speciellt jag som har varit så nervös.

Måste bara säga att det ser FRUKTANSVÄRT trevligt ut! Kan vara en liten skillnad då jag har suttit på en 22" widescreen skärm på 1680x1050 6-bit TN.

Permalänk
Medlem

hehe satt på 22 tum jag me, inga döda pixlar eller nåt annat jag kan klaga på, bara glad

tog bild med min mobil som har sämsta kameran i världen

Permalänk
Medlem

Fick min Catleap idag 226kr Tull avgift helt underbar skärm vilken bild helt otroligt!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

tracking nr

Hej blev lite irriterad när det inte gick att spåra varken hos EMS eller Fedex på num.EGXXXXXXXXXKR som jag fick via "eBay Odrer details", hur funkade det för er gick det att spåra eller ska jag börja oroa mig? gjorde beställningen 26:e
Fan jag vill ju ha min skärm med Class C-display dåligt kraft agg och dåliga fot.
Eller
En fullt ok skärm för 2700:- som ser bra ut funkar bra med en bra bild.
Jag kan liksom inte få den snabbt nog för att helt enkelt få avgöra själv om den skall in till en av ungarna/säljas eller om jag behåller den själv ett tag. Om jag nu får någon skärm från green-sum överhuvudtaget, men om jag får den så kommer jag att skriva vad jag tycker och om den kan vara värd summan jag fick betala, jag använder min dator till att spela fps spel primärt spännande.
Det känns onekligen lite som att vänta på Tomten igen.
XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av spesse:

Hej blev lite irriterad när det inte gick att spåra varken hos EMS eller Fedex på num.EGXXXXXXXXXKR som jag fick via "eBay Odrer details", hur funkade det för er gick det att spåra eller ska jag börja oroa mig? gjorde beställningen 26:e
Fan jag vill ju ha min skärm med Class C-display dåligt kraft agg och dåliga fot.
Eller
En fullt ok skärm för 2700:- som ser bra ut funkar bra med en bra bild.
Jag kan liksom inte få den snabbt nog för att helt enkelt få avgöra själv om den skall in till en av ungarna/säljas eller om jag behåller den själv ett tag. Om jag nu får någon skärm från green-sum överhuvudtaget, men om jag får den så kommer jag att skriva vad jag tycker och om den kan vara värd summan jag fick betala, jag använder min dator till att spela fps spel primärt spännande.
Det känns onekligen lite som att vänta på Tomten igen.
XD

Du frågade mig tidigare om jag var en snåljåp som inte ville beställa en sådan skärm. Min fråga är samma: är du en snåljåp som inte beställer en skärm med kvalitet som säljs i sverige av tex Dustin eller Inet?

Permalänk
Medlem

Det gick inte spåra EMS för mig heller(green-sum), men oroa dig inte, du borde få den inom kort, jag bestälde 26-27e och fick den idag (i sthlm).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferum:

Fick min Catleap idag, 226kr tull avgift (EMS).

Flera som fått den tullavgiften så får hoppas att de bestämt att det är 226 kr som gäller nu.

Det är ju ingen större kostnad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferum:

hehe satt på 22 tum jag me, inga döda pixlar eller nåt annat jag kan klaga på, bara glad

http://img406.imageshack.us/img406/4099/foto0110xj.jpg

tog bild med min mobil som har sämsta kameran i världen

Snyggt!

Permalänk
Medlem

Mycket kan man kalla mig men inte snål.

Skrivet av landahl:

Du frågade mig tidigare om jag var en snåljåp som inte ville beställa en sådan skärm. Min fråga är samma: är du en snåljåp som inte beställer en skärm med kvalitet som säljs i sverige av tex Dustin eller Inet?

Hmm irriterad var visst ordet jag använde och det var en chansning som jag var villig att ta, dum kanske men inte snål ja ja vi får väl se hur det går jag bor närmare Arlanda än Stockholm så jag borde väl få den innom ett par dagar.
Det är ena riktiga haschtomtar som kör ut grejerna här det har jag fått erfara tidigare, har dom bara ett paket och det skall till andra sidan stan så skiter dom i att leverera fast man har betalat 300 extra för att få paketet så snabbt det går.
Ånej jag har konton hos alla dessa webshoppar och dom har fått sin beskärda del av mina pengar och jag ville prova något nytt så varför inte eBay har även konton hos made-in-china,dealextreem mfl.

Permalänk
Medlem

Helvete, jag fick en defekt Catleap skärm. I början verkade allt vara toppen, kanonbra färger och inga döda pixlar, men sen provkörde jag Skyrim och Amnesia och satan vilken backlight bleeding skärmen har, har aldrig sett något värre. Tog några bilder på skärmen medan jag körde amnesia (mörk miljö), här ska ni få se på backlight bleeding:

Jag kan säga att det ser lika förjävligt ut i verkligheten som det gör på bilderna (om inte ännu värre). Om jag bara ställer mig en 30cm till höger om min stol och tittar på spelet från sidan så ser jag bara en ljus yta och inget annat på skärmen, ungefär som bild nummer 2 fast ännu värre (på den bilden kan man se lite grann av spelet).

Att spela mörka spel på denna skärm är alltså inte ett alternativ. Å andra sidan så går det bra att surfa på de flesta hemsidor och hålla på i Windows, eftersom att backlight bleeding bara märks av när det är mörkt på skärmen, om jag måste säga något positivt.

Permalänk
Medlem

Jahaja så kan det gå, ha jag tror inte att jag är så ivrig längre men ja vad ska man säga konstigt att ingen har meddelat detta tidigare.
Dock tack för informationen det kommer att hjälpa andra att lättare välja hur dom skall göra, vore kul om någon till kunde göra samma test och dela med sig hoppet är det sista som överger en, min skärm kommer alldeles säkert se otroligt mycket bättre ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Helvete, jag fick en defekt Catleap skärm. I början verkade allt vara toppen, kanonbra färger och inga döda pixlar, men sen provkörde jag Skyrim och Amnesia och satan vilken jävla backlight bleeding skärmen har, har aldrig sett något värre. Tog några bilder på skärmen medan jag körde amnesia (mörk miljö), här ska ni få se på backlight bleeding:

http://forumbilder.se/images/0a201280652PM439a.jpg

http://forumbilder.se/images/da201280743PM71ff.jpg

Jag kan säga att det ser lika förjävligt ut i verkligheten som det gör på bilderna (om inte ännu värre). Om jag bara ställer mig en 30cm till höger om min stol och tittar på spelet från sidan så ser jag bara en ljus yta och inget annat på skärmen, ungefär som bild nummer 2 fast ännu värre (på den bilden kan man se lite grann av spelet).

Att spela mörka spel på denna skärm är alltså inte ett alternativ. Å andra sidan så går det bra att surfa på de flesta hemsidor och hålla på i Windows, eftersom att backlight bleeding bara märks av när det är mörkt på skärmen, om jag måste säga något positivt.

Det var bla detta jag misstänkte. Jag undrar hur länge dem hela skärmarna håller som folk har fått hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Text och bilder med defekt skärm.

Jäkligt trist att du fått ett exemplar som inte är som det ska, har du kontaktat säljaren ännu?

Permalänk
Medlem

Använder denna .icc profil och min skärm är verkligen i toppklass! Helt sjukt underbar bild! http://www.2shared.com/file/NHH2FQJN/Yamakasi_Catleap_q270se....

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vobbe:

Jäkligt trist att du fått ett exemplar som inte är som det ska, har du kontaktat säljaren ännu?

Skrev till honom nyss, får se vad han svarar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Skrev till honom nyss, får se vad han svarar.

Enligt erfarenheter från andra forum kommer han att vara tillmötesgående, han kommer dock vilja att du skickar tillbaka skärmen på egen bekostnad.
Detta kommer att kosta dig strax över 1000 kr med billigaste försäkrade transportsättet. Du får inte tillbaka tullen heller :/

Bästa lösningen för dig vore att kränga vidare den om du har ångrat dig.
Jag hade från början samma BB, men det är rätt så skapligt nu efter att jag ställde ner ljusstyrka något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Det är Catleap Q270 som klarar upp till 100 hz med Nvidia , Achieva Shimian gör det inte i skrivande stund. Är dock mera intresserad av Crossover serien i aluminium som skall börja säljas i slutet av denna vecka av en av dessa koreanska säljare (Dream-seller). Den har även mycket bättre fot som erbjuder tilt , pivot , swivel och höjdjusteringar till skillnad från Catleap och A.S som enbart har tilt funktion. Dock har ju A.S VESA monteringsmöjlighet så möjligheten finns ju att enkelt byta ut foten. Denna möjlighet finns även för Catleapen , men är dock lite krångligare att utföra eftersom skruvhålen för VESA inte är synliga utan att montera bort visa delar av plasthöljet på baksidan. Värt att notera att du tar en risk eftersom det skulle kosta dig runt 1300 kr att skicka tillbaka den till Sydkorea utifall att någonting inte fungerar som det skall. Å andra sidan har du råd med 3 st av dessa och kommer fortfarande undan billigare än om du skulle köpa en Apple Cinema display 27"

Hänvisar till mitt inlägg på overclockers.net där jag redogör för de olika Crossover modellerna.

http://www.overclock.net/t/1215866/reviewed-400-2560x1440-ips...

Hur får jag tag på skärmen som går att höja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Enligt erfarenheter från andra forum kommer han att vara tillmötesgående, han kommer dock vilja att du skickar tillbaka skärmen på egen bekostnad.
Detta kommer att kosta dig strax över 1000 kr med billigaste försäkrade transportsättet. Du får inte tillbaka tullen heller :/

Bästa lösningen för dig vore att kränga vidare den om du har ångrat dig.
Jag hade från början samma BB, men det är rätt så skapligt nu efter att jag ställde ner ljusstyrka något!

Den här skärmen hade varit ett drömfynd om den inte hade backlight bleeding

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Den här skärmen hade varit ett drömfynd om den inte hade backlight bleeding

Du skulle ha köpt ett känt märke i sverige istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Varför då?

Risken att få en defekt skärm är cirka 2-3 procent.

När den kostar hälften av vad U2711 gör så kan du få två defekta skärmar på raken och ändå få ett lägre pris än med U2711.

Om du inte har osannolik otur så löner sig detta köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Har du fått något uppdrag som säger att du måste hänga i denna tråden och kommentera alla köpare?