HJÄLP! måste byta nätaggregatets (AOPEN 300W) fläkt till en tystare!

Permalänk
Medlem

HJÄLP! måste byta nätaggregatets (AOPEN 300W) fläkt till en tystare!

Tänkte som sagt va byta fläkt i mitt Nätaggregat (Låter ju som fan)!
Finns det kanske någon här som gjort det på ett AOPEN 300 W nätagg (Från HX08 lådan), som kan ge lite tips på fläktar! Hade tänkt mig en 12 dB PAPST fläkt frågan är bara om den orkar kyla tillräckligt?
Tacksam för att tips jag kan få!

Permalänk
Medlem

Jag har bytt fläkt i ett sånt nätagg... Men jag vet inte riktigt vilken papst fläkt jag har.. om d e den på 19db lr den på12..... men d funkar iaf och det är mkt lät!! men klipp bort det utstansade gallret och sätt dit ett som du köper för luften strömmar ut mkt bättre då...

Permalänk
Medlem

Kör En Enermax istället.. låter kanske lite mer men om det börjar bli för varma så kan du ju bara skruva upp hastigheten..

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk

Jag bytte ut orginalfläkten i mitt Aopen 300w aggregat mot en Papst 19dba Hur enkelt som helst Hyfsat tyst blev det också

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

ja har en papst 19 dba i mitt nätagg.. 300W å ja lever

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

Agget i en Chieftec Dragon Miditower blåser iallafall inget, så de som har en sån borde ha det lätt... /OT

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag har 12 dB fläkten, funkar.

Permalänk

Jag har ett par chassifläktar som enligt Tt SKA låta 21 dB. Vet dock inte om detta stämmer, men det är iaf tystare än den fläkten jag har i mitt Aopen agg på 300Watt från HX08:an. Så jag tänkte sätta en av dem där när jag får mina nya denna veckan. Utmärkt tråd

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

Jag satte i nån annan noname fläkt som jag kör på 5volt i mitt aopen 300w agg - även detta agg lever....
än så länge....

Visa signatur

//Matte aka S.A.D

Permalänk
Medlem

har samma agg jag med... kör nu fläkten på 5 V snart 1 år... funkar prima.... plåten känns inte allt varmm

Visa signatur

Intel P4 3.0, 2GB PC3200, Radeon 9800Pro

Permalänk
Medlem

Jag gjorde samma som Free på mitt... fast kopplade det till 7 volt istället. Går fortfarande hur fint som helst.

/MiiKe

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper

Permalänk

Måste bara vara avikande (stava?). Jag tycker inte min aopen 300W agg låter speciellt mycket, tycker att mina andra fläktar låter mer :).

Måste bygga eget chassi, funderar på att bygga en låda av tegel med halmtak ;).

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

LOL@Megaman

Permalänk

Jag körde en Zalman @ 5.5 Volt i 14 månader innan mitt nätagg dog.
Tror dock inte att det var pga värme då den bara gav fan i att starta en morgon.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

jag råder dig till att köpa ett annat, kvaliteten på aopens agg är enligt min åsikt mycket dålig, mitt gick upp i rök för ett par veckor sen, jag hade också ett 300W, sen låter det ju så in i helvete mycket så man orkar ju knappt sitta vid datorn ju. det var nog "an act of god" att det pajja, annars hade jag väl suttit här döv idag

Visa signatur

-=DFI Lanparty=-=2*256MB Adata BH-5=-=XP-M 2400+ 35W=-=Vattenkylt PC 9800PRO@XT 128MB=-=Prometeia r404a=-=2*200GB Seagate SATA RAID0=-=OCZ Powerstream 520w=-=20685=-

Permalänk
Medlem

Jag bytte ut fläkte mot en annan om jag snodde ur ett annat elagg...
Fen låter fortfarande ganska bastant med fungerar och jag överlever...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Jag moddade mitt HQ08-agg lite mer. En fläkt på 5V är nog lite lite...det känns så iaf. Så jag tog två stycken på 6V istället.

Länk finns direkt från framsidan av min hemsida som finns i min signatur.

Visa signatur

uin: 6550610

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Agget i en Chieftec Dragon Miditower blåser iallafall inget, så de som har en sån borde ha det lätt... /OT

hehe.. .. men fläkten i det Nätagget låter inte heller mycket.. så..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Om man har ett 350W Codegen nätagg, räcker det med en papst 19dBa då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yoghurt
men klipp bort det utstansade gallret och sätt dit ett som du köper för luften strömmar ut mkt bättre då...

Öööhhh? Där är ju så faen heller nåt utstansat där bak inte... där sitter ju ett fint, kromat galler!

Jag tycker inte min orginalfläkt låter ett dugg... man känner knappt luften från den.

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meili Doodel
Om man har ett 350W Codegen nätagg, räcker det med en papst 19dBa då?

Det är lugnt

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

var kan man köpa tysta (12db) fläktar?

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk
Medlem

Det är ingen större fara med varma nätagg, så länge sladdarna i det inte smälter.
En polare till mig hade ett i sin burk där fläkten pajade utan att han märkte det förrän färgen han hade sprayat chassit med började smälta. Så de pallar rättså ordentligt med värme. Det var iofs ett gammal AT-agg, men det känns inte som att det är nån större skillnad med ett ATX.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka

Det är lugnt

Coolt 8-).

Varför tar många papst 12db fläktar? Borde det inte vara bättre med papst 19db istället, för den hörs väl inte den heller?

Permalänk
Medlem

Mitt agg håller på att brinna upp med orginalfläckten på 12v...
Bränner mig på plåten så jag tror 300W är för lite för min burk.

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk

Någon som öppnat ett "Aspire 520W 3 FAN Aluminium" och sett hur de ser ut inuti?? På dem finns det en ratt på baksidan där man kan ställa in varvtalet på fläktarna - ser sladdarna till de tre fläktarnade ändå "normala" ut eller skojar inställningsmöjligheten till det hela?? Tror inte det men man vet ju aldrig... Tänkte slänga i tre Papst istället...

Visa signatur

Då: Abit IP35 Pro, Core 2 Duo E8200 2,67GHz, Sapphire Radeon HD3850 Ultimate 512MB, Corsair TWIN2X 4096Mb, Samsung SATAII 500Gb, Samsung SATA DVD±RW, 520W Aspire 3 fan, Antec Sonata
Nu: Mac

Permalänk
Medlem

Har nyss bytt alla fläktar för att få ner ljudvolymen, men det hjälpte inte alls. Återstår nätagget, det är ett Q-Tec 400w Dualfan, nåt tips vad jag kan göra med det?

Visa signatur

Asus A8N-E, AMD64 X2 4200+, 2GB RAM, Geforce 7800GT, SB Audigy 2 ZS.

Permalänk
Medlem

bimmaboy: Det bästa är att köpa ett nytt agg, tex detta för bara lite under 400kr. Men annars kan du byta fläktarna till något tystare. Själv moddade jag ett codegen med en AC tempstyrd fläkt och det har funkat perfa i 2 år nu(sitter i min brorsas dator).

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]