SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Demoexemplar av 680

Tjena!

Hittade http://www.webhallen.com/hardvara/152929-asus_geforce_gtx_680... på webhallen, klickade boka illa kvickt, och har fått bekräftat att jag vann den.

Tänkte bara kolla om någon har erfarenhet av demoexemplar, känns som ett riktigt bra köp för min del. Eller är det många nackdelar (Förutom 6mån-garantin)?

Tackar för svar/åsikter!

edit: Priset låg på 3889kr.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorgie:

Tjena!

Hittade http://www.webhallen.com/hardvara/152929-asus_geforce_gtx_680... på webhallen, klickade boka illa kvickt, och har fått bekräftat att jag vann den.

Tänkte bara kolla om någon har erfarenhet av demoexemplar, känns som ett riktigt bra köp för min del. Eller är det många nackdelar (Förutom 6mån-garantin)?

Tackar för svar/åsikter!

Tyvärr ingen erfarenhet, men mot tillverkare har du väl full garanti? Kanske inte då.

Av nyfikenhet, vad fick du betala?!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Tyvärr ingen erfarenhet, men mot tillverkare har du väl full garanti? Kanske inte då.

Av nyfikenhet, vad fick du betala?!

3889kr gick det på, ca 1000kr billigare mot vanliga

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Jag tror du har gjort ett superklipp!

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorgie:

Tjena!

Tackar för svar/åsikter!

edit: Priset låg på 3889kr.

Med största sannolikhet ett kort som varit ute hos kund och som kunden har reklamerat av okänd anledning för att han inte var nöjd med det.

Permalänk

jag kör en del demoex, har inte haft problem med något av dem, oftast så är det varor som antingen öppnats i garanti ärenden av någon anledning, det är ju garanti på allt, så oftast är den enda skillnaden en öppnad förpackning mot en oöppad förpackning, oavsett vad deras garantier gäller så har vi fortfarande reklamationsrätt om du skulle hitta något fel på kortet efter det halvåret som kan påpekas som fabrik/ursprungligt fel.

men har nätagg och grafikkort som demo i min nuvarande rigg, men har testat moderkort, hdd, andra grafikkort, lite allt möjligt, har inte haft några problem med något av dem alls

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

jag kör en del demoex, har inte haft problem med något av dem, oftast så är det varor som antingen öppnats i garanti ärenden av någon anledning, det är ju garanti på allt, så oftast är den enda skillnaden en öppnad förpackning mot en oöppad förpackning, oavsett vad deras garantier gäller så har vi fortfarande reklamationsrätt om du skulle hitta något fel på kortet efter det halvåret som kan påpekas som fabrik/ursprungligt fel.

men har nätagg och grafikkort som demo i min nuvarande rigg, men har testat moderkort, hdd, andra grafikkort, lite allt möjligt, har inte haft några problem med något av dem alls

Roligt att höra, verkar ju lovande

Tack för svaren, känns stabilt att köra på detta kort, hämtar ut i början av nästa vecka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har också handlat en del demo och har inte heller haft några problem, antingen så är något kantstött utan att funktionen är förändrad/sämre eller så får man det bulk utan alla tillbehör som annars brukar följa med.

Permalänk
Medlem

Köper demo så ofta jag kan (inga direkta impulshandlar dock, men om något ska köpas).

Oftast är ju bara lådan trasig eller någon manual borta, har aldrig haft nå problem.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

En medlem här på forumet fick inte lämna tillbaka ett grafikkort pga kartongen var öppnad. Köpt över kassa då distanslagen var ju inget att snacka om.

Lite snabbt tänkt så är ju en demo vara ett kort dom fått tillbaka (via distans) pga okänd anledning. Kan vara coil whine eller lite vad som. Eller en kund som helt enkelt bara inte ville ha kortet.
Men håller dock i hatten för "demo" varor, speciellt från butiker.

Permalänk
Medlem

Har köpt flera av mina komponenter som Demo, både från Komplett samt Webhallen , aldrig haft några problem, oftast så att kartongen saknas, eller ett av mina HD 6970 hade blivit böjt i metallen där man skruvar till det mot chassit men det var lätt fixat.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Kan uppdatera med att kortet fungerar perfekt! Om man väldigt gärna vill kan man höra lite coilwhine, annars är det strålande! Grym deal

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur