Permalänk

problem eyefinity

Har kollat igenom alla trådar jag hittar men hittar ingen som relaterar till mitt problem känner jag.

har lite svårt att få ihop min eyefinity setup.

grafikkortet i fråga är ett Saphyre 6790.

har ut Displayport, DVI och HDMI

har kopplat idagsläget
DVI -> DVI (skärm 1)
HDMI -> DVI (skärm 2, hdmi->dvi adapter)
Displayport -> DVI (skärm 3, DP adaptern ska vara aktiv.)

men ändå när jag försöker aktivera den sista skärmen i windows så säger den "gick inte att spara skärminställningarna".

vet inte vart felet är riktigt, som jag ser det så ser det ut som om adaptern jag införskaffat inte är en aktiv även om produktbeskrivningen säger det.

någon som har några andra förslag på lösningar??
windows hittar alla tre skärmar, så alla adaptrar funkar och skickar signal, men vill inte samtidigt...

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Har du fler DP på ditt grafikkort?
Läste någonstans att HDMI använder samma brygga som DVI, vet dock inte om det resulterar i ingen bild.

Testat köra två skärmar utan HDMI kanske är ett tips för att se att din omkopplare fungerar.
Sedan om det fungerar och du har en DP port till kan du införskaffa en extra DP->DVI Ak,tiv omkopplare.

Permalänk

har endast en Displayport på grafikkortet, har ut från grafikkortet, Displayport, HDMI och DVI

omkopplaren /aktiva adaptern fungerar, använder den nu med på två skärmar med dvi också...

windows registrerar att den sista skrämen finns där, men den vill inte aktivera den.

vet att kortet ska kunna hantera eyefinity, enligt amd själva så hanterar detta, och sapphire själva...
Kortet i fråga http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1&gid=3...

börjar bli orolig att aktiva adaptern jag skaffat inte är så aktiv som den säger, finns det ens möjlighet att kolla sådant??

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk

ingen annan som har några idéer??

väntar in en ny aktiv adapter, se om den funkar, så man eliminerar den möjligheten.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Har du verkligen 6790? Inte 6970?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Yes, ett 6790, det jag länkade till högre upp

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk

problemet låg i adaptern jag införskaffat, inte mer skaffa från ebay, utan direkt från bra butik

powercolors aktiva adapter från Inet fungerar utan problem för mig, nu är det bara konfigurationen som gäller

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |