Vad tycker du om D3 betan so far?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerfherder:

Är (i princip) alla andra spel i hela värden enkla de första två timmarna? Ja.

Vet inte vad du spelar för andra spel, men det finns många som erbjuder valfria svårighetsgrader som gör det mer utmanande redan från start. Sen är det skillnad på enkelt och skrattretande barnsligt enkelt. I D3 är man tvingad att spela sig igenom svårighetsgraderna med start på enklaste, istället för att kunna välja direkt. Som jag sa tidigare så är det så spelet är designat, och att det är synd att de inte förbättrat det från D2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Stämmer inte alls. I D1 hade stats ett cap. Warrior kunde tex inte sätta ut mer än 50 i magic, vilket gjorde att man snabbt maxade de "låga" statsen och sedan satte resten i primary dvs Str för Warrior. Inte mycket till val där...

Det stämmer ju visst? Ja skrev inget om att du inte hade något cap i statsen. Du har ju fortfarande ett fritt val på hur du ska sätta ut dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Vet inte vad du spelar för andra spel, men det finns många som erbjuder valfria svårighetsgrader som gör det mer utmanande redan från start. Sen är det skillnad på enkelt och skrattretande barnsligt enkelt. I D3 är man tvingad att spela sig igenom svårighetsgraderna med start på enklaste, istället för att kunna välja direkt. Som jag sa tidigare så är det så spelet är designat, och att det är synd att de inte förbättrat det från D2.

Har du något förslag på hur man skulle lösa detta då som skulle blivit bättre? Menar det inte som kritik mot dig utan jag har funderat lite på det och själv inte funnit någon bra lösning.

Ja menar att det hade ju inte varit en bra lösning att låta det vara exakt som nu fast man kan börja på Nightmare som lvl 1 om man vill (få storstryk av första zombie man möter) eller ge spelaren valet att börja direkt på tex inferno som lvl 60 (utan att behöva lvla). Hela systemet i karaktärsutvecklingsbaserade spel (räkna in alla MMORPGs, hack'n'slash etc) är ju att man börjar med en dålig gubbe som möter dåliga fiender. Allt efter att din gubbe blir bättre så möter man bättre monster osv osv. Skillnaden här mot tex ett MMORPG är att man återkommer till startområdet flera gånger men att fienderna blivit bättre.

Val att höja svårighetsgraden i Normal så den hamnar mellan Normal och Nightmare? Till vilken nytta, det finns redan 4 svårighetsgrader.

Jag ser helt enkelt ingen bra design som så att säga "löser problemet". Personligen tycker jag inte det är ett problem men jag förstår tankegången.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Det stämmer ju visst? Ja skrev inget om att du inte hade något cap i statsen. Du har ju fortfarande ett fritt val på hur du ska sätta ut dem?

"Du har 800 poäng att sätta ut. Men du får max sätta 100 i stat1 (som du behöver för att överleva), 80 i stat2 (som du behöver för att träffa) och 50 i stat3 (som är valfritt men gör din karaktär imba). Resten måste du sätta i stat4."

Påhittade siffror men det var i princip så D1 funkade. Ser inte valfriheten. Möjligtvis möjligheten att sätta allt i stat4 då om man verkligen satsar på att skapa en så dålig karaktär som möjligt.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

"Du har 800 poäng att sätta ut. Men du får max sätta 100 i stat1 (som du behöver för att överleva), 80 i stat2 (som du behöver för att träffa) och 50 i stat3 (som är valfritt men gör din karaktär imba). Resten måste du sätta i stat4."

Påhittade siffror men det var i princip så D1 funkade. Ser inte valfriheten. Möjligtvis möjligheten att sätta allt i stat4 då om man verkligen satsar på att skapa en så dålig karaktär som möjligt.

Jo, ja vet allt hur det funkar. Men ja ser det fortfarande som att du har fria händer när det kommer till stats och skills.
Så är det inte i Diablo3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Jo, ja vet allt hur det funkar. Men ja ser det fortfarande som att du har fria händer när det kommer till stats och skills.
Så är det inte i Diablo3.

Och därför är det sämre? Än i D2 till exempel där du var tvungen att sätta i en speciell "build" för att överleva svårare svårigheter än Normal? Det är ju exakt samma sak då, fast att du själv väljer mellan att vara död, eller att överleva.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Spetch:

Jo, ja vet allt hur det funkar. Men ja ser det fortfarande som att du har fria händer när det kommer till stats och skills.
Så är det inte i Diablo3.

istället får vi otroligt mycket med stats på vårt gear som vi kan anpassa som vi vill vilket ersätter statsen på ett enligt mig bra och smidigt sätt i alla fall!

Sen om man ska prata skills i D1 så använde man i princip inget annat än townportal och auto attack om man inte var Magiker och även i det sista fallet var skills något man hittade eller köpte istället för att få under spelets gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Och därför är det sämre? Än i D2 till exempel där du var tvungen att sätta i en speciell "build" för att överleva svårare svårigheter än Normal? Det är ju exakt samma sak då, fast att du själv väljer mellan att vara död, eller att överleva.

Har inte nämnt någonstans att det är därför det är sämre. Jag har helt enkelt kritiserat folk som påstår att Diablo2 är skit för att det är mer kompliserat.
Tycker Diablo3 var riktigt bra, men det finns saker jag saknar. Jag skulle PERSONLIGEN vilja ha det som i Diablo2 när det kommer till skills och statpoints. Men det är ju min åsikt? Sen att det inte är det betyder inte att spelet är sämre, bara anorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Har inte nämnt någonstans att det är därför det är sämre. Jag har helt enkelt kritiserat folk som påstår att Diablo2 är skit för att det är mer kompliserat.
Tycker Diablo3 var riktigt bra, men det finns saker jag saknar. Jag skulle PERSONLIGEN vilja ha det som i Diablo2 när det kommer till skills och statpoints. Men det är ju min åsikt? Sen att det inte är det betyder inte att spelet är sämre, bara anorlunda.

Sant. Antog att du var ännu en av de hjärndöda personerna som bara klankar ner på det för att det inte är en remake av D2.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerfherder:

Spelat igenom betan med alla klasser och använde runt typ en healing potion per karaktär. Någon behövde ingen och någon annan kanske 2. Ingen om man hade brytt sig. Hela betan clearar man på typ en timme eller två.

Är spelet enkelt? Ja.
Är (i princip) alla andra spel i hela värden enkla de första två timmarna? Ja.

Problemet ligger i att vi som kallas elitister är arroganta och självsäkra spelare som vill tjäna på att vi är så aktiva och duktiga. Jag vill se skillnad mellan mig och dem som till exempel dog under betan. Jag vill se skillnad mellan dem som kör hardcore och challenges. jag vill se skillnad på dem som verkligen satsar och dem som spelar för att det är roligt. Men ärligt, vi motsvarar 5-10% av spelarna. Vem tror ni dem gör spelen åt?

Sen skapas lite treats åt oss som spelar "seriöst" vilket är bra, men alldeles för lite. Fick jag välja skulle alla av de bästa föremålen i spelet droppas i fragment. Hög droprate i svåraste fighterna/challenges, men du behöver hundratals. Så det blir dedikation/skill som krävs, inte lotto.

Men nu är det så att detta spel endast är i betastadie och endast introduktionen till spelet finns tillgänglig. Jag tror att vi kommer dö senare i spelet. Jag tror och hoppas desperat på skitsvåra delar. För i nästan alla andra spel i hela världen är första 2 timmarna av spelen ett skämt som är patetiskt enkelt. Titta på typ samtliga MMO's i hela världen och kompanjerna i alla RTS-spel. Inget motstånd alls första 2 timmarna. Man får ett fåtal skills eller ett fåtal byggnader som kan användas för att hålla det mindre komplicerat. Det samma gäller i Diablo 3. Älskar spelet och kommer att spela sönder det. Tagit ledigt i en vecka och förberett en cosplay på release-dagen, en d2-necromancer. Ändå finns där lite oro..

Läs tråden -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Sant. Antog att du var ännu en av de hjärndöda personerna som bara klankar ner på det för att det inte är en remake av D2.

Absolut inte Har redan förbokat och ska nöta D3! Riktigt grymt spel.
Men eftersom att jag är lite av en Diablo fantast så kan man ju självklart inte unvika det som inte längre finns.
Dock tror jag att D3 blir en succé! Ska pressa igenom Softcore för att sedan spela Hardcore

Ses ingame!

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt, körde diablo 2 i flera år från releasen och framåt och kör igenom det säkert en gång om året nu fortfarande och jag kan inte riktigt sätta fingret på det men någonting som finns i diablo 2 som gjort att jag spelat det så mycket och fortfarande spelar det har det lyckats ta bort i diablo 3. Diablo 2 var alltid lika kul och börja om med en ny char om man hittar nya items osv, betan till d3 körde jag en gång och bara kände "jaha det här var ju inte så kul". Bestämde mig för att inte köpa direkt när man fick veta om auction house, det dödade spelet direkt för mig och att testa betan cementerade det hela lite mer tyvärr. Hade gärna gillat spelet men tyvärr har de lyckats döda all känsla för spelet som fanns i diablo 2, enligt mig.

Hade velat se hur spelet hade sett ut om de som som startade blizzard north fått med sig titeln och att de hade kunna göra d3 istället för sin egna variant torchlight.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gvil:

Vet inte riktigt, körde diablo 2 i flera år från releasen och framåt och kör igenom det säkert en gång om året nu fortfarande och jag kan inte riktigt sätta fingret på det men någonting som finns i diablo 2 som gjort att jag spelat det så mycket och fortfarande spelar det har det lyckats ta bort i diablo 3. Diablo 2 var alltid lika kul och börja om med en ny char om man hittar nya items osv, betan till d3 körde jag en gång och bara kände "jaha det här var ju inte så kul". Bestämde mig för att inte köpa direkt när man fick veta om auction house, det dödade spelet direkt för mig och att testa betan cementerade det hela lite mer tyvärr. Hade gärna gillat spelet men tyvärr har de lyckats döda all känsla för spelet som fanns i diablo 2, enligt mig.

Hade velat se hur spelet hade sett ut om de som som startade blizzard north fått med sig titeln och att de hade kunna göra d3 istället för sin egna variant torchlight.

Det du saknar kallas Nostalgi!

Nej jag håller helt och hållet med på en sak där! Jag blev väldigt besviken på att det finns ett auctionhouse. Det har tagit bort hela trade känslan tycker jag
Men i diablo2 hade du ju en game list där vi kunde se att folk ville trada. Jag satt/sitter inne på D2jsp väldigt mycket och det har gjort att man är så van vid att trada via forum.

Kommer nog vänja mig med Auctionhouset men det var en stor smäll för forumet. Dock så kommer många items fortfarande läggas upp på auktion där.

Permalänk
Medlem

Visst det var en ganska trevlig grej med trading. Vilket fortfarande kommer finnas.
Men nu finns det ett centralt sätt. Som ser till att folk inte förlorar pengar, inte blir "rånade".
"Oh no!" Ser inte vad det är som är så dåligt. Vill du tradea med folk på gammalt hederligt vis med items, gör det. Vill du istället använda guld/irl pengar för det. Gör så.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort något som förmodligen inte många har gjort, jag la inte en tanke på hur bra spelet skulle bli utan jag prövade det bara utan att hypa upp det, jag tycker det är ett bra spel, inte lika bra som D2 men helt klart bra.

Detta är ju dock en beta så jag kan tänka mig att svårighetsgrader osv kan ändras i efterhand innan release... dock så är ju blizzard ökända att vilja fokusera på yngre spelare så lätt ska deras spel vara.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk

Var lite skeptisk till D3 att det har förlorat lite Diablokänsla men efter några minuters spelande i betan var alla negativiteter bortblåst Otroligt roligt men synd att det var så kort! Och en sak till, jag föredrar faktiskt lite talent trees från D2 men nya systemet var faktiskt inte dåligt, är väl att jag måste bli van med det Individuell loot är fint så att det inte är den som klickar snabbast som får all loot (jag kollar på er barbarer som tar mitt sorcerer gear!).

I helhet tyckte jag att betan var riktigt rolig och fick mig verkligen att längta efter D3

Visa signatur

Speldator: MSI Z170 Krait Gaming | Intel i7 6700K | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3070 VISION OC | 1TB NVMe | Corsair TX 750W | NZXT Switch 810 White | Tangentbord: KBD67 Lite R4 Box Jade | Ducky Premier DK9008P MX Green | Pok3r White Nordic MX Clear

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Nu har jag gjort något som förmodligen inte många har gjort, jag la inte en tanke på hur bra spelet skulle bli utan jag prövade det bara utan att hypa upp det, jag tycker det är ett bra spel, inte lika bra som D2 men helt klart bra.

Detta är ju dock en beta så jag kan tänka mig att svårighetsgrader osv kan ändras i efterhand innan release... dock så är ju blizzard ökända att vilja fokusera på yngre spelare så lätt ska deras spel vara.

Jag tvivlar på att "yngre/noobs" kommer köra Inferno.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Vet inte vad du spelar för andra spel, men det finns många som erbjuder valfria svårighetsgrader som gör det mer utmanande redan från start. Sen är det skillnad på enkelt och skrattretande barnsligt enkelt. I D3 är man tvingad att spela sig igenom svårighetsgraderna med start på enklaste, istället för att kunna välja direkt. Som jag sa tidigare så är det så spelet är designat, och att det är synd att de inte förbättrat det från D2.

Hur kan du avgöra att normal är "barnsligt enkelt" när du endast spelat någon procent av spelet på normal?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Hur kan du avgöra att normal är "barnsligt enkelt" när du endast spelat någon procent av spelet på normal?

Jag utgår från det som finns (betan). Sen är resten ett antagande baserat på att Blizzard vill att alla (och hans moster) ska få uppleva hela spelet och storyn (en genomspelning på normal). Antagligen kommer ett par bossar vara lite svårare. Tror du det kommer vara svårt resten av normal, och vad baserar du det på?

Men jag kanske tog i lite för mycket, det är lätt att göra i denna värld av binärt tyckande.

Permalänk
Medlem

normal är byggt så att alla ska klara av det. sen kommer det bli markant svårare. precis som diablo 2

Permalänk
Skrivet av Buio:

Jag utgår från det som finns (betan). Sen är resten ett antagande baserat på att Blizzard vill att alla (och hans moster) ska få uppleva hela spelet och storyn (en genomspelning på normal). Antagligen kommer ett par bossar vara lite svårare. Tror du det kommer vara svårt resten av normal, och vad baserar du det på?

Men jag kanske tog i lite för mycket, det är lätt att göra i denna värld av binärt tyckande.

Detta är ett youtube klipp från den lilla stunden betan var buggad och man kunde komma till området efter Skelleton King!

Värt att notera är att det spelas på en lvl13 munk jämfört med att jag varit lvl 7-8 ungefär när jag dödat SK med mina karaktärer i betan och han dör på ett champion pack 1:50 in i filmen, så jag tror och hoppas att redan normal ska kunna ge en om inte utmanande i alla fall rolig genomspelning

Permalänk
Medlem
Skrivet av swerock:

Riktigt bra skrivet.
Här finns även en liten jämförelse mellan D2 och D3's "valfrihet" och sjuka mängd av abilities + runes du har att välja på när du ska specca.
http://www.diablofans.com/blizz-tracker/topic/221423-diablo-i...

Edit: det där kallar jag STOR valfrihet

Jag tycker det är ganska oärligt att säga att en en skill rune gör en ability till en helt annan sådan, de flesta skill runes har ingen dramatisk inverkan på hur ability'n fungerar. En skill rune skillnad omvandlar heller en build till en helt annan och sedan är mängden valbara abilities begränsade av invertes synergier och energikonsumtion.

Det vill säga, det är inte antalet möjliga kombinationer som har betydelse utan antal build-stilar eller 'filosofier' och deras relativa styrka. Jag kan lova dig att det går att komma upp med ett löjligt antal skill-kombinationer i Diablo II också om du tar med totala nonsens-builds eller räknar två frozen orb-builds som olika för att den ena har en extra skill point i Frozen Armor. I praktiken finns det bara 3-4 Sorceress builds och jag ser inte hur det skulle se särskilt annorlunda ut för Wizards i Diablo II.

Det är däremot ett definitivt större urval av abilities tidigt i spelet och p.g.a. av den låga svårighetsgraden kommer spelare också enkelt undan med mindre optimala lösningar. Dessutom är det ett ständigt flöde av nya abilities, skill runes och gear som rör om i grytan på vägen till 60. Detta får ju ses som positivt.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag utgår från det som finns (betan). Sen är resten ett antagande baserat på att Blizzard vill att alla (och hans moster) ska få uppleva hela spelet och storyn (en genomspelning på normal). Antagligen kommer ett par bossar vara lite svårare. Tror du det kommer vara svårt resten av normal, och vad baserar du det på?

Men jag kanske tog i lite för mycket, det är lätt att göra i denna värld av binärt tyckande.

Jag hävdade inte att det skulle bli svårare

Och jag tycker gärna alla(och deras moster) kan få spela igenom hela spelet på normal, om det blir så att normal är skitenkelt kommer de andra mode:sen vara desto svårare och i ärlighetens namn, hur svårt va d2 i normal?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

i ärlighetens namn, hur svårt va d2 i normal?

Kanske är väl det som är poängen, Diablo II var inte alls svårt på normal men det är fortfarande bra mycket svårare än Diablo III som är näst intill förolämpande enkelt. Jag spelade samtliga klasser genom Open Betan (som motsvarar gissningsvis en tredjedel eller halva Act 1 i DII) i öppna spel på B-net och jag såg ALDRIG någon dö, trots att de flesta inte har en aning om hur spelet fungerar. Det händer inte i Diablo II, punkt.

Men i slutändan är diskussionen ganska ointressant då dåliga (eller rent utav faktiskt handikappade) spelare kan ta del av spelet, de som söker mer utmaning kommer ändå att finna det i den delen av spelet som har betydelse för dom, d.v.s. end game. Det är väl den udda casual-spelaren som blir drabbad, han eller hon som inte orkar investera mycket tid men som ändå söker lite utmaning. Och ja, kanske folk som tycker hela första Diablo III upplevelsen blir våldsamt förstörd p.g.a. av den enkla svårighetsgraden... men helt ärligt, jag är rätt övertygad om att det handlar om en försvinnande liten del av spelarna och jag själv är verkligen inte en av dom.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Skrivet av subruz:

Kanske är väl det som är poängen, Diablo II var inte alls svårt på normal men det är fortfarande bra mycket svårare än Diablo III som är näst intill förolämpande enkelt. Jag spelade samtliga klasser genom Open Betan (som motsvarar gissningsvis en tredjedel eller halva Act 1 i DII) i öppna spel på B-net och jag såg ALDRIG någon dö, trots att de flesta inte har en aning om hur spelet fungerar. Det händer inte i Diablo II, punkt.

Fast jo, det händer. Har du ens spelat igenom diablo 2 fram till blood raven i normal? Det skall en JÄVLA massa till för att lyckas ta livet av sig.
http://www.youtube.com/watch?v=IzhoGX_7uFY&feature=related Spola till 02:20, det är väl bevis nog för vem som som är det minsta insatt i d2.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Minns inte om jag skrivit detta men anledningen att D2 kunde vara svårt i normal var väl för att man inte satte ut sina stats eller skill points för att man ville spara i alla fall var det så för mig
Varje gång jag har tänkt tillbaka på D2 så har jag bara kommit på saker som var dåligt med det aldrig nått som var bra eller roligt, men det börjar vara så länge sedan jag spelade det. Jag har nog bättre minnen från D1 och om man ser till speltid så spelade jag nog det mer än D2.
Jag tyckte att D3 betan lovade gott inför fullversionen, visst det var enkelt, men jag väljer och lita på blizzard när de säger att det kommer att bli svårare. Jag det kommer att bli legendary att springa runt med sin barbar nere i hell och svinga 2h vapen så att skelett och smådjävlar eller vad man kan tänkas hitta flyger över hela skärmen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Jag tvivlar på att "yngre/noobs" kommer köra Inferno.

Om inferno motsvarar Diablo2's hell så tror ja alla kommer ge sig in på det.
Hoppas det blir en riktig utmaning och jag hoppas att det krävs fullt game

Permalänk
Medlem

Det hoppas inte jag. Man måste kunna spela solo också. Jag tror och hoppas det är samma system som Diablo 2 där det skalar med hur många spelare man är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det hoppas inte jag. Man måste kunna spela solo också. Jag tror och hoppas det är samma system som Diablo 2 där det skalar med hur många spelare man är.

dom sa på videon om svårighetsgraderna att det ska gå att köra solo på inferno.

Permalänk

Den var helt klart okej.