Någon som känner till bil som liknar Jeep Wrangler ?

Permalänk
Medlem

Någon som känner till bil som liknar Jeep Wrangler ?

Tjeenare!
Sitter och funderar på om det finns några bilar som liknar Jeep Wrangler, vad jag menar att den är cabbe och är en 4x4 och av "modellen större" .
Någon som har några förslag ?

Permalänk
Medlem

Finns en land rover som är "kort" tror den heter 90, vilket är hjulbasen i tum....

www.blocket.se/alvsborg?q=land+rover+90&cg=0&w=3&st=s&st=u&st...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Finns en land rover som är "kort" tror den heter 90, vilket är hjulbasen i tum....

Skickades från m.sweclockers.com

Jag känner till Defendersarna och alla sådana :/
men saken är att jag letar efter något som har soft-top och är cabbe

Permalänk
Inaktiv

suzuki grand vitara eller om det endast är vitara

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiPERnx:

Jag känner till Defendersarna och alla sådana :/
men saken är att jag letar efter något som har soft-top och är cabbe

Vissa äldre modeller går det att demontera taket på.. Ska du ha soft-top blir det nog att ta fram symaskinen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

vissa gammla land cruisers fanns som soft-top...och var dom inte soft-top från fabrik så har dom rostat fram en helcab iaf ^^

en del IH vet jag ska ha helcab men jag är osäker på om dom fanns med soft-top eller ej

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Medlem
Skrivet av CzP:

vissa gammla land cruisers fanns som soft-top...och var dom inte soft-top från fabrik så har dom rostat fram en helcab iaf ^^

en del IH vet jag ska ha helcab men jag är osäker på om dom fanns med soft-top eller ej

när du säger det, IH hade jag glömt... Fanns ju blazer som man kunde ta bort taket på med, men där var det inga soft-top att tala om....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att det i stort sett inte finns några stora 4x4 med softtop är att ingen av de respekterade tillverkarna bryr sig om att tillverka strandraggarbilar. De bygger arbetsfordon som kan användas till allt du kan tänka dig, de är inte tänkta för att glida omkring och ragga minderåriga tjejer i. -> End of jeep rant.

Wrangler med softtop är ett arv från den första Willys jeepen och en modell som alltid varit extremt populär i USA. Den är utan tvekan Juppi-bilen nummer ett när man ser till 4x4 träsket. Därmed inte sagt att det är en dålig bil.

Skrivet med glimten i ögat..

Permalänk
Medlem

Kör på Volvo TGB 1111 Stor och kapell finns!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajning:

Anledningen till att det i stort sett inte finns några stora 4x4 med softtop är att ingen av de respekterade tillverkarna bryr sig om att tillverka strandraggarbilar. De bygger arbetsfordon som kan användas till allt du kan tänka dig, de är inte tänkta för att glida omkring och ragga minderåriga tjejer i. -> End of jeep rant.

Wrangler med softtop är ett arv från den första Willys jeepen och en modell som alltid varit extremt populär i USA. Den är utan tvekan Juppi-bilen nummer ett när man ser till 4x4 träsket. Därmed inte sagt att det är en dålig bil.

Skrivet med glimten i ögat..

Mja, det där beror väl på vad man anser vara en stor bil och en respekterad tillverkare
Land rover och Landcruiser får man väl ändå se som rätt arbetsföra fordon, anledningen till att dom gjordes helöppna var väl mer att en 109a eller FJ45a i stationwagon utförande nog inte skulle vara mysig i strålande sol mitt ute i öknen pga alla fönster

Jag ska dock flika in att jag inte riktigt fattar vad man ska med en helöppen offroadare till i sverige, bilen är ju totalt oanvändbar 6 månader om året om man inte har planerat att köra i skoteroverall, och åtminstone här uppe i skogen så är det vår, vinter och höst som behovet av en redig 4x4 är som störst

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation