Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Normalt sätt så följer alltid garantin med det ursprungliga avtalet mellan butik och konsument av naturliga skäl, men i dem fallen vi kan hjälpa till så gör vi det.
Det är oftast inga problem när det gäller en normal garantireparation.
Det kan dock uppstå vissa problem ibland tex om produkten inte går att laga och man behöver häva köpet. Då hävs köpet mellan oss och den ursprungliga ägaren och han/hon får tillbaka pengarna.

Hur menar du att i dom fallen ni kan hjälpa till så gör ni det? För att ta mitt fall som exempel. Asus säger att dom kan ta produkten som ett RMA fall, men endast om det skickas av återförsäljaren som sålt varan. DVS inte något krav på ersättning från min sida, endast att det ska gå in till RMA från er. Går det inte fixa, så går det inte. Inte något krav på att häva köp eller pengar tillbaka. Utan enbart att det skickas in eftersom Asus själva säger att det är 3 års garanti på produkten. Men i det fallet hjälper ni inte till. Där var eran kundsupport väldigt tydliga.

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Skrivet av orbsaaeri:

Hur menar du att i dom fallen ni kan hjälpa till så gör ni det? För att ta mitt fall som exempel. Asus säger att dom kan ta produkten som ett RMA fall, men endast om det skickas av återförsäljaren som sålt varan. DVS inte något krav på ersättning från min sida, endast att det ska gå in till RMA från er. Går det inte fixa, så går det inte. Inte något krav på att häva köp eller pengar tillbaka. Utan enbart att det skickas in eftersom Asus själva säger att det är 3 års garanti på produkten. Men i det fallet hjälper ni inte till. Där var eran kundsupport väldigt tydliga.

Hej, absolut så hjälper vi till om vi kan så klart.
Jag kan bara svara generellt hur vi gör, ibland kan det vara så att en produkt utgår och då kan vi inte ersätta med en likadan av just det skälet och det är då det kan bli problem. I dem fallen en produkt repareras så är det oftast inga problem. Det kanske kan vara så att handläggaren känner till att den utgått eller att den tex inte repareras osv. Du får gärna kontakta mig via PM så kan jag titta mer i detalj i ditt fall för det finns förmodligen en anledning till att vi inte kunnat hjälpa till om dem sagt så till dig, vi hjälper givetvis till så långt det går och vi har möjlighet till.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Ingen chans att man får se en Dell 2412M på er rush hour sale? Vore väldigt smutt

Eller en till iPad?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av Rosslan:

Ingen chans att man får se en Dell 2412M på er rush hour sale? Vore väldigt smutt

Eller en till iPad?

Jag vidarebefordrar ditt förslag till vår rush hour nisse på marknadsavdelningen så får vi se om den kanske dyker upp under nästa vecka

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Blev ett par Canton 490.2, tack Dustin! Sen måste det ha varit många som ville ha en PS3'a, 13:07 var den slutsåld.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se lite mer små produkter så som Headsett, Tangentbord, Möss etc Kan ni vidarebefordra det till er rush hour nisse?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Kom apple tv3 verkligen ut på rush hour? Såg aldrig att den prissänktes trots att jag bevakade sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av randal:

Kom apple tv3 verkligen ut på rush hour? Såg aldrig att den prissänktes trots att jag bevakade sidan

Jag bevakade från 12.50 tryckte F5 hela tiden det enda som kom upp var slutsåld, vi var 3 st som tryckte på jobbet men ingen såg den

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Jag bevakade från 12.50 tryckte F5 hela tiden det enda som kom upp var slutsåld, vi var 3 st som tryckte på jobbet men ingen såg den

Samma här, Jag uppdaterade från 12:57 och framåt

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Skulle gärna se lite mer små produkter så som Headsett, Tangentbord, Möss etc Kan ni vidarebefordra det till er rush hour nisse?

Ser till att han får ta del av förslaget

Skrivet av randal:

Skrivet av Damir2d:

Skrivet av randal:

Samma här, Jag uppdaterade från 12:57 och framåt

Buntar samman er då det ändå rörde samma sak,
Ja den vare ute på sidan, tog inte många sekunder innan den sålde slut dock, men det blir lätt så när man har 10.000+pers som sitter och spammar F5, den med snabbast lina vinner helt enkelt (ber om ursäkt för den indirekta reklamen för att uppgradera er lina).
Sen om ni satt och uppdaterade Apple TV sidan hela tiden, då var ni tyvärr inte ens med i rejset, då rush hour artikeln låg på ett separat artikelnr.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Liten fundering på Nikon Coolpix L25 som kom upp för 490 och stod listad som "52% rabatt!". Tittar man på prisjakt så låg den hos er innan rush-hour för 690:-..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Jag vidarebefordrar ditt förslag till vår rush hour nisse på marknadsavdelningen så får vi se om den kanske dyker upp under nästa vecka

Ojsan, rush hour igen nästa vecka, inväntar med glädje

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Tja Dustin!
Jag köpte en skärm hos er för ca 2.5 år sedan. Idag när jag sitter vid datorn slår det plötsligt upp en tjock rök ur skärmen, något brann alltså inne i den. Jag kopplade loss allt omgående och bar ut skärmen på balkongen, verkade bara som något i den brann. Nu vågar jag såklart inte koppla in den.
Jag har reklamerat den nyss hos er men undrar ändå lite.
Går det på garantin? Det är ju efter 2 år men jag har ju aldrig utsatt den för yttre påverkan.
Jag behöver en ny skärm ganska akut då jag även jobbar hemifrån en del. Ska jag köpa en ny medans jag väntar eller brukar garantiärenden gå snabbt hos er?
Hur tycker ni jag ska ta detta vidare? Är det någon mening att kämpa för en ny skärm?
Skärmen är en FUJITSU AMILO SL 3260W 26# WIDE TFT och kostade runt 3000:- om det nu spelar någon roll.

Tack på förhand/Sami

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde headsets (Siberia V2, USB) i torsdags, och dem var nästan framme i fredags, var och hämta headsetsen idag, då dom inte transporterar på helger.
Inget fel på headsetsen, än så länge!

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Liten fundering på Nikon Coolpix L25 som kom upp för 490 och stod listad som "52% rabatt!". Tittar man på prisjakt så låg den hos er innan rush-hour för 690:-..

Hej,
det låter märkligt. Jag ska kika på det med vår produktasnvarige så återkommer jag när jag fått ett svar om vad som stod på sidan.

EDIT: Det stämmer mycket riktigt att den innan Rush Hour kostat 690kr, vilket även är det priset rabatten som visades på hemsidan skulle vara räknad från. Vi vet således ärligt talat inte hur det lyckades bli 52%. Jag ber dock hemskt mycket om ursäkt för den felaktiga informationen.

Skrivet av Leopardkungens:

Tja Dustin!
Jag köpte en skärm hos er för ca 2.5 år sedan. Idag när jag sitter vid datorn slår det plötsligt upp en tjock rök ur skärmen, något brann alltså inne i den. Jag kopplade loss allt omgående och bar ut skärmen på balkongen, verkade bara som något i den brann. Nu vågar jag såklart inte koppla in den.
Jag har reklamerat den nyss hos er men undrar ändå lite.
Går det på garantin? Det är ju efter 2 år men jag har ju aldrig utsatt den för yttre påverkan.
Jag behöver en ny skärm ganska akut då jag även jobbar hemifrån en del. Ska jag köpa en ny medans jag väntar eller brukar garantiärenden gå snabbt hos er?
Hur tycker ni jag ska ta detta vidare? Är det någon mening att kämpa för en ny skärm?
Skärmen är en FUJITSU AMILO SL 3260W 26# WIDE TFT och kostade runt 3000:- om det nu spelar någon roll.

Tack på förhand/Sami

Hej Sami,
Vad jag kan se så ska det vara 3års garanti på skärmen du köpt, så gör som så att du ringer in till oss på 08 553 44 800 så hjälper vi dig med reklamationen.
Självfallet kan du få en ny skärm ut skickad till dig under tiden, men om det mot förmodan skulle visa sig att det inte går på garantin. Eller att verkstaden väljer att reparera skärmen så kommer du behöva stå för kostnaden på den skärmen, det är således ingenting jag skulle rekommendera.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej! Motorola är på väg att lansera RAZR MAXX i Europa, inklusive Sverige verkar det som. finns det något uppskattat datum och pris för den än? hoppas att Dustin kommer ta in den - ni saluför ju ändå andra Motoprodukter, inklusive original (droid) RAZR'n

Permalänk
Skrivet av Cirap:

Hej! Motorola är på väg att lansera RAZR MAXX i Europa, inklusive Sverige verkar det som. finns det något uppskattat datum och pris för den än? hoppas att Dustin kommer ta in den - ni saluför ju ändå andra Motoprodukter, inklusive original (droid) RAZR'n

Tyvärr har vi inget uppskattat datum på när vi förväntas få tag på den telefonen, vi ser dock ut att kunna beställa den. Den bör således dyka upp på sidan lite senare under dagen, ev. måndagen (då vi har lite jobb att göra iome Rush Hour), så håll utkik på hemsidan, och missa inte Rush Hour heller för den delen!

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Någon chans att få se något Radeon 7970 möjligtvis på eran rushhour?

I vilket fall som helst så vill jag påpeka att era prissättningar på korten är mycket lustiga, då eftermarknadsvarianterna är billigare än referensmodellerna, och referensmodellerna ligger runt 1000Kr dyrare hos er än många andra större butiker!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Någon chans att få se något Radeon 7970 möjligtvis på eran rushhour?

I vilket fall som helst så vill jag påpeka att era prissättningar på korten är mycket lustiga, då eftermarknadsvarianterna är billigare än referensmodellerna, och referensmodellerna ligger runt 1000Kr dyrare hos er än många andra större butiker!

Tyvärr vart det inget 7970, men väl ett 7950. Vi får se om vi kanske kan ta med ett lite häftigare grafikkort nästa vecka

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Jag vill beställa en tv men jag får det inte fraktfritt trots att jag är inloggad på mitt studentkonto, vad är fel?

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalaskulan:

Jag vill beställa en tv men jag får det inte fraktfritt trots att jag är inloggad på mitt studentkonto, vad är fel?

Fraktfritt gäller ej på pallfrakt, vilket en TV går som.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att Dustin och Dustin Home har olika priser, utöver momsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Tyvärr vart det inget 7970, men väl ett 7950. Vi får se om vi kanske kan ta med ett lite häftigare grafikkort nästa vecka

Gäller bara att komma ihåg det hela då med, men jag hoppas!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Till nästa veckas rush hour önskar jag SYNOLOGY DISK STATION DS412+ till ett löjligt bra pris, nästan gratis.

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Skrivet av k_k:

Till nästa veckas rush hour önskar jag SYNOLOGY DISK STATION DS412+ till ett löjligt bra pris, nästan gratis.

Vi får väl se vad som kommer med, jag skickar vidare ditt förslag till dem som bestämmer.

Skrivet av sirnicke:

Hur kommer det sig att Dustin och Dustin Home har olika priser, utöver momsen?

Det är två fristående företag av flera Dustin företag, det skiljer sig en hel del annat förutom priser bland annat marknadsföring, personal, betalningsätt, leveranstyper mm. En kampanj på tex en 24 portars switch går inte alltid hem hos Dustin home kunderna precis som en spelkonsol oftast är tämligen ointressant på Dustin. Givetvis kan man handla från vilket företag som helst det är bara lite olika inriktning och anpassat för dem olika kundtyperna.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Vi får väl se vad som kommer med, jag skickar vidare ditt förslag till dem som bestämmer.

Det är två fristående företag av flera Dustin företag, det skiljer sig en hel del annat förutom priser bland annat marknadsföring, personal, betalningsätt, leveranstyper mm. En kampanj på tex en 24 portars switch går inte alltid hem hos Dustin home kunderna precis som en spelkonsol oftast är tämligen ointressant på Dustin. Givetvis kan man handla från vilket företag som helst det är bara lite olika inriktning och anpassat för dem olika kundtyperna.

Man tackar, har aldrig riktigt haft det klart för mig!

Permalänk
Medlem

Hej Dustin, kommer ni ta in ASUS EA-N66?

tackar på förhand.

Permalänk
Avstängd

Någon form av Grafikkortskylare har jag inte sätt på er Rush Hour...

Förslagsvis Arctic Cooling Twin Turbo 2 eller Accelero Xtreme Plus 2 Tack på förhand!
http://www.dustinhome.se/product/5010596597/arctic-cooling-ac...
http://www.dustinhome.se/product/5010614410/arctic-cooling-tw...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av Otsu:

Hej Dustin, kommer ni ta in ASUS EA-N66?

tackar på förhand.

Hej har ställt frågan vidare till vår produkt avdelning, jag återkommer med svar!

Då tror jag vi har den här: http://www.dustinhome.se/product/5010638116/asus-ea-n66-dualb...

uppdatering
Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Någon form av Grafikkortskylare har jag inte sätt på er Rush Hour...

Förslagsvis Arctic Cooling Twin Turbo 2 eller Accelero Xtreme Plus 2 Tack på förhand!
http://www.dustinhome.se/product/5010596597/arctic-cooling-ac...
http://www.dustinhome.se/product/5010614410/arctic-cooling-tw...

Tack för förslaget. Jag skickar vidare önskemålet till de som håller i RushHour.

Skicka gärna dessa förslag direkt till vår Facebook sida där de sitter som håller på med RushHour

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin