Vad förhindrar weapon swapping i DIII?

Permalänk
Medlem

Vad förhindrar weapon swapping i DIII?

Som det ser ut nu är all damage och casting speed av abilities baserad på weapon damage, energy costs och eventuella cooldowns är däremot de samma (+en del annat som energy gains från abilities). Detta medför att vissa abilities, särskilt inom vissa builds kommer att vara olika lämpade för långsamma high damage vapen och snabba low damage vapen.

Exempelvis, spelar du en tank barbar med en sköld och 1h vapen så tjänar du på att swappa sköld+1h mot ett high damage 2h vapen när du ska använda din rage på abilities som weapon throw med dread bomb runa. Sedan bytar du bara tillbaka till sköld och 1h igen.

Jag har hört att weapon swap hotkey'n har tagits bort från DIII sedan länge men inget förhindrar spelare från att själva öppna sitt inventory och swappa så vitt jag vet.

- Rätt nötigt att göra hela tiden men gör man det för samtliga abilities så får man ett klart övertag. Tror inte att många vanliga spelare kommer orka göra det men folk som ändå kommer att använda bots, speed hacks, map hacks och gud vet vad kommer knappast dra sig för att använda tredjepart program som byter vapen snabbt åt dom också.

Har Blizzard sagt något om att förhindra vapenbyten på detta sätt?

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

I dags läget finns det inget som hindrar dig, men jag är tveksam jag tror att du kommer losa mycket tidpå det... Se response från Bashiok nedan

Weapon swap will be there with or without a magic button. People will just get good at doing it manually. And then there will be a rift between those who can swap out fast manually, and those who don’t swap out fast enough, and those who don’t swap out at all.

Bashiok: If that appears to be an advantageous way to play the game then we’ll break the ability to do so.

Källa: http://diablo.incgamers.com/blog/comments/weapon-switch-hotke...

Permalänk
Medlem

Att göra det manuellt kommer ju ta sådan tid att din DPS lär sjunka under vad den är av att bara använda enhandsvapenet från början. Däremot tredjepartsprogram kan bli farliga, så där hoppas jag att Blizzard ser till att hålla sin "Warden" uppdaterad så de bannas snabbt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Att göra det manuellt kommer ju ta sådan tid att din DPS lär sjunka under vad den är av att bara använda enhandsvapenet från början. Däremot tredjepartsprogram kan bli farliga, så där hoppas jag att Blizzard ser till att hålla sin "Warden" uppdaterad så de bannas snabbt.

Med tanke på hur slappa de är med Diablo2 så ser jag inte att de kommer banna speciellt mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zamor:

I dags läget finns det inget som hindrar dig, men jag är tveksam jag tror att du kommer losa mycket tidpå det... Se response från Bashiok nedan

Weapon swap will be there with or without a magic button. People will just get good at doing it manually. And then there will be a rift between those who can swap out fast manually, and those who don’t swap out fast enough, and those who don’t swap out at all.

Bashiok: If that appears to be an advantageous way to play the game then we’ll break the ability to do so.

Källa: http://diablo.incgamers.com/blog/comments/weapon-switch-hotke...

"It's not a flaw, it's a feature!"

Haha, lite sorligt faktiskt. Visst kan jag tycka att det inte är något större problem men hur de kan påstå att det vore någon slags färdighet att kunna byta vapen snabbt och att det skulle vara en del av spelet? Det är ju bara pinsamt.

Låter mer som damage control för att de inte har hunnit stryka ut problemen som sena designval har orsakat.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Med tanke på hur slappa de är med Diablo2 så ser jag inte att de kommer banna speciellt mycket...

Diablo 2 är inte ett särskilt stort spel nuförtiden heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av subruz:

"It's not a flaw, it's a feature!"

Haha, lite sorligt faktiskt. Visst kan jag tycka att det inte är något större problem men hur de kan påstå att det vore någon slags färdighet att kunna byta vapen snabbt och att det skulle vara en del av spelet? Det är ju bara pinsamt.

Låter mer som damage control för att de inte har hunnit stryka ut problemen som sena designval har orsakat.

De säger ju själva att om det visar sig att folk blir så pass snabba på det så det ger dem en fördel kommer de blockera det. Själv tror jag dock ingen kommer bli så pass snabb att de inte skulle gjort mer skada över den tiden genom att ha kvar de vapnet de hade innan.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Att kunna weapon swappa speciellt i Diablo 3 hade varit kanon!, i och med alla skills och hur hela spelet är uppbyggt. Synd att det inte finns. Får väl sätta ihop en macro!

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem

Såvitt jag ser det är det, utan en "swap-bind", är det inte bara för DPS man gör det. Som exempelvis Barbar från 2h till 1h+sköld ökar ju du ganska så mycket i din defensiva kapacitet, och det beroende på vilka fiender man försöker överkomma, vilka som är snabbare än andra och mao svårare att "kita", till vilka som är range eller melee. När man kommer till andra klasser, där min kunskap brister, men även där kan ju du öka defensiva kapaciten, manareg, manapool, lifepool.

Tror mestadels att byta vapen kan bli om det är ett event, med något i stil med 3-4 vågor av fiender som man kanske lite senare i spelet har jäkligt svårt för.

Skadan är ju inte alltid det snabbaste sättet att farma eller för avancering!