Permalänk
Medlem

Vad är fräckt?

En liten stillsam undran så här på nattkröken. Vad tycker ni är fräckt, egentligen? Flashigt och skrytigt eller subtilt och smakfullt?
Ska den se ut att gå som en raket eller skall det vara en sleeper? Själv gillar jag båda koncepten, men är lite dragen åt sleeper-looken. Funderar till och med på att gå tillbaka till chassi-sidan utan fönstret. Vilket är ballast, enhetlighet eller personlighet? Skall grejerna vara köpta, eller egentillverkade? Har varit borta från hela PC-svängen under en flock år, och tycker att det är rätt fräckt med moddningar, men hur är trenden just nu egentligen? Vad är fräckast för tillfället?

Mange

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Köpa färdigt eller göra likadant som alla andra är ju både tråkigt och löjligt tycker iaf jag.

"Titta jag har satt i ett CCFL-rör och fem blå lysdioder i min låda - fan vad ball jag är"

gäsp...

Permalänk

en hellackering i airbrush är sååååå coolt, helt en stilful bild.

All denna ljusfixering gör mig tokig, modda in en låda i ett gosedjur e rätt så hett med, ovanligt å ballt men ljus nejtack

Visa signatur

Ska det vara nått ska det vara rejält

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyr
Köpa färdigt eller göra likadant som alla andra är ju både tråkigt och löjligt tycker iaf jag.

"Titta jag har satt i ett CCFL-rör och fem blå lysdioder i min låda - fan vad ball jag är"

gäsp...

Löjligt? Alla kanske inte är så händiga. Det är ju inte heller alla som har tillgång till verktyg och så vidare.
Man kan ju också tänka som jag, att det kanske är insidan som räknas, men ett schysst chassi är ju aldrig fel!

Mange

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore

Löjligt? Alla kanske inte är så händiga. Det är ju inte heller alla som har tillgång till verktyg och så vidare.

Nej visst, men fantasi har man förhoppningsvis.

Hela meningen med att modda är väl att datorn inte ska se ut som alla andra.

Själv har jag inte gjort nånting med burken som syns direkt, den blir ju inte snabbare av det Man har varit framme med lödpennan lite här och där däremot.

Permalänk
Hedersmedlem

Subtilt och smakfullt tycker jag är snyggast, personlighet kan vara sjysst det också men då ska det vara personligt och inte som alla andra.

Hela konceptet med att modifiera tycker jag är att göra något själv, att hitta på något eget eller för funktionens skull. Att göra det "för att andra gör det" är bara patetiskt.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Håller till fullo med cyr... Själva ideen med att modda nått är ju att själv göra det... Annars så blir det ju varken personligt eller särskillt kul... Ok, det kanske ser bättre ut i många fall. Sen så blir det ju oftast billigare att göra saker och ting själv.

Stilfullt är svårt att säga, personligen tycker jag att airbrushade lådor är väldigt coola eftersom det inte är så många som har dom än. Finns inga gränser för fantasin...

Visa signatur

Jag vill ha en cykel

Permalänk
Medlem

Jag tycker att visst kan man ha ett fönster men de ska inte se ut som alla andra visst kan man ha ccfl rör men sätt dom på annerlunda ställen...

Visa signatur

[1,2,3]

Permalänk
Medlem

Man ska inte gå effter vad alla andra tycker. utan ser man en mod som man tycker är snygg så ska man givetvis använda den. och på hur många ställen kan man sätta ccfl rör...... Som om alla andra klagar på att alla kör chieftech. Det kanske beror på att de antingen tycker lådna är snygg eller funktionell. Man ska gå effter vad man själv tycker är snyggt och inte vad de andra tycker man ska göra. För de kommer antagligen inte se din låda iallafall.

Visa signatur

Cryptar wass here

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyr

gäsp...

Jag visste inte ens att man kan bli "ball" genom att modda en låda...

Visa signatur

|Shuttle SN25P|AMD64 3500+|2Gb DDR 400MHz|36Gb 10k rpm SATA + 250Gb 7.5k rpm SATA|ATI Radeon 800XL 256Mb|NEC Dual Layer|

Permalänk
Medlem

Jag tycker iofs det ÄR snyggt med ett blått CCFL rör i datorn

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spket

Det är lite det jag menar. Jag gillar utseendet på en burk med fönster och cold catode. I min gubbiga värld är det fräckt. Men så är ju jag också över trettio, och springer inte runt på LAN-partyn och liknande.
Men lite av den ursprungliga frågans kärna var; Är det moden och trender som styr eller regionala mönster? Hur mycket spelar subkulturen in? Alltså, skiljer sig smaken hos LAN-are och MHz-jägare? Hur är det med åldersgrupper? Och så vidare....

Mange

Visa signatur

Permalänk
Medlem

denstore: Givetvis har subkulturerna betydelse. Det är dessutom en subjektiv bedömning man gör när man tar ställning till om en modd är fin eller ful. Det är enligt mig helt omöjligt att se på design helt objektivt.

Visa signatur

|Shuttle SN25P|AMD64 3500+|2Gb DDR 400MHz|36Gb 10k rpm SATA + 250Gb 7.5k rpm SATA|ATI Radeon 800XL 256Mb|NEC Dual Layer|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spket

Samma här. Dom vanliga grejerna tycker jag ofta är snygga. Sen kanske man tröttnar lite på dom efter ett tag...
Jag har ju sågat lite i min låda, men mest bara för att pröva på, inte för att det ska vara snyggt. Jag vill bara testa, sen bryr jag mig inte mera. Tycker att själva arbetet är roligare än resultatet.

Permalänk
Medlem

Ett ord: Originalitet.

Tänk t.ex.. Ja, mmm... Ett GM-rör kopplat till en räknarkrets som får en drös LEDs utplacerade lite slumpartat i chassit att rotera i otakt. Det skulle kunna bli ganska ballt

*fortsätter att bygga sin bong av mjölkkartong.. Det rimmar ju

Visa signatur

[size="1"]Coder, Absynth Interactive
~ En köpt mod är knappt en mod alls ~ One software - one function(undvik bloat) ~[/size]

Permalänk
Medlem

Du ska göra som du vill.
Vill du ha window så tycker jag du ska göra det men inte enligt standard,
Minst 1 avikelse så den är lite unik iallafall.
När man moddar så ska man göra det mesta själv, tycker jag.
Att bygga "amerikanska julgranar" är inte så orginellt om man bara placerar ut en massa lysdioder och annat men om man t.ex. gör någon funktionalitet eller nåt ala knightrider så är det absolut inget fel.
ccfl är helt okej att ha.

Permalänk

hehe jag lever väll för funktion före stil hehehe jag är väll den enda som har en "industri dator" (den är lite rostig och så men går som en klocka )

Visa signatur

Ursäkta min smått nationalistiska avatar jag menar inget illa mot någon jag bara gillar skåne...
Jag är certificierad dyslektike (stavning?? :) ) och jag kan fixxa papper på det :)

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du köper ett chassi som du tycker är snyggt, moddnings grejer som du tror blir snygga, fixxar till det så att du tycker att det blir snyggt. Du ska ju inte låta bli någonting bara för att det är vanligt lr att någon tycker att det är fult! bygg som du vill!

Permalänk

Att vara annorlunda eller praktisk är det viktiga, är det snyggt är det ett +.
Jag har slippat av färgen på min låda och låtit den bli helt rostig. Tufft tycker jag, sticker åtminstånde ut från mängden även om det inte är så snyggt. Gjorde även en mini-Led lampa som blev mobbad här. Den var riktigt liten och smidig. Den tog 20min att göra såg och såg ut som stryck men den var gratis ochj lös alltså var jag nöjd.

Har gjort snygga moddar oxså men bara man gör nåt som är avikande (åtminstånde lite) så är det coolt.

Permalänk
Medlem

Tycker att man gör så att sin dator är snygg på ditt sätt dvs vad du bedömer som snyggt...inte en massa folk som sitter och säger att det och det är gjort så nu måste du hitta på något annat...gör som du vill helt enkelt, tycker du det är snyggt så toppen!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt gjort och med en personlig prägel. Då blir det för det mesta en någorlunda unik modd med god kvalitet.

Har nån däremot sågat upp ett fyrkantigt lite snett hål och satt dit en plexiskiva lite slarivgt så ser det inte alls bra ut, likaså femtielva lysdioder som sitter halvlöst och ser allmänt ghetto ut.

Man behöver inte lägga ner några enorma mängder pengar för att få till nåt snyggt, bara man är noggran och tar det lungt.

Sånt som jag gärna vill se mer av är snyggt målade lådor, det är inte så vanligt ännu. Vore kul att se andra lådor än cheiftek också, även om dom är bra så börjar dom bli alldeles för vanliga. Hemmabyggen är helt ok så länge det är bra gjort.

Avancerade moddar är helt ok, att borra sex hål i en plastbit och sen peta i lite lysdioder är mest fånigt... Displayer modell större är inte helt fel. Just nu så har jag planer på en grafisk LCD till min dator, tyvärr så räcker inte parallellporten till så det blir nog att skjuta på det lite...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag är för gammal för att orka bry mig om någon inte gillar vad jag gör. Däremot är det kul att se vad ni håller på med. Jag har redan bestämt mig om hur jag skall bygga den. Har ett Chieftec Dragon Fulltower, med sidofönster, mest för att jag inte riktigt litar på att jag har fått ihop vattenkylningen rätt!:-) Vill kunna se när det börjar spruta kylarvätska åt alla håll...
Frågan är mest om man skall göra något mer. Det ser ju attans mörkt ut därinne. Kanske ett par blåa CC´s att matcha den blå utsidan. Skulle också vilja ha ljus ut genom radiatorn. Kompisarna måste ju se att jag har gjort något speciellt den här gången.....
Sen får vi se. När man har lyckats repa utsidan lite mer, kanske airbrushen åker fram. ...

Mange

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Att vara annorlunda eller praktisk är det viktiga, är det snyggt är det ett +.
Jag har slippat av färgen på min låda och låtit den bli helt rostig. Tufft tycker jag, sticker åtminstånde ut från mängden även om det inte är så snyggt.

Meh, hade tänkt göra det med min burk nån gång i framtiden... Fast ta det ett steg längre:
Göra feta repor, slå in lite här o där med slagträ, ha nån knapp hängandes ur fronten, hål i fronten, rost o allmännt sliten..

Mitt chassi är nämligen så rappligt och kasst, att det inte är värt att investera i nåt sånt där krimskrams..

Visa signatur

[size="1"]Coder, Absynth Interactive
~ En köpt mod är knappt en mod alls ~ One software - one function(undvik bloat) ~[/size]