Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Var ska jag köpa Diablo 3?

Permalänk
Medlem

mjo. men hur fungerar D3? styr man fortfarande när man går med enbart musen? isåfall är det extremt klumpigt

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz
GAME | Dota2 | Stonehearth
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

mjo. men hur fungerar D3? styr man fortfarande när man går med enbart musen? isåfall är det extremt klumpigt

Ja, det är klart man styr så. Att ändra på det vore att gå ifrån genren.

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa det online, troligtvis direkt via blizzard när jag är på jobb sen dra igång kaseya och installera så kan jag förhoppningsvis spela när jag kommer hem på kvällen. 550kr är inte så farligt även om det finns billigare på andra ställe, var och en för sitt såklart.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

6 Dagar kvar nu, spännande!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Ja, det är klart man styr så. Att ändra på det vore att gå ifrån genren.

Nja är mer att utveckla vidare ett spel. Hade väl inte vart fel att styra medä WASD eller med musen. beroende på vad man själv föredrar

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

Nja är mer att utveckla vidare ett spel. Hade väl inte vart fel att styra medä WASD eller med musen. beroende på vad man själv föredrar

Nej, att totalt ändra styrningen skulle definitivt vara mer än bara utveckling eftersom vi talar om en smal subgenre. Introducerade de WASD skulle det i princip vara att slå ihop Diablo och WoW, vilket jag inte tror många fans av Diablo känner sig så sugna på.

Styrningen är en del av spelkonceptet och i hur utmaningarna presenteras så jag tycker tanken om att alla liknande spel ska styras likadant känns torr och tråkig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

Vad är egentligen allas hype över denna gamla gameplay typ, som totalt lore rape sina gamla spel. Säger inte att spelet kommer vara kasst . Men lore så kommer de som vanligt förstöra så mycket de kan för att de finns folk som inte är insatta i diablo´s lore , likadant med warcraft. Verkar enbart ha att göra med Namnet och inget annat

För det finns INGA spel med denna typ av gameplay som gör det rätt längre?

Om en spelmekanik är gammal är ju totalt orelevant.

Personligen har jag aldrig brytt mig om lore i något spel, så det kunde jag inte bry mig mindre om.
Jag är ute efter bra gameplay, något blizzard kan bättre än någon annan.
SC2, Wow, D3 alla har 1 sak gemensamt, bra flyt i alla animationer, spelmotor etc.

Därför jag personligen alltid satt blizzard som nr1 utvecklare.

Samma gäller FPS, finns inte många med samma flyt som Quake längre, om ens något.

Permalänk

Ni som tänker köpa via blizzard kan ju ha spelbutiken i åtanke (428kr för nerladdningsbart). Själv så blir det webbhallen då de har nattöppet i Linköping. Inte värt att vänta på posten som kanske schabblar bort paketet.

Visa signatur

i5 3570k | Asus P8Z77-V PRO | Asus Radeon HD 7850 2GB | Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Antec P280 | Antec Kuhler H2O 620 CPU-Kylare | Antec EA-500 500W | CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 60GB SSD

Permalänk
Skrivet av necry:

I will like to start of by saying the game is looking amazing so far, and I'm new to Diablo. Can you use the WASD keys for movement or just the left click on the mouse?
Blizzards svar:
JasonRegier: Basic control in Diablo 3 is very simple. Just click to move, and click on monsters to attack them.
JayWilson: We don't support WASD for movement. We don't think it feels good as a movement scheme from an isometric view.

Permalänk
Medlem

så de tycker de är ok att totalt sönder rape alla lore i diablo men det är inte ok att man får styra med WASD . Tack blizzard. inte konstigt att jag inte spelar deras spel längre. Ska dock ge Diablo en chans men får se vad jag tycker sedan

Visa signatur

Permalänk

Vet inte vad det är mest du stör dig på i lore vägen? Är det att dom ändrade story linen angående Dark Wanderer för att passa bättre för D3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slainground:

Vet inte vad det är mest du stör dig på i lore vägen? Är det att dom ändrade story linen angående Dark Wanderer för att passa bättre för D3?

Det var ju en minimal ändring som gjorde det bättre dessutom. Varför skulle ngn total främling offra sig i diablo 1 tex. Blivit mer logiskt nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Lät ju nästan sarkastiskt.

...vilket inte var meningen Tycker det är bra att man kan göra så

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Jag sa inte att jag hade någon källa, därav: jag har hört. Dvs av personer här på forumet, och andra forum, som fått tydliga instruktioner från webbutiker (inklusiver dig själv från cdon) att det kommer skickas iväg så att det kommer fram den 15:e.

Så om du ska vara helt säker på att ha spelet, och kunna spela det vid 00.01, så rekommenderar jag digital kopia.

Detta svar fick jag från komplett idag:

Citat:

Fråga:

Hej,
om jag bokar Diablo 3 hos er kommer jag ha spelet tillgängligt kl 00:01 15/5
då releasen är? D.v.s. skickar ni ut spelet så man får det dagen innan?

MVH Joakim

Svar:

Hej,

Ja, du kommer att ha spelet tillgängligt på releasen.

Med vänliga hälsningar
Jimmy Andersson, Sälj och Kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilded:

Det kan man ju tolka lite som man själv vill

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilded:

deras svar kan betyda att du får spelet på release dagen,. dvs under dagen den 15e, o var gör det igentligen?`

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Jupp det kan man, Dock om du kollar vad jag skrev 1 sida tidigare. så har dom via facebook mer eller mindre sagt att man kommer ha det tills Midnatt. Så jag och många andra tolkade det som i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slainground:

Jupp det kan man, Dock om du kollar vad jag skrev 1 sida tidigare. så har dom via facebook mer eller mindre sagt att man kommer ha det tills Midnatt. Så jag och många andra tolkade det som i alla fall

Farligt antagande, är så många faktorer, gäller ju att posten håller sina leveranser eftersom det ska komma fram en måndag, tvivlar på att dom skickar det så man har det redan fredag?
Vill man verkligen ha grejorna till release så är det digital download eller över disk som gäller, allt annat måste man vara beredd att bli besviken på!

Permalänk
Medlem

Gamestop i Kista ringde just upp mig och undrade om jag fortfarande var intresserad av Diablo 3 CE som jag bokat... haha, de börjar nog få brist ;).

Edit: Glömde, hon nämde att de har nattöppet och att det går bra att hämta det då, när jag sa att det är ingen idé då jag jobbar dagen efter sa hon: Sjukskriv dig! lol

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Farligt antagande, är så många faktorer, gäller ju att posten håller sina leveranser eftersom det ska komma fram en måndag, tvivlar på att dom skickar det så man har det redan fredag?
Vill man verkligen ha grejorna till release så är det digital download eller över disk som gäller, allt annat måste man vara beredd att bli besviken på!

Well förvisso inget antagande då han tydligt säger att man kommer ha det till Midnatt. Men säker kan man såklart aldrig vara trotts allt.

Permalänk
Medlem

Fick just bekräftelse att Hemmakväll skickat min order. Diablo 3 CE

Permalänk
Medlem

Produkter
1 x Diablo 3 Collectors Edition /PC 897,00SEK
Status: Skickad 2012-05-09

Spelbutiken.se <3

Permalänk
Medlem

Kanske bästa alternativet är att dra till norrtälje Men skynda på bara

http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1111199-varld...

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

Om man inte har bråttom och om amazon skickar Diablo 3 till sverige, så kostar det bara 365kr där:

http://www.amazon.co.uk/Diablo-III-PC-Mac-DVD/dp/B0030DH9R6/r...

Hade man bokat för ca en månad sen hade man bara behövt betala 299 från amazon.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

(Fast den är inte skickad då det står att posten inte har paketet ännu men
"Elektronisk förhandsinformation har mottagits". Kanske går iväg i morgon...)

Permalänk
Medlem

När man laddar ner Full game client från Battle.net ska man ta English (EU) eller English (US)? Vill ej ha brittisk dialekt som jag hade på betan. Kanske om man tar (EU) man kan ändra i options till Amerikansk engelska sen?!

Permalänk
Skrivet av SiRai:

När man laddar ner Full game client från Battle.net ska man ta English (EU) eller English (US)? Vill ej ha brittisk dialekt som jag hade på betan. Kanske om man tar (EU) man kan ändra i options till Amerikansk engelska sen?!

Du ska tanka ner EU klienten, annars kommer du inte att kunna ansluta till Europa servern tills USA servern går online. vilket är ett par timmar senare. Dialekter i spelet är samma för amerikanska och engelska kopian av spelet BTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slainground:

Du ska tanka ner EU klienten, annars kommer du inte att kunna ansluta till Europa servern tills USA servern går online. vilket är ett par timmar senare. Dialekter i spelet är samma för amerikanska och engelska kopian av spelet BTW

Ah, där ser man. Tack för svar!

Permalänk
Skrivet av Snulle:

(Fast den är inte skickad då det står att posten inte har paketet ännu men
"Elektronisk förhandsinformation har mottagits". Kanske går iväg i morgon...)

Brukar tyvärr vara sådär med saker. Discshop brukar skicka förhandsinfon upp till en vecka innan de skickar paketen om det är en release.
Håller självklart tummarna ni får era paket innan 15:e.

Visa signatur

Havn 420 Vit - Gigabyte B860 Ice - Intel Ultra 5 245KF - Corsair Titan 360 vit - Gigabyte Aorus 5080 Master Ice - Corsair 32GB Dominator Titanium 6000MHz DDR5 Vit - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slainground:

Det är inte som i betan då att man bara ändra server under options, tror knappast de har olika versioner av spelet för olika regioner utan det rör sig om vad standard inställningarna är inställda på när man installerar.