Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Var ska jag köpa Diablo 3?

Permalänk

Sitter i samma båt som dig fast med Webhallen. Är riktigt surt när man inte kan lira med kompisarna utan måste själv vänta tills kl 17.00 på eftermiddag för att få hänga med.

Skrivet av vexxan:

Jag talade precis med spelbutiken.se som tydligen har ändrat sig lite grand!

I min missvisande orderstatus står det att varan är skickad under gårdagen, 2012-05-09, men enligt supporten så skickas produkten (D3 CE) först imorgon och kommer med all sannolikhet fram på tisdag vilket gör att jag inte kan spela vid releasen.

Kan verka banalt, men när man har väntat i tolv år på ett spel så är en stor del av tjusningen att få spela på release-natten.

Hade spelbutiken.se varit tydliga från början med att produkten INTE kommer vid release så skulle jag inte varit en liten cry-baby, men så är inte fallet.

Dåligt, får jag inte inte min CE på måndag lite mirakulöst (gogo Posten) så blir det nerd-bashing-time från mig

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem
Skrivet av D0GG3qL:

Om det är så och inte komplett kan fixa det MED posten så att vi får våra leveranser till release-date så håller ju inte deras Pre-order system tycker jag efter som man vill ju spela när det kommer ut/öppnar servrarna.

Sen att det inte släpper det före Blizzards regler förstår jag med, men det kan ju va så att de skickats ut redan och komplett inte vill uppdatera leverans statusen för än det vet att allt är som det ska med posten och deras struliga leveranser.

Posten är det värsta problemet. Själv har jag fått hämta ut paket på flera olika ställen bara för att dom skickar det åt h*lvette fel och ibland får man en påminnelse (utan att ha fått den första lappen/sms) samma dag som det sista uthämtningsdatumet är.
J*vla arslen säger jag bara!

Blir att beställa med DHL eller typ Bring nästa gång även om det kostar mig 200-400 kr EXTRA

Haha, det hade varit rätt kul om Komplett skickar ut spelen i smyg. Dom verkar ju faktiskt väldigt hemlighetsfulla angående D3 och leveranstider.
Posten kan verkligen strula till det ibland, men man får bara hoppas på det bästa helt enkelt!

Hur som helst så räknar jag med taskiga servrar det första dygnet, så det gör mig inte så jäkla mycket om jag inte får mitt spel på releasedagen.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Jag talade precis med spelbutiken.se som tydligen har ändrat sig lite grand!

I min missvisande orderstatus står det att varan är skickad under gårdagen, 2012-05-09, men enligt supporten så skickas produkten (D3 CE) först imorgon och kommer med all sannolikhet fram på tisdag vilket gör att jag inte kan spela vid releasen.

Kan verka banalt, men när man har väntat i tolv år på ett spel så är en stor del av tjusningen att få spela på release-natten.

Hade spelbutiken.se varit tydliga från början med att produkten INTE kommer vid release så skulle jag inte varit en liten cry-baby, men så är inte fallet.

Dåligt, får jag inte inte min CE på måndag lite mirakulöst (gogo Posten) så blir det nerd-bashing-time från mig

Om det skickas imorgon fredag så kommer det med största sannolikhet fram på måndag då brev endast brukar ta en dag. Om det inte är så att spelbutiken har någon budget variant av brev/paket som tar mer än en dag.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Väntar nog några dagar tills MediaMarkt säljer det för halva priset. Var ju likadant med WoW Cata osv

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Väntar nog några dagar tills MediaMarkt säljer det för halva priset. Var ju likadant med WoW Cata osv

Appropå MediaMarkt, dom har ingen sida där man kan kolla på deras varor o priser eller?
E ganska säker på att dom inte har någon för dom vill att man ska åka dit så man måste köpa varan oavsett priset?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Appropå MediaMarkt, dom har ingen sida där man kan kolla på deras varor o priser eller?
E ganska säker på att dom inte har någon för dom vill att man ska åka dit så man måste köpa varan oavsett priset?

Nej Tyvärr. Det borde dom fixa kan man tycka.

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Kolla här;

http://produkter.mediamarkt.se/store/goteborg-hogsbo/aktuellt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

De har ju börjat lägga upp några varor på deras hemsida nu iaf, förr fanns ju ingen information alls förutom på reklambladen.
Gällande Diablo III på mediamarkt fick jag mail att under "nattöppet" ska de ta 399kr för spelet, därefter 449kr

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Skrivet av KKay:

Haha, det hade varit rätt kul om Komplett skickar ut spelen i smyg. Dom verkar ju faktiskt väldigt hemlighetsfulla angående D3 och leveranstider.
Posten kan verkligen strula till det ibland, men man får bara hoppas på det bästa helt enkelt!

Hur som helst så räknar jag med taskiga servrar det första dygnet, så det gör mig inte så jäkla mycket om jag inte får mitt spel på releasedagen.

Det är ju i början när det laggar man vill va med och "klaga" lite. J4F
Sen vill man kunna säga också att man varit med sen Starten av Battlenets D3 servrar med CE HöHö

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk

Fel av mig!

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem
Skrivet av D0GG3qL:

Det är ju i början när det laggar man vill va med och "klaga" lite. J4F
Sen vill man kunna säga också att man varit med sen Starten av Battlenets D3 servrar med CE HöHö

Jag blev nog irriterad när det laggade i betan till och från, lär väl bli ursinnig om det laggar när jag sätter mig och ska spela
Fortfarande inga nyheter om min order, hoppas det åker iväg imorgon iaf!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag har bokat mina ex via cdon. Brukar alltid få hem spelen dagen innan eller på releasedagen.

Permalänk
Skrivet av KKay:

Jag blev nog irriterad när det laggade i betan till och från, lär väl bli ursinnig om det laggar när jag sätter mig och ska spela

Jag är ledig i morgon så kommer våldta firefox "hemsid-uppdaterings-knapp" när jag har orden uppe på Kompletts hemsida så jag kan se om statusen ändras.

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Rätta mig om jag har fel men betan spelades väll mot US baserade servers.

Permalänk
Medlem

Jag bokade mitt ex hos Hemmakväll, första gången jag handlar ett spel där.

Gjorde detta av den enkla anledningen att Gamestop kräver att man kommer in och betalar 50:- i förskott. Något jag inte hade tid eller lust med, ringde istället Hemmakväll (SOM DESSUTOM VAR 1:- BILLIGARE!!!!!).

Permalänk
Medlem

Komplett Orderstatus: Skickad

Visa signatur

9800X3D | ASUS Prime RX 9070 XT OC | ASUS TUF GAMING B850-PLUS
Phanteks XT Pro Ultra Mid | Kingston NV3 SSD 2TB | ASUS TUF Gaming 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

På min står det fortfarande 1 st reserverad på lager.

Visa signatur

Asus P9X79 DELUXE | Intel Core i7-3930K @ 4.33 GHz | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair Cooling H100 + 2 x Noctua NF-S12B FLX 120mm | Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB | Intel 520 180GB | Intel X25-M 160GB | Fractal Design Arc Midi | Corsair AX 850W Modular 80+ GOLD | LG CH10LS28 BDROM | Windows 7 Enterprise x64 | Mionix Z60 | Razer Abyssus

Permalänk

Jag sitter i en jävligt kämpig sits nu. Jag vill ha en cd kopia av spelet alltså inte digital version och jag har inget emot att få spelet på morgonen/eftermiddagen på release dagen alltså den 15. Det jag nu undrar är vilken butik som kan garantera att jag får spelet någon gång på eftermiddagen den 15 (senast)?

Om jag kunde få den levererad till postlådan på dörren skulle vara toppen.

Någon som vet vill gärna beställa snarast orkar inte vänta längre.

Permalänk
Medlem

Omöjligt att garantera leveranstid när det är posten som delar ut. Jag beställde hos hemmakväll och de skickade min igår så de skickar nog ut direkt så om du beställer idag så borde du ha den senast på tisdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Kommer få min idag. Den var i Malmö i natt. De ska bara köra ut den till ombudet.

Permalänk
Medlem

Min CE har kommit fram till mitt ombud, skall iväg och hämta den alldeles strax!

Permalänk
Medlem

Ajabaja!
Låter som att många butiker kommer att få smäll på fingrarna

Permalänk
Medlem

Det tror jag knappast. Ingen som kan börja spela före ngn annan ändå.

Permalänk
Medlem

Varför skickar då bara inte alla butiker ut spelet i förväg då?

Permalänk

Kommer skicka tillbaks mitt exemplar till Webhallen. Jag ska spela vid midnatt inte 14 timmar senare..
Har många kompisar som gör likadant, de förlorar ju en hel del kunder på det sättet. Trist men sant

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snulle:

Min CE har kommit fram till mitt ombud, skall iväg och hämta den alldeles strax!

Då får du fixa lite bilder för oss andra sen då.

Visa signatur

Asus P9X79 DELUXE | Intel Core i7-3930K @ 4.33 GHz | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair Cooling H100 + 2 x Noctua NF-S12B FLX 120mm | Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB | Intel 520 180GB | Intel X25-M 160GB | Fractal Design Arc Midi | Corsair AX 850W Modular 80+ GOLD | LG CH10LS28 BDROM | Windows 7 Enterprise x64 | Mionix Z60 | Razer Abyssus

Permalänk
Medlem

Mitt skickades enligt wehallen igår.
Beställningsdatum - 2008 - 10 -17 hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalbast:

Kommer skicka tillbaks mitt exemplar till Webhallen. Jag ska spela vid midnatt inte 14 timmar senare..
Har många kompisar som gör likadant, de förlorar ju en hel del kunder på det sättet. Trist men sant

Va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalbast:

Gnäll på blizzard istället, det är deras regler. Hade webhallen fått bestämma hade dem säkert skickat ut pre-orders så fort dem blev tillgängliga.

Tycker att man borde implementera något sorts system där man kan köpa den fysiska kopian men få nyckeln skickad till sig på mejl direkt vid lansering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalbast:

Troligen samma här, när jag fick reda på att ledigheten var beviljad mailade jag och frågade webhallen om man får sitt ex i tid så man kan spela vid midnatt.
Fick inge svar så skicka i nytt mail och sa att jag ville annulera ordern för jag tänker köpa från blizzard istället, då skrev dom att den redan var skickad.

Får se, har den inte kommit till postutdelningen på måndag så beställer jag det från blizzard och skickar tillbaka deras ex