Permalänk
Medlem

Coax adapter för Samsung tv

Hej!

Undrar om någon vet vart man kan hitta en adapter till en Samsung UE40C7705WSXXE för antennkabeln.
Tven har en mindre variant än vanligt på coax in, så sladden ramlar ur och blir ej perfekt bild.
Detta är original Artikelnummer: BN39-01154Q verkar vara slut/utgått överallt.
Ser ut så här https://ksp-electronics.com/en/products/1234822-connectors-pl....

Kanske @samsung vet?

/esah

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ezah:

Hej!

Undrar om någon vet vart man kan hitta en adapter till en Samsung UE40C7705WSXXE för antennkabeln.
Tven har en mindre variant än vanligt på coax in, så sladden ramlar ur och blir ej perfekt bild.
Detta är original Artikelnummer: BN39-01154Q verkar vara slut/utgått överallt.
Ser ut så här https://ksp-electronics.com/en/products/1234822-connectors-pl....

Kanske @samsung vet?

/esah

Vad är det där för trams för att få sälja egna kontakter ?
Ser ut som en RCA med intryckt mittstift, har du provat om en rcakontakt passar, ev kanske mittstiftet bottnar men då kan man väl kapa av det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad är det där för trams för att få sälja egna kontakter ?
Ser ut som en RCA med intryckt mittstift, har du provat om en rcakontakt passar, ev kanske mittstiftet bottnar men då kan man väl kapa av det.

Ja helt sjukt att dom har en mindre variant när tven sålts i sverige, adaptern följde ju med men använde inte coax på den den tiden så den försvann.
RCA var ett bra tips, tror den är för liten men ska testa! Tack för tips @mrqaffe!

Permalänk
Medlem

Hur gick det för er? Min granne har en Samsung TV UE46C8705 som inte har en standard IEC antenningång. Verkar inte gå att köpa någon färdig adapter?

Permalänk
Medlem

För ett år sedan så beställde jag lite antenn kontakter för en installation på Computersalg, där en kontakt visade sig vara något mndre i diameter än standard kontakt.

kontakten i fråga var Kathrein EMK-02, den var en hona och inte en hane som du är ute efter.

Har inte kollat, men tänker att om Kathrein har en hona som är mindre, så kanske dom även har en hane som är mindre.

Tror att jag slängde den kontakten som inte passade, när jag ändå fick köra till Blltema för en fungerande.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!