Kickas konstant ur från spel helt random
Hallå där! Jag inleder det hela med att säga att jag inte är så kunnig när det gäller dator.
För ett par månader sedan så fick jag en klasskamrat att bygga ihop en dator till mig och datorn fungerade perfekt.
Jag spelade inte så mycket spel på den från en början men så fort Battlefield 3 betan kom ut så uppdaterade jag mina grafikkortsdrivrutiner och laddade ned spelet. Snabbt så märkte jag att jag kickades ur spelet med jämna mellanrum och kickarna försvann inte. Så jag väntade tills själva spelet kom ut och uppdaterade drivrutinerna igen men då fortsatte det krångla.
Ett flertal gånger så har jag ominstallerat drivrutinerna men det har ej hjälpt någon utav gångerna så det bör inte vara drivrutinerna som är problemet. Det kommer inte heller upp någon varningsskylt utan spelet avslutas och allt jag ser är skrivbordet. Samma problem är det med minecraft.
Jag kan även lägga till att ibland så slutar "AMD catalyst control center" att fungera som är själva programmet för mitt grafikkort. Skitkonstigt tycker jag. Spelen är köpta lagligt så den faktorn kan man också räkna bort.
Information om vad som finns i min dator:
Operativsystem: Windows 7 Ultimate 32-bitar
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2300 CPU @ 2.80 GHz (4 CPUs), ~2.8GHz
Minne: 4096MB ram
Grafikkort: AMD radeon HD 6800 Series
Så mycket mer vet jag inte men jag kan kanske ta reda på det om det är behövligt.
Tack på förhand.