Kickas konstant ur från spel helt random

Permalänk
Medlem

Kickas konstant ur från spel helt random

Hallå där! Jag inleder det hela med att säga att jag inte är så kunnig när det gäller dator.

För ett par månader sedan så fick jag en klasskamrat att bygga ihop en dator till mig och datorn fungerade perfekt.
Jag spelade inte så mycket spel på den från en början men så fort Battlefield 3 betan kom ut så uppdaterade jag mina grafikkortsdrivrutiner och laddade ned spelet. Snabbt så märkte jag att jag kickades ur spelet med jämna mellanrum och kickarna försvann inte. Så jag väntade tills själva spelet kom ut och uppdaterade drivrutinerna igen men då fortsatte det krångla.

Ett flertal gånger så har jag ominstallerat drivrutinerna men det har ej hjälpt någon utav gångerna så det bör inte vara drivrutinerna som är problemet. Det kommer inte heller upp någon varningsskylt utan spelet avslutas och allt jag ser är skrivbordet. Samma problem är det med minecraft.

Jag kan även lägga till att ibland så slutar "AMD catalyst control center" att fungera som är själva programmet för mitt grafikkort. Skitkonstigt tycker jag. Spelen är köpta lagligt så den faktorn kan man också räkna bort.

Information om vad som finns i min dator:

Operativsystem: Windows 7 Ultimate 32-bitar
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2300 CPU @ 2.80 GHz (4 CPUs), ~2.8GHz
Minne: 4096MB ram
Grafikkort: AMD radeon HD 6800 Series

Så mycket mer vet jag inte men jag kan kanske ta reda på det om det är behövligt.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Testa att avinstallera och sedan ominstallera punkbuster, gamla versioner kickade folk helt slumpmässigt.

Visa signatur

2600k 4,5 - Asus P8Z77-V PRO - ASUS 660 ti DCII 2 GB - 16 GB 1600 MHz - 120 GB SSD - 1000 GB HDD - 750W 80+

QPAD mk-50 - QPAD 5K - Sennheiser PC 360

Citera mera!

Permalänk

Blir du bara kickad, eller krashar spelet?

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

@RakatKadaver

Jag tror att det kraschar men det kommer inte upp någon kraschrapport om att spelet har slutat fungera eller så.
Däremot så kommer det upp en skylt när mitt grafikkortsprogram har slutat fungera någon gång ibland och det är ju konstigt att det kan krascha. Det känns som att det är något med grafikkortet som strular ändå men jag har ingen aning om hur man kan lösa problemet.

Tidigare när jag har haft skype och spotify öppna samtidigt så har skype kraschat men tror det problemet är borta nu.

@Gabbeo

Jag kan testa ominstallera Punkbuster men det ska väl inte kunna påverka Minecraft på något sätt?

Permalänk
Medlem

Det verkar fungera utan problem nu när jag avslutade skype. What the.... ? Nu är jag förvirrad.

Permalänk

Alltså, installera inte om punkbuster, det kommer knappast ge goda resultat. Testa att uppdatera punkbuster istället. Sök på google "update punkbuster" och sen klicka dig in där och ladda ner. Sen letar du bara upp battlefield 3 där och uppdaterar punkbuster.

Sen en annan grej du kan testa dig på är att stänga av din UPNP. Gå bara in via ditt modem och stäng av UPNP där.
För att ha reda på din IP adress till modemet så ska du söka på "cmd" på under startmenyn och sedan gå in på det. Skriv sedan in "ipconfig" så får du upp en lista. I listan där det står "standard-gateway" är ditt modems ip adress för att komma åt inställningarna via webbläsaren.

Good luck!

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Jo jag hade tänkt kolla det där med UPNP'n sen. Men är det då inte konstigt om det krånglar när jag spelar minecraft offline samt att jag aldrig får kickar eller så när jag spelar xbox? Det bör nog inte vara modemet tror jag. Uppskattar verkligen hjälpen förresten, menade inte att bara skjuta iväg ditt svar.

Det verkar endast krångla när jag har skype igång samtidigt konstigt nog. Jag har ingen aning om vad det kan bero på