Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Var ska jag köpa Diablo 3?

Permalänk

Dilemma alltså, avboka och köpa spelet digital och betala 20 kr extra? eller vänta och få det tidigast på tisdag eller senast onsdag? Digitalt eller fysiskt?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lord Belthazor:

Dilemma alltså, avboka och köpa spelet digital och betala 20 kr extra? eller vänta och få det tidigast på tisdag eller senast onsdag? Digitalt eller fysiskt?

Antar att du är en av oss stackare som bokade ifrån cdon

Jag avbokade det iaf, ska inte köpa digitalt dock utan i butik istället.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Skrivet av Qslig:

Antar att du är en av oss stackare som bokade ifrån cdon

Jag avbokade det iaf, ska inte köpa digitalt dock utan i butik istället.

Nope, köpte det på dusitn. snacka med support och fick svar att de skickas tidigast måndag men kan även skickas senast tisdag!
Hur ska du köpa det då? någonstans de har natt öppet?
jag funderar verkligen på att köpa den från denna sida http://www.randyrun.se/::130113.html

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

CDON har varit bra en gång i tiden enligt mig, men nu har dom verkligen spårat

Japp, de har pisslånga hanteringstider. Jag brukar räkna med ca 5 arbetsdagar från att jag lägger beställning tills att jag får varorna. Superkasst -.-

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Japp, de har pisslånga hanteringstider. Jag brukar räkna med ca 5 arbetsdagar från att jag lägger beställning tills att jag får varorna. Superkasst -.-

Jag har 7 ordrar från cdon och har alltid fått dagen efter jag beställt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Skrivet av constipation:

Personligen har jag köpt runt 9 spel därifrån utan problem. Vid ett tillfälle var dom 1 dag sen med att skicka ut cd keysen för vissa som beställt(av olika anledningar). Men dom har sagt att dom 'är redo nu, Cd keysen bör finnas ALLA som ahr bokat tillhands den 14e.

Permalänk
Medlem

Ni har ju annars alltid spelbutiken som är pålitliga, http://www.spelbutiken.se/catalog/product/72911-diablo-iii-3-...

Istället för att köpa från lite halvsuspekta sidor.

Permalänk
Medlem

Nu har Komplett plockat min order, känns gött!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Slainground:

Personligen har jag köpt runt 9 spel därifrån utan problem. Vid ett tillfälle var dom 1 dag sen med att skicka ut cd keysen för vissa som beställt(av olika anledningar). Men dom har sagt att dom 'är redo nu, Cd keysen bör finnas ALLA som ahr bokat tillhands den 14e.

måste säga att det är väldigt blandade åsikter kring den sidan... men de är de enda som kan skicka boxen i efterhand + cdkey tills 00.01....

Permalänk
Skrivet av constipation:

måste säga att det är väldigt blandade åsikter kring den sidan... men de är de enda som kan skicka boxen i efterhand + cdkey tills 00.01....

Ja , jag kan i alla fall rekommendera den för egen del. Haft mer problem med "officiella" spel affärer än dom. Men klart det finns en risk involverad. Men det finns det oavsett ställe. Men jag litar på CJS, Jag har 2 vanliga Collectors eidtion som jag köp. Fast köpt en cd key utav CJS oxå.

Permalänk
Medlem

Gjorde en tråd pÅ FZ om detta men kan passa på att fråga här också. Eftersom jag ser nu olika svar fick brev från klarna att min faktura finns att hämta (PDF format). Beställde från spelbutiken redan under D3 betan så jag kollade idag o via spelbutiken står det skickad 2012-05-10 så får jag då spelet på måndag? Hur fixar leveransen sig till posten kan den ha kommit fram till posten redan idag? eller får dem den i helgen?

EDIT: Btw eftersom vi kör på Europas servrar kommer dem ha olika "realms" som i WoW för att inte ska bli överfullt eller sätts man på olika servers?

Permalänk
Skrivet av Zero201:

Gjorde en tråd pÅ FZ om detta men kan passa på att fråga här också. Eftersom jag ser nu olika svar fick brev från klarna att min faktura finns att hämta (PDF format). Beställde från spelbutiken redan under D3 betan så jag kollade idag o via spelbutiken står det skickad 2012-05-10 så får jag då spelet på måndag? Hur fixar leveransen sig till posten kan den ha kommit fram till posten redan idag? eller får dem den i helgen?

EDIT: Btw eftersom vi kör på Europas servrar kommer dem ha olika "realms" som i WoW för att inte ska bli överfullt eller sätts man på olika servers?

Spelbutiken har skrivit att dom skickat produkterna innan dom faktiskt har gjort det. Enlgit vissa skickades dom idag. och enligt andra så skickar dom deras spel på måndag först. Jag vet inte vad jag ska tro tbh. nån vet säkert bättre. Men det är vad jag hört.

Permalänk
Medlem

Har deras support öppet under helgen?

Permalänk

tror ni att det är smart att komma EFTER 00.00 på midnattsöppningen? alla lär ju komma vid ca 22-23... men sen när försäljningen drar igång full fart så lär det ju vara färre ca kl 00.40-01.00 än vad det är mellan 23.00-00.00

eller vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Dom har väl inte rätt att skicka ut spelen före tisdag(den 15:e). Några gör det ändå. Men oftast är det kört om ni inte köper från Blizzard. Ni kan aldrig lita på att spelet kommer före release. Det är lotto... Det är kanske lite fult. Men Blizzard gör ju fet vinst om ni köper spelet från dem. Ni får då betala mer för en digital kopia än för ett spel med låda skivor och allt. Bara för att få spela när det går live betalar ni ett sjukt överpris för en digital-utgåva.

Det är därför dom är hårda och bestämda och inte låter butiker skicka för tidigt. Det är bäst för dom att ni köper från Blizzard.

Permalänk
Inaktiv

Beställde från electroworld med express mail idag. Får se hur det går, de brukar alltid vara snabba!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rogge66:

Dom har väl inte rätt att skicka ut spelen före tisdag(den 15:e). Några gör det ändå. Men oftast är det kört om ni inte köper från Blizzard. Ni kan aldrig lita på att spelet kommer före release. Det är lotto... Det är kanske lite fult. Men Blizzard gör ju fet vinst om ni köper spelet från dem. Ni får då betala mer för en digital kopia än för ett spel med låda skivor och allt. Bara för att få spela när det går live betalar ni ett sjukt överpris för en digital-utgåva.

Det är därför dom är hårda och bestämda och inte låter butiker skicka för tidigt. Det är bäst för dom att ni köper från Blizzard.

Skulle aldrig köpa en digital kopia av ett spel aldrig. Gillar känslan när man har fått precis hem ett spel eller vart o köp ett spel man skynda sig hem/sätter i DVD-romen installera o känner den där doften av nytt spel. Dessutom så finns de inge mer roligare att kolla genom manualen under installations tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rogge66:

Bara för att få spela när det går live betalar ni ett sjukt överpris för en digital-utgåva.

Det kostar ca. 100kr mer att köpa digitalt. Skulle inte kalla det för ett sjukt överpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero201:

Skulle aldrig köpa en digital kopia av ett spel aldrig. Gillar känslan när man har fått precis hem ett spel eller vart o köp ett spel man skynda sig hem/sätter i DVD-romen installera o känner den där doften av nytt spel. Dessutom så finns de inge mer roligare att kolla genom manualen under installations tiden.

Och allt medans du sätter i skivan i DVD-spelaren så har de som köpt digitalt redan laddat ner och lirar.

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Och allt medans du sätter i skivan i DVD-spelaren så har de som köpt digitalt redan laddat ner och lirar.

Men man kan ju ladda ner alltihopa, installera och allt sedan skriver man bara in sin nyckel också kan man också börja lira direkt. Bästa av två världar?

Jag beställde mitt ex på cdon, är inte så stressad över att det ska komma fram då jag har ganska mycket att göra i skolan fram till onsdag. Men efter det, då jäklar

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag digitalt bara för att slippa en papperskartong som tar plats i hemmet. Jag köper spel på skiva endast till konsol där man faktiskt kan byta eller sälja spelet vidare.

Permalänk

När man beställer på Battle.net så finns det endast i euro 59,99 euro. Finns det inte i dollar så att det blir lite billigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesistag:

När man beställer på Battle.net så finns det endast i euro 59,99 euro. Finns det inte i dollar så att det blir lite billigare?

I teorin skulle det väl kunna gå att ändra kontot eller skapa nytt konto eller nåt. Men då blir man begränsad till att spela när det släpps i USA, och det är 7 eller 8 timmar senare. Sedan är man även låst till USA RMAH, vilket kanske inte spelar någon roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuffria:

Det kostar ca. 100kr mer att köpa digitalt. Skulle inte kalla det för ett sjukt överpris.

Om man tänker på att lådan med spelet kostar och även på att alla mellanhänder ska ha betalt så är det faktiskt ganska orimligt att den digitala kopian kostar mer. Tänk även på alla transporter som blir nödvändiga för att den fysiska kopian skall kunna tillverkas och till slut skickas till dig.
När du köper spelet på vanligt vis får Blizzard bara en bråkdel av vinsten dom får om du köper digitalt.

Därför är det inte konstigt att dom vill uppmunntra digitala köp.

Permalänk
Medlem

Men gud vad ni hetsar. Blizzard kommer inte ge några nätbutiker skit för att de skickar ut boxen i förväg. . De har ju själva lagt ut spelet för download och allt, ingen kan ju spela före de vill det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Men gud vad ni hetsar. Blizzard kommer inte ge några nätbutiker skit för att de skickar ut boxen i förväg. . De har ju själva lagt ut spelet för download och allt, ingen kan ju spela före de vill det.

Sluta skriva utan att läsa på snälla. För tusende gånger, komplett, webhallen, cdon osv osv håller inte på spelet för att de tycker om att jävlas. De har tydliga instruktioner om att man inte skall få spelet innan releasedagen. De enda som fått spelet levererat är de som beställt från mindre butiker.
Om de får skit eller inte får framtiden utvisa, men de löper en risk att få det iaf.

Permalänk
Medlem

Tar om min fråga kommer det finnas olika realms att spela på? Med tanke på hur svårt det kommer bli att ta sig in första dagen in i själva spelet o spela. Så som under betan man fick spamma sig in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero201:

Tar om min fråga kommer det finnas olika realms att spela på? Med tanke på hur svårt det kommer bli att ta sig in första dagen in i själva spelet o spela. Så som under betan man fick spamma sig in.

Nope, så det kommer bli som under betan

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Bara så du vet, Så har blizzard sagt att installationstiden melölan att installera via skiva och den nerladdade kopian är MINIMAL. På grund av att du måste dekryptera den digitala kopian i alla fall. Det är inte bara att dra en install så att säga.