Var ska jag köpa Diablo 3?

Permalänk
Skrivet av Zero201:

Tar om min fråga kommer det finnas olika realms att spela på? Med tanke på hur svårt det kommer bli att ta sig in första dagen in i själva spelet o spela. Så som under betan man fick spamma sig in.

Det finns 3 olika servrar. Europe, The Americas , och Asia. The americas går online drygt 8 timmar efter Europa servern, Minns inte riktigt när Asia servern går online. Hur som helst. Först efter att ALLA de 3 servrarna kommit online, så kan du byta server via deras "gateway" inne i options i spelet. Din friends list och karaktärer är ddäremot låsta till de olika regionerna. Så dina karaktärer på EU finns ej på The Americas server osv.

Permalänk
Medlem

Någon som tänker köpa från blizzard för att vara på den säkra sidan? Funderar själv på det, kan vara värt lite extra för att slippa eventuellt krångel. CD-keys som sidor skickar ut, är de digitala eller inscannade? Kan tänka mig att inscannade riskerar att bli försenade.

Visa signatur

AMD 1090T, 8gb Corsair xms3, AMD 7870, Sabertooth 990FX, Intel 520 120gb SSD, 750W Corsair 80+ i ett Fractal Design Define R3. HTPC - BitFenix Prodigy, AMD 3870, Samsung 830 128gb, Scythe Ninja 3.

Permalänk
Skrivet av fikkser:

Någon som tänker köpa från blizzard för att vara på den säkra sidan? Funderar själv på det, kan vara värt lite extra för att slippa eventuellt krångel. CD-keys som sidor skickar ut, är de digitala eller inscannade? Kan tänka mig att inscannade riskerar att bli försenade.

Dom säljer inscannade på CJS i alla fall. Dom har sagt att dom redan har börjat få in boxarna i laget så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fikkser:

Vill du vara 400% säker, köp via BNet, om du känner att du hellre betalar lite extra (520-531kr - beroende på valutan)

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 5 7600 RAM » Kingston DDR5 5200MHz 32GB MOBO » ASUS TUF Gaming B650-Plus GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » Corsair RM750e 750W

Permalänk
Medlem

Borde inte det vara _billigare_ att handla på nätet än i butik när man slipper alla mellan händer samtidigt som alla kostnader för fysiska kartonger och allt annat? För att inte säga miljövänligare! Ändå kostar det så mycket mer :/.

Om det är bekvämlighet som de spelar på betyder det att det kommer gå ner i pris efter första dagen?

Och om man köper fysiskt kommer man kunna regga det på sitt konto och ladda ner det om ett år ifall man tappat bort cdn eller är det bara för det som köpt via de?

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mamed:

Borde inte det vara _billigare_ att handla på nätet än i butik när man slipper alla mellan händer samtidigt som alla kostnader för fysiska kartonger och allt annat? För att inte säga miljövänligare! Ändå kostar det så mycket mer :/.

Om det är bekvämlighet som de spelar på betyder det att det kommer gå ner i pris efter första dagen?

Och om man köper fysiskt kommer man kunna regga det på sitt konto och ladda ner det om ett år ifall man tappat bort cdn eller är det bara för det som köpt via de?

Jo men det är inte så enkelt. Butikerna vill tjäna pengar också och eftersom det fortfarande säljs flest spel i butik så kan de inte dumpa priserna på digital download för då finns risken att butikerna skulle bojkotta spelförsäljning och då skulle spelbolagen sälja färre spel. Därför är det dyrare att köpa en digital download.

Asså nyckeln kan du använda när som helst. Det finns massor av webshoppar på nätet som säljer nycklar. De är nästan alltid billigare än i butik. Klienten kan du ladda ner hur många gånger du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero201:

EDIT: Btw eftersom vi kör på Europas servrar kommer dem ha olika "realms" som i WoW för att inte ska bli överfullt eller sätts man på olika servers?

Detta är inget MMO, så det finns inga serverar på det sättet.

Antar att Du inte lirat Diablo tidigare eller liknande titlar.

Citat:

US East
US West
Europe
Asia
Africa

Där har du din "realm-list"

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 5 7600 RAM » Kingston DDR5 5200MHz 32GB MOBO » ASUS TUF Gaming B650-Plus GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » Corsair RM750e 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fue:

Där har du din "realm-list"

Nej.

Citat:

The Americas - For players in the US, Canada, Latin America, Australia, New Zealand, and Southeast Asia.

Europe - For players in the European Union, Eastern Europe, Russia, Africa, and Middle Eastern countries such as Israel and the United Arab Emirates.

Asia - For players in South Korea and the regions of Taiwan, Hong Kong, and Macau.

http://us.battle.net/d3/en/blog/5203654

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem

Oj, ett fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommer finnas någon butik som kommer ha nattöppet i Eskilstuna?

Har pratat med dem på Game men de kommer tyvärr inte ha det. Någon som vet något om GameStop?

Permalänk
Medlem

Köpte spelet på Randyrun för 430 kr. Fick min cd-key precis till mailen.
Fick även en kupong på 5€ som man kan köpa items i spelet för när det kommer eller annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Köpte spelet på Randyrun för 430 kr. Fick min cd-key precis till mailen.
Fick även en kupong på 5€ som man kan köpa items i spelet för när det kommer eller annat.

Gjorde samma sak tog 50 min att få min key! jävlar så bra en söndag och allt så nu har jag aktiverat mitt d3

Permalänk
Medlem

http://www.mywot.com/en/scorecard/randyrun.com/comment#commen...

Vet inte om jag skulle våga köpa därifrån
Själv beställde jag en key via email ifrån spelbutiken.se idag.
Hoppas få den imorgon så jag är redo för att spela på kvällen!

Permalänk
Medlem

Jag saknar dvd-läsare på min dator. Om jag köper spelet i fysisk form kan jag då ladda ner det från exempelvis battle.net och aktivera det med cd-key?

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glucifer:

Jag saknar dvd-läsare på min dator. Om jag köper spelet i fysisk form kan jag då ladda ner det från exempelvis battle.net och aktivera det med cd-key?

Ja

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

fick nyligen veta att mitt diablo 3 CE vart inte av pga brist "även om dem sa förra veckan att de skulle skicka den" så jag gick in på blizz för att titta på deras digitala som man kan köpa. shit det kostar 550 kr ? det kostar 450 på komplett och alla andra ? vf är detta lol?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

för att de inte vill konkurrera med butikerna. finns andra ställen på nätet där du kan köpa en nyckel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

fick nyligen veta att mitt diablo 3 CE vart inte av pga brist "även om dem sa förra veckan att de skulle skicka den" så jag gick in på blizz för att titta på deras digitala som man kan köpa. shit det kostar 550 kr ? det kostar 450 på komplett och alla andra ? vf är detta lol?

Skrivet av ozo64:

för att de inte vill konkurrera med butikerna. finns andra ställen på nätet där du kan köpa en nyckel.

Som t ex www.randyrun.se som jag o ett antal andra har gjort

Permalänk
Medlem

kan också rekommendera dem. har köpt nycklar där ett par gånger utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Inte mitt heller.

Första och sista gången jag förbokar någonting hos dem.

Dito. Mitt är ännu inte skickat. Har alltid kunnat köpa spel samma dag i butik förut men inte nu. En kompis sa att Cdon var säkert. Såfan heller. Bara sorteringen i Örebro brukar ju ta nästan ett helt dygn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Någon som vet om det kommer finnas någon butik som kommer ha nattöppet i Eskilstuna?

Har pratat med dem på Game men de kommer tyvärr inte ha det. Någon som vet något om GameStop?

Gamestop ska ha nattöppet, kolla in http://gamestop.se/extrapages09.asp så hittar du mer info om vilka butiker som har det!

Permalänk
Medlem

Är Diablo III exemplaren slutsålda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

Är Diablo III exemplaren slutsålda?

Japp, även den digitala versionen är nu slutsåld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

fasen då! jag som ville köpa på nätet :/

Permalänk
Medlem

WHAT... men..
fasen också.. nu i efterhand tänker man att man skulle förhandsbokat..

Permalänk
Medlem

Roflmao!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Har du typ något bevis? För det går ju fortfarande att beställa, men jag antar att du menar att man får sin kopia senare då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

suck.. fel citering på första..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Skrivet av Funkish:

Har du typ något bevis? För det går ju fortfarande att beställa, men jag antar att du menar att man får sin kopia senare då?

Trollade :p?

Permalänk

Jävla oduglingar. Mitt standard edition från Komplett kom inte fram idag trots att de skickade det i fredags. Så tröttsamt.