Muskampen 2025: Segraren korad!

Diablo 3 vad tycker ni om spelet

Permalänk

Diablo 3 vad tycker ni om spelet

Ja skriv lite om DIablo 3 vad ni tycker om det osv.

Personligen Älskar jag det inte konstigt man nötte de 2 första Diablo serien har nåt magiskt

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Inget av alternativen passar riktigt in för mitt svar, jag tycker verkligen att D3 är ett bra spel, men det har även många brister och framförallt är det nog tyvärr det sämsta blizzard spelet jag kört. Utan att spoila så tycker jag inte storyn inte var speciellt bra, den var bristfällig och det kändes som om de slängde in lite bara för att.
Områdena var inte heller speciellt mångsidiga, det kändes som de la all krut på första acten, sen så började det bli bråttom och de fick lägga ner mindre tid på miljöerna och restrerande. Sista acten var grymt kort.

Så kortfattat så är spelmomenten är kul, men storyn kändes inte så finputsad som man är van vid från blizzard.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Tycker storyn var bra, och gameplayet är suveränt förutom en viktigt detalj, jag hatar rng systemet med de jäkla healthblobs som droppar när de vill istället för när de behövs... kör barbar med den passiva som ger fler och bättre healthblobs men systemet är bara sämst, ibland får man 5st från en liten skitgrupp och nästa gång får man ingen på 2-3 grupper med svårare mobs.

Permalänk

oki som jag sa älskar spelet kör en demon hunter som kan skicka iväg stora shuriken aktiga saker, som mörsar fiender

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Diablo III är nog bland de roligaste spelet dom gjort! kan säga att det ligger vid Warcraft 3 TFT för min del

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Ja skriv lite om DIablo 3 vad ni tycker om det osv.

Personligen Älskar jag det inte konstigt man nötte de 2 första Diablo serien har nåt magiskt

Skrivet av Legopappa:

oki som jag sa älskar spelet kör en demon hunter som kan skicka iväg stora shuriken aktiga saker, som mörsar fiender

Använd . och , när du skriver. Det blir väldigt svårläst annars.

OnT: Har inte spelet det själv men efter att kollat på streams osv måste jag säga att jag tycker det ser lite... "Instängt" ut, typ mycket indoor-banor med bara en riktning att gå i, men så kanske det egentligen inte är?

Permalänk

Normal var lite för lätt men Nightmare börjar ge en härlig utmaning både solo och i Co-op.
(Tog ner Diablo som Monk och en polares Witch Doctor efter 9.5 timme)

Man blir lite skraj när det kommer 3-4 elites med toxins och freeze och stunlockar en som fan....aldrig dött så mycket som på Nightmare!

Ni som klagar över att spelet är lätt, klara Normal och ge er på dom övre spellägena....försök facerolla dom!

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3

Permalänk
Medlem

Saknar en gambler vendor och att man sätter ut Str, stamina etc själv.. Typ att denna yxan kräver 200 Str för att kunna användas..

Annars väldigt lätt på normal, ska börja på Nightmare ska bli kul!

Permalänk
Medlem

Röstade "bra", men det är ju inte lika bra som D2 var på sin tid. Men bra!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv

Jo ganska kul hack n slash i coop iaf, dock inget "episkt" lir men visst är det kul.

Permalänk
Medlem

Jag är inne på Hell Act 2 och tycker att spelet var jäkligt roligt fram till Hell. Det är svårt, men det är inte det som gör det tråkigt. Utan det är Blizzards sätt att göra det svårt. Det är samma grejjer bara att dem slår hårdare, lite fantasilöst tycker jag.

Har spelat snart 40 timmar sedan spelet släpptes. Är redan ganska trött på det känner jag. Speciellt som Wizard så dör jag kanske 3-4 gånger per Champion eller Elite pack. Och det är INTE för att jag kör offensivt. Har nästan bara defensiva spells, känns jävligt tråkigt att man inte kan komma längre utan party.(Blir mycket lättare när man är fler)

Sen är klasserna otroligt varierande. Barbarian är lätt den klass som är mest kraftfull.

Sen var Acterna ganska korta, så man kör igenom allt rätt snabbt. Och redan efter 3-4 gånger så känner jag att man börjar bli mätt på det trots bättre loot och svårare fiender.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 är ett mycke bra spel,saknar inget all har inte klarat det i normal mode än,vill suga på den sista biten hehe.Frugan kör just nu så man for ta en paus,

Permalänk

ja som Diablo ocg D2 är det kanske inte men bättre än SWTOR (inte samma genre) i klass med Skyrim för mig som var as bra, bättre än 40K DAW2 spelen men de var iof inte fy skam heller.
Nä 5/5 Möss får D3 av mig

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Det duger men är inte D2...

Permalänk
Medlem

Som en som har kört både Diablo 1 & 2 får jag nog säga att D3 är sämst i serien.

Diablo 1 hade bäst story och Diablo 2 hade bäst skills/combat/progression/customization.

Diablo 3 är jäkligt polerat och CGI-arbetet är bland de snyggaste jag sett.

Men "at the end of the day" så är det ändå bara ett ganska ytligt hack-n-slash med tveksam story som kräver internetupkoppling.

Skyrim eller Fallout:NV är min melodi, speciellt efter lite mods.

Permalänk

älskar det, storyn var lite utav en besvikelse dock men tummen upp ändå!

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Höll inte upp till all hype. Känns out of the box rätt föråldrat och fördummat.

Styrningen i spelet är också riktigt dålig. Förväntade mig att utvecklare som blizzard skulle ha lärt sig av sina föregångare och gjort spelet bättre anpassad för mus och tangentbord. Spel som War of Immortals har direkt styrning som hade varit något för ett spel som det här. Men valet att hålla styrningen och spelupplägget fördummat kanske var för att man i framtiden ska kunna porta det till konsoler och surfplattor.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag älskar det faktiskt

Permalänk
Medlem

Spelat både D1 och D2 ( D2 bäst fortfarande )

Spelat Act 1 som Monk och Witch Doctor.

Och har märkt att det alltid finns samma Items ( Bättre versioner av vapen/ rustningar ) på samma ställe i spelet. Även då man kör med andra karaktärer.

Sen är det dåligt med loot till den karaktär man faktiskt lira :/

Så i mina ögon är fortfarande Diablo2 bättre på 2 sätt

1. Stats
2. Loot

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Bästa jag spelat sen Dark Souls. Tror inte ngt kommer slå D3 det här året. Finns så otroligt mycket att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Saknar en gambler vendor och att man sätter ut Str, stamina etc själv.. Typ att denna yxan kräver 200 Str för att kunna användas..

Annars väldigt lätt på normal, ska börja på Nightmare ska bli kul!

Nightmare är väldigt mycket roligare än normal

Permalänk

hur dödar man belial när han blir stooor hans arm med gift gör ju rent hus?

Dold text
Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:
Dold text

SPOILER VARNING!!!!!!!!

skulle vilja veta hur man dödar belial när han kr ner näven och spyr ut gift så dör man rätt snabbt

ANVÄND DENNA TAGEN OM DU INTE VILL ATT FOLK SKA LÄSA NÅGOT DU SPOILAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dold text
Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Eptk:

ANVÄND DENNA TAGEN OM DU INTE VILL ATT FOLK SKA LÄSA NÅGOT DU SPOILAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dold text

ok ska komma ihåg det nästa gång

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

ok ska komma ihåg det nästa gång

Nästa gång? Du kan editera ditt inlägg så slipper du spoila för mer folk.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Nästa gång? Du kan editera ditt inlägg så slipper du spoila för mer folk.

då var det redigerat och gort om och rätt

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är väl gjort och kul, Blizzard har ju haft sin tid så att säga. Fast när man har väntat sen typ 2006 eller något då de sa att började planera för D3 så för väntade man sig något revulutionerande som man gör med allt man får vänta på, de är lite synd dock.
Suveränt spel iaf, kommer nog att spelas mycket, just nu tycker jag D3 är roligare än D2 för att det är en ny upplevelse, men om 2-3 månder av D3 kommer jag nog antagligen tycka D2 var roligare att spela igenom och utforska.
Men man kan inte veta säkert finns ju så mycket att utforska kvar nu i D3.

Permalänk

Just nu är jag nöjd med spelet. Men får se om spelet är lika kul om 1 månad eller mer.
Det är planerat med 2st expansioner. 2013 Q2 och 2014 Q4. Det kom ifrån deras läckta tidslinje.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Medlem

Helt klart värt pengarna det är svårt och det är roligt får se hur många spelande timmar det blir före man klarat ut spelet på inferno

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk

Själv tycker jag det går alldeles för fort att hugga sig genom spelet... Lite besviken är man ju :/