Fredagspanelen 37: Diablo III, DDR4 från Micron och Geforce GTX 670

Permalänk

Behåll skägget Jonas!

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Datavetare

Emil fiskade efter kopplingen Apple / Cisco. Kopplingen är att båda har ett OS som heter iOS / IOS

Och Cisco var LÅNGT före Apple med det namnet i fall någon undrar

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Hehe, nej Apple TV kommer väl ingen att skaffa

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk

går det att köra cross platform på diablo 3??

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Avstängd

Skön panel som vanligt, gött jobbat!

Permalänk
Medlem

älskar deras surrande om backplate. Typ: "Bra kort. Men oh no! ingen backplate. Inget köp!"

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Vindrute torkare till appels tv Hahaha

Permalänk
Medlem

Underbar panel, skål!

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

har varit och kört FF14 och mitt ref GTX 680 kan inte driva det spelet på max utan att det är 15 fps galet lång render disance i det spelet (typ halva zonen renderad på max xD)

nää inte kan ni dissa styr pinnen funkar mycket bättre än en pekplatta

Diablo 3 släppet var en scandal! så här ska det inte gå till om man har köpt en servis så ska man fan kunna spela

det är väll bara så att om man spendar 4600kr + så vill man också att det ser bra ut och en backplate är ett väldigt lätt sätt att det ser snyggt ut skulle jag säga

hur fan kan ni drika PK lite den smakar ju piss vanlig PK funkar fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Behåll skägget Jonas!

Skulle precis säga det

teknik + viking face = awesome

Permalänk

Alla barnen spelar Diablo tre.
Förutom Jonas, han é sné
För han får inte vara mé
Emil tog hans Diablo tre.

(anm: sné= arg,ledsen på skånska)

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Förutom Jonas, han é sné
För han får inte vara mé

haha good one, aja tillbaka till diablo 3!

Permalänk
Medlem

Ang. OCZ Octane SSD ... Jag har haft samma problem med min Noctua mSata.. inget vidare... =(

Permalänk
Medlem

Det är mycket viktigt med en backplate. Känns alltid som det fattas något när man ser ett grafikkort med naken baksida.
Ett grafikkort med backplate ser helt enkelt bättre ut än ett utan

Edit: Lite bilder på min backplate och high-flow bracket till mitt 680 som jag troligtvis får nu på onsdag
Även mitt förra kort som var ett GTX 570 hade också en backplate

Permalänk
Medlem

Finns 25 st Gigabyte GTX670 Windforce kvar hos misco fortfarande så de är inte helt slut.
http://www.misco.se/?sku=10453100

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av Luxor ABC80:

Förutom Jonas, han é sné
För han får inte vara mé

"...drev ett litet hotell i Sölvesborg"

Haha - made my day

OnT:
Ni levererade denna vecka igen. Förstår dock inte varför ni inte ville/orkade gå in på varför bakplatten var så viktig. Vet dock själv varför.

Permalänk
Medlem

Såg på detta program (ja, 'detta programmet' vara icke en giltig konstruktion) för första gången ungefär. Gillade det, relevant info kommer snabbt och välansat. Dock - 'Radéon'? Vadfalls? Aldrig hört. Alla jag vet säger 'Rádeon'. Jag antar att jänkarnas sätt att säga det låter ungefär som de säger radio och britterna..tja, förstår nån det mesta av 'The Shadow Line'?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Finns 25 st Gigabyte GTX670 Windforce kvar hos misco fortfarande så de är inte helt slut.
http://www.misco.se/?sku=10453100

Jävla värsta pappers lansering på många år Nvidia betalar vad? Jävlar vilket skämt? go lower

Visa signatur

"Would the last guy out of 32-bit land, please, turn out the lights. Thanks."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Druttskiee:

Ang diablo3 här sitter jag med amd phenom 940 och radeon hd 4850 4 gig corsaid 800mhz ddr2 högsta grafik utan lagg så no probs!

Jag sitter med en 1155 2400 @ 3.1 8GB DDR3 och ett 5770 1gb och maxxar, det inte heller några som helst problem.

Men det ligger nått i det ni säger om att bättre grafikkort kan få lägre resultat.

Spelar enbart Co-op och en polare som jag kör med sitter med en 2600K 8Gb DDR3 och 580SLI han fps-droppade på nått ställe där jag inte gjorde det så det är lite skumt ändå.

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av right:

Jävla värsta pappers lansering på många år Nvidia betalar vad? Jävlar vilket skämt? go lower

Webhallen och inet har också, så det finns ju lite grann i alla fall. Värre med 680 tycker jag.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Älskar fredag, varför? Jo, Fredagspanel!

Kunde inte hålla mig. xD

"Vi är plasma klubben"

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Nice panel, tung nyhetsvecka.

Och Jonas passar i skägg tycker jag också!

Nu vill vi se Emil odla mera!

Permalänk
Medlem

Go panel, tack grabbar! Och jag vill bli invitad till Plasma-klubben!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

"LED är småååå lasrar som skjuuuter bilder" garvade en del åt när de grillade LED.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

Enda fördelarna med backplate måste ju vara att man kanske får lite passiv kylning på baksidan av kortet, och att man kan hantera kortet lite mer ovarsamt.

Sedan så får gärna kortet vara grönt, rött, blått, svart, gult eller vilken jävla färg som helst. Lila kanske? Lila är en fin färg.
I vilket fall, ingen bryr eftersom man stänger lådan och ställer den på golvet. Man ser inte kortet igen tills man öppnar lådan av någon anledning.

Dessa människor som faktiskt bryr som om detta kan liknas vid de personer som sätter neon på sin bil, och sedan sänker den så att trösklarna nästan skrapar i backen(vilket förstör all väghållning bilen en gång hade. Fjädrings väg och sånt ni vet).

Ett litet småtimme rant blev detta. Tack för mig och godmorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harith:

Diablo 3 släppet var en scandal! så här ska det inte gå till om man har köpt en servis så ska man fan kunna spela

Gick att spela direkt 00:01 för endel, 01:30 kunde alla spela. Sen dess har det inte varit några problem att logga in för någon av dem jag spelar med

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Entusiast

Det är skitkul när ni flummar iväg som med backplatsen eller LCD/LED TV
Men nu om ni ursäktar mig måste jag sova för jag ska upp tidigt och köpa 4st GTX 690 så att jag äntligen kan sätta tänderna i Diablo 3 jag med

Permalänk
Medlem

Ajaj, jag har en sån där Octane S2 ssd hemma, 256 gb också (dock inte pga emils rekommendation)
Hoppas den funkar som den skall... Har aldrig haft problem med Agility 3 så om det går snabbt med utbytet är det kanske inte så farligt.
Kollade själv lite i OCZs forum, men hittade inte så värst många trådar om just det där felet med sektorer som försvinner, men ett par. Vet inte hur mycket Emil överdrev men om alla enheter krånglade så borde det vara betydligt mer kaos där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Det är skitkul när ni flummar iväg som med backplatsen eller LCD/LED TV
Men nu om ni ursäktar mig måste jag sova för jag ska upp tidigt och köpa 4st GTX 690 så att jag äntligen kan sätta tänderna i Diablo 3 jag med

Ska du ha två datorer för ett spel? Eller vad skulle du göra med 4st 690?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Mycket snack men liten verkstad.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas