Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Kan inte annat än hålla med.

Min skärm är inte felvänd ;).Jag syftar mest på fot/ram.

Jag köpte min skärm för 4990kr. En "koreansk" kostar ca 2/3 av det priset.

Fördelar med att betala 1/3 mer:
+3 års garanti
+byggkvalite
+klass A+ (jag har 0 döda pixlar)

Det är inte exakt samma skärm för övrigt. U2711 har en panel som troligtvis är av äldre modell än vad som finns i de "koreanska skärmarna" (backlight = CCFL vs LED).

Vill jag ha en pryl så köper jag den, så nej jag är inte avundsjuk på något eller någon.

Köpte min skärm för 2400 kr inkl frakt. 1/2 priset. Dock så har dom gått ner i pris sen jag köpte min. Garantin är onödig? Hemriskförsäkring? Jag betalar iallfall inte det dubbla priset för garanti.

Risken att få en skärm med döda pixlar är runt 2%. Så det lönar sig att köpa denna skärm. Det enda jag kan hålla med dig om är byggkvaliten. Min achieva shimian lutar liiiite år vänster. Tur att den har VESA fäste.

Om man har osannolik otur och får en med döda pixlar så har du fan råd att köpa en till. Inte för att man ser/stör sig på någon/några döda pixlar med 1440p.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Skrivet av Amiroo:

Köpte min skärm för 2400 kr inkl frakt. 1/2 priset. Dock så har dom gått ner i pris sen jag köpte min. Garantin är onödig? Hemriskförsäkring? Jag betalar iallfall inte det dubbla priset för garanti.

Risken att få en skärm med döda pixlar är runt 2%. Så det lönar sig att köpa denna skärm. Det enda jag kan hålla med dig om är byggkvaliten. Min achieva shimian lutar liiiite år vänster. Tur att den har VESA fäste.

Om man har osannolik otur och får en med döda pixlar så har du fan råd att köpa en till. Inte för att man ser/stör sig på någon/några döda pixlar med 1440p.

Härligt att du är nöjd i så fall.

Permalänk
Skrivet av R_J:

Okej, hjälp mig nu så är ni snälla , har följt tråden och behöver nu lite råd. Till skillnad från många andra som skriver här så ska min skärm endast användas till bildredigering och för jobb i diverse dokument. Nedan följer lite funderingar som ni kanske kan reda ut.

Har avsaknaden av OSD på vissa skärmar något att göra med färgåtergivningen även vid bildredigering i program som Photoshop? Anledningen till att jag vill investera i en Ips-panel är just vinsterna med en mer korrekt färgåtergivning. Vissa talar här om att i spel som Wow så påverkas färgåtergivningen negativt, gäller detsamma vid bildredigering eller är detta skilda fenomen som inte har något med varandra att göra?

Vilket av alternativen tror ni passar mig bäst? Jag vill då ha en skärm utan tempered glass och den ska som sagt mest användas för grafiskt arbete.

Avsaknaden av OSD gör att du inte kan göra så mycket för att rätta till felaktiga färger.
Du får inte korrekt färgåtergivning genom att köpa en IPS, du måste i princip köpa en skärm där du kan ställa in färgkanalerna och en kalibrator av något slag eftersom färgerna kommer förändras med tiden, även om de skulle varit bra från start.

Snacket om World of Warcraft handlade om att grafikkortets färginställningarna inte gällde i många? spel.

ICC-profiler är en helt annan sak och tar bara i "riktiga" bild-/videoredigeringsprogram. Samt vissa webbläsare, dock kan man vara tvungen att ändra någon inställning i about:config på t ex Firefox.
En ICC-profil fås genom att kalibrera med mätinstrument, det vissa gör är att de tar en profil någon annan fått fram och använder den på sin egen skärm.
Det kan ge en förbättring, men det kan mycket väl gå åt andra hållet också. Skärmar är individuella, även om det kan finnas likheter.
I fallet med den här panelen lider väl i princip alla av lite för kraftig blåton. Från start. Med tiden så förändras de, och behöver kalibreras om.
Den skräddarsydda kostymen som var gjort åt någon annan men ändå i storlek 48a, din storlek, kommer definitivt inte att passa fem år senare när du lagt på dig 15 kg.

Citat:

Re: Dell U2410 Wide Gamut calibration on sRGB mode? [SIMILAR]
Posted by Simon Garrett
Date/Time 10:19:43 AM, Friday, September 23, 2011 (GMT)

In Firefox, change option gfx.color_management.mode from 2 to 1.

In the URL bar of Firefox, type "about:config". This gives all the detail option settings. Scroll down to "gfx.color_management.mode" and double-click it. A box comes up where you change the value.

What this does:
By default, Firefox colour-manages images only if they have an embedded colour profile. Most images on the web are sRGB but don't contain a profile, and on a wide-gamut monitor they look over-saturated. Changing the value of this setting to 1 tells Firefox to colour-manage images with no profile, assuming them to be sRGB. This should mean that all web colours look right on a wide-gamut monitor.

Obviously, outside Firefox, unmanaged applications aren't affected, so many Windows applications (and the Windows desktop) look a bit gaudy on a wide-gamut monitor.

Note: only Firefox can colour-manage all images. In fact the only other browser that does colour management properly is Safari, and I don't think it colour-manages un-tagged images (or if it does, I don't know how to turn that on).

Hope that helps.

Citat:

Vilket av alternativen tror ni passar mig bäst? Jag vill då ha en skärm utan tempered glass och den ska som sagt mest användas för grafiskt arbete.

Ingen alls! Håll dig borta från dessa skärmar.
Köp en billig Eizo eller något.
Dessa är bra förinställda från fabrik, även om det som sagt är helt värdelöst efter en längre tids användning.
Men de har ju OSD och följdaktligen möjlighet att justera färgkanalerna. Som alla normala skärmar idag.

Skrivet av gammarayburst:

Jo saknaden av OSD är lite av ett riskmoment, dock visste jag inte att färgerna förändras med tiden. Men det är ju lätt gjort att ändra färgtemp via mjukvara åtminstone, men då är problemet att många program inte tycks använda sig av ICC profiler, men det ska gå på något sätt om jag förstått det rätt. Men hur som helst, för det priset man betalar är risken ändå rimlig på något sätt. Alternativet är att punga 5k+ för en märkeskärm, och i dagsläget är det inte ett alternativ för min del.

Men förresten, köpte inte du en av dessa skärmar? Fick du något problem med den som gör att du nu har denna tveksamma inställning till att köpa dem? Man blir ju lite nyfiken

Jo, det var ju så att tryckknapparna var döda.. Så kunde inte sänka ljusstyrkan (att göra det via grafikkortets inställningar gav usla resultat och man kom inte så långt heller). Har svårt att ta tag i saker och har inte kommit någon vart med det än tyvärr. =/ Skärmen bor ombonat i sin kartong sen länge.
Sen hade foten tagit stryk också, så kunde inte vinkla till porträttläge riktigt....

Risken att åka på saftig tull finns också där, när man lägger ihop det med avsaknaden av garanti (nåja, det har man väl i ett år men kostar 1300? att utnyttja) så tycker jag man enbart bör köpa dessa skärmar om man är väldigt sugen på högblank yta och/eller "120" Hertz.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

[QUOTE]

Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12290239']Avsaknaden av OSD gör att du inte kan göra så mycket för att rätta till felaktiga färger.
Du får inte korrekt färgåtergivning genom att köpa en IPS, du måste i princip köpa en skärm där du kan ställa in färgkanalerna och en kalibrator av något slag eftersom färgerna kommer förändras med tiden, även om de skulle varit bra från start.

Snacket om World of Warcraft handlade om att grafikkortets färginställningarna inte gällde i många? spel.

ICC-profiler är en helt annan sak och tar bara i "riktiga" bild-/videoredigeringsprogram. Samt vissa webbläsare, dock kan man vara tvungen att ändra någon inställning i about:config på t ex Firefox.
En ICC-profil fås genom att kalibrera med mätinstrument, det vissa gör är att de tar en profil någon annan fått fram och använder den på sin egen skärm.
Det kan ge en förbättring, men det kan mycket väl gå åt andra hållet också. Skärmar är individuella, även om det kan finnas likheter.
I fallet med den här panelen lider väl i princip alla av lite för kraftig blåton. Från start. Med tiden så förändras de, och behöver kalibreras om.
Den skräddarsydda kostymen som var gjort åt någon annan men ändå i storlek 48a, din storlek, kommer definitivt inte att passa fem år senare när du lagt på dig 15 kg.

Ingen alls! Håll dig borta från dessa skärmar.
Köp en billig Eizo eller något.
Dessa är bra förinställda från fabrik, även om det som sagt är helt värdelöst efter en längre tids användning.
Men de har ju OSD och följdaktligen möjlighet att justera färgkanalerna. Som alla normala skärmar idag.

Okej, då vet jag. Tack för att du tog dig att svara. Får fundera på lite mer lokala alternativ och även ett färgkalibreringsverktyg då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12290239']Avsaknaden av OSD gör att du inte kan göra så mycket för att rätta till felaktiga färger.
Du får inte korrekt färgåtergivning genom att köpa en IPS, du måste i princip köpa en skärm där du kan ställa in färgkanalerna och en kalibrator av något slag eftersom färgerna kommer förändras med tiden, även om de skulle varit bra från start.

Snacket om World of Warcraft handlade om att grafikkortets färginställningarna inte gällde i många? spel.

ICC-profiler är en helt annan sak och tar bara i "riktiga" bild-/videoredigeringsprogram. Samt vissa webbläsare, dock kan man vara tvungen att ändra någon inställning i about:config på t ex Firefox.

En ICC-profil fås genom att kalibrera med mätinstrument, det vissa gör är att de tar en profil någon annan fått fram och använder den på sin egen skärm.
Det kan ge en förbättring, men det kan mycket väl gå åt andra hållet också. Skärmar är individuella, även om det kan finnas likheter.
I fallet med den här panelen lider väl i princip alla av lite för kraftig blåton. Från start. Med tiden så förändras de, och behöver kalibreras om.
Den skräddarsydda kostymen som var gjort åt någon annan men ändå i storlek 48a, din storlek, kommer definitivt inte att passa fem år senare när du lagt på dig 15 kg.

Ingen alls! Håll dig borta från dessa skärmar.
Köp en billig Eizo eller något.
Dessa är bra förinställda från fabrik, även om det som sagt är helt värdelöst efter en längre tids användning.
Men de har ju OSD och följdaktligen möjlighet att justera färgkanalerna. Som alla normala skärmar idag.

Jo, det var ju så att tryckknapparna var döda.. Så kunde inte sänka ljusstyrkan (att göra det via grafikkortets inställningar gav usla resultat och man kom inte så långt heller). Har svårt att ta tag i saker och har inte kommit någon vart med det än tyvärr. =/ Skärmen bor ombonat i sin kartong sen länge.
Sen hade foten tagit stryk också, så kunde inte vinkla till porträttläge riktigt....

Risken att åka på saftig tull finns också där, när man lägger ihop det med avsaknaden av garanti (nåja, det har man väl i ett år men kostar 1300? att utnyttja) så tycker jag man enbart bör köpa dessa skärmar om man är väldigt sugen på högblank yta och/eller "120" Hertz.

Hur funkar det i spel och VLC-mediaplayer? Jag hade i första hand tänkt att lira Diablo 3, BF3, MW3 samt se på film då och då.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Hur funkar det i spel och VLC-mediaplayer? Jag hade i första hand tänkt att lira Diablo 3, BF3, MW3 samt se på film då och då.

Det finns program som tvingar färgprofiler att användas i de program man väljer.

Jag lirar BF3 och är nöjd med min Catleap. Den storleken och 100hz är mäkta trevligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreas89:

Det finns program som tvingar färgprofiler att användas i de program man väljer.

Jag lirar BF3 och är nöjd med min Catleap. Den storleken och 100hz är mäkta trevligt.

Okej, vilka program?

Jag hade tänkt köpa en Achiev SHimian för 340$+ eventuell tull så 100hz är uteslutet. Jag lär nog inte komma över 75-80fps i bf3 ändå

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Okej, vilka program?

Jag hade tänkt köpa en Achiev SHimian för 340$+ eventuell tull så 100hz är uteslutet. Jag lär nog inte komma över 75-80fps i bf3 ändå

Powerstrip eller ----Clutch nånting.

Permalänk
Medlem

Inväntar leverans, någon som skulle vara intresserad av lite bilder när den väl kommer? : )

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det funkar med strömkablarna till Crossover? Korea använder samma sorts uttag men volten är inte densamma. Kan det bli skadligt för skärmen med den koreanska adaptern?

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Någon som vet hur det funkar med strömkablarna till Crossover? Korea använder samma sorts uttag men volten är inte densamma. Kan det bli skadligt för skärmen med den koreanska adaptern?

Det ska inte vara några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asprarn:

Inväntar leverans, någon som skulle vara intresserad av lite bilder när den väl kommer? : )

Alltid trevligt med bilder

Permalänk
Avstängd

Är sååå nära att beställa en Shimian Lite för 340$ men tvekar fortfarande då jag verkligen inte vill ha en skärm som slutar funka efter några månader Då det är en "koreamonitor" så går tankarna direkt till att någon 5-åring suttit och tillverkat den men samtidigt så är den tillverkad av LG och tänkt för bland annat Apple så chansen att en lödning går sönder eller att skärmen pajar på något annat sätt bör väl inte vara större för den här typen av skärm än för t.ex. en Apple cinema display eller U2711?

Övertala mig nu ffs!

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Är sååå nära att beställa en Shimian Lite för 340$ men tvekar fortfarande då jag verkligen inte vill ha en skärm som slutar funka efter några månader Då det är en "koreamonitor" så går tankarna direkt till att någon 5-åring suttit och tillverkat den men samtidigt så är den tillverkad av LG och tänkt för bland annat Apple så chansen att en lödning går sönder eller att skärmen pajar på något annat sätt bör väl inte vara större för den här typen av skärm än för t.ex. en Apple cinema display eller U2711?

Övertala mig nu ffs!

Ska du köpa en så behöver du inte ge 340 dollar när du kan få den under 300.. Så det blir liite billigare än du tänkt dig iaf.
Kanske ett argument. Mitt intryck är dock att det är en del som faktiskt haft problem med dessa skärmar, mer eller mindre.
Sen är det dock så att det ofta är de som fått problem som hörs/syns mest på forum osv.
Jag tror att risken för att få en helt kass skärm är liten. Men hur man än vrider på det så är detta en chansning. Är man inte beredd att gambla om 2200-3000+ kr så bör man låta bli.

Förresten. Är det någon som råkat ut för följande problem (läste på hardforum) med flickering? (läs att skärmen blinkar)

http://www.youtube.com/watch?v=WSJjrql5RU8&feature=youtu.be

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twebbas:

Ska du köpa en så behöver du inte ge 340 dollar när du kan få den under 300.. Så det blir liite billigare än du tänkt dig iaf.
Kanske ett argument. Mitt intryck är dock att det är en del som faktiskt haft problem med dessa skärmar, mer eller mindre.
Sen är det dock så att det ofta är de som fått problem som hörs/syns mest på forum osv.
Jag tror att risken för att få en helt kass skärm är liten. Men hur man än vrider på det så är detta en chansning. Är man inte beredd att gambla om 2200-3000+ kr så bör man låta bli.

Förresten. Är det någon som råkat ut för följande problem (läste på hardforum) med flickering? (läs att skärmen blinkar)

http://www.youtube.com/watch?v=WSJjrql5RU8&feature=youtu.be

Jo men för de 340$ så är skärmen testad (o döda pixlar - max 2 fasta pixlar) samt att han har sagt (på mail) att han pröjsar returfrakt om den skulle vara DOA. Vet inte hur det är med Green-sum eller dream-seller men där verkar det som att man kan få 5döda pixlar och det är godkänt? Vet inte heller hur mycket jag kommer störa mig på de 5 pixlarna... Ja, jag är pessimist - kan jag få 5 döda pixlar så lär jag få det.

Jo det är väl sant att det mest är de med problem som syns och hörs på forumen.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Är sååå nära att beställa en Shimian Lite för 340$ men tvekar fortfarande då jag verkligen inte vill ha en skärm som slutar funka efter några månader Då det är en "koreamonitor" så går tankarna direkt till att någon 5-åring suttit och tillverkat den men samtidigt så är den tillverkad av LG och tänkt för bland annat Apple så chansen att en lödning går sönder eller att skärmen pajar på något annat sätt bör väl inte vara större för den här typen av skärm än för t.ex. en Apple cinema display eller U2711?

Övertala mig nu ffs!

Så varför inte köpa en u2711? Är det för dyrt för dig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Så varför inte köpa en u2711? Är det för dyrt för dig?

Njae, egentligen inte då jag har pengar undansparade och jag har kirrat sommarjobb men jag kan inte rättfärdiga ett köp av en skärm för 5000:-. Sen ställer jag mig lite tveksam till deras AG...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Njae, egentligen inte då jag har pengar undansparade och jag har kirrat sommarjobb men jag kan inte rättfärdiga ett köp av en skärm för 5000:-. Sen ställer jag mig lite tveksam till deras AG...

5000 kronor är kaffepengar för en bra skärm. Skärmen är den du stirrar på när du håller på med datorn så den är värd att lägga mest pengar på. Jag kan utan tvekan lägga uppemot 30.000 kronor på en bra datorskärm.

Permalänk
Medlem

har mailat lite med DHL nu om mitt Paket för det blev lite försenat, frågade igår om de kommer lägga paketet på postkontoret i samhället där jag bort för jag jobbar på annan ort än där jag bor. Fick som svar:

Om ingen finns på adressen så kommer denna skickas tillbaka till Jetpack i Karlstad

Det är ju bra när man bor ca 12 mil ifrån karöstad:P

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimloths:

har mailat lite med DHL nu om mitt Paket för det blev lite försenat, frågade igår om de kommer lägga paketet på postkontoret i samhället där jag bort för jag jobbar på annan ort än där jag bor. Fick som svar:

Om ingen finns på adressen så kommer denna skickas tillbaka till Jetpack i Karlstad

Det är ju bra när man bor ca 12 mil ifrån karöstad:P

Låter sjukt, kan väl alltid be någon granne skriva på eller något?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asprarn:

Låter sjukt, kan väl alltid be någon granne skriva på eller något?

Jo skulle ju kunna gå men jag åkte iaf hem ifrån jobbet och jobbar hemma idag.....
Lite dumt att de inte kan lämmna paketet på postkontoret, enligt mig iaf

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Skrivet av Nimloths:

Jo skulle ju kunna gå men jag åkte iaf hem ifrån jobbet och jobbar hemma idag.....
Lite dumt att de inte kan lämmna paketet på postkontoret, enligt mig iaf

Segt att höra Åkte själv på lite omständligheter, paketet fastnade såklart i tullen på arlanda, jag ringde dom idag och fick veta att de vill ha kopia på kvitto med varubeskrivning. Så det vara bara att maila in det, hoppas nu jag inte åker på för saftiga avgifter bara..

EDIT: Tur i oturen är väl att jag snålade och tog billigast möjliga av dessa skärmar, så att avgifterna åtminstone blir så låga som möjligt. Har jag inte extrem otur blir totalkostnaden inte över 3000kr, och är skärmen okej är det ju ett duglig pris.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Har fått hem den nu och suttit och spelat diablo i någon timme, Funkar asbra inga fel med den, inga döda pixlar ens!!! och 2560x1440<3 aldrig mer något mindre!

/Happy Dude

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Medlem

Fick min ACHIEVA Shimian QH270-Lite idag (beställde i fredags eller torsdags), och är väldigt nöjd. Jag har den i porträttläge, vilket är lite högt men man vänjer sig väldigt snabbt. Från 1080 pixlar på höjden till 2560 är en rätt ordentlig ökning.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk

^^ Kul att höra grabbar! Ser ut som jag får min skärm idag, är ruskigt spänd!

Återkommer med bilder under helgen

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nimloths:

Har fått hem den nu och suttit och spelat diablo i någon timme, Funkar asbra inga fel med den, inga döda pixlar ens!!! och 2560x1440<3 aldrig mer något mindre!

/Happy Dude

Skrivet av husqvarnaff:

Fick min ACHIEVA Shimian QH270-Lite idag (beställde i fredags eller torsdags), och är väldigt nöjd. Jag har den i porträttläge, vilket är lite högt men man vänjer sig väldigt snabbt. Från 1080 pixlar på höjden till 2560 är en rätt ordentlig ökning.

Skrivet av gammarayburst:

^^ Kul att höra grabbar! Ser ut som jag får min skärm idag, är ruskigt spänd!

Återkommer med bilder under helgen

Vilka har ni beställt ifrån? Lite eller tempered glass?

Vill egentligen ha med glaset men enligt bigclothcraft så är risken för damm så stor att ha nrekommenderar Lite-versionen. Eller så kanske han får mer när han säljer Lite än tempered...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Jag beställde ifrån "Green-sum" på Ebay, mycket bra leverantör. Går fort och smidigt om det inte fastnar i tullen.

Jag beställde en utan tempered glas, och det funkar utmärkt:) Jag köpte en Crossover^^

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nimloths:

Jag beställde ifrån "Green-sum" på Ebay, mycket bra leverantör. Går fort och smidigt om det inte fastnar i tullen.

Jag beställde en utan tempered glas, och det funkar utmärkt:) Jag köpte en Crossover^^

Okej. Kollan skärmen innan han skickar? Eller finns risken att man får 20 döfa pixlar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

tror inte de packar upp och kollar före eftersom det är en helt ny skärm i en oöppnad förpacking^^

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimloths:

tror inte de packar upp och kollar före eftersom det är en helt ny skärm i en oöppnad förpacking^^

Du kunde sagt åt honom att kolla så du inte får en skärm med 5+ döda pixlar men då hade det kostat extra.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T