iphone 4s 5.0.1 jailbreak uppdatera ?

Permalänk
Medlem

iphone 4s 5.0.1 jailbreak uppdatera ?

Hej!

snart kommer jailbreak för 5.1.1 ska jag uppdatera i itunes till 5.1.1 och sen jailbreaka ?

läste någonstans om att bevara baseband innan jag uppdaterar vad menar dom med det ?

om jag någonsin vill ta bort jailbreak hur gör jag då ?

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanjou:

Hej!

snart kommer jailbreak för 5.1.1 ska jag uppdatera i itunes till 5.1.1 och sen jailbreaka ?

läste någonstans om att bevara baseband innan jag uppdaterar vad menar dom med det ?

om jag någonsin vill ta bort jailbreak hur gör jag då ?

om du vill bevara baseband, ladda ner updaten, (5.1.1) sedan öppna redsn0w o gör egen firmware som redsn0w gör åt dig, sedan updaterar du med den firmware redsnow gjorde åt dig, sedan om du vill ta bort jailbreak så är det bara att ominstallera mobilen via itunes eller den firmware redsnow gör åt dig.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

när kommer jailbreak 5.1 ut till 4S? förrutom att nedgradera den..

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

när kommer jailbreak 5.1 ut till 4S? förrutom att nedgradera den..

jailbreak till iphone 4s, 5.1.1 kommer ut idag klocklan 14.30, http://absinthejailbreak.com/ tacka mig

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

om du vill bevara baseband, ladda ner updaten, (5.1.1) sedan öppna redsn0w o gör egen firmware som redsn0w gör åt dig, sedan updaterar du med den firmware redsnow gjorde åt dig, sedan om du vill ta bort jailbreak så är det bara att ominstallera mobilen via itunes eller den firmware redsnow gör åt dig.

vad är fördelen med att bevara baseband ?
jag som har en operatörslåst mobil har väl ingen nytta av att bevara baseband ?

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanjou:

vad är fördelen med att bevara baseband ?
jag som har en operatörslåst mobil har väl ingen nytta av att bevara baseband ?

nej, men ifall man har en iphone låst till 3, och vill låsa upp den, så måste man ha en baseband att låsa upp, alltså itne den nya bb

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

nej, men ifall man har en iphone låst till 3, och vill låsa upp den, så måste man ha en baseband att låsa upp, alltså itne den nya bb

ok så i framtiden när jag vill låsa upp telefonen måste jag ha den gamla basebandet för att ens kunna låsa upp.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

jailbreak till iphone 4s, 5.1.1 kommer ut idag klocklan 14.30, http://absinthejailbreak.com/ tacka mig

say WHAAAAT, den dagen jag inte kollar kommer den ut... men TACK ÄNTLIGEN
Men måste jag nu uppdatera till 5.1.1? eller kan jag göra det med 5.1? och varför är 5.1 inte så "on-topic", 5.1.1 verkar ju vara i strålkastarnas ljus..

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

say WHAAAAT, den dagen jag inte kollar kommer den ut... men TACK ÄNTLIGEN
Men måste jag nu uppdatera till 5.1.1? eller kan jag göra det med 5.1? och varför är 5.1 inte så "on-topic", 5.1.1 verkar ju vara i strålkastarnas ljus..

Någon som får det nya att fungera då?

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Husky:

Någon som får det nya att fungera då?

Absinthe 2.0.1 är ute nu om det krånglade innan, ska fixa ett par buggar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husky:

Någon som får det nya att fungera då?

aa ja har det nu, uppdaterade till 5.1.1, och jailbreaka den! funkar perfekt

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanjou:

ok så i framtiden när jag vill låsa upp telefonen måste jag ha den gamla basebandet för att ens kunna låsa upp.

nja vet ej vad jag ska säga, i framtiden kommer dem säkert på upplåsning till dem baseband som finns, alltså dem nya.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!