Muskampen 2025: Segraren korad!

Datorbygge 14k är allt kompatibelt?

Permalänk
Medlem

Datorbygge 14k är allt kompatibelt?

Hej Hej!

Är det nått jag missat, inte tänkt på med de här komponenterna? Jag har kollat andra trådar, väldigt mycket luxioms tysta datorbygge, och kommit fram till denna kundvagn:

Kundvagn Inet

Är det nått jag inte tänkt på? Kompatibilitet?

Kommer den här datorn va tyst?

Finns det nån rabatt eller så jag kan mata in?

Tack på förhand för att jag får låna av er kunskap

Permalänk
Medlem

Köp på cdon, så får du 5%.

Det ser bra ut, men behöver du så dyrt moderkort / nät aggregat. Du kan spara minst 1000kr där.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Instämmer med skribenten över. Jag personligen hade köpt ett aningen billigare moderkort samt nätagg för att få ett GTX 680, men det är ju en porsonlig fråga så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Köp på cdon, så får du 5%.

Det ser bra ut, men behöver du så dyrt moderkort / nät aggregat. Du kan spara minst 1000kr där.

du kan få 10% med den nya koden

Permalänk
Medlem

Tack för input!

Tanken med nätagget är att det ska va tyst då det aldrig kommer komma upp i hög load eftersom det är för starkt.. Vilket billigare skulle kunna funka och ha en låg ljudvolym?

Tanken med Moderkortet är att det har fläktstyrningen, se Andreas951inlägg Andreas951inlägg. Samma fråga som ovan, finns det nått billigare moderkort som ni kan rekommendera där fläktarna fortfarande auto-anpassa sig själva efter belastning/temperatur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freden90:

du kan få 10% med den nya koden

Vilken kod:D?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tim90:

Vilken kod:D?

xY3ZCadt

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig med moderkortet & nätaggregatet förfrågningen här ovan? Skulle gärna spara den där tusenlappen men vet inte nog om komponenterna för att våga byta ut dem :(.

Permalänk
Medlem

Därutöver undrar jag om CPU-kylarn passar i chassit. Står såhär:

på chassit:
Max höjd CPU-kylare 165 mm

på kylaren:
Höjd över moderkort 162 mm

Är det ok eller kommer moderkortet göra att det blir för stort eller nått sånt konstigt?