Permalänk
Medlem

Chassival

Jag ska bygga en speldator nu nästa månad och har kollat upp de flesta delar som jag ska använda men börjar överstiga budgeten lite. Tänkte egentligen köra en Big Tower men kommer nog inte ha råd med det just nu. Funderar på att köpa ett NZXT Hades att köra med så länge tills jag har råd igen att köpa en Big Tower. Har aldrig byggt datorer förut så min fråga är om de komponenter jag valt får plats i chassit, och om det kommer att vara tillräckligt med kylning åt komponenterna. Det jag har tänk att köra med är:
Processor: i5 3570K
Moderkort: Asus P8Z77-V Pro/TB
Grafikkort: Blir förmodligen ett EVGA GTX 680
CPU kylare, PSU och resten har jag inte riktigt bestämt än.

Permalänk
Medlem

FD arc är ett väldigt populärt chassi, spana in det.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Precis som ovan, kan rekommendera FD Arc, grymt för sitt pris.

Permalänk
Medlem

Ok! Verkar vettigt! Får dock ett beggat knappt använt NZXT Hades för 300kr. Är det bättre att satsa på Arcen ändå om jag ändå ska byta chassi om ett tag?

Permalänk
Medlem

Carbide 500r är utmärkt enligt mig.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin_9o:

Ok! Verkar vettigt! Får dock ett beggat knappt använt NZXT Hades för 300kr. Är det bättre att satsa på Arcen ändå om jag ändå ska byta chassi om ett tag?

Det kan bara du svara på men om jag hade tänkt byta chassi om någon månad så är det helt klart värt med hades chassit

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk