Permalänk
Medlem
Skrivet av Reap:

För att runda av lite snabbt (buffad):
Runt 550 resist till allt med 2-hand.
DPS runt 40K.
45K HP.

Börjat rensa act1 inferno, går rätt lätt. Har dock bara 10k dps(740dps vapen), hur har du fixat 4ggr så mkt? eller du menar efter alla buffar.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk

jag upplever tvärt om att barbarer överlever något sinnessjukt bra.
Allt handlar om gear.
Inferno SKA vara piss-svårt!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Ni får lycka till med ert grindande. Jag pallar inte grinda act 1 i en vecka bara för att få ihop prylar för att sen ändå få sjukt mycket spö i nästa act. Melee är helt enkelt inte kul i inferno.
Fått 75 timmars speltid så jag är nöjd med spelet ändå. De flesta spel varar knappt 20 timmar.

Permalänk
Medlem

Allt handlar om gear när det gäller melee, det går inte komma undan som range kan.
Men när du väl kommer förbi en nivå när det gäller gear som melee känns det easy mode för er också.
Boostade lite kompisar igenom ACT2 Inferno igår:
http://sv.twitch.tv/diablo3sweden/b/319796976

DPS är lyx när det gäller Barbarian. Prioritera alltid att tåla mycket först.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det som är det stora problemet. För en barbar kostar det kanske 10-20 miljoner att få tag i gear som fungerar hyfsat i act 2. Jag har inte den tiden att lägga på spelet för att få ihop de pengarna. Som sagt jag är nöjd överlag med spelet. Inferno är dock inget för mig för det krävs för stor investering i tid för att komma vidare. Jag kommer tillbaka sen när de släpper expansion med nytt innehåll och ngn ny klass. Saknar paladin och necro Kanske det är bättre balanserat i inferno då också.

Permalänk
Medlem

Saknar min hammerdin med enigma ;/ 1shotta shit var kul.

Permalänk
Medlem

Kör med en DH som main men tänkte levla upp en Barbar med. Kan vara kul o köra med fyra Barbarer i en grupp för då kan man ju nästan ha en Call of the Ancients igång hela tiden om man timar det.

Totalt kaos på skärmen non-stop.

Visa signatur

Asus P9X79 DELUXE | Intel Core i7-3930K @ 4.33 GHz | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair Cooling H100 + 2 x Noctua NF-S12B FLX 120mm | Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB | Intel 520 180GB | Intel X25-M 160GB | Fractal Design Arc Midi | Corsair AX 850W Modular 80+ GOLD | LG CH10LS28 BDROM | Windows 7 Enterprise x64 | Mionix Z60 | Razer Abyssus

Permalänk
Medlem

Dödade precis Diablo på Inferno som Barbarian!

Visa signatur
Permalänk

Jag farmar act 1 enkelt men har inte en chans i act 2. Vad är nästa steg att fixa i gearväg? resist, mer dps eller mer liv? lifeleach? lägger väl på 250 resist med buff. 40k hp och 16k dps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

Jag farmar act 1 enkelt men har inte en chans i act 2. Vad är nästa steg att fixa i gearväg? resist, mer dps eller mer liv? lifeleach? lägger väl på 250 resist med buff. 40k hp och 16k dps

Du behöver minst 50k HP och 800+ resist i act 2, dpsen är inte lika viktig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

reap, jag har följt dig en del, du verkar vara en skön snubbe!
tänkte höra med dig om du orkar förklara lite grann för mig som är noob och inte kommer någon stans vad det är för gear du har?!
det går ju så bra för dig

Permalänk
Medlem

Prioritera all resistance.
Nu menar jag inte att man ska gimpa sönder sig totalt för att uppnå hög resistance men man ska prioritera det.
Men för att få en uppfattning så har jag all resistance på all mina rustningsdelar utom vapen neck och legs.
Kan även fungera att göra en helt annan typ av build men denna fungerade för mig iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Såklart, har 250-400 i all resistance vilket är mycket, men blir 2-3 shottad av starka creeps ändå
7500 armor och 1200 str, men såklart är han tank ändå, hört att monk kan vara bra för det också.

Med rätt abilities går det som en barnlek Ignore Pain, Revenge, Warcry, Wrath of the Berserker, Cleave och Battle Rage... Sen kör man på några defensiva passives också

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Reap, orkar du ta en titt på min gubbe ingame lite kvickt och säga vilka gear delar jag ska förbättra etc ? pmar min battle tag till dig iaf!

Permalänk

Asså seriöst, ja spelar inte diablo men av videon som Reap ladda upp har ja bara en sak o säga.
Man slåss ju fan i som om man har speedhack, varför kan inte blizzard göra så man slåss i normal hastighet.
han gjorde typ 5 slag i sekunden såg de ut som, hemskt fult måste ja säga.

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

Asså seriöst, ja spelar inte diablo men av videon som Reap ladda upp har ja bara en sak o säga.
Man slåss ju fan i som om man har speedhack, varför kan inte blizzard göra så man slåss i normal hastighet.
han gjorde typ 5 slag i sekunden såg de ut som, hemskt fult måste ja säga.

Han har valt sina talanger så att han slår så snabbt som det bara går i princip i detta spelet, Frenzy + Wrath of the berserker gör att han slår många många gånger snabbare han vad han normalt sett gör, tycker det är kul att det går undan lite

Visa signatur

ASUS P8Z68-V/GEN3 Z68 S-1155 ATX, INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155, ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB, CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ, CORSAIR AX 750W Gold 80+ Modular, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 WHITE, WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 750GB 7200RPM SATA/600 64MB, SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART, Windows 7 Home Premium 64-bit SWE.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt, hur tycker ni jag ska göra? Sitter fast med min gubbe på 3e questet i Act 1 inferno på min barbar, Har endast 80k guld så jag kan inte köp/sälja på AH och på så sätt käna pengar, och försöker jag döda gubbar så kan jag i princip bli dödad av vanliga zombies. Hur hade ni gjort i min situation? Prövat farma diablo på nightmare men de ger ju inte mycke klirr i kassan.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V/GEN3 Z68 S-1155 ATX, INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155, ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB, CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ, CORSAIR AX 750W Gold 80+ Modular, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 WHITE, WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 750GB 7200RPM SATA/600 64MB, SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART, Windows 7 Home Premium 64-bit SWE.

Permalänk
Medlem

Börjar mer eller mindre ge upp med barben... act2 e omöjligt. Har grindat butchern med 200%mf i några dagar nu, droppar bara lvl55+ grejer eller skit som inte går sälja. Så har alldrig pengar till att uppgradera mitt gear.

Ni som kört barb från början hur har ni gjort?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Vi har gett upp Rolla om en DH eller wizard är mitt tips om du orkar spela spelet mer. Inferno är trasigt för melee klasser om du inte har råd att lägga 30-40 miljoner guld på gear och ändå så kommer du få massa spö i akt 3 och 4. fun fun fun

Permalänk
Avstängd

har börjat lira barbarian nu på inferno och ska köra tank tänkte jag.. har lite problem med items dock då jag är grymt osäker vad jag ska ha.. jag vet att jag ska ha ALL res på de.. Men sen så sa en tjej kompis att köra med crit chance/crit damage också för att kunna göra damage.. Men då föreslog jag att det kanske är bättre att köra fullt HP och all res när man ändå ska tanka?.. eller vad säger ni?

Tacksam för all hjälp

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Skrivet av xZistence:

har börjat lira barbarian nu på inferno och ska köra tank tänkte jag.. har lite problem med items dock då jag är grymt osäker vad jag ska ha.. jag vet att jag ska ha ALL res på de.. Men sen så sa en tjej kompis att köra med crit chance/crit damage också för att kunna göra damage.. Men då föreslog jag att det kanske är bättre att köra fullt HP och all res när man ändå ska tanka?.. eller vad säger ni?

Tacksam för all hjälp

Jag föreslår att du struntar helt och hållet i stats som ökar din dps och kör fullt ut på defensiva stats. (försök givetvis också få så mycket strength som möjligt dock då det inte enbart ökar din skada utan även din armor.)

http://img35.imageshack.us/img35/898/barbarianw.jpg Som du ser här har jag väldigt låg dps, inte ens 10k, men klarar Diablo på Inferno utan problem. Visst, jag har problem med enrage på en del elite packs, men överlever å andra sidan enrage i över 3 minuter då den knappt gör någon skada på mig, och Diablo tog nog ungefär 30 minuter för mig att döda...

800-1000 all resistance, 50k hp, 10k armor och hyfsad life on hit så är act 3/4 inga större problem.

Items med hög armor är generellt väldigt underskattade också, armor är ju mer eller mindre exakt samma som all resistance, så det är ett tips om man inte har 100tals miljoner guld och spendera.

Tänk på att alltid köra Enchantress också, 15% armor buffen (som alltid är aktiv, även när hon är död) är för bra för att inte ha.

Folk som säger att melee är broken på inferno har antingen inte provat sen 1.0.3 eller har väldigt dålig gear, skulle säga att det nästan är lite för lätt, blev lite besviken på hur fort jag clearade inferno på min barb. (efter 1.03 patchen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

har börjat lira barbarian nu på inferno och ska köra tank tänkte jag.. har lite problem med items dock då jag är grymt osäker vad jag ska ha.. jag vet att jag ska ha ALL res på de.. Men sen så sa en tjej kompis att köra med crit chance/crit damage också för att kunna göra damage.. Men då föreslog jag att det kanske är bättre att köra fullt HP och all res när man ändå ska tanka?.. eller vad säger ni?

Tacksam för all hjälp

Ska du köra barb för att vara tank är det bara defensivt som gäller precis som Killerolav säger, allres, vit, str och en bra sköld med hög block% och gärna block% på fler items. Det blir dock en tråkig och oeffektiv barb i mitt tycke.

Spelar du mest solo och inte behöver tanka åt någon som gör din dps utan ska klara inferno solo tycker jag du ska sikta på en tornado-barb istället. Roligare och framför allt tar du dig fram betydligt snabbare. https://www.youtube.com/watch?v=aJOLG9BDHkQ&list=PLC08417BF68...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Killerolav:

Jag föreslår att du struntar helt och hållet i stats som ökar din dps och kör fullt ut på defensiva stats. (försök givetvis också få så mycket strength som möjligt dock då det inte enbart ökar din skada utan även din armor.)

http://img35.imageshack.us/img35/898/barbarianw.jpg Som du ser här har jag väldigt låg dps, inte ens 10k, men klarar Diablo på Inferno utan problem. Visst, jag har problem med enrage på en del elite packs, men överlever å andra sidan enrage i över 3 minuter då den knappt gör någon skada på mig, och Diablo tog nog ungefär 30 minuter för mig att döda...

800-1000 all resistance, 50k hp, 10k armor och hyfsad life on hit så är act 3/4 inga större problem.

Items med hög armor är generellt väldigt underskattade också, armor är ju mer eller mindre exakt samma som all resistance, så det är ett tips om man inte har 100tals miljoner guld och spendera.

Tänk på att alltid köra Enchantress också, 15% armor buffen (som alltid är aktiv, även när hon är död) är för bra för att inte ha.

Folk som säger att melee är broken på inferno har antingen inte provat sen 1.0.3 eller har väldigt dålig gear, skulle säga att det nästan är lite för lätt, blev lite besviken på hur fort jag clearade inferno på min barb. (efter 1.03 patchen)

ser dock att du har mycket life per second :P. samt ganska mycket life per hit..
Med vilken warcry kör du och passiva skills?

Skrivet av Xizten:

Ska du köra barb för att vara tank är det bara defensivt som gäller precis som Killerolav säger, allres, vit, str och en bra sköld med hög block% och gärna block% på fler items. Det blir dock en tråkig och oeffektiv barb i mitt tycke.

Spelar du mest solo och inte behöver tanka åt någon som gör din dps utan ska klara inferno solo tycker jag du ska sikta på en tornado-barb istället. Roligare och framför allt tar du dig fram betydligt snabbare. https://www.youtube.com/watch?v=aJOLG9BDHkQ&list=PLC08417BF68...

wow.. den builden var ju as grym :O.. dock så berättar han inte mycket om hans items.. Eller så förstod jag inte allt han sa xD

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Skrivet av xZistence:

ser dock att du har mycket life per second :P. samt ganska mycket life per hit..
Med vilken warcry kör du och passiva skills?

http://d3db.com/calculator/i/barbarian/277

Impunity på War Cry är ett måste.

Angående min life regeneration, inget jag har läst att någon annan kör eller så utan bara något jag ville prova, funkar rätt bra för mig i alla fall, ganska kul att outregga enrage på elite packs i flera minuter med bara min life regeneration.

Permalänk
Medlem

Behöva gear för 10-20 mille för att klara av a2? Klarade a2 med gear för 2 mille.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Min barbarian förstör act 3, kör Tornado Whirlwind build.

Med dessa stats: (Obuffat)

460-500 i all resistances. (Kan uppa ytterligare)
32% crit
254% crit dmg
1598 Life on hit
23657 DPS.

EDIT:
43k hp bör tilläggas.

Rätt lätt build att lära sig, bara snurra runt som ett fån så dör det mesta om man har gearen för det.
Finns säkert andra bättre speccs med, men jag finner min väldigt underhållande att spela, trots att man
kan dö på en del packs som är något jobbigare.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorgaE:

Min barbarian förstör act 3, kör Tornado Whirlwind build.

Med dessa stats: (Obuffat)

460-500 i all resistances. (Kan uppa ytterligare)
32% crit
254% crit dmg
1598 Life on hit
23657 DPS.

EDIT:
43k hp bör tilläggas.

Rätt lätt build att lära sig, bara snurra runt som ett fån så dör det mesta om man har gearen för det.
Finns säkert andra bättre speccs med, men jag finner min väldigt underhållande att spela, trots att man
kan dö på en del packs som är något jobbigare.

Jag kör precis som du Har lite bättre stats än dig, förutom life on hit. Ungefär hur mycket brukar du få med så hög LOH? Vill jämföra med min 10% life steal

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallow:

Jag kör precis som du Har lite bättre stats än dig, förutom life on hit. Ungefär hur mycket brukar du få med så hög LOH? Vill jämföra med min 10% life steal

Testade med bash nu, får i runda slängar 1680 hp per slag, hur mycket får du med 10% steal då? Vore ju rätt
fett om man kunde bygga mer steal med hög LoH lär ju bli rätt odödlig.

Edit:

Verkar som det varierar eller ifall något annat spelar in ibland får jag 2000 hp, vet inte om det kan vara någon
sammanslagning med någon annan tick, med runt 1650-1700 hp per slag verkar vara vanligast för mig.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorgaE:

Testade med bash nu, får i runda slängar 1680 hp per slag, hur mycket får du med 10% steal då? Vore ju rätt
fett om man kunde bygga mer steal med hög LoH lär ju bli rätt odödlig.

Edit:

Verkar som det varierar eller ifall något annat spelar in ibland får jag 2000 hp, vet inte om det kan vara någon
sammanslagning med någon annan tick, med runt 1650-1700 hp per slag verkar vara vanligast för mig.

Med Bash brukar jag väl critta runt 100-150k per slag så det blir väl säg 2000-3000 hp i snitt, är det gott om mobs kan det så klart bli högre när jag gör skada med sprint och WW samtidigt. Kan även bli mindre om jag inte crittar så ofta, fast jag kör med 56,5% crit chance. Sätter jag på Berserker blir det flera tiotusentals HP i sekunden

Var dock mer intresserad av hur mycket du healas när du kör sprint+WW då man får ganska många hits med det

Permalänk
Medlem

LoH är överlägset till man har riktigt hög dps. Det är inte dumt med 2.8%+ life steal på ett par might belts dock.