Inet köper resterna av JME Data – planerar butik i Malmö

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Byt ut personalen.

Vänligen
En Malmöbo

Skulle tyvärr med vissa personer vilja säga detta med. Några var riktigt duktiga dock.

Permalänk
Medlem

Inet skulle bli SJUKT välkomna till Malmö :'

Visa signatur

P67 Deluxe :: i7 2600k :: 6970CF w/ Arctic Accelero Xtreme II :: 120GB SSD :: Obsidian 650D

Permalänk
Medlem

Sjukt najs och se att Inet växer som de gör.

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Inaktiv

Äntligen en Inet butik här i näreheten!
Julen kommer tidigt i år ;D

Permalänk

Alltså, jag har nog aldrig varit in på en sådan butiken som i artikel bilden haha.... bara de små bonn-butikerna som aldrig har nåt i lager (tänk minamal storlek som en lite kiosk)

Visa signatur

I Packard Bell Easynote / Intel Pentium B899/8Gb DDR3/500 GB SSD/Linux Mint 20. & Win 10.

Permalänk
Medlem

Grattis Malmö! Klart den bästa försäljaren av datorkomponenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Tycker det borde vara en butik i huset bredvid mitt Ne men en riktig datorbutik här runt Kalmar vore väldigt najs! Om dem öppnar i Kalmar får dem ju Öland, Oskarshamn och Växjö (kanske Gotland lite också då färjan går till Oskarshamn ) har bara MediaMarket och Elgiganten här typ och det är ju inte så kul... Så det blir till att sitta hemma och beställa via nätet istället, på gott och ont. Skulle vara kul om det fanns en butik här i närheten där man faktiskt kan se och testa varan. Alltså testa massa olika möss och tangentbord tex och sedan köpa Nu sitter man ju mest och gissar när man beställer på nätet och går efter recensioner typ...

Tycker jag personligen låter strålande, för att strategiskt täcka östkusten. Eller kanske bara för att jag är boende i området. Den enda datorbutiken som fanns till hands lade ner för inte så längesedan(MIBOTech?), trevlig och kunnig personal. Däremot var det lite värre ställt med lagerförda varor. E-handel i all ära, men är det inte så mycket trevligare att gå runt och botanisera bland produkterna. Räknar inte MediaMarkt, EL-Giganten osv, som aktörer i samma kategori, då de i stort sett helt saknar handel med datorkomponenter. Inte heller Webhallen ser jag som en direkt konkurrent. Det närmsta i nuläget är väl Dustin, fast att de då inte har fysiska butiker.

Tummen upp för Inet! Extra kudos för återanställning!

Permalänk
Medlem

Det är alltid lika kul att dom öppnar flera Inet-Butiker runt om i landet.

Hoppas det öppnas ett i Falun nån gång.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikken:

Detta tycker vi om! Bor visserligen i Lund men endast 10 min till Malmö. Hoppas ni även säljer pingvinstänger i butikerna

Köp en i ngn kiosk bredvid

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Nice!

Riktigt roligt! Inet + webhallen står för en stor del av teknikleveranserna till mig. Roligt också för de anställda på JME.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Byt ut personalen.

Vänligen
En Malmöbo

Jag håller fullständigt med dig !

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

INET IS <3

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Inaktiv

Var min första tanke när JME kursa.
Kul att dom expanderar, satsar på störst

Permalänk
Medlem

Awesome news! Jag bor förvisso i NÖ Skåne men en Inet-butik på 10 mils avstånd gillas skarpt!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Så jävla gött har dock inte så långt till malmö kan inte bli mycket bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntecNisse:

Alltså, jag har nog aldrig varit in på en sådan butiken som i artikel bilden haha.... bara de små bonn-butikerna som aldrig har nåt i lager (tänk minamal storlek som en lite kiosk)

Butiken på bilden ligger i Uddevalla, på Torp köpcentrum.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Entusiast

Najs! Dock om dom ska ligga kvar där JME låg så är läget inte jättebra för folk utan bil. Visst det går bussar dit men vem vill sitta i en halvtimme dit och sen en halvtimme tillbaka igen bara för att kunna fortsätta sin dag (tar dock typ 5 min med bil, det är bara att stadsbussarna är så grymt långsamma)

Permalänk
Medlem

Nice! vad bra!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Tummen upp för Inet, grymt bra företag Där jag handlade in min rig i höstas :D. Ska bli nice o ha dem härnere i Skåne!

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Svart - Moderkort: MK Gigabyte GA-990FXA
Cpu: AMD FX (tm) - 8350 Eight core processor 4Ghz/4,2Ghz - Ram: Corsair 12GB 1600MHz XMS3
Grafikkort: Sapphire 7950 Vapor-X 3GB GDDR5
Vattenkylning: Corsair Cooling Hydro H60 - SSD: 60GB Corsair SATA, Force 3
Fläktar: Bitfenix Spectre Pro 140 MM Topp. 3x NZXT 120 MM rest. [BF3 - Zaifer]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Captech distrubution (som äger inet) verkar ha en välfylld kassa!

Skickades från m.sweclockers.com

De köpte Gtek 2006....

Permalänk
Medlem

Gött att de har hittat till Skåne..även om deras e-handel funkar kanonbra..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk

Inet, ni har inte lust att öppna en butik i Helsingborg också? Smäll upp en butik bredvid Netonnet så ni slår siba chefen riktigt på fingrarna.
Jag har liksom hatat Siba sen de köpte upp Netonnet. De förstörde Netonnet totalt. Alla grafikkort, chassin, processorer, rubbet försvann. Nä, ner med skitbutiker som Siba och Netonnet och upp med trevliga datorbutiker. Please forgive me...

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Inet, ni har inte lust att öppna en butik i Helsingborg också? Smäll upp en butik bredvid Netonnet så ni slår siba chefen riktigt på fingrarna.
Jag har liksom hatat Siba sen de köpte upp Netonnet. De förstörde Netonnet totalt. Alla grafikkort, chassin, processorer, rubbet försvann. Nä, ner med skitbutiker som Siba och Netonnet och upp med trevliga datorbutiker. Please forgive me...

Ja. Det hade varit guld. Ta över PC DOktorn så är det givet!
Dom slår ju igen snart ju.
Centralt & bra så är vi hemma med höet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duveke:

Ja. Det hade varit guld. Ta över PC DOktorn så är det givet!
Dom slår ju igen snart ju.
Centralt & bra så är vi hemma med höet

Hur har du tänkt Inet ska överleva bättre än Pc doktorn i hbg? dom allra flesta beställer väll saker ifrån internet känns det som.
Personligen bor jag själv 5minuters gångavstånd ifrån posten på en ica-stormarknad och finner det mycket bekvämare att handla på det viset.

Permalänk
Skrivet av matlo:

Hur har du tänkt Inet ska överleva bättre än Pc doktorn i hbg? dom allra flesta beställer väll saker ifrån internet känns det som.
Personligen bor jag själv 5minuters gångavstånd ifrån posten på en ica-stormarknad och finner det mycket bekvämare att handla på det viset.

Tja, det som de flesta konsumenter tittar mest på, priserna. Sen att du känner dig bekvämare med köpa via postorder är ju en smaksak. Dock är där dem som vill åka ner till stan och köpa sina saker direkt!

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Skrivet av smacked:

Härlig! Saknas i Uppsala eller Västerås dock

Skickades från m.sweclockers.com

Vadå Uppsala? Vi har typ 3 alina, webhallen och xcore... Det räcker och blir över! Okej dom kan enligt mig komma hit och bort med alina...

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem

Vet inte riktigt vad jag ska tycka..... Verkar som Inet höjer priserna varje gång dom tar över en butik. Inet är absolut inte billiga längre, har aldrig nåt "jippo" för oss på sweclockers och deras lagerrens är ett skämt. Kommer ihåg tiden då Inet alltid hittade på nåt kul, antingen superrea eller nån tävling där man fick sitta och spamma F5 knappen hela j*vla dan (och natten).
Jag vill ha gamla Inet tillbaka, och skulle det lyckas får ni gärna öppna en butik i Växjö eller ta över alla Expert butiker i hela landet (jag kommer inte sakna dom).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Det är tufft just nu för det flesta elektronik företag, då stora koncerner försöker slå sig in på den svenska marknaden, varför det har blivit så här är för att vi svenskar är just nu ett av det starkaste länderna rent ekonomiskt i Europa.

Detta gör att vi skriker efter det allra senaste inom allt som har med teknik att göra i princip, då vill man vara med på vårt tåg efter som vi inte är rädda att testa ny teknik och det är ett perfekt land att testa nya produkter då vi är bra på att säga ifrån vad vi tycker är fel, så fixas detta innan resten av Europa får produkterna i stor skala.

På detta sätt kan man kontrollera "skadan på sitt rykte" vilket man gör genom generösa byttes garantier eller bättre vara om man inte är nöjd, så Sverige är landet man skall vara i om man vill se vad som kommer sälja i resten av Europa.

Visa signatur

Det är bättre att brinna intensivt i stället för att vittra bort

Permalänk
Medlem

Tycker här borde finnas någon från inet som kan svara på frågor i tråden

Visa signatur

AMD 955@4.2GHz | Corsair H60 (2x FD@1000rpm) | 460gtx 768mb@864mhz | Corsair 2x2gb 1600mhz | MSI 870A-G54 | Antec Three Hundred | OCZ 600w

Permalänk
Medlem

Jag har försökt övertala mig sjalv om att Helsingborgare inte alls lider en nagon sorts syndrom som verkar fa dom a tro att de bor i varldens största, basta och vackraste stad. Dock sa har ingen kunnat motbevisa min teori, varför skulle de öppna upp en butik i Helsingborg av alla javla stader ?