Permalänk
Medlem

Länk till Signatur i HotMail

Hej. Jag använder iMac Intel 10.6.8 64 bit och dess mailfunktion och Comhem som funkar perfekt. Jag har även en länk i signaturen.
Jag har aldrig provat pc. Några gånger försökte jag att lägga till GMail och HotMail men raderade dem ganska snart eftersom det blev mer problem än glädje med dessa och saknar dem inte.

En kvinnlig granne har en pc och HotMail. Jag har gjort en animering som jag vill att hon lägger in i sin signatur.
Går det att lägga in en länk i HotMail och hur gör man.
Tack för tips

Permalänk
Medlem

Step by step.

1: Logga in på Hotmail kontot
2: Gå till inkorgen
3: I högra hörnet bredvid hjälp ikonen står det alternativ
4: Tryck på pilen och välj fler alternativ
5: Nu kommer det upp en sida med olika alternativ som du kan ändra
6: Under kategori skriva e-post hittar du signatur
7: Tryck på alternativet
8: Nu kan du ändra signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Step by step.

1: Logga in på Hotmail kontot
2: Gå till inkorgen
3: I högra hörnet bredvid hjälp ikonen står det alternativ
4: Tryck på pilen och välj fler alternativ
5: Nu kommer det upp en sida med olika alternativ som du kan ändra.
6: Under kategori skriva e-post hittar signatur
7: Tryck på alternativet
8: Nu här under kan du ändra signatur

Buddaz tack för hjälpen. Det var en proffsig redogörelse.

Permalänk
Medlem

Var själv lite osäker och lite sent så hjärnan fick lite hjälp genom att jag sökte det du ville ha. Sedan testade jag själv. Eftersom jag använder Hotmail. Däremot är jag inte inne och ändrar på inställningarna varje dag.

Alltid bäst att förklara så att andra förstår.

Permalänk
Medlem

Färjestadssupporters har aldrig fel. Vi skall testa senare idag. Det enklaste vore att jag registrerar ett hotmailkonto och själv testar, men det funkar inte för mig att bara lägga in ett hotmail tillsammans med macmail.
Jag vill inte överge POP som fungerar alldeles utmärkt men jag tror att hotmail kräver det andra vad det nu heter. Men visst går det att lägga till en 5:e mailadress under de andra utan att behövas trixa så de andra börjar strula så lägger jag gärna dit ett hotmail.
Tack.
http://i1023.photobucket.com/albums/af353/Spender19/Skrmavbil...

Permalänk
Medlem

Hotmail använder POP3 när det används via mail klient.

Hotmail skapar därefter en egen flik som heter POP3 som man hittar i inkorgen när man loggar in på Hotmail.
Använder man en annan mail klient än Windows live mail måste man logga in på nätet och sedan gå in i POP3 fliken och radera mailen ifall man inte vill spara mailen på serven.

Är det den här mail klienten du använder.
http://support.apple.com/kb/HT2500?viewlocale=sv_SE&locale=sv...

"konfigurerar automatiskt konton anslutna till de vanligaste e-posttjänsterna, som Gmail, Yahoo!, AOL, Windows Live Mail och Exchange 2007-servrar med stöd för AutoDiscovery. För dessa vanliga tjänster behöver du bara ange ditt namn, din e-postadress och ditt lösenord så är det klart."

Permalänk
Medlem

Tack buddaz. Jo, det är den mailklienten jag använder. Jag gör ett försök.
Tack