dual monitor på grafik kort och inbyggd vga port.

Permalänk
Medlem

dual monitor på grafik kort och inbyggd vga port.

kan jag ha en skärm på grafik kortets dvi utgång samtidigt som jag har en annan skärm på det inbyggda vga utgången? finns det något program som tillåter det?

Permalänk

Det hjälper nog mer om du berättar vad du har för prylar i datorn oxå

Permalänk
Medlem

nej det går inte eftersom det integrerade stängs av när du kör dedikerat kort. Men normalt kan man koppla minst två skärmar på det dedikerade kortet, så varför gör du inte det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Normalt kan man koppla minst två skärmar på det dedikerade kortet, så varför gör du inte det?

det kom inte med någon dvi kabel med skärmen och det är bara dvi uttag på mitt grafik kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinus:

det kom inte med någon dvi kabel med skärmen och det är bara dvi uttag på mitt grafik kort.

Kolla i kartongen till grafikkortet efter en dvi->vga adapter, de brukar skicka med en sådan. Det är ofta bara ett av uttagen på kortet som klarar vga så kolla eller prova dig fram.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

nej det går inte eftersom det integrerade stängs av när du kör dedikerat kort. Men normalt kan man koppla minst två skärmar på det dedikerade kortet, så varför gör du inte det?

Det går på vissa moderkort eftersom jag själv använder ett asus p8z68 kort och kör min tv genom det inbyggda kortet och 2 skärmar i det "externa" Behövde bara dra igång igpu tror ja det hette i bios sen va det bara att köra,

Permalänk
Hedersmedlem

Bumpa inte din tråd gabinus för detta är mot reglerna. Ha tålamod och särskilt mitt i natten!

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM