2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Länken tycks inte funka längre?

Jodå, http://cdon.se/hemelektronik/(2tb)_oem_extern_h%C3%A5rddisk_d...

Permalänk
Medlem

Om det är en 2.5 tum blir det köp direkt!

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Existerar massa sådana på ebay (samt skojarsidor på nätet), så helt otroligt är det knappast.
Även 2tb 3.5" extern hdd för det priset är "för" billigt i dagsläget..

Däremot som någon påpekade tidigare, tittar man på bilderna verkar det bara röra sig om ett tomt fodral..

varför skulle CDON handla på ebay? och försöka lura oss på några sketna hundralappar?
CDON omsatte mer än 3 miljarder förra året ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av borz:

CDON är rätt duktiga på goodwill. Kommer ihåg hur vi fick våra HD6950is för 1700 kr när billigaste på prisjakt kostade 2500 kr.

Håller med, fick ett 7970dc II top för 4,2k när det var en tusing dyrare överallt annars. Inget gnabb om det utan de skickade ut dem som de skulle men ändrade snabbt priset efteråt:)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

om man tar saker och ting via edin är cdon kanon vid strul

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkade i FF men inte i Opera Märkligt..

Ser lite suspekt ut får jag väl ändå säga. Men det står ju att det är 50% prissänkning på den, så 599 x 2 = 1198kr.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/western_digital_elements_hdd_usb...
En sån klirra jag o polarn för 2 veckor sedan för 560kr styck Så visst fan kan man hitta billiga diskar där ute... Var ju nån tråd här om att det inte var så jävla mycketproblem för HDD tillverkarna som dom försökte måla upp.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimbom3:

http://cdon.se/hemelektronik/western_digital_elements_hdd_usb...
En sån klirra jag o polarn för 2 veckor sedan för 560kr styck Så visst fan kan man hitta billiga diskar där ute... Var ju nån tråd här om att det inte var så jävla mycketproblem för HDD tillverkarna som dom försökte måla upp.

Där har vi 3.5 tum och inte 2.5 tum, väldigt stor skillnad. Dessutom den dubbla lagringen. Produktbilderna ser inte ens nästan seriösa ut.

Något är lurt.

Permalänk
Medlem

Avbeställde för det verkar konstigt med 2.5" 2TB för 599kr.

Permalänk
Medlem

Verkar lurt, men beställde två stycken ändå så får man se vad som händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Tror du cdon blivit hackade av nå kinesbolag som säljer externaskal med en liten usb sticka i eller? Har dom gjort fel och dom har fått in massa beställningar kommer dom nog ta bort alla ordrar eller skicka ut email eller något liknande... För dom kan fan inte skriva så många fel och tro att man ska betala för det ändå...

Även om det är 3.5 istället för 2.5 så är 600kr galet billigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Man kan ju också beställa på faktura Man betalar ju inget innan man har produkten då

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Inaktiv

inget lurigt med diskarna, kolla på bilden, knas märket från seagate finns på den
http://cdon.se/hemelektronik/oem_6.35_cm_1tb_extern_h%C3%A5rd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

Tror du cdon blivit hackade av nå kinesbolag som säljer externaskal med en liten usb sticka i eller? Har dom gjort fel och dom har fått in massa beställningar kommer dom nog ta bort alla ordrar eller skicka ut email eller något liknande... För dom kan fan inte skriva så många fel och tro att man ska betala för det ändå...

Även om det är 3.5 istället för 2.5 så är 600kr galet billigt..

Du har rätt i det...billigt är det även om dom enbart duger som lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

inget lurigt med diskarna, kolla på bilden, knas märket från seagate finns på den

Fast det där är 1TB ... Den har en annan bild än 2 TB ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

hmm jag har svårt att tro det är en 2.5 tum i 2tb disken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

hmm jag har svårt att tro det är en 2.5 tum i 2tb disken.

allt utom priset tyder ju på 2,5 .. =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Fast det där är 1TB ... Den har en annan bild än 2 TB ...

Den där 1GB verkar ju klara USB 3 också om man ska tro beskrivningen. Så den är ju lite mer användbar (om man nu inte slaktar höljet på den andra och tar 2TB disken inuti).

2TB förresten - det finns väl inte ens 2.5tums diskar som är så stora?! Och fanns det så skulle de knappas dumpas ut till extra pris...

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD

Permalänk
Medlem

Beställde iaf 2st också. Kan alltid hävda distansköplagen ifall det strular.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av fizzdan:

det är ju max-gränsen för USB2.0, dvs. 480 mbit ... så, mjo väldigt troligt ...

Oavsett om du är ironisk eller ej måste jag be dig att inte sprida helt felaktiga fakta. Maxgränsen för USB 2.0 är 480 Mbit/s, INTE 480 MB/s. Det går INTE att föra över data med 480 MB/s över USB 2.0.

Skrivet av Hzup:

Tänkte köpa 2st för att raida som frapsdiskar... Någon som köpt dessa och kan berätta vad som sitter i?

Rent spontant skulle jag inte rekommendera att RAIDa externa USB 2.0-diskar (som dessutom är 5400rpm) för Fraps. Överföringshastigheten kommer inte bli lika hög som för interna diskar. Men det kanske räcker ändå. Du kan ju prova, för all del!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

allt utom priset tyder ju på 2,5 .. =/

Finns ju knapp 2.5 2 tb diskar att köpa inte vad jag hittar på inet/ komplett

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att CDON är medvetna om ett eventuellt kommande prisras på hårddiskar? Jag har beställt 2 st. Funderar på att beställa en tredje för raid 1+0. Eller värt att sätta i en nas-enhet?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Oavsett om du är ironisk eller ej måste jag be dig att inte sprida helt felaktiga fakta. Maxgränsen för USB 2.0 är 480 Mbit/s, INTE 480 MB/s. Det går INTE att föra över data med 480 MB/s över USB 2.0.

Rent spontant skulle jag inte rekommendera att RAIDa externa USB 2.0-diskar för Fraps. Överföringshastigheten kommer inte bli lika hög som för interna diskar. Men det kanske räcker ändå. Du kan ju prova, för all del!

Plockar ju självklart ur dem ur bastun (skalet), och kopplar in dem i datorn som vilka interna diskar som helst.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Finns ju knapp 2.5 2 tb diskar att köpa inte vad jag hittar på inet/ komplett

Det finns inga vanliga interna 2.5"s diskar på 2TB att köpa just nu, men det finns däremot 2st externa hårddiskar på 2.5" enligt prisjakt.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Hzup:

Plockar ju självklart ur dem ur bastun (skalet), och kopplar in dem i datorn som vilka interna diskar som helst.

Ja, det är klart. Ursäkta min dumhet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Rent spontant skulle jag inte rekommendera att RAIDa externa USB 2.0-diskar (som dessutom är 5400rpm) för Fraps. Överföringshastigheten kommer inte bli lika hög som för interna diskar. Men det kanske räcker ändå. Du kan ju prova, för all del!

Jag har aldrig sagt nått om 480 MB/sek.. Jag skrev 480 mbit ... Läs om, läs rätt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kollade lite snabbt på första sidan, men hittar ingen som har sagt något om oem, vad menas detta på en extern hårddisk?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marcusk:

Det finns inga vanliga interna 2.5"s diskar på 2TB att köpa just nu, men det finns däremot 2st externa hårddiskar på 2.5" enligt prisjakt.

cdon har skrivit fel, det är inte helt ovanligt
100% säkert på att det ska vara 3,5" och 99% säkert på att HHD;n är en seagate green

Permalänk
Medlem

Oops... Kan det tänkas vara en bluff trots allt?
http://community.wdc.com/t5/Off-Topic-Discussions/FAKE-Wester...

Hantol kanske har börjat tillverka oem hårddiskar?! ;p
funderar på att avbeställa eller ringa cdon och be dom plocka isär en hårddisk och kolla.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Kollade lite snabbt på första sidan, men hittar ingen som har sagt något om oem, vad menas detta på en extern hårddisk?

Original Equipment Manufactor. Alltså en fabrik som tillverkar delar som sedan ett annat företag sätter namn på. "Original delar" alltså.

Själv slog jag till på den här som verkade mer lockande;
http://cdon.se/hemelektronik/oem_extern_h%C3%A5rddisk_1tb_modell%3a_vk-23a_(bl%C3%A5)-20639301
1TB 7200 varv 32MB cache USB3.

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD