Permalänk
Medlem

flash player grrr

efter den senaste uppdateringen av flashplayer har jag börjat få extremt många tillfällen då skiten hänger sig när man är på t.ex. youtube, är det någon annan som råkat ut för det eller är det bara jag ?

Permalänk
Medlem

Flash i ett nötskal. Det kraschar minst 5-10 gånger om dagen för mig i chrome. Adobe DÖÖÖÖ!

Permalänk
Medlem

verkar att så fort jag öppnar 2 olika sidor som båda använder flash så hänger det sig, aldrig haft detta problem förut =_=

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Flash i ett nötskal. Det kraschar minst 5-10 gånger om dagen för mig i chrome. Adobe DÖÖÖÖ!

Inte för att jag gillar flash speciellt, men inte är det flash i ett nötskal att krascha 5-10 gånger om dagen. Kan inte minnas att det kraschat någonsin för mig, så du måste ha något annat problem med din dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Inte för att jag gillar flash speciellt, men inte är det flash i ett nötskal att krascha 5-10 gånger om dagen. Kan inte minnas att det kraschat någonsin för mig, så du måste ha något annat problem med din dator.

Nej, flash är förjävligt^^ Drar en väldans massa cpu när den inte alls hade behövt göra det..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag VISSTE att det var flash som cp:ar med mig... konstigt nog händer detta bara i Firefox... funkade däremot när jag testade *host*IE*host*

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillyme:

efter den senaste uppdateringen av flashplayer har jag börjat få extremt många tillfällen då skiten hänger sig när man är på t.ex. youtube, är det någon annan som råkat ut för det eller är det bara jag ?

Jag blev rekommenderad att stänga av hårdvaruaccelerering i flash och sedan starta om datorn. Fungerar perfekt nu.

EDIT: För att göra det behöver du bara högerklicka på en flashvideo->välja settings->menyn längs till vänster->kryssa ur "Enable hardware acceleration".

EDIT2: Addade pilar för enkelhetens skull.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbleq:

Nej, flash är förjävligt^^ Drar en väldans massa cpu när den inte alls hade behövt göra det..

Skrivet av ozo64:

Flash i ett nötskal. Det kraschar minst 5-10 gånger om dagen för mig i chrome. Adobe DÖÖÖÖ!

Detta är då inte ett typiskt beteende för flash men det är synd att vissa får problem. Det enda negativa jag kan se med flash är att det drar mer ström.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallungs:

Jag blev rekommenderad att stänga av hårdvaruaccelerering i flash och sedan starta om datorn. Fungerar perfekt nu.

EDIT: För att göra det behöver du bara högerklicka på en flashvideo-välja settings-menyn längs till vänster-kryssa ur "Enable hardware acceleration".

vart hittar man det då ? hittar ingen fil på datorn där jag kan komma in i flash

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillyme:

vart hittar man det då ? hittar ingen fil på datorn där jag kan komma in i flash

Kan du få igång det alls utan att det kraschar? I sådana fall kan du ju tralla in på random youtubevideo och fixa det.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillyme:

vart hittar man det då ? hittar ingen fil på datorn där jag kan komma in i flash

Kan du inte hitta en flashvideo att högerklicka på??? Ska finnas rörlig reklam till höger om detta inlägg, annars så kan du kolla in en video på youtube...

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

så har gjort som i tipset nu så återstår bara att se ifall man slipper krascher nu xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillyme:

så har gjort som i tipset nu så återstår bara att se ifall man slipper krascher nu xD

Vill du återkomma med hur det gick?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallungs:

Vill du återkomma med hur det gick?

fick fortfarande samma problem, har gått tillbaka nu till 11.2 flash å det funkar utan några problem alls