Fuskar DU i onlinespel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Nej exploatera betyder inte att överanvända något, exploatera betyder att använda något.

Jag orkar inte dra några exempel, men om du är intresserad kan du ju testa att söka på "WoW world first exploit" så lär du få väldigt många exempel på vad folk gjort i det spelet.

Sen vad för buggar som är tillåtna och vad som inte är tillåtet det är en enda jävla gråzon så därför ser inte jag något problem med att använda sånt överhuvudtaget.
Det är upp till speltillverkaren att patcha bort skiten om man inte vill ha det i spelet istället för internetpoliser som tror att de bestämmer vad man får och inte får göra.

Jamen va kul. Jag ändrar inte spelet när jag kör ambient occlusion med nvidia grafikkort i cs source.
Kan jag spela med gott samvete och se igenom smoke!! *not*
Lägg ner, använda buggar/glitchar är nästan lika lågt som att använda fusk ffs!!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Wow, gratulerar. Antingen spelar du alltid på privata servrar eller så har du haft en magnifik tur. Har aldrig ens hört talas om någon som inte har stött på problemet.
Nu vet jag inte om dessa spelare var retarded eller whatnot men spelaren laggar tveklöst så för mig är det ett "hmmm...?"
Den här är bättre

Första filmen, snubben kommer bakom fienden, när han går in i rummet täcker alla andra dän högra dörren (för han vänster) och ingen tänker på vägen där han kommer ifrån då bara teammates brukar komma där. Han matar ner några, sedan kommer han upp bakom ryggen på resten och därmed döda dom. Jag kunde inte se att någon direkt lyckades sikta på han och skjuta han. I min mening så sög spelarna och det var inget solklart med att han hade lagg etc.

Film 2, GZ du hitta något kast xbox spel, vilket bara förtydligar min förra post.

Permalänk
Skrivet av Tino:

Första filmen, snubben kommer bakom fienden, när han går in i rummet täcker alla andra dän högra dörren (för han vänster) och ingen tänker på vägen där han kommer ifrån då bara teammates brukar komma där. Han matar ner några, sedan kommer han upp bakom ryggen på resten och därmed döda dom. Jag kunde inte se att någon direkt lyckades sikta på han och skjuta han. I min mening så sög spelarna och det var inget solklart med att han hade lagg etc.

Film 2, GZ du hitta något kast xbox spel, vilket bara förtydligar min förra post.

Märkligt att du har missat all debatt om hit detection speciellt i BF3, men så kan det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

IDDQD

http://nyskaparna.nu/iddqd.png

Jag har aldrig fuskat online. Offline dock...

Klockren!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Märkligt att du har missat all debatt om hit detection speciellt i BF3, men så kan det vara.

Det är skillnad på att hit detecten inte alltid är 100% perfekt än att vara odödlig och det som ditt klipp visar. Sitter man på bra burk mot en bra server med en bra lina så klarar man sig långt.

Permalänk

Jag fuskar aldrig. Är skill-naden tillräckligt stor kan någon som faktiskt är hyfsad bli ägd 50-0 av en spelare i världsklass, SPECIELLT i duell skulle jag vilja säga, men även i icke-rundbaserad TDM eller CTF.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

inget fuskande, har förut vart lika frusterad som dig gällande andra fuskare, men iom att dem är ÖVERALLT så orkar jag inte bry mig längre då jag vill spela spelet och får helt enkelt acceptera att det finns fuskare och lägger inte ner någon energi på dem längre.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Inaktiv

Fuskandet är ett roligt kompliment till singelplayer spel när man klarat dem.
Några få titlar jag kommer på just nu:
GTA: En uppsjö av möjligheter är kul att leka med.
Far-Cry: Kul att leka med AI.. invis / noclip / god
Little Big Adventure 2: Walkthrough för att ta reda på var man skulle gräva..

WOW: Köpa guld + program som gjorde att man kunde springa upp för vertikala väggar.
Counter-Strike: Fuskade rejält i spelet. Speciellt under beta stadiet. OGC lyfte ögonbrynen när man helt plötsligt kunde se genom miljön.. Mitt mål vara inte att fuska så att folk såg.. Det var bara kul att leka med det.
Diablo: Maphack uppskattades för bossruns!

Permalänk
Medlem

Singelplayerspel som har farm-moment. Sådant tänker jag inte lägga min tid på, så t.ex. skyrim fix sig en omgång med konsollen.

Multiplayerspel blir det inget sådant på. Men jag blev nyligen anklagad och bannad från vindictus då de trodde jag fuskat. De hade folderscannat min dator med deras hackshield och hittat någon fil de ansåg vara ond.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Skrivet av Tino:

Det är skillnad på att hit detecten inte alltid är 100% perfekt än att vara odödlig och det som ditt klipp visar. Sitter man på bra burk mot en bra server med en bra lina så klarar man sig långt.

Nu ska jag skriva ett svar som du skulle ha uttryckt dig: Visst har hit detection med latensen att göra.

Jag satt på en optisk 100 lina innan jag nu tillfälligt lånar ett ADSL... mina erfarenheter i exempelvis BF sträcker sig mestadels över en perfekt lina. Skillnaden nu är att jag lirar på (eller försöker hitta en) public. Det kanske är där skon klämmer... likväl så är det inte mina skills som går berserk när andra inte träffar mig, punkt.

Permalänk
Medlem

Aldrig fuskat själv men det steam accet jag använder är 1.6 o CZ bannat på(Inte jag som fick det bannat men endå) har alla mina spel på det o orkar inte byta nu, hoppas inte det har något med CS GO att göra bara så jag kan spela det

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Det intressanta är att det verkar som att vissa länder har mer fuskare än andra, hrrm.. ryssland/tyskland..

Fel:)
Om du tänker på tyskland, som har mest antal spelare inom CS:S i världen, så är deras statistik på antal fuskare ingenting jämnfört med antal spelare.
Sverige och Norge däremot har en ganska stor andel fuskare jämntemot antal spelare.

Tyskland kanske har MER antal fuskare än sverige har, men inte jämt emot deras spelarantal.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har testat fusk till Online-Spel som jobb och sedan kommit upp med mot medel. Dock satt jag ej på Live-servers när testerna utfördes.

Företag jag jobbat för med detta är Sierra Online, Codemasters, Norseman Games, Star Vault. Skulle ha hoppat på jobb hos Blizzard men frugan ville inte flytta utomlands.

Permalänk

Holy shit, det verkar som att Sverige ligger skyhögt i listan... procentuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Holy shit, det verkar som att Sverige ligger skyhögt i listan... procentuellt.

mjo, den där statistiken är ju ganska meningslös om man inte samtidigt får reda på spelarantal från länderna i samma ögonblick.
dessutom är det år 2010 grafen behandlar.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Det enda spel jag "fuskat" i är väl GTA IV, med en trainer så man kan flyga runt och ha kul med polarna

Annars fuskar jag aldrig, och tycker det bara är tråkigt när folk fuskar, dom förstör ju bara för andra :/

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Jag fuskar aldrig i multiplayer. Däremot funderar jag strarkt på att börja göra det i BF3 då man märker hur många fuskare det finns. Pbbans har över 10 000 upptäckta fuskare i BF3 men troligen finns det minst 10 000 till som inte har upptäckts om man jämför med BC2.

http://www.pbbans.com/master-ban-index.html

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av SoilBleed:

För att ta ett konkret exempel:
Du spelar "Bukarest the game". Du får en kill sen dör du, en kill en death osv. Du spelar i ett halvår och du blir aldrig bättre. Detta är din k/d ratio helt enkelt.
Sen går du in på en annan server, du märker inget lag och din ping är låg men du kickar rejält med ass. Du hamnar på 50 kills och 0 deaths när första ronden är slut.

Vad gör du i detta läget och hur tänker du?

Shit va dåligt folk

Permalänk

När jag körde Runescape förut, så "bottade" jag. Har alltid velat ha 99 i någon skill, varit en av mina drömmar sen när jag var liten. Har spelat det i 6-7 år kanske? Eller 5. Har haft tusentals gubbar, alla sög. Lol. Men aa, tack vare bottningen så nådde jag min dröm.

Spelar dock inte Runscape nå idag, då jag anser JaGex har förstört det ganska hårt.
Oh well.

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Skrivet av Överkill:

Shit va dåligt folk

lol men va fan.
Så kommer jag att köra fortsättningsvis... om jag har samvete till det

EDIT:
Körde BF3 och laggade loss (iofs var det många andra som gjorde det också.) Då plötsligt finns det en KPD kvot på servern!
Hahahaha, kan inte sluta garva. Ja, bäbisarna får ha sina nappa.. potto.. eller jag menar, non-skill, mainstreamspel ifred hädanefter.

Det är inte konstigt faktiskt att folk fuskar när glöden inte finns. Det finns per default inte kickar kvar i battlefield.. eller för att vara rättvis, i servrarna.
BF3 är pointless... totalt. Vad ska jag nu spendera min tid och inköpta spel på?
...hmmm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Väldigt väldigt sällan. CS, både 1.6 och CSS, har jag prövat att fuska några fåtal gånger mest för att se hur det är - och då har jag ändå spelat sedan 1.4 och antalet gånger jag har fuskat är max 5. I WoW har jag 'fuskat' lite grann med XYZ och bots, men aldrig i kompetitivt spelande; där det man gör faktiskt spelar någon roll och där det kan påverka andra spelare. XYZ har jag t. ex använt för att utforska utsidorna av instanser och sånt, och bots har jag använt för att farma honor. Skulle aldrig få för mig att MMR-abusa eller använda mig av XYZ eller liknande i arena t. ex.

Så ädelt att du gör det utan att påverka andra, men ändå smyger in WoW honor-farming som om det vore harmlöst och inte alls sjukt stjälpande för laget som måste dras med din bot-rumpa.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Så ädelt att du gör det utan att påverka andra, men ändå smyger in WoW honor-farming som om det vore harmlöst och inte alls sjukt stjälpande för laget som måste dras med din bot-rumpa.

Visst är det? Lyckligtvis så råkar jag vara världsbäst i vanliga fall och carryar hela laget så det är okej och jag kan garantera dig att jag i 99.9% av alla fall gör att laget vinner istället för att göra så att det förlorar. Dessutom har jag en sån där fräsig och bra bot som faktiskt bidrar med något och det händer inte allt för ofta att jag drar ner laget. Kan till och med våga lova dig att det aldrig någonsin har hänt. Inte nog med det så är det väldigt väldigt sällan som jag faktiskt bottar.

Permalänk
Skrivet av Tyranow:

Fuskar hela tiden på BF3, kör med Unlimited Radar vilket jag vet många andra också gör.

VARFÖR?? :s

Hatar verkligen fuskare över allt annat. De bara förstör för alla andra. Ni borde skämmas.

edit: Notera, SP-fusk är ok imo. Multiplayer däremot...

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem

Har aldrig fuskat, men har provat en hel del fusk och bottar på vår egen server. Det är något varje seriös serveradministratör bör göra för att få en bättre inblick i hur de fungerar och för att lära sig att känna igen dem.

Permalänk
Medlem

Endast att få endless med prestige tokens i mw3

annars endast offlinespel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk

Jag har inte själv satt mig in i hur fuskandet genomförs. Eftersom jag själv mestadels kör BF3 och blir skogstokig när jag upptäcker fuskare så skulle det aldrig falla mig in i att själv fuska.

Det är ju för fasen som att dopa sig inom idrotten. Tänk om alla kunde lira på samma villkor. Så mycket roligare det skulle vara.

Kan väl tillägga att jag även kan få utbrott på folk som är duktiga, men det har inte med saken att göra.

Vore ypperligt om man på ngt sätt kunde hitta ett 100% säkert system som upptäcker fuskare och därefter "bannar" deras konto på livstid.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Fuskade en gång för väldigt länge sen på CS 1.6.
Hade Wallhack och Aimbot och fullständigt ägde ut alla. Sen blev jag "sur" på mig själv för att jag fuskade och tog bort skiten för att senare fortsätta ärligt.

Sen dess har jag då aldrig fuskat igen, däremot stött på fuskare. Det bästa av allt är ifall man skulle spela mot en nybörjare som senare kallar en för fuskare, p12:a och massa andra fula ord som inte borde skrivas här

Permalänk
Medlem

Fuskar aldrig online, inte i single player heller faktiskt. Men när jag var mindre var det roligt att låsa upp hemliga saker, så det blev lite fuskande i ett par single player spel där.

-

X Y X X Y Y X Y X X Y Y
Någon som känner igen?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •