Fuskar DU i onlinespel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Ja jag har fuskat och jag kan erkänna det jag lovar att de mesta andra har också gjort det här.

Det heter de flesta och nej jag har aldrig fuskat i ett multiplayer spel.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk

Hade varit jvl kul att prova ... att bara få kötta på som bara f-n.

Har ngn testat http://www.youtube.com/watch?v=HFMUkwI6im8 ?

Vilken aimboot är säkrast ?

Permalänk
Medlem

Online skulle jag aldrig få för mig att fuska, vet hur mycket svordomar som kan komma om man möter någon på CS t.ex. Offline på t.ex LAN eller singleplayer delar har det nog hänt att man använt någon kod.

Minns ett LAN för några år sedan när en i mitt lag vart dödad av en i andra laget, från andra sidan banan "hörde dig" sa han, utan att ha haft på sig sitt headset, då vart det fuskare mot fuskare x)

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heimdall_swe:

För alla del finns även såna spel, vilka "buggar" är tillåtna då? Vem vann med hjälp av en bugg? Och i vilken tävligt?
Du säger vanliga exempel, så jag antar att du har en hel uppsjö med konkreta exempel. Så jag väntar snällt på att du ger mig några riktiga exempel.(Vem, Tävling, Typ av glitch)

MW har iaf en accepterad glitch, som nu för tiden snarare är en fuktion som behållts kvar, och det är reload/sprint, vill även minnas att quickscope är ngt som var oavsiktligt från början men som behölls efter att ha försvårat det lite utan att nullifiera det. (Kan vara olika på konsol och pc)
I äldre spel kallas många "dolda fuktioner" för glitches och buggar, vilket är slarvigt. Super Mario - NES är ett bra exempel på detta med dolda levels. Precis som att folk trodde att strafe-jump i Quake 3 va en bug/glitch.

Du verkar inte ha förstått vad ordet exploatera betyder, eftersom jag använder ordet rätt ofta borde du kanske ta reda på det?
Det är skillnad på att använda sig av en glitch/bug då och då, av misstag eller vid dom få chanser den ens går att använda eller att Exploatera som mer eller mindre betyder att överanvända sig av ngt. Därför hör inte det du skrev om CS hit, eftersom det snarare handlade om filosofi än direkt exploatering.

Nej exploatera betyder inte att överanvända något, exploatera betyder att använda något.

Skrivet av SAOB:

[EXPLOATERA 1]
1) göra fruktbringande, taga i bruk, utnyttja, bearbeta, draga nytta av

Jag orkar inte dra några exempel, men om du är intresserad kan du ju testa att söka på "WoW world first exploit" så lär du få väldigt många exempel på vad folk gjort i det spelet.

Sen vad för buggar som är tillåtna och vad som inte är tillåtet det är en enda jävla gråzon så därför ser inte jag något problem med att använda sånt överhuvudtaget.
Det är upp till speltillverkaren att patcha bort skiten om man inte vill ha det i spelet istället för internetpoliser som tror att de bestämmer vad man får och inte får göra.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Skrivet av Fronix:

Fast att en server är full av proffs kan du omöjligtvis veta.. Och sen att du själv anser att du är jätte dålig vanligtvis beror ju bara på att du har dålig självkänsla och inte kan se att du kanske blivit bättre. Att du lyckades döda dessa (som du tror) "proffs" kan ju bara betyda ett fåtal saker, att dom inte lyckades döda dig just då, eller att du va (under den stunden) mycket mer alert och därför bättre än dom. Eller som 90% av alla gamers gör, skyller på lagg, fusk och att dom ÄR SÅ DÅLIGA men ändå lyckades dom döda dig..

Äh, nu har du redan lämnat det konkreta exemplet.
Man vet när en sån situation uppstår om man har lite rutin helt enkelt. Tömmer jag och andra teammates ett magasin i ryggen på en spelare som bara lallar runt som om ingenting har hänt. Och det fenomenet bara gäller personen X, så bör man ju misstänka att han har något tjall någonstans. Antingen det eller så har alla andra det, vilket är mindre troligt.

Permalänk

Fuskar aldrig

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Skrivet av Enity:

Nej exploatera betyder inte att överanvända något, exploatera betyder att använda något.

Jag orkar inte dra några exempel, men om du är intresserad kan du ju testa att söka på "WoW world first exploit" så lär du få väldigt många exempel på vad folk gjort i det spelet.

Sen vad för buggar som är tillåtna och vad som inte är tillåtet det är en enda jävla gråzon så därför ser inte jag något problem med att använda sånt överhuvudtaget.
Det är upp till speltillverkaren att patcha bort skiten om man inte vill ha det i spelet istället för internetpoliser som tror att de bestämmer vad man får och inte får göra.

Fel, ordet kommer av franskans "utnyttja" vilket skiljer sig ifrån det svenska ordet "nyttja". Precis som Lukt och Doft skiljer sig i att dom har negativ/possitiv riktining. Simpel och Enkel är även ett exempel på detta.
I spelvärlden betyder att exploatera buggar att man använder sig av ett fel i spelet för att få övertag över andra spelare.
Ett annat begrepp som är vanligt att höra är Ekonomisk Exploatering som även där är mkt negativt.
Det finns inga sammanhang där Exploatering används som ett possitivt begrepp. Antingen negativt eller rent matematiskt.

Ja, det är upp till utvecklaren att ta hand om eventuella fel som har blivit när spelet gjordes det håller jag med om, MEN det är lika mkt spelarnas uppgift att spela rättvist.
Jag antar att allt handlar om vad man har för moraliska värderingar, skiter man i andra människor så är det väl fritt fram att fuska när man väl sitter bakom sin dataskärm och det enda man får är svårdommar kastade på sig.

"Internetpoliser" stör mig inte, det som stör mig är människor som har noll respekt för andra.

Visa signatur

Komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Det heter de flesta och nej jag har aldrig fuskat i ett multiplayer spel.

Ja och jag tror dig inte.

Jag förstår inte sweclockers på detta sätt på måste grammatiken var spot on varena j*vla gång..
varför ens peka ut något som du ändå förstår?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Spammade motherlode (eller vad det nu var) i The Sims 2 Det var tråkigt utan cash och fantastiska hus

Jag ser ingen mening i att fuska online, jag äger hellre folk med riktiga skills och filmar samtidigt Dock utnyttjar jag gärna glitches mot spelare som är skitstövlar mot laget. Trader Block i Killing Floor hehe

Permalänk
Medlem

I Onlinespel, aldrig någonsin. Det är bara dålig stil.
I spel man spelar själv så, ja, ibland for the lulz om det finns "fusk" för det.
Dock sällan på första genomspelningen såvida inte spelet är genomruttet.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Nej.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Har väl hänt att man har fuskat någon gång, dock mindre spel såsom Combat Arms EU.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Är en bugg inte i spelet?
Jag tycker att den är i spelet, för vore den inte i spelet skulle den inte gå att använda.

Clever use of game mechanics brukar man kalla sånt, medan andra som inte fattar hur man gör kallar det fusk.
Att folk skulle använda det för att de inte är bra nog att spela "rättvist" är inget annat än lögn, folk använder det för att vinna och det finns mängder av exempel där elitspelare använder sådant för att vara först/bäst/starkast eller vad fan man nu vill.

Jag håller inte med din position alls.

Att påstå att det är fritt fram att unyttja alla kända fel med ett program som om de vore faktiska egenskaper som medvetet framtagits är en mentalitet som alltid gör mig lika less och förbannad. I ett flerspelarspel så förstör det spelupplevelsen för alla och det förstör balansen i spelet. Ta alla otaliga problem Modern Warfare 2 hade och fortfarande har. Inte blir upplevelsen för någon bättre när folk kallar in en "Care Package" bara för att senare kunna springa runt och kniva folk i turbofart resten av matchen.

Att du senare motiverar din position genom att peka på någon form av elitspelarkultur gör absolut ingenting för att rättfärdiga din position alls. Ett liknande scenario vore ju att det vore okej och en medveten miss i systemet att kunna placera sina inkomster och besparingar i ett skattebefriat bankkonto utomlands - för att en påstådd "elite" gör så.

"Clever use of game mechanics" är inget annat än ett ord som de smickrande fuskapologeterna hittat på för att undvika behöva kalla vad de håller på med för Fusk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Äh, nu har du redan lämnat det konkreta exemplet.
Man vet när en sån situation uppstår om man har lite rutin helt enkelt. Tömmer jag och andra teammates ett magasin i ryggen på en spelare som bara lallar runt som om ingenting har hänt. Och det fenomenet bara gäller personen X, så bör man ju misstänka att han har något tjall någonstans. Antingen det eller så har alla andra det, vilket är mindre troligt.

Går inte att undvika och lämna exemplet, eftersom det finns massor med olika anledningar till varför du inte träffar just personen X.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig få för mig att fuska i något onlinespel och har aldrig gjort det heller.
Hela poängen med att spela mot andra online tycker iallafall jag är att mäta sina skills mot andra. Fuskar man då så har man ju tagit bort hela poängen. Det är ju då inte längre ens egna skills.

Jag kan tänka mig att vissa personer i 10-13 års åldern, och vissa riktigt omogna äldre, fuskar för att låtsas vara skickliga och impa på andra online. Det är bara så patetiskt att det knappt finns ord för det.

Att "exploita" tycker jag däremot är helt ok. Alla kan köra med exploiten på lika villkor.
Att lära sig att utnyttja spelets mekanik till max ser jag som en viktig del av det som gör en spelare bra.
Sedan beror det iofs lite på vilka exploits vi talar om. Om det finns någon grov bugg i spelet som verkligen förstör så är det lite tveksamt att använda sig av den. Dock kan iallafall alla använda sig av den och det är då ljusår bättre än att fuska.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk

Well, att spawna en tank i san andreas eller om det var vice city har jag gjort ett antal gånger..

Dock så har jag gjort en lite annorlunda online-fuskning, jag cheatade till mig alla achievements till TF2 och notera att på den goda tiden så låste man upp vapen via de achievementsen så jag fick alla vapen i hela spelet. Skadar ingen annan som en aimbot, eller liknande, och det är mitt egna score på scoreboarden, jag hade bara en liten förtur med alla vapen, men comeon, vapnen var ändå inte svåra att låsa upp, men det är ett fusk. Och jag är stolt över det, hehehe

Permalänk
Medlem

NEJ!!
Fuska gör dig enbart till sämre spelare skaffa skills och utvecklas istället för att ta genvägar..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Haha, sicken fråga. Nej jag fuskar inte längre, man är ju inte 10 år, eller hur? Det är ju som att spola fram en film till slutet och sedan starta om den. Ingen som helst mening alltså.

felstavning
Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tyranow:

Fuskar hela tiden på BF3, kör med Unlimited Radar vilket jag vet många andra också gör.

Det är ju människor som du som gör att jag har prösjat 400sek för ett skitspel som jag sen inte kan använda pga att så många fuskar hela tiden. DET är själva nackdelen med fuskare, DU förstör för andra.

Fuskare förtjänar banhammer över alla spelnätverk, fan va nice det vore. Tänkt att locka till unikt ID i datorn samt IP, mailadress, originkonto, steamkonto, gamersgate ALLT. (vid 100% bekräftelse att ett konto har använts flera ggr för fusk).
Var väl någon här på swec som blev bannad från 2st Steamkonton och inte fattade varför? Tyckte det var fel eftersom han bara fuskade på ett konto... *suck*.

BF3 är ju avinstallerat för min del pga fuskare, Max Payne 3 får vi se hur det blir, men många där som klagar över att folk är odödliga och det finns massor av klipp på youtube om just det, sjukt drygt när man betalar för något som sen någon random idiot förstör.

Så nej jag fuskar inte online och anser att dom som gör det har något fel.

Permalänk
Medlem

Det e bara fult att fuska online, jag brukar bara fuska offlineXD där finns det inga risker för att man blir bannad från den servern man älskar och fuskar inte för att jag tänker in mej på den jag dödar, altså att bli dödad av fuskare

Permalänk

Jag ser det inte som fusk att ha dålig uppkoppling. I de flesta spel så är det den som har dåligt internet som lider av det mest, och inte de han spelar mot.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag kanske bara inte är uppmärksam men jag ser aldrig några fuskare.
Har själv aldrig fuskat i något någonsin förutom i GTA san andreas på ps2 ^^

Permalänk
Medlem

Löjligt, ungarna som lirar med fusk och tror de ska bli bättre blir bara sämre. Att fuska gynnar ingenting. Ni som fuskar borde inte få julklappar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Fuskade så in i helvete mycket i Quake 2. Testade fusk i CS också när "epoken" dött men det var ingen höjdare <-- när 1.6 släpptes. Sedan dess har jag nog inte fuskat i nått spel

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Ja, vart går gränsen för fusk och tidigare kallad "clever use of game mechanics" egentligen? Hur högt får något man klättra upp på (insert random object here) innan det blir fusk? Är det fusk att använda ett vapen som är lika "overpowered" i spelet som verkligheten? Vem bestämmer vad som är tillåtet eller inte? Spelutvecklaren eller dem som skriker högst som bestämmer? Nu pratar jag inte om att lägga till "olagliga" program/scripts så som aimbot/modifiera kod etc utan saker man kan göra med vilken kopia av spelet som helst på vilken dator som helst.

Jag har fuskat på cs med aimbot och lite annat på lan med kompisar. Vi installerade alla något alltiallo program och hitta en tom server att spela på, det kom in andra på servern allteftersom men dem lämnade efter tio minuter eller något. Skulle ljuga om jag sa att det inte vart roligt i en trettio minuter eller något men efter det så kändes det bara meningslöst och har aldrig rört liknande program efter detta.

Sedan blev det en del exploiting i WoW, speciellt wall climbing. Mestadels vart med en kompis och attityden "Kan vi ta oss dit, kan vi hitta nya ställen som ingen annan förutom devsen sett". Sedan kan jag säkert fylla en sida med olika exempel på vad jag tycker är "clever use of bla bla" och fusk men sparar er från detta då det visst vart en tråd om shooters och säger istället följande : ingen kan se/döda dig pga din exploit in bakom en vägg eller dylikt = fusk, vissa kan inte slå/döda dig men fortfarande se dig tex på ett tak = "clever use of...." Notera att detta är högst personliga åsikter som inte alltid stämmer in beroende på spel.

I singleplayer spel fuskar jag om det ger mig något mer utav spelet eller om jag bara är ute efter en viss del i spelet. Exempel: Kotor spelen där jag bara vart intresserad av storyn och inte gillade/hade tiden att spela striderna på rätt sett. GTA spelen (och liknande) då jag bara ville ha lite mindless fun (inga odödlighets fusk mind you)

Nu när jag tex spelar lite bf3 och kanske har 0.6 i kd skulle jag aldrig få för mig att fuska då alla (nästan) deaths har även dem inneburit ett gott skratt.

Permalänk
Medlem

Det enda jag gjort mig skyldig till är att köra maphack i D2. But then again, vem gjorde inte det?

Om något tycker jag det tillförde funktioner som borde funnits där från scratch :>

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Även om det inte är fredagkväll och samtliga motståndare är proffs och du är jättedålig vanligtvis? Tänk på att förbättringen i exemplet är 50 procentenheter, borde inte tur stanna vid en absolut maxgräns på 20-25?

Har varit i den situationen ganska många gånger, främst på konsoll. Först blir jag glad, sen paranoid, och sen så förstår jag ju liksom... då brukar jag lämna servern under förutsättning att det inte är min jävla tur att lagga sönder alla andra

Förklarar det hela, jag har aldrig varit med om det du beskriver och jag har aldrig mött någon som är odödlig. Så därför är det naturligt att min första tanke inte är på detta utan snarare att motståndarna suger. Vilket inte är helt omöjlighet eller ovanligt. Vissa har ju trots allt inte en aning om hur man spelar ibland.

Permalänk
Skrivet av Tino:

Förklarar det hela, jag har aldrig varit med om det du beskriver och jag har aldrig mött någon som är odödlig. Så därför är det naturligt att min första tanke inte är på detta utan snarare att motståndarna suger. Vilket inte är helt omöjlighet eller ovanligt. Vissa har ju trots allt inte en aning om hur man spelar ibland.

Wow, gratulerar. Antingen spelar du alltid på privata servrar eller så har du haft en magnifik tur. Har aldrig ens hört talas om någon som inte har stött på problemet.
Nu vet jag inte om dessa spelare var retarded eller whatnot men spelaren laggar tveklöst så för mig är det ett "hmmm...?"
Den här är bättre

Permalänk
Medlem

Fuskar aldrig inte ens i singeplayer spel, det förstör ju bara det roliga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk

Aldrig på online spel, men på GTA IV då jävlar åker hans telefon upp direkt o knappar in massa siffror, vem fuskar INTE på gta egentligen..? ^^