Fuskar DU i onlinespel?

Permalänk
Medlem

Jag fuskar inte, men folk tror jag gör i BF3

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Folk som fuskar är samma folk som ligger och kör i häcken på dig samtidigt som de pratar i mobiltelefon, de sitter också med feta baslådor på full volym i sina lägenheter och tycker att det är alla andra i huset som är dumma i hufvudet. När de kommer hem från jobbet slåss de med sina flickvänner. Egoistiska folk som vi hade klarat oss bättre utan.

Permalänk
Medlem

Närmast jag har kommit till att fuska, det är väl att tjuvkika i en walkthrough för något Hitman uppdrag, men tråden handlar ju om online spel, så jag går väl fri den här gången...

Visa signatur

“Fighting for peace is like screwing for virginity.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Facemeat:

Fuskade en gång för väldigt länge sen på CS 1.6.
Hade Wallhack och Aimbot och fullständigt ägde ut alla. Sen blev jag "sur" på mig själv för att jag fuskade och tog bort skiten för att senare fortsätta ärligt.

Sen dess har jag då aldrig fuskat igen, däremot stött på fuskare. Det bästa av allt är ifall man skulle spela mot en nybörjare som senare kallar en för fuskare, p12:a och massa andra fula ord som inte borde skrivas här

Man kan inte "äga" någon med fusk, punkt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BYATCH:

Man kan inte "äga" någon med fusk, punkt.

Petitesser, du vet vad jag menar.

Permalänk
Medlem

Fuskat ? FUCK YEAH !
Online ? Nej.

Jag kan nog mer eller mindre varenda kod till allt från doom & Duke nuk'em till SC I och Dungeon keeper II

"make it so"

Permalänk
Medlem

Kanske aningen patetiskt men jag brukade botta i runescape efter att jag tappat lusten att själv stå och grinda timme efter timme på en world full med bottar för nära till inget resultat.
I icke online spel kan jag fuska om jag värkligen inte klarar mig eller bara för skojs skull. Jag kommer ihåg hur jag kunde nästan alla koder till san andreas på PS2 till vapen och alla fordon.

Permalänk
Medlem

Efter att jag spelade Cod4 på Xbox när det var som flest hackers så bestämde jag mig för att aldrig fuska! Skrev ju in himla många fuskkoder i Age of Mythology när man var typ åtta bast ^_^ Det sorgliga är att jag fortfarande kommer ihåg många av dem

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Haha fick mig att fundera vem fan har liksom aldrig fuskat i GTA spelen?

har trainer på gta iv riktigt skoj och stänga av gravityn med max i polis efter sig samtidigt som man är odödlig och kutar snabbare än bilarna i spelet :3
(detta är singleplayer såklart har inget internet än hemma just nu får tillgång att köpa det nästa vecka då när farsan provade så spärrade dem oss tre månader för att han skrev något fel i uppgifterna -.- nu sitter jag hos morsan och är kattvakt då han bara gnäller när han blir ensam katungen som jag är med här

har aldrig fuskat i något spel när jag varit online om det inte varit en egen server på svencoop (mod för halflife som är ganska kul när man är en stor grupp ^^)
tycker inte det är vettigt och göra det för att reta andra men när jag lanade med en kompis på svencoop kunde jag inte låta bli och skriva i lite i konsolen :3
(won2 halflife var det på då )

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk

jaghar bara fuskat på singelplayerspel(tex GTA, the sims, Age of empires 2 osv), har aldrig fuskat på ett onlinespel

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Medlem

Jag tycker lite att om man fuskar i onlinedelen av ett spel så förstör man ju faktiskt upplevelsen för andra som betalat pengar för att spela. Hade det varit USA hade man kanske kunnat stämma fuskare
Privat i sina singleplayer spel eller i sina privata servrar får folk göra vad de vill. Eller på servrar där det är uttryckt att det är ok att fuska. Men annars tycker jag att det visar på en otrolig omognad att inte förstå att man faktiskt inte gör något annat än att förstöra. Det är som att vara personen som bara MÅSTE slå sönder ungens sandslott när man går förbi det på stranden.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Ett ord: "klapaucius"

sen satt man å spammade !;!;!;!;!;!;!;!;!;!;!;!;!;!;!;!; tills fingrarna blödde

Permalänk
Medlem

Testade wallhack på en polares dator (för ca 10 år sen), Hahaha har aldrig spelat så dåligt blev ju nervös när man ser alla:P Om det bara handlar om reaktions tid och aim då går det bra:D

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Visst är det? Lyckligtvis så råkar jag vara världsbäst i vanliga fall och carryar hela laget så det är okej och jag kan garantera dig att jag i 99.9% av alla fall gör att laget vinner istället för att göra så att det förlorar. Dessutom har jag en sån där fräsig och bra bot som faktiskt bidrar med något och det händer inte allt för ofta att jag drar ner laget. Kan till och med våga lova dig att det aldrig någonsin har hänt. Inte nog med det så är det väldigt väldigt sällan som jag faktiskt bottar.

Det känns säkert bra för de som drabbas av dina bottfarming sessioner att veta att "ibland så bidrar även du". </sarkasm>

Den värsta sortens onlinefuskare är ju de som försöker rättfärdiga det på olika vis.

Permalänk
Medlem

Brukar kolla på sambons skärm (fusk?)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Det känns säkert bra för de som drabbas av dina bottfarming sessioner att veta att "ibland så bidrar även du". </sarkasm>

Är ganska säker på att det aldrig är någon som jag har spelat med som ens tänkt på att jag har bottat. Så nä, jag har faktiskt inga skuldkänslor efter saken.

Vad förväntar sig Blizzard att man tänker göra egentligen? Farma BGs i flera dygn en gång i halvåret bara för att det blir en ny säsong? Nej tack.

Permalänk
Inaktiv

Hoppade utanför kartan och snipade ihjäl folk när jag spelade Raven Shield för länge sedan. Med heartpuck hopp grejen.

Permalänk
Medlem

I CS 1.6 ville jag testa fusk för att se hur det var (hade ingen aning om hur WH såg ut i princip) så drog in på en rysk DM och körde i ca 15min när jag var 12-13 kanske, sen har jag använt fusk med kompisar för att hitta bra haxxställen (på egen serv, inte public)

I sims har man ju fuskat till sig pengar ofc, dock offline. Samma sak med GTA San Andreas.

Och igår visade en kompis en glitch på BF3 så man låg uppe i taket och kunde skjuta folk (operation metro), tyckte dock att det sög efter 2min och tog suicide och spelade på som vanligt

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem

Blivit anklagad för WH ett antal gånger.
Jag använder det magiska knepet att LYSSNA på spelet. Funkar varje gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skibbetyskott:

Aldrig på online spel, men på GTA IV då jävlar åker hans telefon upp direkt o knappar in massa siffror, vem fuskar INTE på gta egentligen..? ^^

Faktiskt det enda spel som jag själv fuskar i, det roliga med GTA är liksom att ha en massa vapen, coola fordon och försöka undkomma snuten så länge som möjligt.

Inte en chans att jag orkar fixa sådant annars för jag är inte direkt något fan av GTA eller andra "sandbox" spel.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Lite bottande på D2 & WoW, samt fusk i singleplayerspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Blivit anklagad för WH ett antal gånger.
Jag använder det magiska knepet att LYSSNA på spelet. Funkar varje gång.

Sjävklart ska man lyssna på steps för att höra vart någon är, annars blir det ju rätt svårt

Permalänk
Medlem

PVE? Har hänt...
PVP? Aldrig.

Förstår mig inte på folk som lägger ner tid på att låta datorn i princip spela spelen åt en. Visst kan det va segt att levla nya klasser och farma guld på WoW men att det finns folk som köper cheats till MP FPS spel är fan patetiskt...

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Är ganska säker på att det aldrig är någon som jag har spelat med som ens tänkt på att jag har bottat. Så nä, jag har faktiskt inga skuldkänslor efter saken.

Nu vet jag inte hur pass avancerade bottarna är nuförtiden, men att någon skulle missta en bot för en vanlig människa har jag väldigt svårt att tro.
Att folk inte orkar anmäla av olika skäl är däremot mer sannolikt.
Alla andra spela bättre för att kompensera för dig, medans du glider med på en räkmacka.
Men varför skulle ett egoistiskt svin bry sig om det?

Citat:

Vad förväntar sig Blizzard att man tänker göra egentligen? Farma BGs i flera dygn en gång i halvåret bara för att det blir en ny säsong? Nej tack.

Spela i F L E R A dygn varje halvår?! Nä usch, det låter ju inte något vidare.
Att folk ska installera fusk som låter andra spelare ta hand om de tidsödande aspekterna av spelet räknar Blizzard så klart med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Nu vet jag inte hur pass avancerade bottarna är nuförtiden, men att någon skulle missta en bot för en vanlig människa har jag väldigt svårt att tro.

Öppna ögonen lite grann i så fall. Avancerade bottar i dag presterar lika bra som medelmåttiga spelare och de gångerna jag faktiskt bottat så har jag varit långt ifrån sist på statsen. Händer till och med relativt ofta att jag ligger först eftersom folk som gör bgs är så sjukt kassa i allmänhet. Faktum är att jag hellre hade kört en BG full med avancerade bots istället för kassa spelare.

Och som sagt. De gångerna jag inte bottar, vilket borde vara cirka 99.9% av alla bgs jag någonsin gjort så carryar jag ofta hela laget. Att jag också vill göra en bg då och då för att tjäna lite honor utan att göra mitt bästa eftersom jag i princip alltid är den som gör mest borde väl ändå vara förståeligt? Med din logik vore det mer acceptabelt att bara stå och hoppa istället för att faktiskt använda en avancerad bot som bidrar till laget.

Nä. Egentligen är det aldrig okej att fuska. Men vissa fusk är mer acceptabla än andra.

Permalänk
Medlem

Fuskade i CS på Deathmatch servers med wallhack typ 2006 eftersom accountet hade blivit vac bannat, sedan när de blev hackat 2007 så slutade jag och gjorde ett nytt cs acc
Annars så hatar ja fuskare mer än allt annat, speciellt dom som man vet fuskar men låtsas som att dom är bättre än HeatoN

Permalänk
Medlem

Testade att fuska på MW2 hos en kompis för något år sedan. Mer än så har jag inte fuskat.

Förutom på GTA när man tar fram mobilen och spawnar en helikopter + bilar framför en

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Jag har bara tur eller otur. Eller lagg.

Hundra år sen i gamla CS så körde man OGC när man lirade över LANet hemma. Tycker att man bara blir mer paranoid och anstränger sig mer för att inte bli upptäckt med fusk än när man går på ljud och erfarenhet.

Age of Empires har väl alla knappat in bigdaddy i.

Permalänk
Skrivet av snozan:

Ah RTCW mp_beach!

Vilken server och när togs kortet?

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Brukar kolla på sambons skärm (fusk?)

Är det inte det som kallas för "ghosting"? Och isåfall så ja, det är en form av fusk. Kan inte klandra dig iomed att ni har skärmarna som ni har, hade krävts extrem viljestyrka att inte smygtitta då och då.

Personligen har jag aldrig fuskat online, och jag avskyr fuskare med hela mitt hjärta. Dryga små snorungar. (Jag bryr mig inte om ifall någon känner sig träffad!)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.