Fuskar DU i onlinespel?

Permalänk
Medlem

Väldigt väldigt sällan. CS, både 1.6 och CSS, har jag prövat att fuska några fåtal gånger mest för att se hur det är - och då har jag ändå spelat sedan 1.4 och antalet gånger jag har fuskat är max 5. I WoW har jag 'fuskat' lite grann med XYZ och bots, men aldrig i kompetitivt spelande; där det man gör faktiskt spelar någon roll och där det kan påverka andra spelare. XYZ har jag t. ex använt för att utforska utsidorna av instanser och sånt, och bots har jag använt för att farma honor. Skulle aldrig få för mig att MMR-abusa eller använda mig av XYZ eller liknande i arena t. ex.

Permalänk

Det är en grej jag verkligen inte förstår..och det är varför man skulle vilja fuska? Själva grejen med BF3..som är det spel jag spelar, är ju att samarbeta med andra i squad för att uppnå mål i rush eller conquest i olika varianter. Målet är att vinna rundan och tjäna poäng och få förhoppningsvis en positiv KD. I det längre perspektivet gäller det att tjäna poäng och låsa upp rang, unlocks etc. Detta är ju basic målen. Jag lägger då ex antal timmar samtidigt vill jag ju känna någon form av tillfredställelse (ej av sexuell natur som är ett mer analogt typ och ej i squad, utom vid speciella tillfällen) att jag blir bättre på det jag gör.. Jag har ju oxå köpt spelet för säg 500 spänn och sedan lite schööna expansionpack för 500 extra.. Om jag då köper ett hack/fusk för 300spänn..då försvinner ju spänningen i själva spelet? Vad är då grejen? Inte nog med detta..jag har oxå köpt en burk för att "spela med" med ett grafik kort för säg 4tkr..Det är ju som att köpa en resa till Mauritius för 10tkr men samtidigt oxå köpa ett årskort på ett solarium för 3tkr..skita i att åka på resan, sola solarium och sedan säga till alla ...jag har varit har varit på Mauritius! När jag ändå hade byxorna nere så handlade jag en komplett dykutrustning ..för att snorkla i badkaret. Bättre att åka på resan säger jag..då får man ju en upplevelse oxå.

Permalänk
Medlem

Tror det var aimbot jag körde i CS när mitt konto blev bannat från VAC-servrar, var väl 14-15.

Permalänk
Medlem

Nej, aldrig fuskat i onlinespel, fuskar hej vilt i singpleplayerspel dock (är endast intresserad av storyn).

Permalänk
Skrivet av Enity:

När man gör något som inte går att göra utan att modifiera spelet, t.ex aimbot, wallhack, maphack.

Spelar ingen roll om buggen är där med flit eller inte, syftet är att alltid spela för att vinna.

Och här är jag, som tror att man spelar för att ha kul, och inte bli spawnrapead av fuskare.. eller som andra här kallar för erfarna spelare. pfft..

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!
Testa Google Gemini!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Haha, nja de fuskar ju inte om de är ignoranta till faktum men ändå kan jag inte låta bli att tro att många inte är ignoranta...
Jag lade till ett exempel i trådstarten:
Säg att du spelar Bukarest - The Game, i ett halvår och du blir aldrig bättre. Din k/d ratio är helt enkelt 1/1 !
Sen går du in på en ny public server, du märker inget lag och ingen har en ping över 30 men du kickar rejält med ass. Du hamnar på 50 kills och 0 deaths när första ronden är slut.

Vad gör du i detta läget och hur tänker du?

Inget speciellt, att jag äger och motståndaren suger stenhårt. Hur bör jag annars tänka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Har ALDRIG fuskat i ett onlinespel, de enda spelen jag fuskar i är GTA, Minecraft etc när jag inte orkar farma.

Haha fick mig att fundera vem fan har liksom aldrig fuskat i GTA spelen?

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Det intressanta är att det verkar som att vissa länder har mer fuskare än andra, hrrm.. ryssland/tyskland..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk

Fuskar inte online. För längesedan dock:

HOW DO YOU TURN THIS ON, MARKERA, CTRL + C, ENTER, ENTER, CTRL + V, ENTER, ENTER, CTRL + V...

WOLOLOLOL

Permalänk
Medlem

Fusk fri sedan 1.6

Skrivet av Captain Donut:

Fuskar inte online. För längesedan dock:

HOW DO YOU TURN THIS ON, MARKERA, CTRL + C, ENTER, ENTER, CTRL + V, ENTER, ENTER, CTRL + V...

WOLOLOLOL

the sims ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Skrivet av oi-bastard:

the sims ?

Nope, Age of Empires 2.

Permalänk
Skrivet av Tino:

Inget speciellt, att jag äger och motståndaren suger stenhårt. Hur bör jag annars tänka?

Att du kan ha problem med din uppkoppling till servern är aldrig någonting som du funderar över?

Jag tror att alla vet vad jag menar, det blir en hel uppsats om jag ska förklara exakt alla kriterier för hur jag menar.
Men till exempel så är YouTube fullt av videos där någon springer runt i motståndarbasen där motståndarna helt enkelt inte ser/ kan skjuta spelaren pga. att h*n har uppkopplingsproblem. Inte för att de andra är dåliga, utan för att h*n som äger gör det på fel premisser...
Ta bla. Call of Duty: Black Ops, i en server där du upplever server-lag och det är svårt som fan att träffa någonting, drar man kniven och sätter fart så blir man plötsligt oövervinnerlig... Skillnaden i det läget är att server-laggen märks av alla.

Är det bara jag som har stött på amatörer i ett spel där de ändå får bra resultat, inte för att de haft tur eller var duktiga, utan för att det helt enkelt inte går att döda den snubben, och bara den snubben??

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Haha, nja de fuskar ju inte om de är ignoranta till faktum men ändå kan jag inte låta bli att tro att många inte är ignoranta...
Jag lade till ett exempel i trådstarten:
Säg att du spelar Bukarest - The Game, i ett halvår och du blir aldrig bättre. Din k/d ratio är helt enkelt 1/1 !
Sen går du in på en ny public server, du märker inget lag och ingen har en ping över 30 men du kickar rejält med ass. Du hamnar på 50 kills och 0 deaths när första ronden är slut.

Vad gör du i detta läget och hur tänker du?

I det läget anser jag att jag hade möjligtvis lite tur, men jag skulle bli väldigt glad och fortsätta spela

Skrivet av sharpless:

Nja, jag tycker inte det är dubbelmoral. Fuskar man i offline-spel, är det ju bara en själv man "lurar". Online-spel är ju mot någon annan, och då får man en oförtjänt fördel jämfört med icke-fuskare.

Kan inte hålla med eftersom man fuskar ju i båda spellägerna. Att säga att det har moraliskt mindre betydelse om man fuskar i singel player jämfört med online är ju precis som att det har moraliskt mindre betydelse att man köper BF3 Premium via proxy än utan.

Det är inte möjligt att "lura" sig själv, hjärnan är alltid medveten om vad du gör och för att man skulle simulera effekten av att lura sig själv behöver man hamna i något sorts apatiskt läge, vilket jag är rätt säker på att ingen fuskare gör ^^. Visst fuskar man Online får man en fördel gentemot de andra MEN dom man i själva verket lurar är ju de som spelar mot en, eftersom först tror de säkert att han är duktigt, som sedan går över i att "Nej han fuskar" därav har de blivit lurade.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

upp, upp, ner, ner, vänster, höger, vänster, höger, b, a, start

PROBOTECTOR! en liknande kombination funkade väl även till någon av turtles titlarna, så man låste upp alla banor? Detta var på NES.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Definitionen av fusk är i sig lite luddig, men jag har fuskat i diverse spel.. oftast i syfte att tjäna pengar på det (t.ex. som att botta nå in i helvete i Diablo 3).. sen har jag skojjat runt och gjord fusk som detectas på direkten av VAC, inte så uppskattat men fy helvete vad roligt det är..

Kan däremot säga att jag aldrig fuskat i ett FPS spel då jag tycker att det förstör upplevelsen, men om folk vill fuska så är jag inte direkt den första som klagar.

Permalänk
Medlem

Spelar fpsspel ganska sällan, men när jag spelar på dom så blir jag galen på folk som fuskar, det tar ju bort hela sporten. Jag ser fpsspel som ett medium för att mäta mig med andra färdighetsmässigt då alla har exakt samma förutsättningar jämfört med mmos som är gearbaserade. Har man snabba reflexer och tänker taktiskt så går det bra. Att då ha aimbot eller autoshot eller wallhack och allt vad det nu finns så försvinner ju hela känslan av prestation man får när man dominerar. Visst, jag har glitchat lite i t.ex wow under mina dagar. Farmat buggade mobs osv, t.ex powerlevla alts som paladin i sunken temple innan dom nerfade expn på skeletten, det var tider det. men det är ju bara för guld, exp, och det förbättrar bara min egen upplevelse, det försämrar inte någon annans. Att aktivt starta ett program med avsikt att tillföra något som inte finns i spelet från början ser jag inte på något sätt försvarbart.

Permalänk

Fuska i onlinespel borde lagföras som brottslig handling med påföljd upp till 6 månaders fängelse. Jag skulle rösta på det partiet som hade det som valfråga, och jag skojar inte om ni nu trodde det.

Permalänk

Inte helt sant.

Skrivet av Enity:

Att använda sig av buggar och liknande är knappast att fuska, det är något som är inbyggt i spelet och är därför helt fritt att använda sig av.
Det är bland annat sådant som skiljer en erfaren spelare från en nybörjare och är därför upp till spelskaparen att ta bort och inget som andra ska gnälla om.

Det där stämmer faktiskt inte. Att exploatera buggar online är oftast inte tillåtet och kan leda i ban i spelet, det beror främst på utvecklarna vilka regler dom satt. t.ex xbox 360 står det i reglerna att alla exploatering kan leda till att du blir av med live för alltid, på xbox är exploatering aldrig tillåtet online i rankade matcher då det förstör statestiken över vem som faktiskt är "bäst" samt så förstör det achievementsystemet.

Glitch, Bugs, Cheats. Same shit different name, folk använder detta för att dom helt enkelt inte är bra nog för att spela rättvist, det lustiga är att dom själva vet om hur kassa dom är, därför fortsätter dom.

Inbyggt i spelet? Skulle det vara inbyggt i spelet skulle det inte kallas bug eller glitch. Det är alltså ngt oavsiktligt. Och det betyder även att om dom patchar felet så blir statestiken fel, när andra spelare inte kan använda samma metod.
Nazi Zombies är ett praktexempel på detta. jag kom till lvl 63 utan fusk (solo), det tog mig hela jävla natten. Kollar leaderboard så har folk klarat lvl 99 på 4 timmar. Det är helt enkelt inte möjligt utan fusk.

Åter igen, Fusk, Bug, Glitch och alla annan exploatering = FEL!

Visa signatur

Komponenter.

Permalänk
Medlem

Tycker det är jättekonstigt att man tycker det är kul att fuska överhuvudtaget, man missar ju själv hela idén vilket spel det än är. Hur spännande är det te x. att spela BF3 och se var alla fiender är med gula hattar eller hur det nu ser ut?
Ni som fuskar, fuskar ni även i kortspelet patiens?
Mycket märkligt beteende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heimdall_swe:

Det där stämmer faktiskt inte. Att exploatera buggar online är oftast inte tillåtet och kan leda i ban i spelet, det beror främst på utvecklarna vilka regler dom satt. t.ex xbox 360 står det i reglerna att alla exploatering kan leda till att du blir av med live för alltid, på xbox är exploatering aldrig tillåtet online i rankade matcher då det förstör statestiken över vem som faktiskt är "bäst" samt så förstör det achievementsystemet.

Glitch, Bugs, Cheats. Same shit different name, folk använder detta för att dom helt enkelt inte är bra nog för att spela rättvist, det lustiga är att dom själva vet om hur kassa dom är, därför fortsätter dom.

Inbyggt i spelet? Skulle det vara inbyggt i spelet skulle det inte kallas bug eller glitch. Det är alltså ngt oavsiktligt. Och det betyder även att om dom patchar felet så blir statestiken fel, när andra spelare inte kan använda samma metod.
Nazi Zombies är ett praktexempel på detta. jag kom till lvl 63 utan fusk (solo), det tog mig hela jävla natten. Kollar leaderboard så har folk klarat lvl 99 på 4 timmar. Det är helt enkelt inte möjligt utan fusk.

Åter igen, Fusk, Bug, Glitch och alla annan exploatering = FEL!

Är en bugg inte i spelet?
Jag tycker att den är i spelet, för vore den inte i spelet skulle den inte gå att använda.

Clever use of game mechanics brukar man kalla sånt, medan andra som inte fattar hur man gör kallar det fusk.
Att folk skulle använda det för att de inte är bra nog att spela "rättvist" är inget annat än lögn, folk använder det för att vinna och det finns mängder av exempel där elitspelare använder sådant för att vara först/bäst/starkast eller vad fan man nu vill.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Skrivet av Enity:

Är en bugg inte i spelet?
Jag tycker att den är i spelet, för vore den inte i spelet skulle den inte gå att använda.

Clever use of game mechanics brukar man kalla sånt, medan andra som inte fattar hur man gör kallar det fusk.
Att folk skulle använda det för att de inte är bra nog att spela "rättvist" är inget annat än lögn, folk använder det för att vinna och det finns mängder av exempel där elitspelare använder sådant för att vara först/bäst/starkast eller vad fan man nu vill.

Det är skillnad på medveten fuktion och bug. Att använda sig av buggar/glitches är att exploatera, och är inte tillåtet i 99% av de spel som utvecklas idag.

Jasså, säg en elitspelare i t.ex BF3 eller MW3 som använder en bug eller glitch för att vinna ngn av dom större tävlingarna. En räcker, så vill jag veta vilka tävlingar han vann också.

Jag har kollar på officiella VM och inoficiella VM sedan jag började spela Quake 1, och jag har aldrig sett seriösa spelare använda sig av buggar eller glitches för att vinna. Det kanske är bland dom bästa 12åringarna du menar? typ, proffsen på youtube med DirectX-hacks? DirectX hacks är ju lika tillåtet då, eftersom man använder en "inbyggd funktion" när man får upp en notis om att ngn är bakom ett hörn då data förbereds när ett objekt är påväg att visa sig för att reducera lagg. Man behöver ju inte ens göra åverkan på spelet, man kan ju bara ha telefonen brevid som säger "varning, någon siktar på dig".Utan att modifiera spelet på ngt sätt.

Eller, så är alla typer av exploatering helt enkelt fel, och att försöka glorifiera såna handlingar är bara mer fel.

Visa signatur

Komponenter.

Permalänk
Medlem

Att använda fusk i spel är som att skippa kondom för att man har för liten k*k

Fusk är ju dock som aids, kommer aldrig försvinna helt.

DÖ ÅT FUSK

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heimdall_swe:

Det är skillnad på medveten fuktion och bug. Att använda sig av buggar/glitches är att exploatera, och är inte tillåtet i 99% av de spel som utvecklas idag.

Jasså, säg en elitspelare i t.ex BF3 eller MW3 som använder en bug eller glitch för att vinna ngn av dom större tävlingarna. En räcker, så vill jag veta vilka tävlingar han vann också.

Jag har kollar på officiella VM och inoficiella VM sedan jag började spela Quake 1, och jag har aldrig sett seriösa spelare använda sig av buggar eller glitches för att vinna. Det kanske är bland dom bästa 12åringarna du menar? typ, proffsen på youtube med DirectX-hacks? DirectX hacks är ju lika tillåtet då, eftersom man använder en "inbyggd funktion" när man får upp en notis om att ngn är bakom ett hörn då data förbereds när ett objekt är påväg att visa sig för att reducera lagg. Man behöver ju inte ens göra åverkan på spelet, man kan ju bara ha telefonen brevid som säger "varning, någon siktar på dig".Utan att modifiera spelet på ngt sätt.

Eller, så är alla typer av exploatering helt enkelt fel, och att försöka glorifiera såna handlingar är bara mer fel.

När nämnde jag bf3 eller mw3?
Ett ganska vanligt exempel är t.ex WoW som är ett ganska populärt spel, vet inte om du hört talas om det spelet.
Sen har vi t.ex Dota/dota2 där många buggar har blivit accepterade att vara ett normalt spelsätt.
Det finns liksom en värld utanför fps också, så vad skulle skillnaden vara i att använda sig av buggar i ett annat spel och att använda buggar i ett fps?

Och för att gå tillbaka till fps så har vi ju alltid CS som folk aldrig tycks tröttna på, hur vet ni att skjuta genom väggar på vissa ställen inte är en bugg som senare blivit en accepterad funktion?
Men visst folk kan ju fortsätta att dra upp extrema exempel där folk blir osynliga eller odödliga och all annan skit som tycks härja i dagens fps.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Skrivet av Enity:

När nämnde jag bf3 eller mw3?
Ett ganska vanligt exempel är t.ex WoW som är ett ganska populärt spel, vet inte om du hört talas om det spelet.
Sen har vi t.ex Dota/dota2 där många buggar har blivit accepterade att vara ett normalt spelsätt.
Det finns liksom en värld utanför fps också, så vad skulle skillnaden vara i att använda sig av buggar i ett annat spel och att använda buggar i ett fps?

Och för att gå tillbaka till fps så har vi ju alltid CS som folk aldrig tycks tröttna på, hur vet ni att skjuta genom väggar på vissa ställen inte är en bugg som senare blivit en accepterad funktion?
Men visst folk kan ju fortsätta att dra upp extrema exempel där folk blir osynliga eller odödliga och all annan skit som tycks härja i dagens fps.

För alla del finns även såna spel, vilka "buggar" är tillåtna då? Vem vann med hjälp av en bugg? Och i vilken tävligt?
Du säger vanliga exempel, så jag antar att du har en hel uppsjö med konkreta exempel. Så jag väntar snällt på att du ger mig några riktiga exempel.(Vem, Tävling, Typ av glitch)

MW har iaf en accepterad glitch, som nu för tiden snarare är en fuktion som behållts kvar, och det är reload/sprint, vill även minnas att quickscope är ngt som var oavsiktligt från början men som behölls efter att ha försvårat det lite utan att nullifiera det. (Kan vara olika på konsol och pc)
I äldre spel kallas många "dolda fuktioner" för glitches och buggar, vilket är slarvigt. Super Mario - NES är ett bra exempel på detta med dolda levels. Precis som att folk trodde att strafe-jump i Quake 3 va en bug/glitch.

Du verkar inte ha förstått vad ordet exploatera betyder, eftersom jag använder ordet rätt ofta borde du kanske ta reda på det?
Det är skillnad på att använda sig av en glitch/bug då och då, av misstag eller vid dom få chanser den ens går att använda eller att Exploatera som mer eller mindre betyder att överanvända sig av ngt. Därför hör inte det du skrev om CS hit, eftersom det snarare handlade om filosofi än direkt exploatering.

Visa signatur

Komponenter.

Permalänk
Medlem

Ja jag har fuskat och jag kan erkänna det jag lovar att de mesta andra har också gjort det här.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av Fronix:

I det läget anser jag att jag hade möjligtvis lite tur, men jag skulle bli väldigt glad och fortsätta spela

Även om det inte är fredagkväll och samtliga motståndare är proffs och du är jättedålig vanligtvis? Tänk på att förbättringen i exemplet är 50 procentenheter, borde inte tur stanna vid en absolut maxgräns på 20-25?

Har varit i den situationen ganska många gånger, främst på konsoll. Först blir jag glad, sen paranoid, och sen så förstår jag ju liksom... då brukar jag lämna servern under förutsättning att det inte är min jävla tur att lagga sönder alla andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Även om det inte är fredagkväll och samtliga motståndare är proffs och du är jättedålig vanligtvis? Tänk på att förbättringen i exemplet är 50 procentenheter, borde inte tur stanna vid en absolut maxgräns på 20-25?

Har varit i den situationen ganska många gånger, främst på konsoll. Först blir jag glad, sen paranoid, och sen så förstår jag ju liksom... då brukar jag lämna servern under förutsättning att det inte är min jävla tur att lagga sönder alla andra

Fast att en server är full av proffs kan du omöjligtvis veta.. Och sen att du själv anser att du är jätte dålig vanligtvis beror ju bara på att du har dålig självkänsla och inte kan se att du kanske blivit bättre. Att du lyckades döda dessa (som du tror) "proffs" kan ju bara betyda ett fåtal saker, att dom inte lyckades döda dig just då, eller att du va (under den stunden) mycket mer alert och därför bättre än dom. Eller som 90% av alla gamers gör, skyller på lagg, fusk och att dom ÄR SÅ DÅLIGA men ändå lyckades dom döda dig..

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

På singleplayer fuskar nog alla för att få lite mera "kul". Men i multiplayer är det fortfarende kul att fuska men det är inte kul att möta fuskare eller bli bannad :). jag är imot fuskare men man det är jävligt kul det får ni erkänna.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 Blackout | MB: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | CPU: AMD Ryzen 7 5800X | RAM: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB/3600MHz/DDR4/CL16 | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB STRIX GAMING | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Seagate BarraCuda 2TB 7200rpm 64MB | PSU: Corsair RM750X V2 750W | CPU Cooler: Fractal Design Celsius S24 240mm | |O/S: Windows 10 Pro 64-Bit |

Permalänk
Inaktiv

Vet inte om det räknas som fusk, men jag har köpt guld i WoW av vänner ett par gånger. Annars brukar jag köra diverse trainers i singleplayer spel när det väl är avklarat en gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ALDRIG i onlinespel, men i oblivion o skyrim har det hänt att man skriver in lite fula commands... typ: player.additem f 999999

eller göra så man kan bära 3-5ggr mer än normalt, dock aldrig skill/lvl fusk

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight