Fuskar DU i onlinespel?

Permalänk
Medlem

Brukade dra in på VAC disabled servrar i CS förr med aimbot osv. Var i princip bara ryska servrar som körde utan. Var kul att irritera dom. Skulle aldrig få för mig att spela seriöst med något fusk. Tex sådana människor som fuskar och försöker dölja det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Brukade dra in på VAC disabled servrar i CS förr med aimbot osv. Var i princip bara ryska servrar som körde utan. Var kul att irritera dom. Skulle aldrig få för mig att spela seriöst med något fusk. Tex sådana människor som fuskar och försöker dölja det.

Dom är värre än folk som kör på som att det inte fanns någon morgondag! Föredrar sådana så man vet att det är dags att lämna, utan att behöva kolla in halva matchen innan man vet säkert. För att se någon som försöker dölja det rätt lätt, så ser man hur dom scanar av olika håll, i fps dvs.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Fusk, nej. Men rena terroristfasoner kör jag med vilket har lett till att man har blivit bannad från en del BFBC2 och BF3 servrar.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BYATCH:

Dom är värre än folk som kör på som att det inte fanns någon morgondag! Föredrar sådana så man vet att det är dags att lämna, utan att behöva kolla in halva matchen innan man vet säkert. För att se någon som försöker dölja det rätt lätt, så ser man hur dom scanar av olika håll, i fps dvs.

Håller med, såna som verkligen tror att dom är grymma fast dom fuskar. Oftast bara wallhack eller ESP.

Permalänk
Medlem

Fuskade som fan när jag spela CS. Spelade inte ens utan fusk och då körde vi på R60 och var helt okej, bara en person i min clan brydde sig.
Varför? Jag tyckte det var kul. Sen var det spännande att se hur många som fuskade vi spelade emot också. Det var väldigt, väldigt vanligt.
Sen körde jag bots och hade MH på diablo 2.
Nu fuskar jag inte längre, spelar inte så fasansfullt mycket och vill få ut det roliga som spelet erbjuder i sig självt.
Inte så oväntat, men bra mycket roligare har jag.

Permalänk
Medlem

Minns när VacChaos kom till MW2, ungefär i perfekt skede med att man började tröttna på spelet. Tog över lobbys och ställde in så att hela servern kunde kniva på odefinierat avstånd. Sprang givetvis runt och knivade folk och de skrek efter mig och kallade mig cheater. Men faktum var att det var servern jag hade ändrat så de kunde göra precis samma sak, alla hade samma förutsättningar, sen om de visste det eller ej är en annan femma.

Fuskade jag?

Permalänk
Medlem

När online spel görs så det är lätt att fuska/hacka så är dem fel gjorda.

Tillexempel Diablo 3... Blizzards skydd mot hackare är extremt dåligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crille90:

Om det vore enkelt att omöjliggöra fusk så skulle nog speltillverkarna löst problemet för länge sen. För min del får spelutvecklarna fast ta kontroll över aktivitetshanteraren och alla processer som körs bara de skulle få bort fusket.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Testat wh/aimbot till CS 1.5 back in the day på ett internetcafé

Visa signatur

9800X3D | ASUS Prime RX 9070 XT OC | ASUS TUF GAMING B850-PLUS
Phanteks XT Pro Ultra Mid | Kingston NV3 SSD 2TB | ASUS TUF Gaming 750W

Permalänk
Medlem

Helt ren från fusk. Blir ofta anklagad för skiten. Men det är bara en morot.
Förstår mig inte på fuskare. Som tur är finns det mer eller mindre fusk fria servers med aktiva admins osv.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Fusk, nej. Men rena terroristfasoner kör jag med vilket har lett till att man har blivit bannad från en del BFBC2 och BF3 servrar.

Detta, burgurpali-style 360-wallshot

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Skrivet av SoilBleed:

Jag är väl en av de som irriterar sig på fuskare. Vare sig de glitchar sig in i en vägg och skjuter samtliga som spawnar, eller om de använde aimbot osv.

Men just nu är jag mest irriterad över den oerhörda mängd människor som fuskar utan att veta om det?
YouTube svämmar över av folk som laddar upp videos där de "äger" 50 motståndare innan någon sätter stopp för deras killing spree. Gång efter annan så blir jag lika förvånad över hur dessa människor är funtade. Tror de seriöst att de är så skillade (i en shooter, där chansen är 50-50 att vinna en head on duell) eller att de har sån "tur" att detta är möjligt? Jag syftar alltså inte till de spelare som faktiskt har den K/D ration utan sämre spelare som plötsligt går berserk.
Är dessa folk verkligen så svaga i sinnet att de inte inser att de inte dog pga. att deras uppkoppling till servern inte fungerar (när så är fallet naturligtvis)? Eller är det ett medvetet mygel?
Alla har väl förmodligen varit i denna gyllene situationen någon gång och jag undrar, vad gjorde ni då? Bytte ni server eller passade ni på att förbättra statistiken?

---

Det var inte meningen att det skulle bli en vanlig fuska tråd haha

För att ta ett konkret exempel:
Du spelar "Bukarest the game". Du får en kill sen dör du, en kill en death osv. Du spelar i ett halvår och du blir aldrig bättre. Detta är din k/d ratio helt enkelt.
Sen går du in på en annan server, du märker inget lag och din ping är låg men du kickar rejält med ass. Du hamnar på 50 kills och 0 deaths när första ronden är slut.

Vad gör du i detta läget och hur tänker du?

Vad menar du med folk som inte vet om att de fuskar? Och sista stycket fattar jag inte heller...jag spelar dåligt och sen joinar jag en server och får 50-0 i stats, vadå vad tänker du? Skulle jag tänka "oj jag måste ha ett fusk på datorn utan att jag har installerat det"?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Gillar ändå hur alla här "ALDRIG" har fuskat i Online Spel men i singel player spel och sen hatar fuskare. Känns lite dubbelmoral

Jag kan säga att jag fuskade flertalet gånger när jag va ung i både Online och Singel player. CS1.6 var väldigt populärt och fuska i, och kul som fan va det också ^^

Visst fuskare är tråkiga, men ni som påstår att man gör det för att ljuga för sig själv är helt ute och cyklar. Oftast fuskar man för att vinna något på det (t.ex i BF3 där många fuskar för att gå upp i rank) eller för att äga skiten ur folk och se när dom whinar sönder. Folk fuskar inte för att det själva ska tro att de är bra på spelet, går liksom emot sig själv och man vet fotfarande att man inte är bra eftersom man har fuskat.

Där förstår jag inte, du säger alltså att folk fuskar omedvetet?
Hur går det till?

Hur är det dubbel moral? Fuskar man i ett online (multiplayer) spel skaffar du dig övertag gentemot dina motspelar som det ej är meningen att du skall ha. Vilket resulterar i att det drabbar andra, både var gäller stats och spel upplevelse.
Fuskar man i single player drabbar det ej någon annan, tycker man att det är roligt att "klara av" saker genom att fuska är det bara att sätta igång, så länge det är single player eller online (multiplayer) om det är en server dedikerad till detta - fanns sådana servers i bl.a CS1.5.
I min mening, kan man ej hålla sig på mattan skall det stå en dyrt.
Fuska för att det är "roligt" och för att provocera sina medspelare handlar om mognad, och någon gång växer förhoppningsvis även dessa upp.

F.ö. har aldrig fuskat i online/multiplayer och kommer aldrig, ser inte det roliga i det. Senaste jag fuskade i single player var i Age of Empires när det begav sig, ca. 1999. *vroom vroom*. Vilket tyvärr resulterade i att jag tröttnade totalt på spelet :/.

Permalänk
Medlem

tjao man är väl sällan sen att utnyttja diverse småbuggar till sin vinning men att fuska rent ut nja.. när man mött för många som fuskar mot en själv så har det väl hänt att jag testat för att se vad det handlar om^^ och i exemplet som TS gav, visst, är jag på sånt humör så kanske jag stannar ett tag på en server där folk laggar, men känns som de flesta lessnar rätt fort. Helst ska de ju va en rätt jämn nivå på de som spelar om de ska bli så roligt som möjligt

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

Vad menar du med folk som inte vet om att de fuskar? Och sista stycket fattar jag inte heller...jag spelar dåligt och sen joinar jag en server och får 50-0 i stats, vadå vad tänker du? Skulle jag tänka "oj jag måste ha ett fusk på datorn utan att jag har installerat det"?

Skulle du verkligen tro att du hade ett fusk installerat utan att veta om det? Haha, jaja, vi är alla olika kunniga

Permalänk
Medlem

Definitionen av fusk är allting som speltillverkaren ej har i syfte att du ska kunna göra. Anser ni annorlunda så tycker jag synd om era föräldrar som misslyckats brutalt, ni saknar moral och förtjänar en kula i pannan.

Permalänk

Nej varför ska man försöka och fuska sig upp på online-spel? Det ända man kan fuska på är offline-spel såsom Sims och sånt som man inte orkar och bry sig om...

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Jag behöver inte fuska i spel... är så satans grym ändå

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Jag behöver inte fuska i spel... är så satans grym ändå

Kul för dig. Själv är man så dålig att inget fusk i världen skulle klara av att ta bort mina brister!

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Brukar fuska på Seal Hunter i singelplayer, lever farligt...

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crille90:

Blizzards skydd mot hackers är i princip så bra det kan bli rent lagligt. De kan kolla om folk använder memory write vilket de bannar för. De kollade även memory read ett tag under wow tiden fram tills de förlorade i domstolen och blev tvungna att sluta med det. Detta gör det väldigt svårt att "hacka" i tex diablo3 (sen att de skiter i vad folk gör i wow är en annan sak) men tar inte bort botar och scams då de är baserade på utomliggande program som Blizzard helt enkelt inte får kolla längre.

Ända steget de kan ta för att plocka mer fuskare och samtidigt hålla sig inom ramarna för vad de får kolla är att köra någon form av system för att kolla efter repetitioner i mönstret hos folk men även detta tar bara bort de simplaste botarna.

Permalänk

Har aldrig fuskat online och kommer antagligen aldrig göra det heller. När man fuskar i singleplayer påverkar man enbart ens egen spelupplevelse. I multiplayer påverkar du dock dina medspelares, negativt, samtidigt som de antagligen inte samtycker till det. Så resonerar jag