Permalänk

Ny mus och musmatta ska inhandlas!

Hej!

Tänkte köpa en ny mus och en ny musmatta då min Razer deathadder efter 3 års användande har börjat bli riktigt seg på att klicka med samt ibland dubbelklicka när jag trycker en gång. Musmatta har jag kört utan i omkring 3 år men tänkte efter nu att det kanske bli skönare genom att köpa en. Budgeten som jag hade tänkt mig är 500kr för musen och omkring 200kr för musmattan, kan givetvis gå upp någon liten slant om det visar sig att en mus för 600kr är mycket bättre. Jag spelar väldigt mycket spel såsom Battlefield 3 och Wow.

Permalänk
Medlem

Hej Pettson-Findus

Bara för någon vecka sen så började min egen Deathadder (som jag älskade) bli riktig sliten och i samma veva så hade jag tröttnat på hårda musmattor. Precis som du så ville jag inte betala mycket mer än ~500:- för musen och byta till mjuk matta.

Det jag slutligen köpte var följande: Mus, Matta

Jag va lite skeptisk till att köpa "Diablo 3 brandade" produkter (spelar det, men hur länge det varar vet man inte) men priset va så bra och den Diablo 3 musen har ett liknande gummilager till det som Deathadder har så för mig va det perfekt. Musmattan tog jag diablo versionen enbart pga musen jag valde (clean, billigare version)

Hoppas det hjälper, och vill du inte ha en mus som blinkar "Diablo III" i rött så kan du kolla på Steelseries Xai samt Sensei som har samma form om jag inte missminner mig.

e; här är en länk till en review på overlock3D.net

Permalänk
Skrivet av Gragge:

Hej Pettson-Findus

Bara för någon vecka sen så började min egen Deathadder (som jag älskade) bli riktig sliten och i samma veva så hade jag tröttnat på hårda musmattor. Precis som du så ville jag inte betala mycket mer än ~500:- för musen och byta till mjuk matta.

Det jag slutligen köpte var följande: Mus, Matta

Jag va lite skeptisk till att köpa "Diablo 3 brandade" produkter (spelar det, men hur länge det varar vet man inte) men priset va så bra och den Diablo 3 musen har ett liknande gummilager till det som Deathadder har så för mig va det perfekt. Musmattan tog jag diablo versionen enbart pga musen jag valde (clean, billigare version)

Hoppas det hjälper, och vill du inte ha en mus som blinkar "Diablo III" i rött så kan du kolla på Steelseries Xai samt Sensei som har samma form om jag inte missminner mig.

e; här är en länk till en review på overlock3D.net

Tack för tipset! Kollade genast upp lite reviews på musen och den såg hur bra som helst ut, Såg en video där killen sa att Steelseries har använt de bästa delarna dom kunde hitta för att göra musen. Om jag inte hittar något bättre så får det bli denna mus. Är musmattan du länkade en vanlig Steeleries qck matta fast med Diablo motiv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson-Findus:

Tack för tipset! Kollade genast upp lite reviews på musen och den såg hur bra som helst ut, Såg en video där killen sa att Steelseries har använt de bästa delarna dom kunde hitta för att göra musen. Om jag inte hittar något bättre så får det bli denna mus. Är musmattan du länkade en vanlig Steeleries qck matta fast med Diablo motiv?

Det kan jag inte svara på sådär på rak arm då det här är min första qck matta men tvivlar på att det ska vara någon skillnad på materialet, kan dock skilja lite på dimensioner om inte annat.

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera Logitech G500 som mus och Qpad CT Large som musmatta. Kör själv med den setupen och om du använder glidzen du får med musmattan till G500 så kommer det bli perfekt. G500 liggger oerhört skönt i handen och har inte en massa extraknappar förutom två styckna sidoknappar för bakåt och framåt när du slösurfar

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

QPad 5k samt Qpads CT Large är det jag använder, mycket nöjd. Har även en Steelseries Sensei, som diablo 3 musen fast utan diablomotiv, men föredrar Qpad 5k pga. formen, annars är bra mus.
http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingmss/qpad-5k/127...
http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingmattor/qpad-ctl...

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Samsung Odyssey OLED G8

Permalänk
Medlem

MS 3.0 + Qpad CT small använder jag själv.

Gamla hederliga MS 3.0 går inte att få tag i längre. En av dem bästa möss för gamers man kunde hitta för några få hundralappar. Det som är bra med MS 3.0 är att den har inga onödiga knappar och passar till allt.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar också Logitech G500 för den budgeten med valfri SteelSeries matta (Jag köpte 4HD som har en hård yta). Jag rekommenderar inte Qpad 5k, som en ovanstående rekommenderade. Kvalitén i den är dålig tycker jag.