Permalänk
Medlem

Speldator ~ 12 000kr

Hejsan, hade nu tänkt bygga en egen dator från grunden för första gången.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1925588/ace-mol3
Där har ni delarna jag hade tänkt mig. Budgeten är väll ca 12.000kr men om de verkligen är en fördel så kan jag tänka mig lägga på några hundringar.
Jag känner mig relativt nöjd med den, är lite orsäker på vilken SSD man ska ha så där får ni gärna komma med tips!
Samt de två extra fläktarna hade jag tänkt ha som insug i fronten.
Så, vad tycker ni? Allt kritik är välkommen!
Tack på förhand.
// Ace-Mol3

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT: Gått upp lite i prisklass!

NYA:

Jag har bytt bl.a DVD-läsaren, ram minnena, hårddisken, moderkortet & CPU.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1941544/2012-06-22

Dock vet jag inte hur man sparar ifrån CDON så här är komponenterna:

Cooler Master HYPER 212 EVO - Cpu Cooler - 249 kr
Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB Kit, 1600MHz, 2x4GB, LP B - 407 kr
Intel Core i7-3770K 3.5GHz Socket 1155 Box - 2560 kr
SONY DVD Recorder 24x SATA RAM Internal Black Bulk - 160 kr
Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB 3.5" SATA-3 - 949 kr

(Priserna är med SWECLOCKERS rabatt kod)

Tack på förhand för alla tips!
// ACE-Mol3

Permalänk
Medlem

Tycker du ska ta ett Gefoce 670 istället. Presterar bättre enligt swec testet.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1933656/2012-06-20 du lär definitivt bli mer nöjd med detta paketet, bytte till samsung SSD'n då crucial ej är i lager, båda är i princip lika bra och stabila. Bytte grafikkort till gtx670 som presterar kanon. Dock så tycker jag att du köper en 2 meters led slinga sen där den finns i lager.

OBS! verkar som att de flesta butiker får in 2 meters vit led slinga om ca 10-15 dagar:(

Lycka till!

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreddarN:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1933656/2012-06-20 du lär definitivt bli mer nöjd med detta paketet, bytte till samsung SSD'n då crucial ej är i lager, båda är i princip lika bra och stabila. Bytte grafikkort till gtx670 som presterar kanon. Dock så tycker jag att du köper en 2 meters led slinga sen där den finns i lager.

OBS! verkar som att de flesta butiker får in 2 meters vit led slinga om ca 10-15 dagar:(

Lycka till!

Tack för svar!
Jag har delat upp min oder lite för att kunna gå upp relativt mycket i prestanda men inte allt för mycket i pris.
Ligger på 12 874kr nu och då köper jag verkligen de bästa enligt mig (Klat man kan köpa 680 osv men detta är en "värsting" dator för mina behov och i mina ögon) Så jag ber om ursäkt att det är från två affärer men jag är otroligt tacksam om ni orkar kolla igenom och ge mig tips!

Jag har bytt bl.a DVD-läsaren, ram minnena, hårddisken, moderkortet & CPU.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1941544/2012-06-22

Dock vet jag inte hur man sparar ifrån CDON så här är komponenterna:

Cooler Master HYPER 212 EVO - Cpu Cooler - 249 kr
Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB Kit, 1600MHz, 2x4GB, LP B - 407 kr
Intel Core i7-3770K 3.5GHz Socket 1155 Box - 2560 kr
SONY DVD Recorder 24x SATA RAM Internal Black Bulk - 160 kr
Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB 3.5" SATA-3 - 949 kr

(Priserna är med SWECLOCKERS rabatt kod)

Tack på förhand för alla tips!
// ACE-Mol3

Permalänk
Medlem

Kör på det där. Blir bra. Har liknande dator. Prestanda mässigt. Riktigt nöjd än så länge.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Skippa 3770k och kör på 3570k om du bara ska spela. HT för spel är meningslöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Kör på det där. Blir bra. Har liknande dator. Prestanda mässigt. Riktigt nöjd än så länge.

Härligt att höra!

Skrivet av Rolfenstein:

Skippa 3770k och kör på 3570k om du bara ska spela. HT för spel är meningslöst.

Lika bra tänkte jag så man har en framtidsäker dator, i nu läget är de väll inget behov men blev inte så mycket dyrare så känns som det är värt det!

Beställer i eftermiddag! Så kom med alla tankar ni kommer på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ace-mol3:

Härligt att höra!

Lika bra tänkte jag så man har en framtidsäker dator, i nu läget är de väll inget behov men blev inte så mycket dyrare så känns som det är värt det!

Beställer i eftermiddag! Så kom med alla tankar ni kommer på

Det är 700kr~ dyrare :|. Ska du inte hålla på med videoredigering eller liknande krävande CPU program så kommer det aldrig göra någon skillnad för dig :). Bättre att i så fall satsa på ett bättre grafikkort, det kommer du märka bra mycket mer skillnad på.

Permalänk
Avstängd

Chansen att spel kommer få stöd för 8 kärnor inom de närmsta 10åren ska vi nog inte räkna med. Att man sen lägger 3000kr på en cpu å köper en 650w Bronze nätdel låter inte logiskt..Då kan man lika bra skaffa sig en Gold för 300kr mer

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

Chansen att spel kommer få stöd för 8 kärnor inom de närmsta 10åren ska vi nog inte räkna med. Att man sen lägger 3000kr på en cpu å köper en 650w Bronze nätdel låter inte logiskt..Då kan man lika bra skaffa sig en Gold för 300kr mer

Sant, men detta är framförallt en speldator men jag har ju detta som min personliga dator så kommer använda photoshop osv på den. (Ber om ursäkt för att det inte framgick).
Men de är framförallt spelande som kommer ske på den. Men vilket corsair nätagg tycker du jag ska köra på då? Och om jag vill köra SLI i framtiden med ett till 670, hur mycket W behöver jag då?
Tacksam för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ace-mol3:

Sant, men detta är framförallt en speldator men jag har ju detta som min personliga dator så kommer använda photoshop osv på den. (Ber om ursäkt för att det inte framgick).
Men de är framförallt spelande som kommer ske på den. Men vilket corsair nätagg tycker du jag ska köra på då? Och om jag vill köra SLI i framtiden med ett till 670, hur mycket W behöver jag då?
Tacksam för svaret!

Kör på ett 750W gold så klarar du dig nog riktigt bra. Tror det går på ett 650W gold också men aldrig fel med för mycket watt om du ska klocka osv.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Glöm bara inte W7 om du inte har det redan

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Kör på ett 750W gold så klarar du dig nog riktigt bra. Tror det går på ett 650W gold också men aldrig fel med för mycket watt om du ska klocka osv.

Kommer 750W palla både lite klockning samt SLI i framtiden?

Skrivet av DavidtheDoom:

Glöm bara inte W7 om du inte har det redan

De är löst, men tack för påminnelsen!

Permalänk
Medlem

INET:
Chassi: Antec Eleven Hundred USB 3.0 Svart
Moderkort: Gigabyte Z77X-UD3H ATX
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 670 2048MB OC
SSD: Samsung SSD Basic 830-Series 128GB
Extra fläkt: Scythe 120mm Slip Stream Fan, 800rpm (2st)

CDON:
CPU kylare: Cooler Master HYPER 212 EVO - Cpu Cooler
Nätagg: Corsair AX 850W Professional Series Gold/Modulära kablar
RAM minnen: Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB Kit, 1600MHz, 2x4GB, LP B
Läsare: SONY DVD Recorder 24x SATA RAM Internal Black Bulk
HDD: Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB 3.5" SATA-3
CPU: Intel Core i7-3770K 3.5GHz Socket 1155 Box

Så blev beställningen, hamnade på runt 14.000
Tack för all hjälp!

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Beställde själv min dator, mycket snarlik.
Gav 13k för min med Windows (1000kr) så 12k.

Inet blev lite rikare pga oss två idag

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin